Klipsch klubben - Side 334

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 334 av 1034 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 834 ... SisteSiste
Viser resultater 6,661 til 6,680 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hjelle
    Hei! Etter å ha lest endel om dette merket kjøpte jeg meg ett par RF 82 i Januar (Etter å ha hørt på de først selvfølgelig). Har endelig realisert drømmen om ett dedikert hjemmekino/lyd rom. Saken er den at jeg sliter litt med diskanten. Har nå fått dempet rommet en god del. Likevel sliter jeg fortsatt litt, dvs. irriterer meg. De er helt kanon på pop og roligere musikk. Men diskanten på rock/metall er ikke helt bra. Spesiellt cymbaler og hihat, der det skjer mye i lybildet. Ang. inspilingstid, kan jeg ikke si jeg har merket noen store forndringer siden første gangen jeg satte de på. Mater de med en Onkyo 807. Vil det hjelpe med en effekt forst. for å temme diskanten? Ser rør er anbefalt av mange, men er redd dette blir litt mye knot for meg. Ser det er mange av dere som bruker Parasound, men vil den hjelpe på mitt problem? Beklager om dette tidligere har vært ett tema, men denne tråden begnner å bli lang..
    Min erfaring er at det er ekstremt mye dårlige innspillinger innenfor metal og hard rock.. desverre får jeg nesten si, for det rocker jo noe hinsides på klipsch! De avslører dog alt som burde vært bedre i innspillinga!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Min erfaring er at det er ekstremt mye dårlige innspillinger innenfor metal og hard rock.. desverre får jeg nesten si, for det rocker jo noe hinsides på klipsch! De avslører dog alt som burde vært bedre i innspillinga!

veldig godt sagt

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    rf-63 og 82 er vel i bunn og grunn to helt forskjellige høyttalere. Både utstyrsmessig og lydsignaturmessig
    Jeg har hørt mye på RF-82, og en del på RF-63, og ja, forskjellene er der, men å si at de ikke har samme lydsignatur blir fjernt for meg.

Nå er lyd subjektivt, så jeg skal ikke si at dette er noen fasit, men jeg synes at RF-82 og RF-63 er ganske like i lyd, bare at RF-63 er litt bedre på alt.

Har man et par RF-82 som man plasseres riktig, kalibreres og i tillegg bruker noen kroner på akustikktiltakt, så kan man fort ende opp med et bedre resultat enn en RF-63 plassert på måfå.

Uansett, begge to er gode høyttalere til prisen. Man får det man betaler for, og litt mer8)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg har hørt mye på RF-82, og en del på RF-63, og ja, forskjellene er der, men å si at de ikke har samme lydsignatur blir fjernt for meg.

Nå er lyd subjektivt, så jeg skal ikke si at dette er noen fasit, men jeg synes at RF-82 og RF-63 er ganske like i lyd, bare at RF-63 er litt bedre på alt.

Har man et par RF-82 som man plasseres riktig, kalibreres og i tillegg bruker noen kroner på akustikktiltakt, så kan man fort ende opp med et bedre resultat enn en RF-63 plassert på måfå.

Uansett, begge to er gode høyttalere til prisen. Man får det man betaler for, og litt mer8)
    joda, er enig der, skulle satt et mer subjektivt syn på forskjellene mellom de 2 Men som du vet har x3 serien bedre og kraftigere elementer, bedre og nytt horn, bedre delefilter, og stivere og bedre kabinett i tilegg. Klipsch er jo klipsch, de høres veldig like ut i lyden alle modellene oppover i rekka til rf serien. Men jeg synes at rf-82 er litt mer "rå" enn det 63 er. Synes også at 63 spiller en god del mer raffinert og at diskanten er mye forbedret i forhold til rf-82. Men som du sier, begge er gode høyttalere der du får enormt mye for pengene:wink: 8-)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine RF-62 lagt ut til salg. Et steg nærmere rf-63

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Da er mine RF-62 lagt ut til salg. Et steg nærmere rf-63

Grattis, håper ikke jeg har vært med å skru opp tempen på oppgraderingssyken?
    dette blir ett massivt løft lydmessig, selv om rf62 er meget bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    effekt vil hjelpe det, men mye metall musikk blir noe skarp når volum blir høyt på rf82, svaret er vel matching med effekt som du er inne på, 807 vil slite med å holde ting separert når volumet /kravet blir høyt.
    hvilken effekt som passer for deg, din smak må du prøve å få lyttet deg frem til, eller gjøre så mye reaserch at du er ganske sikker før du kjøper.
    Nå er det ikke alle som liker diskanten i tractrix hornene. Som sagt er det stor forskjell på de rimeligere og de dyre modellene. Men jeg har samme receever som jeg har brukt på RF 52 i sin tid. Du får en helt annen høytaler med matchende effekt. Emotiva er nok det gode rådet fra de fleste. Jeg har tilgode og høre de men kan si styr unna Rotel og anbefaler parasound. Hører du mest på musikk kan rør også være tingen hvis du er intr.

Lars.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Grattis, håper ikke jeg har vært med å skru opp tempen på oppgraderingssyken?
    dette blir ett massivt løft lydmessig, selv om rf62 er meget bra
    Nei, men du dyttet meg av gjerde :P

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange anbefaler Emotiva på Klipsch her. Vis dere som vurderer det får tilgang til en Emotiva RPA2 så er den mye mer musikalsk en XPA serien!

Har testet på både RF82 og F3. RPA er vel eneste som kan sammenlignes med Parasound! men RF-83 gir ikke samme lyttetretthet som RF-82 gir.

mvh

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf-82 gir lyttetretthet? jeg skal handle rf-82 med en gang jeg får inn penger, kan du utdype litt det med lyttetretthet? =D

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    rf-82 gir lyttetretthet? jeg skal handle rf-82 med en gang jeg får inn penger, kan du utdype litt det med lyttetretthet? =D
    +1

Venter spent!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også slet litt med dette. Men med riktig forsterker ble alt bedre. RF 63 83 er mer behagelige å høre på over lang tid. Eneste som fort kan skje er ringing i ørene og halves døvhet i noen timer:twisted:

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg også slet litt med dette. Men med riktig forsterker ble alt bedre. RF 63 83 er mer behagelige å høre på over lang tid. Eneste som fort kan skje er ringing i ørene og halves døvhet i noen timer:twisted:
    Dette er ikke bra for hørselen over tid. Pass på ørene dine
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja, så du blir ikke direkte "lei" av lyden? men bare vondt i ørene dersom du skrur på for mye? jeg lytter til musikk maks 2-3 timer sammenhengende, går sjeldent over 2 timer egentlig. Og da til et ganske rolig nivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja, så du blir ikke direkte "lei" av lyden? men bare vondt i ørene dersom du skrur på for mye? jeg lytter til musikk maks 2-3 timer sammenhengende, går sjeldent over 2 timer egentlig. Og da til et ganske rolig nivå.
    Hmm nå var det dette med å beskrive lyd igjen da. Når jeg tenker på lyttetretthet så tenker jeg at jeg ikke orker å høre lenger. Lyden blir flat og opplevelsen av musikken forsvinner.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere har mulighet, sett på AC/DC og hør en x2 serie og en x3 serie. Diskanten er noe hardere i x2 serien som kan gi lydtretthet ved høyt volum og musikk.

Hadde jeg ikke hørt noe særlig på musikk hadde jeg ikke oppgradert for film kommer det ikke like godt frem. Da er de fremragende høyttalere.

Men til musikk kan diskanten bli litt skrikete. Det er et problem hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    Ser mange anbefaler Emotiva på Klipsch her. Vis dere som vurderer det får tilgang til en Emotiva RPA2 så er den mye mer musikalsk en XPA serien!

Har testet på både RF82 og F3. RPA er vel eneste som kan sammenlignes med Parasound! men RF-83 gir ikke samme lyttetretthet som RF-82 gir.

mvh

hørt upa 1?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Nei, men du dyttet meg av gjerde :P

uffda

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg selvfølgelig. Lyttetretthet er jo opp til ver enkelt . er ikke noe alle blir ! men i mitt tillfelle ble jeg veldig sliten og "nøt" ikke musikken, trengte ikke ha det høyt så veldig lenge før jeg ikke klarte slappe av. (det må ikke være skikkelig høyt volum.)

Hornman sin beskrivelse er veldig fin!

riktig matching er såklart veldig viktig. Parasound JC1 på RF83 er antaglig det beste jeg har hørt av Klipsch (RF serien såklart)

men vis du har budsjett til RF82 så er nok det den høytaleren som gir mest for pengene!

Men alt til sin smak såklart!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1 på det med ringing og døvhet

Side 334 av 1034 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 834 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •