Klipsch klubben - Side 351

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 351 av 1034 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 851 ... SisteSiste
Viser resultater 7,001 til 7,020 av 20677
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hva sier kjøpsloven? har du ikke en viss byttetid?
    Orker rett og slett ikke å styre med det. Sparer en 1000 lapp når man tar med frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål som har fint lite med Klipsch å gjøre, men holder meg her jeg. 8)

Opplever stor forskjell på god og varm (fysisk) forsterker og når den nettop er slått på. Begynner jeg å bli små gal eller er dette fakta?

Har forresten bestilt en rørforsterker, krever denne samme oppvarming eller er det transistoren som må bli varm?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Kjapt spørsmål som har fint lite med Klipsch å gjøre, men holder meg her jeg. 8)

Opplever stor forskjell på god og varm (fysisk) forsterker og når den nettop er slått på. Begynner jeg å bli små gal eller er dette fakta?

Har forresten bestilt en rørforsterker, krever denne samme oppvarming eller er det transistoren som må bli varm?
    Det er fakta, di fleste forsterkere gir best resultat når dem er varme uansett om det er transistor,digital eller rør.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det ett par Klipsch RF-82 og to stk RW-12D subber til meg i neste uke.
    Jeg skal bare ha RF-82 til test da jeg kunn har hørt på disse i ca 5 minutter på JFS i Drammen, jeg får se om jeg beholder subbene også men er morsomt å teste.
    Jeg kjøper dette brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp gått til innkjøp av en Onkyo TX-NR807 og begynner nå å kikke mot høyttalere. Har kikket litt på reference-serien til Klipsch. Lurer på hvordan Onkyoen vil klare å drive noen høyttalere som f.eks. RF-62, RC-62 og RS-52? Planlegger et 7.1-system med surround og surround bak (dvs totalt 4 stk RS-52.) Kan evt. gå til innkjøp av effektforsterker etterhvert, men det blir ikke aktuelt med det første. Er derfor interessert i å vite om dette er en "god match". Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Evt. andre tips?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt opp og ned på forumet nå angående rc62 vs rc64, og ser at det er rc64 som bestandig stikker av med seieren. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å velge mellom dem, fornuften sier rc62 og "må ha for sikkerhetsskyld" sier rc64.
    Har nå rb61 i front, men disse blir bakhøyttalere. Må ha stativht bak pga lettere å plassere kontra rs serien. Tenkte å kjøpe rb81 for å ha i front.
    Rommet er bare 17 kvm og alle høyttalerne må stå inntil vegg.
    Blir kun brukt til film og tv spill.
    Spiller egentlig ikke så veldig høyt når jeg ser film, men sånn passe.
    Har en rsw12d sub.

Så, er rc64 fortsatt veldig mye bedre enn rc62 på et greit lydnivå, eller er det på høye lydnivå at rc64 virkelig kommer til sin rett? Hvilken senter ville dere valgt til et slikt oppsett?

EDIT: Med salget hos resonans er prisforskjellen mellom rc62 og rc64 3500kr. Og rb81 kommer på 4200kr, så får nesten et par gratis rb81 hvis jeg kjøper rc62.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Har søkt opp og ned på forumet nå angående rc62 vs rc64, og ser at det er rc64 som bestandig stikker av med seieren. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å velge mellom dem, fornuften sier rc62 og "må ha for sikkerhetsskyld" sier rc64.
    Har nå rb61 i front, men disse blir bakhøyttalere. Må ha stativht bak pga lettere å plassere kontra rs serien. Tenkte å kjøpe rb81 for å ha i front.
    Har en rsw12d sub.

Så, er rc64 fortsatt veldig mye bedre enn rc62 på et greit lydnivå, eller er det på høye lydnivå at rc64 virkelig kommer til sin rett? Hvilken senter ville dere valgt til et slikt oppsett?

EDIT: Med salget hos resonans er prisforskjellen mellom rc62 og rc64 3500kr. Og rb81 kommer på 4200kr, så får nesten et par gratis rb81 hvis jeg kjøper rc62.
    Jeg hadde samme tankene før jeg fant en brukt RC-7. Og testet disse og vil vel si at RC-64 var overlegen selv vid lavt volum og "lite" effekt (vanlig reciver. Men den store forskjellen kom når vi koblet på effekt på dem, da BRILJERER RC-64. Men dette blir jo da en smaksak. Men ser jo mange fler RC-52/62 på brukten enn RC-64, dette tror jeg det er en grunn til

Så finns det penger og plass så ville jeg gått for storebror, men RC-62 er slettes ingen dårlig senter!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb

rørforsterkere krever gjerne rundt en halvtime før de kan spilles på,klasse A transistor trenger vel et par minutter mens klasse a/b er tut og kjør

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;d

Var innom min lokale forhandler i dag og forhørte meg litt om priser og fikk meg en saftig demo :-D

I løpet av neste måned får jeg kjøpe Klipsch Referanse serien med 30% rabatt. Jeg er en meget ubesluttsom person som stort sett kjøper over mål og mening. Mitt oppsett pr. i dag: Klipsch RP-5 fronter, Acoustic Energy senter, Jamo X-870 bak og SVS PB-12/Plus 2 som sub.

Jeg synes ikke lyden fra bakhøyttalerene holder mål og senteren er helt rævva.

Mitt spørsmål til dere kyndige er som følger: Skal jeg slå på stortromma å kjøpe RC-64 og RS-62, eller bør jeg gå for noe mer moderat? Jeg er veldig usikker. Vil i fremtiden ordne meg 7.2 oppsett.

PS. Neste innkjøp går til Emotiva UMC-1, XPA-2, XPA-5!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei nå står det et par oppgraderte Forte I til salgs her på forumet!!! disse er noe av det beste Klipsch har laget og spiller ringer rundt det meste i RF serien så løp og kjøp...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en rsw12d sub.

Jeg ville sagt at RC 64 er en mye bedre senter hvis du har nok effekt. RC 62 er ingen liten og puslete senter, tvert om den er jo et beist samenlignet med konkurenter. Men du blir helt klart mest happy med RC 64 og ekstern effekt på senterkanal.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var skattepengen borte

Da var jeg snart den stolte eier av RF-82 kjøpt på Bass Brothers, fikk problemer med kortbetaling men ringte inn og fikk ordna det til oppkrav til kun 89kr ekstra, nb er nok kortet mitt det er noe galt med.
    Og emotiva RPA-2 kjøpt av eXntric her på forumet.

Fikk høyttalerene på ons, så da er det bare 2oot så blir det liv i kjelleren til tante!

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det for lite med 24cm klaring mellom rf62 og bakvegg? Hvordan er det å plugge bassportene bak disse høyttalerne?
    Høyttalerne skal deles på 80hz i filmsammenheng.

Hvordan er rb81 vs rf62?
    Liker den tighte midbassen og lurer på om rf62 vil gi meg mer av trykket i brystkassen enn rb81 vil? Eller vil rb81 passe bedre siden det blir såpass lite klaring til bakvegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,det er Klipsch dager nå for tiden.Skal kjøpe meg bakkanaler og skal parres med Monitor Audio GS 60 med matchende senter.Er det stor forskjell på RS 52 og RS 62 ? 62 er vel større og har bedre diskanter ?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipch 9.2 precens høytalere ?

Hei, jeg har i dag bestilt meg ny reciver : Onkyo TX-NR3007 og har følgende oppsett fra før:
    Høytalere: 2 x Klipsch RF-83 , 1 X Klipsch RC-64, 4 x Klipsch RS-52, er det noen som har testet ut noen typer Klipsch til precens høytalere i et 9.2 oppsett og hvordan fungerte dem ??

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei, jeg har i dag bestilt meg ny reciver : Onkyo TX-NR1007 og har følgende oppsett fra før:
    Høytalere: 2 x Klipsch RF-83 , 1 X Klipsch RC-64, 4 x Klipsch RS-52, er det noen som har testet ut noen typer Klipsch til precens høytalere i et 9.2 oppsett og hvordan fungerte dem ??

har hørt mange er meget fornøyd med resultatet ved å bruke RS serien til presence høytalere.

Disse sprer jo lydbildet bra, noe som ifølge mange passer meget bra til presence.

de vil jo også passe det øvrige oppsettet ditt meget bra!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hei,det er Klipsch dager nå for tiden.Skal kjøpe meg bakkanaler og skal parres med Monitor Audio GS 60 med matchende senter.Er det stor forskjell på RS 52 og RS 62 ? 62 er vel større og har bedre diskanter ?

såvidt det er meg bekjent er det samme diskant i disse to, forskjellen ligger i utgangspunktet i noe større basselement (ikke mye) og noe større kasse.

Det er ikke stor forskjell på de to, og ikke så stor forskjell som pristillegget kunne tyde på.

Det er derimot litt mer punch, og har du råd til å gå for RS62 ville jeg vurdert det, uten at jeg føler at du vil tape noe ved å gå for RS52 istede - du vil i tillegg spare noen kroner.

Men er planen din å bytte ut frontrekken etterhvert? Hvis ikke ville jeg kanskje bedt deg titte litt på høytalere av samme fabrikat også til surround lyden - det er ikke et must, men personlig synes jeg det "passer bedre"

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det for lite med 24cm klaring mellom rf62 og bakvegg? Hvordan er det å plugge bassportene bak disse høyttalerne?
    Høyttalerne skal deles på 80hz i filmsammenheng.

Hvordan er rb81 vs rf62?
    Liker den tighte midbassen og lurer på om rf62 vil gi meg mer av trykket i brystkassen enn rb81 vil? Eller vil rb81 passe bedre siden det blir såpass lite klaring til bakvegg?
    RF har større kasse, og vil spill noe mer autoritært, Det er bra med trøkk i RF62 i forhold til pris/størrelse, noe det egentlig også er i RB81..

24cm til bakvegg trenger ikke nødvendigvis å bli altfor ille, dette er litt smakssak, jeg ville nok likevel ikke plugget bassportene på disse - tror ikke de er beregnet for det, og de høres tøffe ut uten!

80hz deling er jo bra, og i kjent Klipsch-stil vil du få mellombass over dette området som få kan matche til prisen!

Til fronter hadde jeg gått for RF dersom du har fysisk plass til de, ellers er RB81 et bra alternativ som også vil fungere bra.

Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Receiver og evt Effektforsterker?

Hei alle dere! Har tenkt og invistere i fullt Klipsch hjemmekino system, RF 83, RC 64 og RS62 x4. Har tenkt på å kjøpe ONKYO TX-NR3007. Men er ikke sikker på om denne kombinasjonen passer. Vet ikke om det er bruk for effektforsterker, en kamerat av meg sa at det var bortkastet og bruke ekstra penger, men jeg har hørt andre plasser at RF 83 trenger litt kraft for og få ut den ekstra opplevelsen :-D

Noen som evt. vet om en bra effekt forsterker som passer til RF 83? Vil helst ikke bruke over 15.000kr på den.

Mvh Stian B.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianBrand
    Hei alle dere! Har tenkt og invistere i fullt Klipsch hjemmekino system, RF 83, RC 64 og RS62 x4. Har tenkt på å kjøpe ONKYO TX-NR3007. Men er ikke sikker på om denne kombinasjonen passer. Vet ikke om det er bruk for effektforsterker, en kamerat av meg sa at det var bortkastet og bruke ekstra penger, men jeg har hørt andre plasser at RF 83 trenger litt kraft for og få ut den ekstra opplevelsen :-D

Noen som evt. vet om en bra effekt forsterker som passer til RF 83? Vil helst ikke bruke over 15.000kr på den.

Mvh Stian B.

Det er på ingen måte bortkasta å bruke ekstra penger på effektforterker . Enn surround reciver til 10-20k kan aldri måle seg med eit rent effekttrinn.

Emotiva blir bruke mye av Klipsch gutta på avforumet , som er enn veldigt grei og ikke minst billig inngangs billett .

I første omgang bør du konsentrerer deg om fronter og Center .

Vill oppsette ditt bli brukt mye til musikk ?

Parasound , Vincent , Mcintosh , Copland , Primare , Doxa og Naim er mye brukt og koster heler ikke skjorta .

Om brukt er aktuelt anbefaler jeg deg og følge med her :
    Bruktbørs - Hovedside

Du vill helt sikkert bli anbefalt flere merker som er minst like gode som de jeg nevnte her .

Side 351 av 1034 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 851 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •