Klipsch klubben - Side 357

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 357 av 1034 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 857 ... SisteSiste
Viser resultater 7,121 til 7,140 av 20677
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    men selger den jo ikke under 1/2 pris, da kan den heller stå der den står, eller bli satt inn på soverommet.
    Du skal ikke undervurdere å ha kino på soverommet, har selv en 42" Philips lcd, logitech THX godkjent pc høyttalerpakke med en potent 8" tilkoblet en pc som nesten hver dag står og laster ned de nyeste seriene fra Usa.

Selv jobber jeg alt fra 10-12 timer hver dag å kjerringa er godt over halvveis gravid, å jeg kan med hånda på hjertet si at soveroms "kinoen" blir mer enn dobbelt så mye brukt her hos oss pga at vi kan ligge i senga når jeg kommer hjem etter en lang og slitsom arbeidsdag og slappe av med film og serier til vi sovner 8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt med stl. på rommet å gjøre har en 2 roms på 60 kvm, så dem kommer ikke til sin fulle rett, og da kanskje noe mindre hadde gitt bedre lyd... er bare litt tanker jeg har, ev. teste Klipsch WF-35.
    +1

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Selv jobber jeg alt fra 10-12 timer hver dag å kjerringa er godt over halvveis gravid, å jeg kan med hånda på hjertet si at soveroms "kinoen" blir mer enn dobbelt så mye brukt her hos oss pga at vi kan ligge i senga når jeg kommer hjem etter en lang og slitsom arbeidsdag og slappe av med film og serier til vi sovner 8)
    Enig. Soveromskino er sterkt undervurdert. Utrolig digg å komme hjem etter en lang dag og bruke en time eller to foran TV`en i senga før man sovner.

Ettersom jeg forstår, så anbefales ikke TV på soverommet av søvnforskere, men her sover vi som to steiner.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har RF-82 stått på nesten non stop siden ons, og jeg smiler bare mer Er ekstremsportsveko her i bygda, så naboene godtar at det spilles høyt, og det er jo topp!

Men har ett spm, hva blir best mtp lyd fra pc ? Hdmi eller optisk ? Har begge deler på bærbaren

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lånt med meg hjem Klipsch Rf-83, etter en liten kikk nede hos Audioaktøren.:-D
    Har så vidt fått testa de, og ble positivt overrasket over hvor bra bass det var i disse
    Får ha dem hjemme en uke, så da skal jeg kose meg.8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Nå har RF-82 stått på nesten non stop siden ons, og jeg smiler bare mer Er ekstremsportsveko her i bygda, så naboene godtar at det spilles høyt, og det er jo topp!

Men har ett spm, hva blir best mtp lyd fra pc ? Hdmi eller optisk ? Har begge deler på bærbaren
    HDMI så klart :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge han kjører lyden i stereo er det vel minimalt med lydforskjell på optisk og hdmi:-? ?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Så lenge han kjører lyden i stereo er det vel minimalt med lydforskjell på optisk og hdmi:-? ?
    Det er nok ingen forskjell på HDMI og optisk.
    I begge tilfellene går signalene direkte ubehandlet til DAC'en i forsterkeren.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unified86: Åssen synes du W-serien er? Jeg vurderer denne selv nå, men er ikke sikker.

27.000.- for fullt oppsett er ikke SÅ ille. Men du bestillte dine fra USA? Hvor mye kostet det der?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Klipsch RF-63, RC-64 og RS-52 i hus 8) .
    Tenker jeg begynner tilkoblingen i morgen..

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du virkelig å vente? :O

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var erstatningselementene til mine RP-5 ankommet. ENDELIG!

Etter 4 måneder og ett par misforståelser fikk jeg endelig elementene jeg så lenge har ventet på. Ble ikke akkurat originalelementene, men ett par erstatningselementer som stiller en klasse høyere. Merker på Klipsch at det må litt innspilling til, men de låt OK rett fra esken.

Takk til Audiocompaniet for god service, tross lang venting grunnet lageret hos Klipsch!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Da var Klipsch RF-63, RC-64 og RS-52 i hus 8) .
    Tenker jeg begynner tilkoblingen i morgen..
    I morgen ? ? ? ?

Gratulerer forresten 8)

Newcomer lihku sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått mine RF-83, RC-64, RS-62 og Emotiva UMC-1 i hus men venter på XPA-5. Den har nå ligget i Oslo siden 29. Lurer på hva som foregår der borte. UMC-1 ble sendt samtidig og den kom i går...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hei. det er ut som at TOTO ikke har gitt seg, dem skal vist spille på biri travbane den 24 juli.
    Mike Porcaro spiller vist ikke lenger så ser ut som en annen har tatt over.
    De er definitivt historie.. men denne ekslusive turneen er til ære for Mike som har fått en hissig form for sklerose uansett, Steve porcaro er med og selveste Mr. Paich!

Takk for pm hoppes, bare å lade opp for road trip til gamle helter!

Nok OT og litt egenreklame.. Jeg selger Better Cables som passer meget bra til klipsch for en billig penge, sjekk torget!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Klarer du virkelig å vente? :O
    Egentlig ikke, men av praktiske årsaker så ble det bare slik.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    De er definitivt historie.. men denne ekslusive turneen er til ære for Mike som har fått en hissig form for sklerose uansett, Steve porcaro er med og selveste Mr. Paich!

Takk for pm hoppes, bare å lade opp for road trip til gamle helter!

Nok OT og litt egenreklame.. Jeg selger billige Better Cables som passer meget bra til klipsch for en billig penge, sjekk torget!
    Billige kabler for en billig penge

Not bad XD

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lihku
    Jeg har fått mine RF-83, RC-64, RS-62 og Emotiva UMC-1 i hus men venter på XPA-5. Den har nå ligget i Oslo siden 29. Lurer på hva som foregår der borte. UMC-1 ble sendt samtidig og den kom i går...
    Venter på XPA-5 selv. Min har ligget i Paris i 2 dager nå:?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unified86: Åssen synes du W-serien er? Jeg vurderer denne selv nå, men er ikke sikker.

27.000.- for fullt oppsett er ikke SÅ ille. Men du bestillte dine fra USA? Hvor mye kostet det der?
    Jeg betalte ca 22 000kr totalt.
    Det er furbundet stor risiko med tanke på transportskader ved å kjøpe fra usa, så jeg ville ha kjøpt i Norge nå som serien har blitt vesentlig billigere.

WF-serien er et kompromiss. Du får en høyttaler med mer tanke på design, og den tar seg meget bra ut. Lydmessig, totaltmessig, er WF-35 et lite steg ned i forhold ril RF-82. Du får den samme herlige klipschlyden, bare med litt mindre punch. Det hender at jeg savner denne punchen av og til.
    Fordelene med WF-35 er den forbedrete horndiskanten, som er litt roligere i toppen. WF-35 er lett og like.

Hvilke argumenter har du for å gå over til WF-serien? At du ønsker et mer stuevennlig anlegg? Da sier jeg GO 8) (Bare ikke end opp som meg med to subber i frontrekka, som egentlig ødelegger for en "minimalistisk" stuekino :P)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg betalte ca 22 000kr totalt.
    Det er furbundet stor risiko med tanke på transportskader ved å kjøpe fra usa, så jeg ville ha kjøpt i Norge nå som serien har blitt vesentlig billigere.

WF-serien er et kompromiss. Du får en høyttaler med mer tanke på design, og den tar seg meget bra ut. Lydmessig, totaltmessig, er WF-35 et lite steg ned i forhold ril RF-82. Du får den samme herlige klipschlyden, bare med litt mindre punch. Det hender at jeg savner denne punchen av og til.
    Fordelene med WF-35 er den forbedrete horndiskanten, som er litt roligere i toppen. WF-35 er lett og like.

Hvilke argumenter har du for å gå over til WF-serien? At du ønsker et mer stuevennlig anlegg? Da sier jeg GO 8) (Bare ikke end opp som meg med to subber i frontrekka, som egentlig ødelegger for en "minimalistisk" stuekino :P)
    Skal du selge en av subbene?

Side 357 av 1034 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 857 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •