Klipsch klubben - Side 337

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 337 av 1034 FørsteFørste ... 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 333 334 335 336 337 338 339 340 341 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 837 ... SisteSiste
Viser resultater 6,721 til 6,740 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    men rf7 blir vel stående? skal nok prøve meg på en av den nye serien jeg og
    men rf63 skal forbli her, og kommer til å vente til jeg har fått lyttet litt til de forskjellige, kanskje vi kan få litt info i høst på treffet hos audiocompaniet?
    RF 7 kan godt gå ut døra hvis jeg finner noe som er bedre og mer morro.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ganske enig der,men samtidig må man huske på at mange venter på feriepenger og skattepenger, så her kan ting skje, hadde ca 10 bud på rf82
    finn.no funker greit
    Fikk et bud nå faktisk på 4500, men så lite er de ikke verdt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Fikk et bud nå faktisk på 4500, men så lite er de ikke verdt.

nei, er verdt mer enn det

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg godta 5000?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Skal jeg godta 5000?
    det må jo nesten bli opp til deg ,men 5k er vel i dagens trege marked kanskje ikke så langt unna vil jeg tro, dobler du den summen så har du rf63 brukt om noen mnd

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, er nå mest sannsynligvis solgt og hentes imorra.

Har allerede 3000 på "høyttalersparekonto", men har bestemt meg for bare å spare og se hva som kommer. Tipper mange selger unna sine rf-63/83 da.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De snakkes visst nok også om enn " ny " serie . Denne skal hete noe sånt som " palladium bye Klipsch" . Dette for og komme seg litt unna selve Klipsch navnet for og prøve og tiltrekke seg flere " high end " kunder .

Hoppe : Palladium p38 eller p39 måte jo bare vært ein drøm på din elektronikk.

Jeg og enn kompis var så helige og fik låne eit par P38 for noen månder siden der vi spilte på hans meget velspillende Pass Labs oppsett . P39 hadde nok vært den naturlige arvtageren etter Lascala II hjemme hos meg , etter å ha eid Klipsch høyttalere fra de fleste seriene , men siden Palladium serien ikke strekke seg veldigt langt ned på frekvens registeret falt valget på eit annet ypperligt "horn " merke .

Ryktes at den nye RF serien kan bli lansert ut på seen høsten . Gleder meg virkeligt . Håper egentligt de vill skje litt mer enn tideligere på utseene denne gangen . Noe litt mer utfordrende design og kansje piano gloss som enn valgmulighet ?

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag brukt tid på og sette opp anlegget på nytt,nå som eg har hatt RF82ene en stund og XPA3en i hus någen dagar.
    Markant forbedring i lyden med XPA3en på RF82ene. Konge bra8) 8)
    Brukte auto kalibreringen i onkyoen, men det funka ikke bra nokk, gikk over til manuelle innstillinger, alt bedre, det trøkkke sykt bra te film nå.
    Til musikk er det stereo som teller, så her er innstillingene lette..

PGA størrelsen og utformingen på stuen så må høyatelrne stå litt for nærme vegg, liker det ikke i hele tatt, men flyttes de til optimal avstand står de jo midt i stua her :?

Holder på og tester ut om det hjelper med dempningsmaterie bak HT.
    har limt sammen 3 stk 20mm akustikkplater for og så sette de inntil veg bak Ht, se om dette demper refleksjon eller gir noen som helst merkbar forskjell. kommer til og teste ut forskjellige tykkelser osv, se om der er forskjeller.

Noen som vet litt mere om dette, hva som kan være riktig tykkelse på akustikkplatene??
    Noen som har målt hvilke frekvens de verste refleksonene ligger i ved og plassere RF82 for nær bakvegg??

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    De snakkes visst nok også om enn " ny " serie . Denne skal hete noe sånt som " palladium bye Klipsch" . Dette for og komme seg litt unna selve Klipsch navnet for og prøve og tiltrekke seg flere " high end " kunder .

Hoppe : Palladium p38 eller p39 måte jo bare vært ein drøm på din elektronikk.

Jeg og enn kompis var så helige og fik låne eit par P38 for noen månder siden der vi spilte på hans meget velspillende Pass Labs oppsett . P39 hadde nok vært den naturlige arvtageren etter Lascala II hjemme hos meg , etter å ha eid Klipsch høyttalere fra de fleste seriene , men siden Palladium serien ikke strekke seg veldigt langt ned på frekvens registeret falt valget på eit annet ypperligt "horn " merke .

Ryktes at den nye RF serien kan bli lansert ut på seen høsten . Gleder meg virkeligt . Håper egentligt de vill skje litt mer enn tideligere på utseene denne gangen . Noe litt mer utfordrende design og kansje piano gloss som enn valgmulighet ?
    palladium by klipsch? det er nok ikke den serien som skal overta for rf serien? da det virker som den nye serien du snakker om er i en langt dyrere prisklasse?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nej dette har ingenting med reference serien å gjøre .

Dette blir den " nye " palladium . Dette på grunn av at lanseringen av Palladium kom på eit meget uheldigt tidspunkt(finanskrisen) . Det skal bli veldigt spennende å se om det vill komme noen nye faktorer inn her også på den " nye " Palladium .

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper de ikke europiserer den.
    Jeg tipper det er akkurat det som kommer til å skje med rf-serien. Litt mykere linjer og litt mindre fysisk. Jeg tror også vi får xTractrix hornene, men ikke nødvendigvis de svarte, kan være de beholder de karakteristiske metall-fargene.
    Blir sepennende!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    For en måned siden ville det vært det. Men nå har folk begynt å forberede seg til den nye reference-serien. Tror også prisen er litt for høy. RF 82 koster bare 500,- mer på brukten. Er klar over at dine er strøkne og ikke gamle, men uansett...
    Jeg fikk gode priser når jeg solgte mine rf-82 og rs-52. Det har vel litt og si med hvor de befinner seg i landet, hvor de er kjøpt og om selgeren yter god service.
    Rf-serien er fortsatt meget populær, jeg har fått tre henvendelser på min rc-64, selv om den ikke er tilsalgs. Folk snapper opp hva jeg skriver i min egen tråd og ser der at jeg kan finne på å selge den snart.

Men til slutt kan jeg nevne at valgte å selge rf-produktene mine tidligere enn jeg hadde tenkt da jeg fikk "bekreftet" at en ny rf-serie var på vei for ca en måned siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg tipper det er akkurat det som kommer til å skje med rf-serien. Litt mykere linjer og litt mindre fysisk. Jeg tror også vi får xTractrix hornene, men ikke nødvendigvis de svarte, kan være de beholder de karakteristiske metall-fargene.
    Blir sepennende!

blir helt klart spennende ja
    når det gjelder min kommentar om å europisere, så går det på lyd for det meste,
    jbl gikk i denne fellen på 90 tallet med den serien jeg var interesert i og da forlot jeg skipet, om rf serien kommer med litt runde hjørner og slikt gjør ingenting, men de må beholde seriens lydsignatur/filosofi

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir helt klart spennende ja
    når det gjelder min kommentar om å europisere, så går det på lyd for det meste,
    jbl gikk i denne fellen på 90 tallet med den serien jeg var interesert i og da forlot jeg skipet, om rf serien kommer med litt runde hjørner og slikt gjør ingenting, men de må beholde seriens lydsignatur/filosofi
    Da er var Jeg ikke helt med
    Hva tenker du på lydmesdig? Er europeisk mer tilbakelendt og myke i klangen? Eller?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes de kan gjøre noe ala det de gjorde med nye vs gamle RF7, dvs frontbaffel i tre, det så mye bedre ut, vet ikke om jeg ønsker noe 12", men håper det ikke blir for "europeisk" i lyden jeg heller, de må beholde "klipsch-lyden"

Mulig det blir en slags blanding av erfaring og deler fra dagens Palladium, og dagens Referance serie.

Må gjerne beholde cerametallic for min del, det er bare tøft!

Uansett blir nok 2 største subwooferne i nye serien testet, ettersom jeg ikke klarer å skaffe en RT-12d i sort til, og jeg ønsker 2.

RF83,Rc64, RS62 blir uansett stående, uavhenging om ny serie blir kjøpt eller ikke, men den nye skal uansett testes, og evt kjøpes dersom den er noe god!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva mener folket, kjøpe RS-52 nå eller vente til nye RF serien kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Da er var Jeg ikke helt med
    Hva tenker du på lydmesdig? Er europeisk mer tilbakelendt og myke i klangen? Eller?

ja,. europeisk blir mer "kjedelig" lyd, ikke så rocka rett og slett, og da kan det fort bli hverken fugl eller fisk. klipsch har jo en distinkt sound og den må de ta vare på håper jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    synes de kan gjøre noe ala det de gjorde med nye vs gamle RF7, dvs frontbaffel i tre, det så mye bedre ut, vet ikke om jeg ønsker noe 12", men håper det ikke blir for "europeisk" i lyden jeg heller, de må beholde "klipsch-lyden"

Mulig det blir en slags blanding av erfaring og deler fra dagens Palladium, og dagens Referance serie.

Må gjerne beholde cerametallic for min del, det er bare tøft!

Uansett blir nok 2 største subwooferne i nye serien testet, ettersom jeg ikke klarer å skaffe en RT-12d i sort til, og jeg ønsker 2.

RF83,Rc64, RS62 blir uansett stående, uavhenging om ny serie blir kjøpt eller ikke, men den nye skal uansett testes, og evt kjøpes dersom den er noe god!

frontbaffel i tre og palladium deler høres jo ut som rett vei skal teste de nye jeg og, men når jeg endelig har fått rf63 så skal ikke de ut med det første
    mitt håp er å få realisert kjeller prosjektet iløpet av 3-4 år og da har jeg plass til mer utstyr

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    hva mener folket, kjøpe RS-52 nå eller vente til nye RF serien kommer?

kjøp deg ett par brukt som du kan bruke inntil videre eller kikk etter rs7 på ebay

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg ett par brukt som du kan bruke inntil videre eller kikk etter rs7 på ebay
    '
    RS7 og RS62 finnes ikke i Cherry så må bli RS52 men spørsmålet er om de nye kommer i Cherry. Asså kjærringa synes vel RS52 er grei størelse bak sofaen, men blir det så mye større tror jeg at jeg får et forklaringsproblem

Men er det som er litt av problemet mitt at jeg må ha dem BAK sofaen, men hørt at spredninga er såpass bra så det skal ikke gjøre noe?

Side 337 av 1034 FørsteFørste ... 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 333 334 335 336 337 338 339 340 341 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 837 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •