Klipsch klubben - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 35 av 1034 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 535 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 20677
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok... My bad. :?

Ikke helt inne på det med brokobling og sånt. Men da får jeg legge den tanken med A23 til side.
    Og se om det kommer en A21 på brukten..

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takker for betryggende svar:-D

Ser du har RF63 og RC64 Det er vel en kanon bra front rekke:-D Er vel samme element i RC64 som i RF63 tror eg så med tanke på det bør eg vel ha RC64 i steden for RC62 når eg oppgraderer til RF63:-D RC62 passer vel ikke så bra som RC64, men det skulle bare mangle med tanke på prisforskjellen:-D RC62 passer selvfølgelig sammen med RF63, men RC 64 er vel en god del bedre håper eg:-D
    Tror det aller beste resultatet blir å bruke RC-64 opp mot RF-63, skriver tror pga at jeg ikke har hørt så mye på RC-62.

RC-64 har den samme 1,25" diskanten som RF-63, og den har vel stort sett de samme 6,5" bass/mellomtone elementene regner jeg også med. Den har bedre kabinett med mye avstivning, delefilter med de beste komponenter og samme internkablingen som RF-63.

Så jeg anbefaler den sterkt! Funker som hånd i hanske med RF-63 fronter!

*Friste friste*

Ikke tenk på prisen, bare kjøp den du asfalt! Europris har billige nudler! :lol:

Edit: Skulle bare si at jeg har ikke hatt problemer med løse gjenger som skrangler i min senter, og jeg har aldri lest noe om andre som har vært plaget med det heller. Så stakkars kleivis må ha fått et mandagseksemplar...

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 3900 som jeg har er vel perfekt til Klipsch har jeg skjønt?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Istedet for å bekymre seg til døde for et hull for mye på RC64 så kan dere jo bruke tape. Skjønner ikke helt problemet. Stapp i en liten papirbit og tape over.
    Eller dere kan benytte den andre skruen, for hos meg fulgte det med 2 stk.
    Har dere en, så ta den med til en butikk og kjøp en tilsvarende. Enkelt?

(Hvem trenger vel asfalt når man har smileys? :wink: )

Takker for svar:-)

Når du skriver: "(Hvem trenger vel asfalt når man har smileys? :wink:" Er det ment som kritikk mot meg eller misforstår eg deg?

Har slettet mye av innlegget p.g.a informasjon fra Vincent vega som dere kan lese i edit:-)

Edit: Nå har eg fått med meg av Vincent vega att det er gjenger i hullene og da er det i allefall ikke noe problem å få tak i riktig skrue viss det ikke følger med to;-) Trodde det var små hull i treverket uten gjenger. Trodde eg måtte skru i treverket eg da:-) he he... Da er det vel lettere å forstå att eg var litt redd for å ødelegge treverket. Eg med mine ti tommeltotter:-) He he... Nå vart eg glad. Men nå MÅ eg legge meg. Har duppet av 3-4 ganger når eg skrev dette innlegget.he he...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Tror det aller beste resultatet blir å bruke RC-64 opp mot RF-63, skriver tror pga at jeg ikke har hørt så mye på RC-62.

RC-64 har den samme 1,25" diskanten som RF-63, og den har vel stort sett de samme 6,5" bass/mellomtone elementene regner jeg også med. Den har bedre kabinett med mye avstivning, delefilter med de beste komponenter og samme internkablingen som RF-63.

Så jeg anbefaler den sterkt! Funker som hånd i hanske med RF-63 fronter!

*Friste friste*

Ikke tenk på prisen, bare kjøp den du asfalt! Europris har billige nudler! :lol:

Edit: Skulle bare si at jeg har ikke hatt problemer med løse gjenger som skrangler i min senter, og jeg har aldri lest noe om andre som har vært plaget med det heller. Så stakkars kleivis må ha fått et mandagseksemplar...

Når eg ser dette bildet her er det ikke noe å lure på:-D Nudler er godt det nå

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kritikk Asfalt. Bare ironi. Forsett å smile, det er ikke alle som gjør det.

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (snip..)

Vel det var bare å finne en skrue av samme dimmensjon og like gjenger så var det fikset. Ikke noe stort problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle bare si at jeg har ikke hatt problemer med løse gjenger som skrangler i min senter, og jeg har aldri lest noe om andre som har vært plaget med det heller. Så stakkars kleivis må ha fått et mandagseksemplar...

Det er ikke snakk om løse gjenger. Gjengene går gjennom kabinettet, og når du spiller skikkelig høyt med mye bassinformasjon vil hullene fungere som en dårlig bassport som lager pustelyder.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kritikk Asfalt. Bare ironi. Forsett å smile, det er ikke alle som gjør det.

Ok:-D Eg burde ha forstått att det var ironi, men eg vet eg bruker litt vel mange smieys Det bare blir slik når eg er glad. Er vel blitt til en vane eller uvane alt etter hvordan en ser det:wink: Dere får heller rope ut viss det blir irriterende mye så kann eg prøve å skjerpe meg:-D Men eg tror det kann bli litt vanskelig som dere ser

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Vel det var bare å finne en skrue av samme dimmensjon og like gjenger så var det fikset. Ikke noe stort problem.
    Kjempebra kleivis! Synd at du fikk dette problemet i hele tatt men det var en lettelse at du fikk fikset det! :-D

Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det er ikke snakk om løse gjenger. Gjengene går gjennom kabinettet, og når du spiller skikkelig høyt med mye bassinformasjon vil hullene fungere som en dårlig bassport som lager pustelyder.

-Tim
    Er det snakk om at gjengene går igjennom den underste platen i senteren slik at det kommer luft ut der? Det hørtes da usannsynlig dårlig gjennomtenkt ut av klipsch! Er du sikker? Jeg opplever ikke at det kommer noe luft ut der enda senteren er satt som large og jeg har bakerste hullet åpent...

Og btw, jeg fikk bare en skrue med. Er det noen andre som har fått to da?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Yamaha 3900 som jeg har er vel perfekt til Klipsch har jeg skjønt?:-D
    Yamaha er en sikker vinner, og har nok med effekt også.

Dynamikk, moro og gøyfaktor er ting som assosieres med Klipsch. Veldig knall på film og en habil HT til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det snakk om at gjengene går igjennom den underste platen i senteren slik at det kommer luft ut der? Det hørtes da usannsynlig dårlig gjennomtenkt ut av klipsch! Er du sikker? Jeg opplever ikke at det kommer noe luft ut der enda senteren er satt som large og jeg har bakerste hullet åpent...

Jeg har prøvd med en RC-64 og en RC-62. Blåste friskt ut av hullene på begge to.

Som jeg påpekte tidligere, så er det gjort slik for å spare noen ører i produsjonen.

-Tim

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Jeg har prøvd med en RC-64 og en RC-62. Blåste friskt ut av hullene på begge to.

Som jeg påpekte tidligere, så er det gjort slik for å spare noen ører i produsjonen.

-Tim
    Sparer man penger på å lage dobbelt opp med hull?
    Eller var det å sende med en skrue?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparer man penger på å lage dobbelt opp med hull?
    Eller var det å sende med en skrue?

Vesentlig raskere å borre hullet rett gjennom enn å måtte stoppe presist. Kan også slurve litt med gjengelengden, siden den hullet likevel går gjennom.

-Tim

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett timc!

Sjekket brukermanualen å der sto det at man skulle tette det hullet man ikke har tiltskruen i, med en av de medfølgende gummiknottene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Yamaha er en sikker vinner, og har nok med effekt også.

Dynamikk, moro og gøyfaktor er ting som assosieres med Klipsch. Veldig knall på film og en habil HT til musikk.
    Ja hører mye bra om Klipsch altså:-D

Men på en annen side sies det at horndiskanten kan bli veldig spiss og skjærende???

Aldri hørt Klipsch, så kan ikke uttale meg selv.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tronna: Det er pga feilmatchende elektronikk og før innspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Receiver til RF-83 RC-64 og RS-62

Er på utkikk etter ny forsterker til mitt Klipsch hjemmekinooppsett. Har for tiden Pioneer LX-71 men det ble litt for "hardt". Hadde Rotel tidligere og det var en bedre match men ville ha de nye lydformatene. Hva slags erfaringer har dere med samme oppsett?

Hilsen Watershed

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Watershed: Slik du beskriver det så tror jeg Marantz bør passe som hånd i hanske.

-Tim

Side 35 av 1034 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 535 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •