Klipsch klubben - Side 345

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 345 av 1033 FørsteFørste ... 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 341 342 343 344 345 346 347 348 349 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 845 ... SisteSiste
Viser resultater 6,881 til 6,900 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet at dette blir OT i denne tråden men er i litt tidsnød angående å få benyttet ett tilbud.
    jeg driver og river panel på yttervegg og skal da legge kabler fra parabol inne i veggen mens jeg holder på. I den forbindelse har jeg skjønt at det lønner seg å legge litt kr i en god kabel og har funnet ett godt kjøp.Problemet er at jeg må kjøpe 100m (trommel) for å få denne prisen, og jeg trenger bare ca 30 m selv
    kabelen det er snakk om er en offwhite audioquest 75ohm med en meter pris på 80 kr, denne kan jeg få til kroner 40 pr meter hvis vi/jeg kjøper hele greia.

ergo , her kommer spørmålet, noen andre som trenger / vil skifte kabel?
    vet at denne kabelen har blitt brukt i lange strekker med minimalt av tap
    kabelen tilhører audioquest sin installasjons serie og har bla 1,25% sølv
    kabelens navn er HD6X og man finner den på AudioQuest
    jeg trenger å ta en avgjørelse på dette ganske snart
    og det eneste som tilkommer her er frakt

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @jokris - kan jeg få si WTF først . Jeg leste den opprinnelige tråden og siden jeg var enig i at en trippelskjermet RG6 var godt nok svart av den andre brukeren så tenkte jeg at da ordnet seg .

Men det er da F*** meg helt vilt å snakke om kabler til 40-80 kr meteren for en kabel på ett parabolanlegg . Jeg ser f.eks Tveco sier at 305m tippelskjermet RG6 skal koste deg 1490kr som gir en meterpris på 4,88,- .

Du har altså planer om å overgå dette med en kabel til 40,- pr meter

Unnskyld uttrykket altså men jeg må bare få si ifra .

!edit - and BTW så har Tveco 100m rull med kvit trippelshield rg6 til 650,- . Du kan her ha 3350kr til overs og drikke øll for eller hva du nå vil ....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    For å legge til enda et spørsmål.

Har mer eller mindre samme rom som Zemtex, hvordan ville dere plassert frontene? avstand fra hverandre? Hvor mye "toe in" ?

Selv har jeg nå 117cm mellom høyttalerne og sitter 165 fra midten av høyttalerne eller nesten 175 fra hjørnet på høyttaleren. Dette med relativt lite "toe in" nærmere sagt 14 og 15cm fra hjørnene til bakvegg.

Høres dette helt feil ut? Er snakk om rf52.
    Hvordan funker RF52 i et slikt rom syns du...?

Toe-in må du nesten lytte deg fram til desverre. Finnes vel ikke et fasitsvar på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    @jokris - kan jeg få si WTF først . Jeg leste den opprinnelige tråden og siden jeg var enig i at en trippelskjermet RG6 var godt nok svart av den andre brukeren så tenkte jeg at da ordnet seg .

Men det er da F*** meg helt vilt å snakke om kabler til 40-80 kr meteren for en kabel på ett parabolanlegg . Jeg ser f.eks Tveco sier at 305m tippelskjermet RG6 skal koste deg 1490kr som gir en meterpris på 4,88,- .

Du har altså planer om å overgå dette med en kabel til 40,- pr meter

Unnskyld uttrykket altså men jeg må bare få si ifra .

!edit - and BTW så har Tveco 100m rull med kvit trippelshield rg6 til 650,- . Du kan her ha 3350kr til overs og drikke øll for eller hva du nå vil ....

hehe, bra du synger ut har kikket litt rundt etter kabel noen dager , spurt i egen tråd men ikke fått noen forslag, annet enn å ikke kjøpe billig skvip, derfor synes jeg en 80 kr metern kabel til halv pris gikk greit inn i kategorien "ikke skvip", er rimelig stressa med byggeprosjektet om dagen og trenger å få tak i alt jeg må ha

men 4,88 kr metern høres ut som den kabelen man får med parabolen, eller er det dugelig?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    De som påvirker mest som sagt på MC275 er AX7 rørene . Disse er det 3stk av. MEn heldigvis kommer det mer og mer kinesiske rør på markedet som kan konkurere med de gammle NOS rørene . Tung sol , sovtek og shuguang er små rør som ligger på ca 100kr stk . Mens NOS rørene kan koste alt fra 500-1000kr stk . Effektrør varierer også , men enn gjenganger der på KT88 er Svetlana Winged C som passer veldigt bra til mc275 . De ligge på 500kr stk tror jeg .

Igjen - takk for svar, er nybegynner på dette med rør, og venter litt på å se om det kommer noe brukt, hvis ikke blir det en ny - jeg har kun hørt denne med "original-rør" og synes det var meget bra - hvordan blir disse nevnte rørene opp mot de?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg betalte ca 5 000 fra Motron for nye KT 88 Winged Swetlana og Mullard / Phillips NOS rør.

Takk for info Hornman:-)

Har du noe formening om forskjeller på disse, og på de som er "original"?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Takk for god info:-)

jo det er jo veldig gøy å kunne bytte om på litt rør og forandre på litt, eksperimentere!
    blir vel original rør ei stund, først uansett, så prøve å bytte litt:-)

hva koster det for greie/gode rør både KT88 og småtypen da? og byttes alle smårøra, eller bare enkelte osv når man skal teste ut litt nytt?
    Disse skal være helt rå etter hva jeg har hørt Gold Lion KT88
    500.- stk

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen - takk for svar, er nybegynner på dette med rør, og venter litt på å se om det kommer noe brukt, hvis ikke blir det en ny - jeg har kun hørt denne med "original-rør" og synes det var meget bra - hvordan blir disse nevnte rørene opp mot de?

Det fleste vill påvirke lyden litt i mot sitt eget lyd ideal , så her må man prøve seg litt frem å se hva man liker best . Men orginal rørene på 275 er helt ok . Ville ikke bytta om de orginale var nye/nesten som nye . Det beste er å begyne med orignal rør og etter hvert prøve og finne ut hva du ønsker mer eller mindre av . Nå får jeg det til og høres ut som rør utgjør enn enorm forskjell , men etter langt tid med samme oppsett skal det ikke den helt store forandringen i lyden før det blir lagt merke til .

Ble veldigt mye offtopic her inne nå . Kansje bedre å bruke denne ; http://www.avforum.no/forum/generelt...tosh-trad.html

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Hornman:-)

Har du noe formening om forskjeller på disse, og på de som er "original"?

Forskjellen på de store rørene er veldigt liten forutsatt at de holder enn vis standar ivetfall .

De som eddie anbefaler har jeg også hørt mye godt om .

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Klarer du og holde dem unna frontdekslene til høyttalerne da?
    Hehe, frontdekslene er av !! :-D

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Hehe, frontdekslene er av !! :-D
    Men holder de seg unna elementene da, eller er de så høyt oppe at de ikke når de? Må si jeg lurer litt selv, for jeg har planer om et par RF-63, men med et par katter konstant i hus, er jeg ikke helt sikker på hva som er en god løsning på problemet (men elementene er jo viktigst).

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dekslet av så interesserer høytalerene dem ikke. Håper det varer ! De når jo greit elementene, men tror den glatte flaten gjør at det ikke er så interessant for dem.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Men holder de seg unna elementene da, eller er de så høyt oppe at de ikke når de? Må si jeg lurer litt selv, for jeg har planer om et par RF-63, men med et par katter konstant i hus, er jeg ikke helt sikker på hva som er en god løsning på problemet (men elementene er jo viktigst).
    For å si det slik, de når dem vanligvis ikke med mindre katta vil klatre opp på høyttaleren. Jeg har en stygg ripe/bungel i det øverste 6,5" elementet på den ene RF-63'en min pga en av kattene våre har klatret opp på høyttaleren :???:

Men heldigvis merker jeg ingenting lydmessig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Forskjellen på de store rørene er veldigt liten forutsatt at de holder enn vis standar ivetfall .

De som eddie anbefaler har jeg også hørt mye godt om .
    Egentlig enig. Swetlana rørene er nok noe bedre men det er NOS Rørene som gjør susen på akustisk, jazz osv. De originale var meget gode til moderne musikk og rock metall osv.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    For å si det slik, de når dem vanligvis ikke med mindre katta vil klatre opp på høyttaleren. Jeg har en stygg ripe/bungel i det øverste 6,5" elementet på den ene RF-63'en min pga en av kattene våre har klatret opp på høyttaleren :???:

Men heldigvis merker jeg ingenting lydmessig...
    Vannpistol var løsningen for meg. X'en min hadde katt, og de første gangene den ville bort til høytalerene, fikk den seg en sprut. Var ikke lenge høytalerene var int. for den da.........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vannpistol var løsningen for meg. X'en min hadde katt, og de første gangene den ville bort til høytalerene, fikk den seg en sprut. Var ikke lenge høytalerene var int. for den da.........
    Du får jo ulike typer "kattespray" som holder kattene effektivt borte fra stortsett alt du sprayer på. F.eks ledninger, høyttalere osv.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å dra fram snoppen å urinere selv. Da holder katta seg borte

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    +1
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da har du et stort problem hvis du får noen med en dominant hann-hund på besøk, den blir sikkert og å pisse der... Hvis den ikke går til angrep på høyttaleren for at den tror at den ypper? :lol:

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +2

Side 345 av 1033 FørsteFørste ... 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 341 342 343 344 345 346 347 348 349 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 845 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •