Klipsch klubben - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 34 av 1033 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 20659
    Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Ja prøv det med en ekstra skrue. Eventuelt dytte fast noe papir eller noe i begge, bare for å teste.

-Tim
    Det var nok det skruehullet som lagde lyd ja. Prøvde å holde fingeren over hullet og da forsvann ristelyden, så nå må eg bare finne en skrue som passer. Takk for hjelpen!

Ja Vincent endelig er den i hus! Har faktisk ikke rukket å se film med den enda, bare spilt litt musikk. Blir vel noen filmer ikveld tenker eg. Virker hvertfall veldig lovende sålangt og blir vel enda bedre når den blir skikkelig innspilt. Så nå har eg endelig 5.1 og da er neste på lista å bytte ut XTZen med en SVS PC13-Ultra, men det blir nok desverre en stund til enda. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vibrasjonslyden kan komme fra skruehullene på undersiden. Disse går helt gjennom kabinettet, og ved høyt lydtrykk kommer der pustelyder fra dem.

-Tim
    Skruehullene på undersiden? Er det der en skrur fast vippeanordningen eller? Er bare litt nysjerrig siden eg kansje en vakker dag får råd til en slik selv:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Det var nok det skruehullet som lagde lyd ja. Prøvde å holde fingeren over hullet og da forsvann ristelyden, så nå må eg bare finne en skrue som passer. Takk for hjelpen!

Ja Vincent endelig er den i hus! Har faktisk ikke rukket å se film med den enda, bare spilt litt musikk. Blir vel noen filmer ikveld tenker eg. Virker hvertfall veldig lovende sålangt og blir vel enda bedre når den blir skikkelig innspilt. Så nå har eg endelig 5.1 og da er neste på lista å bytte ut XTZen med en SVS PC13-Ultra, men det blir nok desverre en stund til enda. :P

Følger det ikke med skruer som passer da? litt rart att de leverer en senter i den prisklassen og det ikke følger med skruer som passer Hva er de hullene til? Rekner med det er til vippeanordningen, men følger ikke den med heller? Spør kun fordi eg som sagt er litt interessert i en slik senter selv:-D

Takker for svar:-D

Edit: Hvordan klarte du å holde fingeren over hullet som er på undersiden? He he...Bare tuller med deg:-) Rekner med du snudde senteren opp ned;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byttelåne?

Har kunne tenkt meg å prøve rørforsterker på mine Klipsch RF-83 og lurer på om noen kunne tenkt seg og byttelåne forsterker med meg. Jeg har en McIntosh MA 6900 som jeg bruker i dag. Kunne tenkt meg å teste ut McIntosh MC 275 men andre forstekere av god kvalitet er også interesant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Skruehullene på undersiden? Er det der en skrur fast vippeanordningen eller? Er bare litt nysjerrig siden eg kansje en vakker dag får råd til en slik selv:-D

Ja. De hullene der ja.

Vet ikke om det følger med skruer.

-Tim

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranG
    Byttet ut RF-3 med CF-4 på onsdag. Kunne skrevet masse om dette, men har ikke tid. Må ned i kinoen og høre mer, for maken til lyd, har jeg aldri hatt i hus.

Men, kommer noen over noen CF-4 til salgs, da anbefaler jeg å kjøpe de :-D
    Evt. send meg PM, så kan jeg kjøpe meg et par til :twisted:
    Gratulerer!

Ut i fra brutaliteten på bilder er det kanskje drømmerfronter til dedikerte kinoen min, selv om jeg har tenkt litt på noe fra Heritage.
    Er jo ikke lett å få tak i CF-4 da :S
    Vet du noe om hvordan disse låter oppimot dagens RF-serie?

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger det ikke med skruer som passer da? litt rart att de leverer en senter i den prisklassen og det ikke følger med skruer som passer Hva er de hullene til? Rekner med det er til vippeanordningen, men følger ikke den med heller? Spør kun fordi eg som sagt er litt interessert i en slik senter selv:-D

Takker for svar:-D

Edit: Hvordan klarte du å holde fingeren over hullet som er på undersiden? He he...Bare tuller med deg:-) Rekner med du snudde senteren opp ned;-)
    Eg snudde den opp på høykant. :P Det følger en skrue med til vinkle høyttaleren med, men du kan jo velge mellom to hull. Er et hull bak for å vinkle høyttaleren nedover og et forann til å vinkle oppover.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg synes det er utrolig kjipt gjort at de ikke har tettet hullene fra innsiden. Bare for å spare noen ører i produksjonen :P

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Eg snudde den opp på høykant. :P Det følger en skrue med til vinkle høyttaleren med, men du kan jo velge mellom to hull. Er et hull bak for å vinkle høyttaleren nedover og et forann til å vinkle oppover.

OK:-) Er det en "vanlig" skrue eller er den beskyttet med noe plastgreier slik att glassplater i stereobenk ikke blir ripete? Sorry for att eg maser slik, men har sinnsykt lyst på en slik senter når tiden er inne for oppgradering av senter:-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK:-) Er det en "vanlig" skrue eller er den beskyttet med noe plastgreier slik att glassplater i stereobenk ikke blir ripete? Sorry for att eg maser slik, men har sinnsykt lyst på en slik senter når tiden er inne for oppgradering av senter:-)
    Det er samme gummiknotter under skruen som det ellers er under senteren, så du trenger ikke være redd for underlaget

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg synes det er utrolig kjipt gjort at de ikke har tettet hullene fra innsiden. Bare for å spare noen ører i produksjonen :P

-Tim

Er litt enig med deg her. De kunne iallefall levert med en ekstra skrue som passer i hullet. Det er jo ikke alle som vet hvilke skruer som skall brukes. Synd å bruke en skrue som ødelegger eller vider ut hullet eller i verste fall sprenger ut hullet slik att treverket sprekker. Eg for min del har ikke peiling på skruer og hvilken skrue som passer best til det treverket som er i denne senteren og hva som blir riktig skrue i forhold til størrelse på hullet o.s.v. Men det er selvfølgelig å prøve å finne samme skrue som den som følger med, men for meg personlig ønsker eg ikke å ødelegge noe på en senter i den prisklassen der. Kunder hadde jo også sluppet å irritere seg over vibrasjoner de ikke vet grunnen til. Ikke alle som vet att det er det ekstra hullet som er grunnen. Mulig det går å tette hullet med en spesiell lim også? Har en lim som heter TRANS7. Går det å bruke den? Dette har eg ikke greie på

Dette er jo selvfølgelig bare en bagatell siden det er lyden i senteren som teller, men syns det er litt dårlig att en må ut å handle EN skrue bare fordi de ikke har tenkt på att det hullet bør tettes igjenn for å unngå vibrasjoner. EN skrue ekstra burde egentlig følge med i esken siden det ikke hadde kostet dem noe ekstra og kunder hadde sluppet å irritere seg over vibrasjoner de ikke vet grunnen til. Hvem vet att det ekstra hullet er årsaken til ristingen Ja vi vet det jo nå da heldigvis:-D

Men som sagt dette er bare en bagatell og ønsker ikke å starte en diskusjon om en filleting som dette, men sier bare min erlige mening om att det er litt skuffende:-)
    Det eg lurer mest på er om TRANS7 er en type lim som kann fungere til å tette det ekstra hullet siden eg ikke har greie på skruer Har ti tommeltotter når det gjelder slikt he he...

Grunnen til att eg er så ivrig er rett og slett att eg lurer på å kjøpe RC64 sammen med RF63 når eg får råd Det er vel en glimrende kombinasjon i frontrekka kann eg tenke meg

Edit: Eg overdriver selvfølgeleg en del og setter det litt på spissen bare så det er sagt, men måtte bare uttrykke min lille skuffelse:-) Det er som sagt bare en filleting som lett går å fikse viss en ikke har ti tommeltotter da slik som meg;-) Eg er bare så redd for å ødelegge noe på en senter i den prisklassen der:-) Er det noen som kann anbefale meg en lim som fungerer fint til å tette slike hull? TRANS7 er en slags fuging og tetting lim etter det som står på baksiden av innpakningen. Har ikke prøvd den på noe enda så eg vet ikke hvor god den er. Er det noen som har erfaring om dette er en type lim som er bra nok til å bruke til å stappe inn i hullet og vil det holde?:-) Kansje en skrue er best uansett:-) Har jo venner som er snekkere så det bør gå bra det også:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det er samme gummiknotter under skruen som det ellers er under senteren, så du trenger ikke være redd for underlaget
    Takker for betryggende svar:-D

Ser du har RF63 og RC64 Det er vel en kanon bra front rekke:-D Er vel samme element i RC64 som i RF63 tror eg så med tanke på det bør eg vel ha RC64 i steden for RC62 når eg oppgraderer til RF63:-D RC62 passer vel ikke så bra som RC64, men det skulle bare mangle med tanke på prisforskjellen:-D RC62 passer selvfølgelig sammen med RF63, men RC 64 er vel en god del bedre håper eg:-D

Edit: måtte bare legge inn ett par ord ekstra siden eg ikke er 100% sikker på om det er samme element i RC64 som i RF63:-) Da måtte eg skrive "tror eg" slik att det ikke vart en påstand:-)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål til dere her inne med Klipsch, og også Parasound.

Hvordan vil det være å bruke 2 stk A23, som monoblokker på hver fronthøyttaler på RF63??
    Tenkte å bruke A23 som en Midgard blokk.
    Vil vell gå bra det? Istedenfor å kjøpe A21...

Noen synspunkter??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved brokobling mister du en del kvalitet. Ville heller biampet eller gått for A21.

-Tim

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hva slags lydbilde er Klipsch kjent for å gi?

Er det moro-faktor?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedet for å bekymre seg til døde for et hull for mye på RC64 så kan dere jo bruke tape. Skjønner ikke helt problemet. Stapp i en liten papirbit og tape over.
    Eller dere kan benytte den andre skruen, for hos meg fulgte det med 2 stk.
    Har dere en, så ta den med til en butikk og kjøp en tilsvarende. Enkelt?

(Hvem trenger vel asfalt når man har smileys? :wink: )

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hei. Hva slags lydbilde er Klipsch kjent for å gi?

Er det moro-faktor?

De gir film og morro til de grader
    Men de er nøye på hva som er koblet til av elektronikk.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved brokobling mister du en del kvalitet. Ville heller biampet eller gått for A21.

-Tim
    Tror du misforstod meg, sikkert pga dårlig forklart.
    Men det jeg tenkte var å bruke en stk A23 på en høyttaler.
    En A23 til venstre front, og en A23 til høyrefront.
    Slik at de får samme funksjon som en monoblokk ala Midgard.
    Bedre forklart?? :-D

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    De gir film og morro til de grader
    Men de er nøye på hva som er koblet til av elektronikk.
    Ok=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier akkurat det samme. At du vil brokoble til 400w på hver høyttaler. Det jeg skrev gjelder.

-Tim

Side 34 av 1033 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •