Klipsch klubben - Side 352

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 352 av 1034 FørsteFørste ... 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 348 349 350 351 352 353 354 355 356 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 852 ... SisteSiste
Viser resultater 7,021 til 7,040 av 20677
    Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppsette vil i hovedsak bli brukt til film, men må gå ann og spille musikk å
    Hva ville du kjøpt, en 2kanals til front og mono til senter?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianBrand
    Oppsette vil i hovedsak bli brukt til film, men må gå ann og spille musikk å
    Hva ville du kjøpt, en 2kanals til front og mono til senter?

du kunne kjøpt en 3kanaler, eller 2 enheter.

f.eks : Emotiva XPA-3 er ganske billig, passer Klipsch bra, har bra med krefter og har 3 kanaler.

et annet eksempel kan være Parasound NC2125 på center, og NC2250 på fronter, Halo er fra samme produsent vil bli en del dyrere.

Av disse 2 alternativer er Emotiva en del billigere, mye pga de ikke har norsk importør og selgere som trenger sin del av kaka, du må importere selv direkte fra Emotiva - som er trygt og enkelt, og tar ca 2uker, eller du kan se etter disse på bruktmarkedet.

Mange skryter også av rørforsterkere til Klipsch, men det blir ofte noe dyrere, copland blir nevnt, så også McIntosh, men disse er som regel i en dyrere prisklasse enn de 2 eksemplene, så også McIntosh transistor forsterkere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er grunnen for alle salg på Klipsch-høytalere den siste tiden at det er en ny serie på vei, og de gamle modellene fases ut? I såfall, burde jeg avvente kjøp av RF-83 til vi vet hva som kommer?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Er grunnen for alle salg på Klipsch-høytalere den siste tiden at det er en ny serie på vei, og de gamle modellene fases ut? I såfall, burde jeg avvente kjøp av RF-83 til vi vet hva som kommer?
    Forhandleren jeg kjenner sa at det sannsynligvis kom en ny Reference serie i høst.

Jeg tror du med trygghet kan kjøpe RF-83, for de klarer neppe å lage noe like godt med den prislappen ;-)

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt

Hei, har RF 83, RC 64 og RS52 x4 og bruker 3 x Midgard Audio 6.1 effekt blokker på front rekka og det spiller som bare det. Kjøp MA Oberon 6.1 brukt.

Sitat Opprinnelig postet av StianBrand
    Hei alle dere! Har tenkt og invistere i fullt Klipsch hjemmekino system, RF 83, RC 64 og RS62 x4. Har tenkt på å kjøpe ONKYO TX-NR3007. Men er ikke sikker på om denne kombinasjonen passer. Vet ikke om det er bruk for effektforsterker, en kamerat av meg sa at det var bortkastet og bruke ekstra penger, men jeg har hørt andre plasser at RF 83 trenger litt kraft for og få ut den ekstra opplevelsen :-D

Noen som evt. vet om en bra effekt forsterker som passer til RF 83? Vil helst ikke bruke over 15.000kr på den.

Mvh Stian B.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Forhandleren jeg kjenner sa at det sannsynligvis kom en ny Reference serie i høst.

Jeg tror du med trygghet kan kjøpe RF-83, for de klarer neppe å lage noe like godt med den prislappen ;-)

jeg er tilbøyelig nok til å være dels enig i det.
    Det vil nok bli en smakssak hva som vil bli best av nytt og gammelt, men det er altså ingen automatikk at den nye serien blir bedre - når den måtte komme.

Det er flere som mener at forrige serie Referance er bedre enn dagens, RF5/RF7 vs RF63/RF83.

så uansett om du kjøper nå eller venter tror jeg ikke du vil gå på noe blemme, RF83 vil være en akkurat like bra høytaler om 1 år, det samme er jo RF7 som jo nå nylig kom i salg igjen, og har solgt veldig bra til tross for at "ny" serie (RF83) også er i salg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det tror jeg fint de klarer. De lager de bare i Kina i stedet for USA.

Feks Monitor Audio GS serien er jo made in china med en fantastisk finish og lyd.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det tror jeg fint de klarer. De lager de bare i Kina i stedet for USA.

Feks Monitor Audio GS serien er jo made in china med en fantastisk finish og lyd.
    Det er jo en smakssak. Men tror ikke Klipsch kommer til å forandre på så mye :-)
    Hverken når det gjelder produsksjonssted, eller design. Jeg tror i hvertfall at de kommer til å kjøre ca. samme priser fremover.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en smakssak. Men tror ikke Klipsch kommer til å forandre på så mye :-)
    Hverken når det gjelder produsksjonssted, eller design. Jeg tror i hvertfall at de kommer til å kjøre ca. samme priser fremover.
    De tilbudene man nå får på referance serien, men rimelig brukbar rabatt, vil man nok ikke oppleve med det første på den nye serien.

Dagens rabatter er trolig pga å selge ut mest mulig av beholdning før ny serie skal inn..

med andre ord er det lettere å få gode priser på RF83, RF63, RF82 og RF7 f.eks, som vil være en like så god høytaler avhengig av personlig preferanser vel og merke..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    De tilbudene man nå får på referance serien, men rimelig brukbar rabatt, vil man nok ikke oppleve med det første på den nye serien.

Dagens rabatter er trolig pga å selge ut mest mulig av beholdning før ny serie skal inn..

med andre ord er det lettere å få gode priser på RF83, RF63, RF82 og RF7 f.eks, som vil være en like så god høytaler avhengig av personlig preferanser vel og merke..
    Jeg kommer i hvertfall til å benytte meg av dette tilbudet, i og med at jeg er en tilbudsjeger og at jeg er veldig glad i Klipsch.

Tror jeg kommer til å kjøpe RC-64 og RS-62/52. Er det stor forskjell på de sistnevnte 62/52? "Har idag Klipsch RP-5 som har strålende lyd" ;-)

Jeg gleder meg til å se den nye serien av Klipsch, men dagens serie har vært min referanse og derfor kommer jeg til å kjøre på med den.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer i hvertfall til å benytte meg av dette tilbudet, i og med at jeg er en tilbudsjeger og at jeg er veldig glad i Klipsch.

Tror jeg kommer til å kjøpe RC-64 og RS-62/52. Er det stor forskjell på de sistnevnte 62/52? "Har idag Klipsch RP-5 som har strålende lyd" ;-)

Jeg gleder meg til å se den nye serien av Klipsch, men dagens serie har vært min referanse og derfor kommer jeg til å kjøre på med den.

som tidligere nevnt, er det ikke stor forskjell på RS52/ RS62.

Det er litt større basselementer i 62, og derfor har de littegrann mer output i bassområdet, vanligvis deler man ved ca 80hz, og man vil altså ikke merke MYE med dette, men litt. verdt prishoppet? tja..

Kassene på 62 er også litt større, for mange kan det være en ulempe, for andre ingen betydning.

Har du råd og plass hadde jeg vurdert 62, er du interessert for omtrent like bra, men som du sier - interessert i å få mest mulig for pengene, så er RS52 kanskje et bedre valg sånn sett..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    som tidligere nevnt, er det ikke stor forskjell på RS52/ RS62.

Det er litt større basselementer i 62, og derfor har de littegrann mer output i bassområdet, vanligvis deler man ved ca 80hz, og man vil altså ikke merke MYE med dette, men litt. verdt prishoppet? tja..

Kassene på 62 er også litt større, for mange kan det være en ulempe, for andre ingen betydning.

Har du råd og plass hadde jeg vurdert 62, er du interessert for omtrent like bra, men som du sier - interessert i å få mest mulig for pengene, så er RS52 kanskje et bedre valg sånn sett..
    Med disse Klipsch dager så skal de jo RS-62 også bli ganske rimelig. Plass er ikke noe problem, men det er noe i meg som sier jeg kan få mer utbytte av to par med RS-52, enn ett par RS-62. Samtidig er det noe i meg som sier at jeg har mest lyst på både RS-62 og RS-52. Lurer på om jeg skal kjøpe RS-62 å henge på siden nå og heller kjøpe RS-52 når jeg skal bygge skikkelig 7.2 system. Jeg har også begrenset med forsterkerkraft. H/K AVR-7500, men den leverer jo forsåvidt greit nok. Dypbassen leveres av SVS PB12/Plus-2, som jeg også er rimelig fornøyd med

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med disse Klipsch dager så skal de jo RS-62 også bli ganske rimelig. Plass er ikke noe problem, men det er noe i meg som sier jeg kan få mer utbytte av to par med RS-52, enn ett par RS-62. Samtidig er det noe i meg som sier at jeg har mest lyst på både RS-62 og RS-52. Lurer på om jeg skal kjøpe RS-62 å henge på siden nå og heller kjøpe RS-52 når jeg skal bygge skikkelig 7.2 system. Jeg har også begrenset med forsterkerkraft. H/K AVR-7500, men den leverer jo forsåvidt greit nok. Dypbassen leveres av SVS PB12/Plus-2, som jeg også er rimelig fornøyd med

det er fremdeles ikke altfor mange filmer med 7,1 lydspor, så det er nok muligens andre steder jeg hadde lagt penger i første omgang - mulig andre ikke deler min mening der men..

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Forsterker til RF 83?

Har sett meg litt omkring nå, har kommet frem til at jeg vil invistere i Emotiva XPA-2 x2 og XPA-1! Til bruk av RF 83, RC 64 og RS 62.

Noen som kan anbefale et slikt oppsett?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei, har RF 83, RC 64 og RS52 x4 og bruker 3 x Midgard Audio 6.1 effekt blokker på front rekka og det spiller som bare det. Kjøp MA Oberon 6.1 brukt.
    Takk for den du! finner ikke noen brukte jeg, med en NYpris på nesten 18k nye er det litt for mye for min økonomi:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv tenkt litt på Klipsch RF-82 som et av alternativene til nye høytalere.

Hvilken elektronikk anbefaler folket til dette, tenker da i hovedsak på vanlig forsterker eller hjemmekinoreceiver, evt. for/effektforsterker? (noe som ikke koster skjorta og mere til vel og merke)

Skal brukes 85% av tiden på musikk så film kommer i andre rekke.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Femte
    Har selv tenkt litt på Klipsch RF-82 som et av alternativene til nye høytalere.

Hvilken elektronikk anbefaler folket til dette, tenker da i hovedsak på vanlig forsterker eller hjemmekinoreceiver, evt. for/effektforsterker? (noe som ikke koster skjorta og mere til vel og merke)

Skal brukes 85% av tiden på musikk så film kommer i andre rekke.
    Med så mye bruk til musikk, hadde jeg ikke anbefalt rf-82. Det er min mening.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har kjøpt meg RPA-2 samt RF-82 trenger jeg vel litt nytt av kabler, går vel for å bruke dette sammen med en Yamaha RX-V663, noen som kan komme med rimelige forslag av noen greie nok kabler ?

Er ganske grønn på dette området!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Ettersom jeg har kjøpt meg RPA-2 samt RF-82 trenger jeg vel litt nytt av kabler, går vel for å bruke dette sammen med en Yamaha RX-V663, noen som kan komme med rimelige forslag av noen greie nok kabler ?

Er ganske grønn på dette området!
    Clas Ohlson Internettbutikk

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dette rett mtp kabling ?

Side 352 av 1034 FørsteFørste ... 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 348 349 350 351 352 353 354 355 356 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 852 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •