Klipsch klubben - Side 338

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 338 av 1033 FørsteFørste ... 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 334 335 336 337 338 339 340 341 342 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 838 ... SisteSiste
Viser resultater 6,741 til 6,760 av 20659
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Buhu

Jaja, når har jeg nok penger til en brukt RF-63

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    '
    RS7 og RS62 finnes ikke i Cherry så må bli RS52 men spørsmålet er om de nye kommer i Cherry. Asså kjærringa synes vel RS52 er grei størelse bak sofaen, men blir det så mye større tror jeg at jeg får et forklaringsproblem

Men er det som er litt av problemet mitt at jeg må ha dem BAK sofaen, men hørt at spredninga er såpass bra så det skal ikke gjøre noe?

jeg har mine plassert bak sweetspot, ganske høyt oppe over gardina i karnapp, det er den plasseringen jeg kan ha som er mest diskre, det funker oki.
    og sorry at jeg ikke husket dette med farge du måtte ha, når du sier det så har jeg jo allerede lest det. kan jo hende de nye kommer i cherry men vil de matche bedre til det du har enn rs52, det er jo også ett spørsmål
    tenkte at hvis du kjøpte ett pat brukte nå så har du noe å bruke mens du venter
    og du vil jo ikke tape veldig på det

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kawasakizzr
    Hei folkens.

Jeg er helt ny når det kommer til ordentlig anlegg.
    Jeg har en Klipsch Synergy bass som jeg skulle ha koblet til en Onkyo 607 forsterker. Men jeg får ikke noe lyd når jeg kobler det slik jeg trodde det skulle kobles. Forstår heller ikke så mye av bruksanvisninger. Så er det noen som kan gi meg en kjapp innstruks på hvordan dette skal gjøres?

På forhånd takk.
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    På fjernkontrollen til Onkyo: Trykk [Receiver], trykk [Setup]
    2 - Speaker setup, 2 - Speaker Configuration,
    Bla ned til neste side med nedovertasten,
    Sett Double Bas til On.
    Da vil du få sub samtidig som du får bass i høyttalerne.

Trykk [Receiver], trykk [Music] (listening mode) til du får stereo når du spiller

Sjekk dette så når du spiller med:
    Trykk [Receiver], trykk [Display] (øverst til høyre).

Da skal det stå Output 2.1, som viser at du også har subben med
    Står det 2.0, har du ikke satt opp Double Bas til on, men til off.
    Fikk du testet dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch demo?

Det var en som snakket om at det kanskje ble en Klipsch demo i sommer, var det hos musikk magazinet el.?
    Ble dette noe av?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Det var en som snakket om at det kanskje ble en Klipsch demo i sommer, var det hos musikk magazinet el.?
    Ble dette noe av?

det er snakk om en demo hos importøren, dvs audiocompaniet, på sensommer eller høst

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bør man handle sine RS-52 i Oslo området m.t.p pris?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg tipper det er akkurat det som kommer til å skje med rf-serien. Litt mykere linjer og litt mindre fysisk. Jeg tror også vi får xTractrix hornene, men ikke nødvendigvis de svarte, kan være de beholder de karakteristiske metall-fargene.
    Med "xTractrix", mener du da de runde waveguide greiene som icon serien til klipsch har?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Med "xTractrix", mener du da de runde waveguide greiene som icon serien til klipsch har?

Ja, det stemmer.
    Jim Clements har skrevet litt om fordelene med dette hornet i Icon Wood serien:

Sitat Opprinnelig postet av Jim Clements, Hometheaterhifi.com
    Concerning the compact part of the equation, there was the problem that Klipsch speakers feature horn-loaded drivers which are difficult to size down. Horns work by matching the mechanical impedance of the air to the mechanical impedance of the driver, much in the same way that a piano's sounding board matches the impedance of the instrument's strings: it is a way to improve the system's efficiency and optimize the propagation of the sound waves. The horn must occupy a certain volume of air in order to function appropriately and that is one reason horn-loaded speakers tend to be rather large.

The Klipsch engineers worked for 3 years developing and refining the Icon W’s new horn-loaded tweeter, the XT Tractix Horn. This new driver is designed to provide a bi-axial 80° x 80° dispersion pattern. The Klipsch XT Tractix Horn is based on an earlier design, the original Tractrix Horns which have a horn that is not precisely exponentially shaped. This Tractrix shape ensures that sounds will exit the horn with minimal reflections back into the horn. Such reflections would introduce distortions or smearing. The updated, or “XT”, version of this tweeter has series of "mumps" which modify the profile of the horn's shape to prevent lower-frequency sounds from "pulling away" from the horn's boundary. It’s designated as the “XT” because the speaker can have either four or three mumps arranged in an “X” or “T” configuration. Klipsch says that this all new horn technology allows the Klipsch signature sound from a smaller, more aesthetic cabinet. It also provides wider dispersion patterns to expand the sweet spot. (You may think of it as a controlled directivity because too wide a dispersion pattern can lead to negative effects whenever reflected sounds combine with direct-radiating sounds. ) The new horn also provides better integration with the mid/bass drivers which can improve vocal clarity.
    Utdraget er hentet fra denne testen av Icon Wood høyttalere: Klipsch Icon W 5.1 Speaker System

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Savner Klipsch i mitt hjem nå. Reserve høyttalerene er ikke det samme.

Skanner brukten, finn.no og hifisentralen for rf-63

Er de nye hornene like gode da?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, de der xTractrix hornene ser nå ikke så fysisk mye mindre ut enn hornene i RF serien? Men om funker bra kan en vel leve med at de ser ut som bajs, likevel håper jeg Klipsch lar Reference serien beholde 60x90 graders hornene og lar xTractrix være spesielt for Icon serien...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hm. Savner Klipsch i mitt hjem nå. Reserve høyttalerene er ikke det samme.

Skanner brukten, finn.no og hifisentralen for rf-63

Er de nye hornene like gode da?

du vet at det kan vi ikke finne ut av før den nye serien har vært ute en god stund, den nåværende rf serien blir jo ikke dårligere av at det kommer en ny serie heller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, de der xTractrix hornene ser nå ikke så fysisk mye mindre ut enn hornene i RF serien? Men om funker bra kan en vel leve med at de ser ut som bajs, likevel håper jeg Klipsch lar Reference serien beholde 60x90 graders hornene og lar xTractrix være spesielt for Icon serien...

jepp, enig der, synes icon serien er ett fint suppliment til rf serien, med høyere WAf faktor, men ønsker at rf går videre i samme spor med visse endringer
    til det bedre helst

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at rf-83 er for stort for 15 kvm?

Har jo vørt en del rf-83 på brukten og det er jo noen demoer som blir solgt og.

og er emotiva xpa-3 bra nok for rf-83?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at rf-83 er for stort for 15 kvm?

Har jo vørt en del rf-83 på brukten og det er jo noen demoer som blir solgt og.

og er emotiva xpa-3 bra nok for rf-83?

det tror jeg nok at de er for å få det aller beste ut av de, men det er mange som er meget fornøyd med mindre rom, så dette blir litt det samme som problem/utfordringen med å matche de med effekt. man skal betale masse penger for å 100% ta ut alt som bor i de,men man kan få lyd som man selv er kjempefornøyd med for mye mindre, meg selv inkludert
    så all denne rablingen her ender med at min mening er "go for it" hvis du
    føler det blir riktig for deg disse høytalerne spiller jo meget bra på lave volum også ikke bare svinhøyt
    xpa 3 skal utifra hva jeg skjønner funke godt.
    om det er bra nok, må du avgjøre .
    selv er jeg skapelig fornøyd med upa 1 på mine rf63 og de har bla samme modul som xpa 3 og jeg har absolutt ingen tanker om å bytte de ut med det første

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi får se hva som dukker opp først

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi får se hva som dukker opp først

lykke til med det prosjektet med å vente det hadde jeg aldri klart

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    lykke til med det prosjektet med å vente det hadde jeg aldri klart
    Nei, den blir vanskelig.

Hvis jeg venter får mer jeg spart mer. Har allerede 10 høvdinger nå. Som student er jo dette galskap, men jeg verken røyker eller snuser, så dette er min avhengighet. Men skal til USA neste år får å ta en road trip og det koster jo også litt.

Vi får se. Dukker det opp en 63/83 til en god pris nå snart, kjøper jeg det. De er jo gode høyttalere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den blir vanskelig.

Hvis jeg venter får mer jeg spart mer. Har allerede 10 høvdinger nå. Som student er jo dette galskap, men jeg verken røyker eller snuser, så dette er min avhengighet. Men skal til USA neste år får å ta en road trip og det koster jo også litt.

Vi får se. Dukker det opp en 63/83 til en god pris nå snart, kjøper jeg det. De er jo gode høyttalere!
    Hvorfor ikke en av de mindre seriene RF 82 er en fantastisk høytaler til prisen og ofte på brukten.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hvorfor ikke en av de mindre seriene RF 82 er en fantastisk høytaler til prisen og ofte på brukten.
    Har nettopp solgt rf-62 pga hornet.

Synes diskanten er mye bedre i x3 serien. Derfor så oppgraderer jeg

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, de der xTractrix hornene ser nå ikke så fysisk mye mindre ut enn hornene i RF serien?
    De ser ut til å være kortere i dybden, og jeg tror at det gjør at kabinettet kan være mindre.
    Xtractrix hornet skal være mer enn bare mindre fysisk, det skal jo også være bedre. Men bedre enn hva? Det er vel det som er spørsmålet.
    Ser vi på f.eks Palladium, som kom ut samtidig som icon serien, så har de valgt det tradisjonelle hornet som også brukes i RF-serien.

Men om funker bra kan en vel leve med at de ser ut som bajs, likevel håper jeg Klipsch lar Reference serien beholde 60x90 graders hornene og lar xTractrix være spesielt for Icon serien...
    Ja, jeg vet jo ingenting om hva Klipsch velger, er jo spekulajsoner fra min side, men jeg tror kanskje at de kan finne på å putte xtractric i rf-serien. Dersom de mener alvor av designet til xtractrix, så vil det vel være naturlig å finne dette igjen også i referanse-serien.

Side 338 av 1033 FørsteFørste ... 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 334 335 336 337 338 339 340 341 342 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 838 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •