Klipsch klubben - Side 344

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 344 av 1034 FørsteFørste ... 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 340 341 342 343 344 345 346 347 348 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 844 ... SisteSiste
Viser resultater 6,861 til 6,880 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har fått testet lit MC275 siste tiden, ettersom jeg vurderer å kjøpe en slik til mine Klipsch, og som eddie sier at RF7 og RF83 trenger masse mer krutt enn de øvrige mener jeg er enn sannhet med store modiikasjoner.

RF83 spilte rett og slett betydelig bedre enn RF82ene mine på MC275.

det spiller faktisk mer enn høyt nok for de fleste for å være helt ærlig, lyden er faktisk mye mer behagelig, men kontra transistor låter det ikke "rått" på samme måte, spes til film.

men selv ønsker jeg å kjøpe rør, men likevel beholde transistor også :-)

av og til kan det virke som om det blir ett volumjag når det snakkes om klipsch.
    de spiller jo mer enn høyt nok med en receiver egentlig, men trives med bedre effekt helt klart.
    selv så har jeg det luksus problemet nå at jeg kan spille langt høyere med bedre kontroll med rf63 , er som regel andre her hjemme som sier ifra nå om volumet, selv merker jeg det ikke så godt pga lydbildet bare er kongeklart og oppfattes ikke som høyt

mente ikke at du driver med volumjag cv

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt 2 par RF83, hvorav det siste paret fremdeles er stående, og i tillegg et par RF82som står på stua.

Har sett masse filmer på alle sammen over årene, og i perioder hvor jeg har vært uten sub + på stua hvor jeg ikke har sub, har jeg ved flere anledninger spilt med fullband fronter uten sub (large) og jeg har kjørt ved HØYE lydvolumer på filmer, og har rett og slett aldri opplevd noe problemer med det, ingen skader på høytalerne i det hele tatt.

så tror ikke du skal bekymre deg altfor mye, du kan f.eks gå inn å sette fronter som small, og sette delefrekvens på 30hz. siden Klipsch ikke spiller noe særlig under dette, så vil du hvertfall slippe at basserne blafrer i vildens sky i dypet..
    Om det går og sette delefrekvens uten sub så skal jeg jammen gjøre det.

Spillte litt på RF-82 som jeg hadde for en tid tilbake, uten sub, med Yamaha RX1900. Merket forrøvrig samme "problemet" den gang.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Joda, fire 8" og noen lekkre McIntosh blokker, så er det kart du får mye mer dypbass utav høytalerene. RF7 går også endel dypere en mine små RF62'er

RF7 har 10", ikke 8"...

og de spiller ikke altfor mye av dypbass du snakker om heller, de spiller en helt rå midbass, men de ruller jo av rundt 30hz vel? De spiller hvertfall ikke nedi kjelleren, så en sub hadde jeg nok foretrukket på film.

Men det trøkker sinnsykt på film med Klipsch selv uten subwoofer:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det går og sette delefrekvens uten sub så skal jeg jammen gjøre det.

Spillte litt på RF-82 som jeg hadde for en tid tilbake, uten sub, med Yamaha RX1900. Merket forrøvrig samme "problemet" den gang.

det går selvsagt, men er ikke noe vits å sette delefrekvens på 80hz uten sub til å spille under dette.

men når f.eks RF82 spiller med pondus ned mot rundt 30hz, så er det jo i langt under dette de oppnår denne blafringen med basserne, hvis du f.eks sette delefrekvens der hvor RF82 likevel slutter å fungere, så har det jo ingenting å si, f.eks ved rundt 30hz. da mister du ikke noe output i bass, men du kutter i området hvor de ikke lenger funker likevel..:-)

verdt et forsøk.

Likevel, jeg har aldri hatt noe problemer med mine på fullband, og RF82 står ALLTID i large, både til musikk, og film de gangene de er tema, og de har ikke hatt noe problemer av noen sort!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar meg selv ofte i se på oppsettet ditt hoppe's, Digger Klipsch, og RF7 er intet untak, og Mcintosh er sinnsykt rått, og blokkene dine må være utrolig herlig!

en vakker dag kommer det McIntosh også i mitt hus:-)
    Takker, det er hyggelig å høre. Jeg har blitt skikkelig McIntosh frelst og smiler bredt når noen kjente av meg ser og hører på dem. Neste kjøp blir nokk en McIntosh CD-spiller ,men jeg tenker også på hvor lenge CDen kommer til å vare.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Takker, det er hyggelig å høre. Jeg har blitt skikkelig McIntosh frelst og smiler bredt når noen kjente av meg ser og hører på dem. Neste kjøp blir nokk en McIntosh CD-spiller ,men jeg tenker også på hvor lenge CDen kommer til å vare.

501 blokkene hadde vært utrolig digg å ha i hus, spiller sikker vanvittig på Klipschene! og de driver jo omtrent alt med stålkontroll!

men så var det prisen, de er nok ute av mitt budsjett for ei stund uansett, siden huskjøp vil bli prioritert fremover.

Likevel vet ikke helt hva jeg hadde ønsket av McIntosh rør, eller transistor heller.
    Hadde vært utrolig fett med 2stk MC275 også, men alt dette med bias justering, bytting av rør,varihet på rør etc gjør meg fremdeles litt skeptisk..

Men uten tvil, McIntosh er noe av det absoutt beste jeg har hørt på Klipsch, og det skal nok i hus før eller senere uansett!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei de liker det nok ikke. Men planen var og droppe subben pga barn på vei. Men klarer liksom ikke og slappe helt av under film, ser jo ut som jeg snart blir angrepet av fire 6.5"

(Kjører fullrange ja, kan vel ikke sette delefrekvens uten sub...)
    Få deg en rumperister montert rett i sofa, så får du all buldring rett i ræva uten at resten av huset dirrer og da kan du kutte ut fullrange og slippe å bekymre deg for elementene

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    501 blokkene hadde vært utrolig digg å ha i hus, spiller sikker vanvittig på Klipschene! og de driver jo omtrent alt med stålkontroll!

men så var det prisen, de er nok ute av mitt budsjett for ei stund uansett, siden huskjøp vil bli prioritert fremover.

Likevel vet ikke helt hva jeg hadde ønsket av McIntosh rør, eller transistor heller.
    Hadde vært utrolig fett med 2stk MC275 også, men alt dette med bias justering, bytting av rør,varihet på rør etc gjør meg fremdeles litt skeptisk..

Men uten tvil, McIntosh er noe av det absoutt beste jeg har hørt på Klipsch, og det skal nok i hus før eller senere uansett!

Dette er ikke noe å bekymre seg over . Mcintosh MC275 har autobias . Varigheten på rør er som regel på 5-10 000timer , så det er ikke noe som må byttes hver uke . Å bytte/montere rør er den sist bekymringen du bør ha.

Det som er utroligt morsomt med rør , er at du kan skifte lydsignaturen med bare å bytte eit par av små røra(spesielt AX7/ECC83 rørene på 275) .

Jeg har faktisk senest i dag vært hos enn kompis og "tube rolla" litt med enn mc275

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte X-over på 40 (uten sub), fungerer knallbra. Nå slipper høytalerene å stresse med frekvenser de allikevell ikke klarer å spille

Rumperister, nei det orker jeg ikke. To små kattunger som kryper & sloss og biter i alt de kommer over. Må prøve og holde antall elektriske dupeditter til et minimum

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var rørforsterker bestilt til mine rf52 , endte på en Xindak mt-3 med el34 rør.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende.

Hvis noen som bor i trondheim og har klipsch og rør, så håper jeg noen vil invitere meg på demo.

Vil vite hva all den rør-fuzzen er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er veldig spent selv. :-D

Ser forresten du har Xtz sub sammen med rf62. Hvordan fungerer dette? Bruker du den kun til film eller holder den følge til musikk også?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine rf-62 er solgt og rf-63 er påvei

Brukte bare subben til film jeg. De er noen kruttønner med godt forsterkeri

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RS-serie

Trenger nye bakhøyttalere. Har Klipsch RP-5 i front. Noen gode tips om hva jeg skal kjøpe, eventuelt noen som har noe til salgs?

På forhånd takk!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Dette er ikke noe å bekymre seg over . Mcintosh MC275 har autobias . Varigheten på rør er som regel på 5-10 000timer , så det er ikke noe som må byttes hver uke . Å bytte/montere rør er den sist bekymringen du bør ha.

Det som er utroligt morsomt med rør , er at du kan skifte lydsignaturen med bare å bytte eit par av små røra(spesielt AX7/ECC83 rørene på 275) .

Jeg har faktisk senest i dag vært hos enn kompis og "tube rolla" litt med enn mc275

Takk for god info:-)

jo det er jo veldig gøy å kunne bytte om på litt rør og forandre på litt, eksperimentere!
    blir vel original rør ei stund, først uansett, så prøve å bytte litt:-)

hva koster det for greie/gode rør både KT88 og småtypen da? og byttes alle smårøra, eller bare enkelte osv når man skal teste ut litt nytt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jo det er jo veldig gøy å kunne bytte om på litt rør og forandre på litt, eksperimentere!

hva koster det for greie/gode rør både KT88 og småtypen da? og byttes alle smårøra, eller bare enkelte osv når man skal teste ut litt nytt?
    Jeg betalte ca 5 000 fra Motron for nye KT 88 Winged Swetlana og Mullard / Phillips NOS rør.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De som påvirker mest som sagt på MC275 er AX7 rørene . Disse er det 3stk av. MEn heldigvis kommer det mer og mer kinesiske rør på markedet som kan konkurere med de gammle NOS rørene . Tung sol , sovtek og shuguang er små rør som ligger på ca 100kr stk . Mens NOS rørene kan koste alt fra 500-1000kr stk . Effektrør varierer også , men enn gjenganger der på KT88 er Svetlana Winged C som passer veldigt bra til mc275 . De ligge på 500kr stk tror jeg .

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkret spørsmål til Klipsch folket:

Utgangspunkt:
    Rommet: bredde ca 2.60, lengde ca 3.40 (ergo ikke stort)
    Forsterker: AVR 255
    Sub: 2 x XTZ W12

Spm: frontene er desverre nødt til å tett inntill bakveggen og sideveggen, og vil vurdere RF52 eller RF62 til høsten. Er det håp om å få en av disse til å spille bra der inne (selvsagt forutsatt at de er innspilt..)eller kan jeg liksågjerne gå for RB61 som fronter?

(PS1:Center blir forøvrlig trolig RC62, surr kan kanskje bli RC42.. men det vil tiden vise)
    (PS2: Pr idag har jeg 5.0 sett fra Dynavoice)

mvh Kai

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å legge til enda et spørsmål.

Har mer eller mindre samme rom som Zemtex, hvordan ville dere plassert frontene? avstand fra hverandre? Hvor mye "toe in" ?

Selv har jeg nå 117cm mellom høyttalerne og sitter 165 fra midten av høyttalerne eller nesten 175 fra hjørnet på høyttaleren. Dette med relativt lite "toe in" nærmere sagt 14 og 15cm fra hjørnene til bakvegg.

Høres dette helt feil ut? Er snakk om rf52.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte X-over på 40 (uten sub), fungerer knallbra. Nå slipper høytalerene å stresse med frekvenser de allikevell ikke klarer å spille

Rumperister, nei det orker jeg ikke. To små kattunger som kryper & sloss og biter i alt de kommer over. Må prøve og holde antall elektriske dupeditter til et minimum
    Klarer du og holde dem unna frontdekslene til høyttalerne da?

Side 344 av 1034 FørsteFørste ... 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 340 341 342 343 344 345 346 347 348 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 844 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •