Klipsch klubben - Side 346

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 346 av 1033 FørsteFørste ... 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 342 343 344 345 346 347 348 349 350 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 846 ... SisteSiste
Viser resultater 6,901 til 6,920 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer Klipsch RF-83 og lurer på hvilken effektforsterker jeg skal bruke i tillegg til min Denon AVR-3808.

Hva finnes det som er rimelig og driver de høytalerene godt?

Denne burde også fungere med Audio Pro Blue Diamond

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva XPA-2 bør gjøres susen. Må bestilles direkte fra Statene, eller gjøre som meg nemlig kjøpe en her på bruktmarkedet. Kjøpte selv en Emotiva XPA-3 som er tett på like sterk, men er 3 kanalers slik at jeg kan gi Senteren min også godt med strøm.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Emotiva XPA-2 bør gjøres susen. Må bestilles direkte fra Statene, eller gjøre som meg nemlig kjøpe en her på bruktmarkedet. Kjøpte selv en Emotiva XPA-3 som er tett på like sterk, men er 3 kanalers slik at jeg kan gi Senteren min også godt med strøm.
    Hvordan er det med strømkobling til Norsk nett?
    Det var ikke så ille pris på denne egentlig, så kanskje jeg skulle gå for en 3er, tenker på RC64 som senter, er det virkelig slik at man trenger ekstra forsterker på senter, dette for at den skal kunne spille like høyt som frontene med høyt volum og talelydene ikke blir borte?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonte
    Hvordan er det med strømkobling til Norsk nett?
    Det var ikke så ille pris på denne egentlig, så kanskje jeg skulle gå for en 3er, tenker på RC64 som senter, er det virkelig slik at man trenger ekstra forsterker på senter, dette for at den skal kunne spille like høyt som frontene med høyt volum og talelydene ikke blir borte?
    Det er ikke noe problem, du kjøper kun en vanlig nettkabel som du bruker til dataen din også stepper i den å vips så finker den på norskt nett Bruker selv komplett Emotiva oppsett. Funker bra selvom jeg synes pro. er litt treig. men effekt og cdspilleren er jeg knall fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Det er ikke noe problem, du kjøper kun en vanlig nettkabel som du bruker til dataen din også stepper i den å vips så finker den på norskt nett Bruker selv komplett Emotiva oppsett. Funker bra selvom jeg synes pro. er litt treig. men effekt og cdspilleren er jeg knall fornøyd med.
    Er det slik at jeg kanskje burde bytte min Denon AVR-3808 i en Emotiva 5kanaler sammen med en av effektguttene?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at jeg kanskje burde bytte min Denon AVR-3808 i en Emotiva 5kanaler sammen med en av effektguttene?
    Hva mener du egentlig? Du må ha en receiver til Emotiva effektforsterkeren, og da kan du jo beholde din Denon AVR-3808 og koble til Emotivaen til Denon sine pre out utganger.

PS: Har selv Emotiva XPA-5, og den er et knallgodt alternativ.
    Kjøper du Emotiva XPA-2 låser du deg til stereo (men man kan selvsagt kjøpe flere effektforsterkere i tillegg og utvide ytterligere).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hva mener du egentlig? Du må ha en receiver til Emotiva effektforsterkeren, og da kan du jo beholde din Denon AVR-3808 og koble til Emotivaen til Denon sine pre out utganger.

PS: Har selv Emotiva XPA-5, og den er et knallgodt alternativ.
    Kjøper du Emotiva XPA-2 låser du deg til stereo (men man kan selvsagt kjøpe flere effektforsterkere i tillegg og utvide ytterligere).
    Jeg trudde Emotiva hadde en Receiver, men ser at det ikke er noe av det. En XPA-2 eller XPA-3 er vel det jeg trenger, ekstra effekt på bakkanalene er vel ikke noe vits, kontra mere kraft forran?

Blir nok å bruke anlegget mer til musikk enn film, hvertfall i den form at jeg trenger noe som trykker.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er selvfølgelig de som gir effekt bak også, men i film så har ikke dette egentlig noen som helst betydning, da effektene gjennom bakkanelene ikke er krevende i det hele tatt, som dermed muliggjør høyere volum. Men i frontrekken derimot mener jeg at det kanskje er et MUST med effekt på alle 3 frontkanaler, spørs jo litt på utstyr og høyttalere, men på klipsch rf-83 anbefaler jeg effekt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trudde Emotiva hadde en Receiver, men ser at det ikke er noe av det. En XPA-2 eller XPA-3 er vel det jeg trenger, ekstra effekt på bakkanalene er vel ikke noe vits, kontra mere kraft forran?

Blir nok å bruke anlegget mer til musikk enn film, hvertfall i den form at jeg trenger noe som trykker.
    XPA-5 er en god del kraftigere enn XPA-3. Selv om du kun benytter 3 av 5 kanaler, så mener jeg at den skal gi mer effekt totalt på 3 kanaler enn XPA-3 (den fordeler kreftene fra kanalene som ikke benyttes fordi forsterkeren ikke er oppbygd som interne monoblokker)

XPA-3 har en stømforsyning på 850VA, XPA-5 har en stømforsyning på 1200VA, men så koster den også litt mer:

Emotiva Audio XPA-3 Three Channel Power Amplifier
    Emotiva Audio XPA-5 Five Channel Power Amplifier

Emotiva har også en egen prosessor, men den trenger du ikke så lenge du har receiver: Emotiva Audio UMC-1 Audio-Video Processor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å få til en avtale på RF-83, RC64 og RS52 (?), så tar jeg forsterker etterpå, men Emotiva var ikke så dyrt og om dere mener det burde fungere, så hvorfor ikke

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje heller gått for flere UPA-1'er? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok en XPA-2 er det jeg trenger, om dere ikke insisterer på at center trenger mer effekt og at jeg da må gå over på XPA-3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker 3 stk upa1 til rf 63 og rc64, og det funker som bare f....,
    vt volum er det veldig bra, og tråkker man til er det øra mine som må gi seg her, har aldri hatt denne kontrollen på de volumene før, må ta med at det er sjelden jeg tråkker voldsomt til.
    hvispå la du derimot går for alt i en boks ville jeg gått for xpa 3,rc64 trenger
    effekt for å skinne slik den kan

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    det er selvfølgelig de som gir effekt bak også, men i film så har ikke dette egentlig noen som helst betydning, da effektene gjennom bakkanelene ikke er krevende i det hele tatt, som dermed muliggjør høyere volum. Men i frontrekken derimot mener jeg at det kanskje er et MUST med effekt på alle 3 frontkanaler, spørs jo litt på utstyr og høyttalere, men på klipsch rf-83 anbefaler jeg effekt

pøh!!

skjønner godt hva du mener, men la meg si det slik:

alternativ 1: jeg har hatt Klipsch oppsett slik jeg har nå, 2sett, i til sammen ca 3 år, 2av disse uten effekt til surround kanaler, men kun til front/center.

alternativ 2 : når jeg fikk XPA-5 i hus, prøvde jeg for morro skyld å bruke effekt på surround også (RS62) - disse er forøvrig delt på 80hz i begge eksempler - og jo det er forskjell på film.
    det blir likesom mer headroom, mer dynamikk og ingen begrensinger føles det ut som - det er ikke enorme forskjeller, men absolutt verdt å vurdere i mine ører.

Jeg hadde etter begge alternativene valgt nr 2 - enkelt og greit.

Men du sier det ikke er forskjeller til film - er det veldig vanlig å bruke surround kanaler til noe annet egentlig?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uptilt and Downtilt feet

Hva menes med Uptilt and Downtilt feet?

Jeg vurderer RC-64, men har bare skråtak!

Hvordan monterer man en RC-64 som kanskje må opp i høyden til der skråtaket starter?

Hvis jeg kan montere den på veggen - trenger jeg en hylle, eller er det noe jeg kan montere den i bak?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi

Mulig jeg misforstår det du tar sagt over her. Men jeg merker faktisk forskjell om jeg har effekt eller ikke bak i mitt system. Men må si at det er effekt på frontrekka som virkelig gjør den store forskjellen:twisted:

Men om valget står imellom F.eks. Emotiva XPA-3 eller XPA-5 så mener jeg at jeg ville valgt XPA-5 alle ganger litt større mengde strøm til hver høytaller med XPA-3 men er skjelden det trengs gitt.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange her som kjører effekt på bakHT? Del gjerne erfaringer. Lurer på om det er verdt pengene? Kjører parasound nc2250 på frontene, men har en plan om å supplere med en nc5250 etterhvert. Just in case...og muligens en en til nc2250 når det blir oppgradering til større fronter. Alt til sin tid...ser det er rykter om ny RF-serie, noen som vet noe mer om dette?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes med Uptilt and Downtilt feet?

Jeg vurderer RC-64, men har bare skråtak!

Hvordan monterer man en RC-64 som kanskje må opp i høyden til der skråtaket starter?

Hvis jeg kan montere den på veggen - trenger jeg en hylle, eller er det noe jeg kan montere den i bak?

Det betyr at du kan tilte den litt opp over visste den f.eks står langt nede i racket , eller tilte den ned over om den står høyt oppe .

RC64 har ikke noe mulighet for og henge på vegg eller i tak meg bekjent . Du må nok til med ei hylle .

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Det betyr at du kan tilte den litt opp over visste den f.eks står langt nede i racket , eller tilte den ned over om den står høyt oppe .

RC64 har ikke noe mulighet for og henge på vegg eller i tak meg bekjent . Du må nok til med ei hylle .
    OK, da må jeg nok lage meg en solid hylle selv, tenker jeg.
    Den veier jo litt, så et par hyllevinkler trengs nok under hyllen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da må jeg nok lage meg en solid hylle selv, tenker jeg.
    Den veier jo litt, så et par hyllevinkler trengs nok under hyllen.

jeg bruker 4 hylleknekter under min egenlagde hylle til rc64

Side 346 av 1033 FørsteFørste ... 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 342 343 344 345 346 347 348 349 350 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 846 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •