Klipsch klubben - Side 343

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 343 av 1033 FørsteFørste ... 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 339 340 341 342 343 344 345 346 347 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 843 ... SisteSiste
Viser resultater 6,841 til 6,860 av 20659
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpt meg RF-63 :O

Klarte meg nøyaktig en uke uten klispch før det klødde for mye.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dere med Klipsch uten sub på film....

Er det virkelig slik at elementene skal "hoppe ut av kabinettet" under dypbass scener ?

Spiller grisehøyt på musikk, men med en gang jeg skal snurre en film med dypbass så blir jeg bekymret for høytalerene... Utrolig mye bevegelse i elementene. Har sett et par snutter på youtube, og der ser jeg samme saken.
    Er det bare slik det skal være med Klipsch ?

Dreier seg forrøvrig om RF-62 sammen med Marantz SR6004. (kun fronter tilkoblet).

Btw, grattis med RF-63 crimar

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Er det virkelig slik at elementene skal "hoppe ut av kabinettet" under dypbass scener ?

Spiller grisehøyt på musikk, men med en gang jeg skal snurre en film med dypbass så blir jeg bekymret for høytalerene... Utrolig mye bevegelse i elementene. Har sett et par snutter på youtube, og der ser jeg samme saken.
    Er det bare slik det skal være med Klipsch ?

Dreier seg forrøvrig om RF-62 sammen med Marantz SR6004. (kun fronter tilkoblet).

Btw, grattis med RF-63 crimar
    Det er vel enten at elementet bunner eller så klarer ikke forsterkern å kontrollere de.

Skjedde med meg og mine rf-62 under noen scener av transformers 2. Da bunna de flere ganger.

Btw takker

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    fikk mine levert under streiken av ett budbilselskap

Hehe,det var jo meget fornuftig RF-63 du også kjøpte?

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Gratulerer

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    etter hans tidligere uttalselser er stuen hans på ca 36kvadrat, dvs RF7 burde etter alle solemerker spille fletta av RF3.

Noe annet kan jeg rett og slett ikke skjønne..
    Det jeg skal frem til er at jeg spilte grisehøyt uten at ørene begynte å "blø" er jo det problemet jeg har hatt med Rf7 etter masse prøvelse med transistorer.Heritage serien og de mindre i Rf serien krever ikke så mye effekt.Synes jeg fikk frem en magisk lyd med RF3 fremfor RF7.Testet mine RF7 i et stort lokale og der spilte de uten og låte stressende med masser av luft rundt seg og dette var noe helt annet.
    NB! jeg snakker som sagt om mine erfaringer samt mine egne ører og jeg er ikke den eneste som har slitt litt med toppen i RF serien og jeg forstår at andre ikke har like følsome ører som meg.Er også enig i matching og jeg har ikke testet alt på RF7 men veldig mye og det er kanskje derfor jeg er mest forelsket i Heritage serien...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre som har prøvd RF serien uten sub på film ?

Det er vel enten at elementet bunner eller så klarer ikke forsterkern å kontrollere de.

Skjedde med meg og mine rf-62 under noen scener av transformers 2. Da bunna de flere ganger.

Btw takker
    Er jo bare det at forsterkeren har stålkontroll så lenge det ikke er dypbass det går i (dvs allslags musikk). Derfor jeg lurer på om Klipsch rett og slett reagerer slik når de "prøver og spille dypbass" ?
    Elementa tåler sikkert endel, men jeg er ikke vandt med det fra andre høytalere...

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører sikkert da høyttalerne dine på fullband altså den tar alle frekvenser og små elementer på 6.5" liker vel ikke hz ned 15-20 :S

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei de liker det nok ikke. Men planen var og droppe subben pga barn på vei. Men klarer liksom ikke og slappe helt av under film, ser jo ut som jeg snart blir angrepet av fire 6.5"

(Kjører fullrange ja, kan vel ikke sette delefrekvens uten sub...)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer når det kommer høyt volum under tuningfrekvensen til høyttaleren.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo mindre høyttalere du har jo mindre skriking i ørene blir det ?

Dette har altså ingenting med dårlig akustikk og for svak elektronikk , spesielt på kilde og signal siden ?`

Det kommet utroligt mange misvisende tips her inne fra flere , til folk som er intressert i Klipsch . Det virker ut som det eneste kriteriet for god lyd er å passerede 120db med go margin og med bass som kan rive huset .

Man skal ikke glemme at rf83/rf7 krever mye mer av elektronikken enn hva sine mindre brødre gjør . Det er utroligt hvor langt man kan komme med god/riktig elektronikk samt litt akustiske tiltak i eit lite rom .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Det skjer når det kommer høyt volum under tuningfrekvensen til høyttaleren.
    Joda, ser jo den.
    Eneste er at under visse filmer så vil jo dette skje "all the time". Sikkert svært få som ikke bruker sub under film nå til dags (har selv så og si alltid hatt sub), ser ut til at jeg må skaffe meg sub atter en gang...

Bare så det er nevnt, dette har ingen ting med sykt høyt volum og gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Hehe,det var jo meget fornuftig RF-63 du også kjøpte?

ja det var rf63 og jeg fikk sykt billig transport, 400 kr fra oslo til mjøndalen

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begynt å se film i stereo og har ikke noe problemer med at elementene beveger seg før det er veldig veldig høyt.
    Jeg bruker ikke subben min i film da det er bass i bøtter og spann med bare frontene.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Så jo mindre høyttalere du har jo mindre skriking i ørene blir det ?

Dette har altså ingenting med dårlig akustikk og for svak elektronikk , spesielt på kilde og signal siden ?`

Det kommet utroligt mange misvisende tips her inne fra flere , til folk som er intressert i Klipsch . Det virker ut som det eneste kriteriet for god lyd er å passerede 120db med go margin og med bass som kan rive huset .

Man skal ikke glemme at rf83/rf7 krever mye mer av elektronikken enn hva sine mindre brødre gjør . Det er utroligt hvor langt man kan komme med god/riktig elektronikk samt litt akustiske tiltak i eit lite rom .

er helt enig. det kommer mange tips, og men er også mange, mange fordommer her inne, bla. KUN rør, alt for store for rommet etc etc, eksemplene er mange, og ikke alle er like riktig.

påstand; 20kvadrat er ALT for lite for RF63/83, og RF82/62 vil spille mye bedre pga du ytnytter potensiale bedre
    Svar: jeg mener dette er like feil som riktig. de store låter i mine ører og etter mine erfaring MYE bedre nesten uansett (nesten) de trenger kanskje bedre kvalitet på elektronikk for å utnytte potensiale, MEN de låter likevel bedre på tilsvarende elektronikk.

påstand: Klipsch låter skarp med transistor.
    Svar: Klipsch er veldig bra med rør, men å utelukke Transistor kategorisk blir veldig feil, smak og behag - og rom,aktustikk,bruk etc er avgjørende.

Påstande "store" krever MYE mer av forsterker.
    Svar: sannhet med visse modifikasjoner, De KAN låte mye bedre med høyere kvalitets elektronikk, men med tilsvarende elektronikk som RF82 og mindre, så låter de fremdeles som oftest bedre likevel, spes diskant synes jeg.
    Så ja, de krever mer av sin forsterker for å komme helt til sin rett, MEN det virker veldig,veldig overdrevent på hvor MYE mer de tilsynelatende skal kreve, Mine erfaringer med mine sett Klipsch er at RF83 bare blirbedre og bedre jo bedre match og kvalitet på elektronikk er, uavhengig av watt styre/teknologi, mens RF82 da sakker akterut etter hvert som RF83 for bedre elektronikk..

For min del hadde det til musikk holdt lenge med en rørforsterker av rundt 50watt til RF83, men til film liker jeg veldig godt å ha en skikkelig fet transistor til å holde kontrollen!

helt til slutt; med en bra rørforsterker, f.eks Mcintosh som jeg liker, så spiller jeg uten problem 110-115 db med RF83, altså egentlig veldig høyt, og høyt nok for de fleste.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har begynt å se film i stereo og har ikke noe problemer med at elementene beveger seg før det er veldig veldig høyt.
    Jeg bruker ikke subben min i film da det er bass i bøtter og spann med bare frontene.

det er helt klart mer enn nok bass i RF7, og spesielt med de massive helrå McIntosh blokkene du har på de!

Likevel vil du nok uansett mangle en del i bunn uten subwoofer på film, dyp bass er det mye av på film, og dette er ikke Klipschs sterkereste side..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Joda, ser jo den.
    Eneste er at under visse filmer så vil jo dette skje "all the time". Sikkert svært få som ikke bruker sub under film nå til dags (har selv så og si alltid hatt sub), ser ut til at jeg må skaffe meg sub atter en gang...

Bare så det er nevnt, dette har ingen ting med sykt høyt volum og gjøre.

jeg har hatt 2 par RF83, hvorav det siste paret fremdeles er stående, og i tillegg et par RF82som står på stua.

Har sett masse filmer på alle sammen over årene, og i perioder hvor jeg har vært uten sub + på stua hvor jeg ikke har sub, har jeg ved flere anledninger spilt med fullband fronter uten sub (large) og jeg har kjørt ved HØYE lydvolumer på filmer, og har rett og slett aldri opplevd noe problemer med det, ingen skader på høytalerne i det hele tatt.

så tror ikke du skal bekymre deg altfor mye, du kan f.eks gå inn å sette fronter som small, og sette delefrekvens på 30hz. siden Klipsch ikke spiller noe særlig under dette, så vil du hvertfall slippe at basserne blafrer i vildens sky i dypet..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tar meg selv ofte i se på oppsettet ditt hoppe's, Digger Klipsch, og RF7 er intet untak, og Mcintosh er sinnsykt rått, og blokkene dine må være utrolig herlig!

en vakker dag kommer det McIntosh også i mitt hus:-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, fire 8" og noen lekkre McIntosh blokker, så er det kart du får mye mer dypbass utav høytalerene. RF7 går også endel dypere en mine små RF62'er

Side 343 av 1033 FørsteFørste ... 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 339 340 341 342 343 344 345 346 347 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 843 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •