Klipsch klubben - Side 369

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 369 av 1034 FørsteFørste ... 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 365 366 367 368 369 370 371 372 373 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 869 ... SisteSiste
Viser resultater 7,361 til 7,380 av 20677
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Rf-35.Rommet er vel på ca 20 kvadrat.
    Har stilt treble fra +12 til -8.Hjulpet litt men syns fremdeles hornet blir litt "skrikende" ved høyt volum.Testa de i 1 times tid med Nad375,og 5-6 trykk på volumkontrollen blei det grise høyt.Synes lyden blei bedre med Nad,men ved å gå lengre (enn 5-6 trykk)blir det for lyst og skjærende.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Har Rf-35.Rommet er vel på ca 20 kvadrat.
    Har stilt treble fra +12 til -8.Hjulpet litt men syns fremdeles hornet blir litt "skrikende" ved høyt volum.Testa de i 1 times tid med Nad375,og 5-6 trykk på volumkontrollen blei det grise høyt.Synes lyden blei bedre med Nad,men ved å gå lengre (enn 5-6 trykk)blir det for lyst og skjærende.

har du mulighet til å teste med noe litt "mørkere/varmere" i lydsignaturen? receivere som passer med Klipsch er jo ofte Onkyo,Yamaha og Marantz, men noen "liker ikke" helt horn heller, sånn er jo det bare..

synes i utgangpunktet at både +12, og -8 på treble var vel mye begge veier men, selv har jeg dette helt nøytralt - da sammenhengen ofte blir best på den måten.

Har du nakne vegger, eller gulv bidrar dette også til at ting kan "skrike" litt mer enn hvis rommet et litt dempet, eks; tepper,bilder osv..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lydbildet vil bli mørkere ved å bruke Marantz,Onkyo eller Yamaha??
    Hørt fra flere forstå seg påere at Yamaha til klipsch er no no.Samme med onkyo.ikke lett detta.Har ikke lyst til å pælme høyttalere ut enda heller.Finni som som toner ned det lyse lydbildet litt så speller de supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Klipsch folks
    Jeg har reference 7 oppsett og sliter litt med det det klassiske at når frontene er plassert slik at de låter himmelsk, så forsvinner surroundene nesten helt. Har prøvd diverse innstillinger uten hell. Tenkte da kanskje å prøve noen rs-62 da de har en annen konstruksjon. Ingen woofer som peker direkte mot øret. Ser butikkene kjører 30% på alt Klipsch i sommer også, så da er det jo ekstra fristene å prøve. Noen meninger, erfaringer med rs-62 og rs-7 ?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt fra flere forstå seg påere at Yamaha til klipsch er no no.Samme med onkyo.ikke lett detta.Har ikke lyst til å pælme høyttalere ut enda heller.Finni som som toner ned det lyse lydbildet litt så speller de supert.
    Det er stikk motsatt av hva folk her inne mener i alle fall. Jeg har også nylig blitt gjort oppmerksom på at Pioneer skal være grei match.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har marantz nå og har hatt både onkyo og yamaha tidligere, alle tre merkene har hos meg spillt greit, uten skarpe toner, men hos meg er det marantz som passer best.
    marantz var nok noe mørkere for noen år siden, synes de har blitt noe mer nøytrale nå, men de har forsatt denne myke toppen som jeg liker,med masse detaljer men ikke skarpt.
    tror alle disse 3 merker + sikkert flere som f.eks pioneer kan passe deg,men
    bruk litt tid og finn effekt som passer til ditt oppsett og dine lyd preferanser ,
    og hvis du har ett litt vanskelig rom akustisk sett så kjøp ut ifra det, eller gjør noen små tiltak

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde NAD på mine ht. Var ikke noe suksess for å si det slik.

Prøv med en skumgummimadrass på veggen bak hodet, for å se om du trenger akustikkplater.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel melde meg inn i klubben jeg og. Kom et par RF-62 i hus på lørdag.

Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja trur dette kan ta tid..Sku gjerne røska ned de forbanna platene på veggen,men er ikke min kåk.Må flytte da,pga ett par høyttalere..hehe.
    Var på hifi klubben på tirsdag og han fyren anbefalte IKKE Denon og Yamaha.Måtte styre unna japanske merker....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, å styre unna Yamaha er tull og fanteri. Jeg tror jeg kan huske kun et tilfelle hvor vedkommende ikke likte matchen. H/K styrer folk generelt unna, men dukker stadig opp noen som det funker for, så der er det vel litt smak og behag, eller så er det modellene som skiller seg eller så.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører RF82 på en H/K AVR7000 reciever og jeg er fornøyd med hvordan det låter. Trøkker bra og spiller høyt

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha funker for meg i allefall.

Jeg mistenker at det er noen innstillinger i din reciver som er på tulltur, i og med at NAD hørtes bedre ut.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalera og forsterkeren min er sikkert supre på pop,techno og annet liknende vræl.Når basstrommene og ulinga til Darkthrone,Satyricon og Immortal seter igang blir det en annen sak..:-D Litt mere å jobbe med da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg i likhet med 95 % av alle andre på hifisentralen som bruker klipsch, så er rørforsterker det eneste alternativet til klipsch hvis det skal bli hifi, de aller fleste transistor-forsterkere spiller alt for hardt i toppn og ikke varmt nok, med andre de blir slitsomme å høre på i lengden.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalera og forsterkeren min er sikkert supre på pop,techno og annet liknende vræl.Når basstrommene og ulinga til Darkthrone,Satyricon og Immortal seter igang blir det en annen sak..:-D Litt mere å jobbe med da.
    Skal funke på svartmetall også. Funker som f på vanlig metal i hvertfall. Jeg får grave frem noe av sjangeren å høre på.

Hva bruker du som kilde? Bare ikke si det er dvd spilleren:???:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Ja trur dette kan ta tid..Sku gjerne røska ned de forbanna platene på veggen,men er ikke min kåk.Må flytte da,pga ett par høyttalere..hehe.
    Var på hifi klubben på tirsdag og han fyren anbefalte IKKE Denon og Yamaha.Måtte styre unna japanske merker....
    Og der falt kunskapen innad i hifi klubben langt under kunskapen til kjøper...

Så og si ALLE japanske merker passer klipsch... og det selges jo himmla mye klipsch i asia så klipsch er nok et merke de passer på og matche til. Eks yamaha tjuner sine recivere med klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Klipsch er en kombinasjon som fungerer. Jeg husker tilogmed reklame annonser for Klipsch med bildet av Yamaha receivere fra endel år tilbake. Ble også fortalt fra importør at Klipsch anbefalte Yamaha.

Men er det noen som har hørt noe om nye reference høytalere. Hørte rykter om juletider i en butikk. Da butikkene kjører salg på gjeldene serie nå er det vel sannsynlig at noe er i emning ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange rykter, ingenting håndfast. Det som er virkelig påvist er re-lansering av Palladium såvidt meg bekjent.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rør

Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    For meg i likhet med 95 % av alle andre på hifisentralen som bruker klipsch, så er rørforsterker det eneste alternativet til klipsch hvis det skal bli hifi, de aller fleste transistor-forsterkere spiller alt for hardt i toppn og ikke varmt nok, med andre de blir slitsomme å høre på i lengden.
    Rørforsterkere har jeg ingen peil på.Hørt fra flere at det skal låte bra på Klipsch.Hvem modell/merke og pris har jeg ingen snøring på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al-saeth
    Yamaha og Klipsch er en kombinasjon som fungerer. Jeg husker tilogmed reklame annonser for Klipsch med bildet av Yamaha receivere fra endel år tilbake. Ble også fortalt fra importør at Klipsch anbefalte Yamaha.

Men er det noen som har hørt noe om nye reference høytalere. Hørte rykter om juletider i en butikk. Da butikkene kjører salg på gjeldene serie nå er det vel sannsynlig at noe er i emning ?
    det er bekreftet at det kommer nye klipsch modeller,hva som kommer derimot er vel ikke sikkert,bortsett fra ref serien

Side 369 av 1034 FørsteFørste ... 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 365 366 367 368 369 370 371 372 373 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 869 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •