Klipsch klubben - Side 333

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 333 av 1034 FørsteFørste ... 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 329 330 331 332 333 334 335 336 337 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 833 ... SisteSiste
Viser resultater 6,641 til 6,660 av 20677
    Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Dette trykket fikk jeg også kjenne godt idag, når selgeren hos stereofil satte på pirates of the caribbean theme song så ble det RÅTT!!! hørte også på PSB image t6 og klipsch ikon serien, de var ikke i nærheten av det rf-82 presterte, skal høre på dali ikon 7 og mk6 2 imorgen så får se hvordan det går
    Denne Theme From Pirates Of The Caribbean - Soundtrack & Theme Orchestra - Spotify ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Enig RF 63 og 83 er helt klart en mye bedre høytaler, diskanten er en ting men bunndraget her og musikaliteten er enorm i forhold. For ende mer av det gode se til RF7.

hos meg tror jeg rett og slett av rf7 blir for mye av det gode virker som om rf63 passer godt i rommet her og jeg storkoser meg, for første gang på lenge lyttet jeg 7 hele cder i går fantastisk moro og ikke minst balsam for sjela, skal nok skyve cdspiller høyt opp på lista mi, håper marantz cd5003 vil gi meg ett løft uten at det koster skjorta.
    er utrolig gøy at vi kan kose med forskjellige oppsett av disse fantastiske høytalerne, felles nevner her er KOSE oss

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hos meg tror jeg rett og slett av rf7 blir for mye av det gode virker som om rf63 passer godt i rommet her og jeg storkoser meg, for første gang på lenge lyttet jeg 7 hele cder i går fantastisk moro og ikke minst balsam for sjela, skal nok skyve cdspiller høyt opp på lista mi, håper marantz cd5003 vil gi meg ett løft uten at det koster skjorta.
    er utrolig gøy at vi kan kose med forskjellige oppsett av disse fantastiske høytalerne, felles nevner her er KOSE oss
    Marantz cd spillerene er utrolig bra og matcher veldig godt mitt Parasound oppsett og Klipsch.

Jeg også trodde RF 7 var for mye av det gode, Spesielt i et så lite rom som jeg har. Men tro meg det er bare enda mye mere av det bedre. Det å sitte å høre på rolig musikk og høre hvordan de separarer er bare helt utrolig. Men dog RF 63 er langt på vei. Men sånn er det alltid så man må slå seg til ro med det man har. Hørte jeg Paladium neste ?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Nå som du har fått testet UPA1 en del på RF63. Er det noe du føler mangler eller er alt bare fryd og gammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Til alle som vurderer rf-x2 serie. Spar mer og kjøp rf-63.

Ikke gjør som meg og forelsk dere i klipsch og forstå fort at man trenger den deilige diskanten fra x3 serien.
    x3 serien er nok helt klart bedre, skulle bare mangle. Men med dyrere høytaler(som en ikke har råd til i utgangspunktet), trengst det ofte dyrere elektronik. Samtidig er disse svære, og kan fort bli for store i noen rom, både fysisk og for lyden sin del.

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Har begynt å lytte rundt, da jeg skal ha meg nye fronter i august.

Var å hørte på RF-82 på Musik Magazinet i Bergen i går. De ble kjørt sammen med Abrahamsen v1.0 og v2.0.

Var også innom HIFI klubben og hørte på B&W683 og Dali Ikon 6 mk2, på en NAD cdspiller og NAD C375BEE. Hørte også litt på B&W CM9 med cambridge elektronikk, selv om disse er over budsjettet mitt.

Hadde ikke med egen musikk, så fikk ikke teste like sanger. Og rommene var svært ulike. Musik Magazinet hadde helt klart det best egnede rommet.

Uansett, i forhold til hva jeg forventer av en høytaler, gikk RF-82 klart seirende ut(Såklart CM9 var kanon, men også dobbelt så dyr). Jeg bare elsket trykket i Klipschene!

Skal nok på flere lytterunder i sommer(med egen test cd), og håper og få hørt MA RX6, XTZ 99.36, Mordaunt Short Aviano 6, og kanskje noe fra JBL og Kef.

Men disse må nok overraske veldig om valget ikke skal falle på Klipsch. Hadde jeg hatt penger på konto i dag, hadde RF-82 stått koblet opp.
    Hørte selv RF-82 hos musik magazinet. Synes rommet deres slukte bassen, så ble ikke imponert. Var noe annet når jeg fikk de hjem i stua

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Hørte selv RF-82 hos musik magazinet. Synes rommet deres slukte bassen, så ble ikke imponert. Var noe annet når jeg fikk de hjem i stua
    Jeg synst dem spilte bra i forhold til de andre jeg hørte på, og om dem spiller enda bedre i din stue er det jo bare gull Får håpe det samme skjer hos meg om jeg ender på RF-82.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synst dem spilte bra i forhold til de andre jeg hørte på, og om dem spiller enda bedre i din stue er det jo bare gull Får håpe det samme skjer hos meg om jeg ender på RF-82.

anbefaler deg å bruke noe tid på plassering, avstand til bakvegg og toe inn til du er sikker på at du har plassert dem slik at du synes lyden er best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x3 serien er nok helt klart bedre, skulle bare mangle. Men med dyrere høytaler(som en ikke har råd til i utgangspunktet), trengst det ofte dyrere elektronik. Samtidig er disse svære, og kan fort bli for store i noen rom, både fysisk og for lyden sin del.
    Nja jeg mener desverre at de fleste Klipschmodellene bør har matchet elektronikk. Hvor dyrt er jo relativt. Det finnes etterhvert mye fint å handle brukt både av rør og transistorer. Emotiva er jo også et rimelig alternativ. Hvis man ser på konkurrenter så er jo egentlig ikke RF 63 og 83 så veldig dyre i forhold til at dette er referanse serie med ekstremt gode komponenter og kabinetter.

Men om man har råd til dette er jo noe annet. Da er jo stativhøytalerene og en søt liten rørforsterker nesten like koselig og mye rimeligere.

Når det gjelder dette med romstørrelse kan jeg med hånden på hjertet si at om man har råd ( eller ønsker å prioritere ) til de store modellene så gå for disse uansett rom. Man får mye mer igjen spesielt i diskantområdet. RF 63 er jo også rimelig smal ( men dyp ) og er således ganske plasseringsvennlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Marantz cd spillerene er utrolig bra og matcher veldig godt mitt Parasound oppsett og Klipsch.

Jeg også trodde RF 7 var for mye av det gode, Spesielt i et så lite rom som jeg har. Men tro meg det er bare enda mye mere av det bedre. Det å sitte å høre på rolig musikk og høre hvordan de separarer er bare helt utrolig. Men dog RF 63 er langt på vei. Men sånn er det alltid så man må slå seg til ro med det man har. Hørte jeg Paladium neste ?

ja, sånn er det jo bare bare så lenge vi koser oss på veien så har en misstanke om at de rf63 jeg kjøpte langt på vei var innspillt så jeg koser meg veldig. det å sitte slik på lavt volum og enda høre hele lydbildet distinkt og klart er en stor bonus for meg.
    seperasjonen her er jeg veldig godt fornøyd med, tror monoblokkene er en bonus på det området ikke minst spiller det veldig stort
    da setter jeg 5003 høyt opp på listen siden den har rykte for å være en "veldig mye for penga" spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Nå som du har fått testet UPA1 en del på RF63. Er det noe du føler mangler eller er alt bare fryd og gammen?

må vel bare si fryd og gammen foreløpig, prøver å være kritisk men blir bare sittende og kose meg rett og slett, jeg får komme tilbake til dette når jeg er mer kjent med lyd.
    hittil virker det som om upa1 ikke er overmatchet på noen som helst måte, det spiller amerikansk,stort,detaljert,kontrollert,litt mørk klang
    veldig stille, og med pondus .

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var den låten, men det var original OST plata da, kjørt i tilegg the black pearl.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var og hørte på rf-82 idag igjen, denne gangen MED min egen plate, da kjørte vi jazz, trance, hardcore techno og vanlige mainstream pop. Det samme gjorde vi på dali ikon 7 og B&W 683. Det første jeg la merke til er hvor små disse høyttalerne er i str i forhold til rf-82.

Rf-82 var i en helt annen liga, den spilte så det brakte! vi kjørte først uten effekt, og koblet deretter rotel rb-1062 opp og målte 116db på "Walk the Line" av Laurent Wolf, og høyttalerne hadde fortsatt MYE mer og gå på, med tanke på så lite vandring i elementene. Dette må jeg si var sjukt, jeg er helt solgt! De kjørte marantz cd spiller og integrert med. Fikk tatt en ordentlig titt på rf-7 også for første gang, og nå skjønte jeg hvorfor den blir omtalt som en "pen" høyttaler, trefinishen er virkelig god!

Synes midlertidig at det var lite bass i ikon 7, og at de ikke passer for min litt mer universale musikksmak. Jeg kan ta en kveld kick back and relax og høre litt på jazz, og fem minutter senere ta så kjøre et heftig nabo plagiat med rå techno. Men opfattet ikonene litt krispe i toppen og greit detaljerte, de ble kjørt på Nad's største integrerte forsterker, husker ikke hva den heter. Men synes ikke helt at den holdt.

B&W ble nesten for små, men hadde mer krutt i bunn enn ikon 7, da jeg trenger noen høyttalere som kan støtte ultraen på høyere og kraftigere lydnivå, så ble rf-82 universalt sett mye bedre. De var klare og tydelige på jazz, helt sinnsyk råe på pirates of the caribbean, og bunndraget på walk the line var enormt! nå trenger jeg endelig ikke å bruke sub på musikk! (har ikke noe imot det, men liker 2.0 bedre)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf-82 og rc7 blir forresten ALT FOR STORE for rommet mitt, jeg har et loft, der sweetspot er ca 3,5 meter unna tv veggen, og frontbaffelen til høyttalerne stor ca en halv meter ut, så jeg har nesten 2,8-3 meter å gå på.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må også absolutt nevne at vi tok turen inn til det "låste rommet" til stereofil. Der hadde de kobla på Tannoy Definition DC10T koblet til sinnsyk dyr MBL elektronikk, blant annet en 2 kanaler som veide 100kg og hadde en prislapp på 125k! de satte så på en plate av en frue jeg ikke husker navnet på. Jeg må si at jeg aldri hører på slikt musikk, men med det opsettet der, tror jeg at jeg aldri har hørt bedre musikk. Lydbildet var, helt ubeskrivelig, selgeren beskrev det som "holografisk" det var rett og slett slik at det satt en fyr 1 meter til høyre for meg på piano, en fyr til venstre med trommer, og dama satt noen cm fra fjeset mitt og sang. Det var sinnsykt! aldri hørt noe lignende! hørtes ut som folk spilte over under og til alle kanter rundt meg! anebfaler alle i nærheten av oslo og ta en titt og oppleve det der, dette må jeg si ble en helt utenomjordisk opplevelse for meg. ( som ikke har altfor mange hifi opplevelser bak seg da =D)

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer med delebestilling fra Audiocompaniet? Bestilte 2xbasselementer til Klipsch RP-5, som spiller bra selv uten bass(!) for 3 måneder siden og har enda ikke fått de. Har purret på de 3 ganger, men ser ut til at det ikke skjer noe :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Etter å ha lest endel om dette merket kjøpte jeg meg ett par RF 82 i Januar (Etter å ha hørt på de først selvfølgelig). Har endelig realisert drømmen om ett dedikert hjemmekino/lyd rom. Saken er den at jeg sliter litt med diskanten. Har nå fått dempet rommet en god del. Likevel sliter jeg fortsatt litt, dvs. irriterer meg. De er helt kanon på pop og roligere musikk. Men diskanten på rock/metall er ikke helt bra. Spesiellt cymbaler og hihat, der det skjer mye i lybildet. Ang. inspilingstid, kan jeg ikke si jeg har merket noen store forndringer siden første gangen jeg satte de på. Mater de med en Onkyo 807. Vil det hjelpe med en effekt forst. for å temme diskanten? Ser rør er anbefalt av mange, men er redd dette blir litt mye knot for meg. Ser det er mange av dere som bruker Parasound, men vil den hjelpe på mitt problem? Beklager om dette tidligere har vært ett tema, men denne tråden begnner å bli lang..

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hjelle
    Hei! Etter å ha lest endel om dette merket kjøpte jeg meg ett par RF 82 i Januar (Etter å ha hørt på de først selvfølgelig). Har endelig realisert drømmen om ett dedikert hjemmekino/lyd rom. Saken er den at jeg sliter litt med diskanten. Har nå fått dempet rommet en god del. Likevel sliter jeg fortsatt litt, dvs. irriterer meg. De er helt kanon på pop og roligere musikk. Men diskanten på rock/metall er ikke helt bra. Spesiellt cymbaler og hihat, der det skjer mye i lybildet. Ang. inspilingstid, kan jeg ikke si jeg har merket noen store forndringer siden første gangen jeg satte de på. Mater de med en Onkyo 807. Vil det hjelpe med en effekt forst. for å temme diskanten? Ser rør er anbefalt av mange, men er redd dette blir litt mye knot for meg. Ser det er mange av dere som bruker Parasound, men vil den hjelpe på mitt problem? Beklager om dette tidligere har vært ett tema, men denne tråden begnner å bli lang..
    Jeg bruker faktisk noe få her inne bruker, og det er Denon, men dette er også stereo for å nevne det. Mange her inne bruker Parasound og Emotiva. Til prisen vil jeg si ingenting holder følge med Emotiva. Jeg skal selv gå Emotiva veien til høsten, og handle meg 2 UPA-1 blokker, og jeg er ganske sikker på at dette kommer til å spille JXXXA bra! :-D Parasound eller Emotiva. Jeg kan trykt anbefale Parasound, for det har jeg hørt på RF-63, som ikke er heeelt ulik RF-82 :-)

Etter alt folk skriver om Emotiva her inne, som de bruker på alt fra RF-62 - RF-83, så er det bare positivt å nevne :-)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg bruker faktisk noe få her inne bruker, og det er Denon, men dette er også stereo for å nevne det. Mange her inne bruker Parasound og Emotiva. Til prisen vil jeg si ingenting holder følge med Emotiva. Jeg skal selv gå Emotiva veien til høsten, og handle meg 2 UPA-1 blokker, og jeg er ganske sikker på at dette kommer til å spille JXXXA bra! :-D Parasound eller Emotiva. Jeg kan trykt anbefale Parasound, for det har jeg hørt på RF-63, som ikke er heeelt ulik RF-82 :-)

Etter alt folk skriver om Emotiva her inne, som de bruker på alt fra RF-62 - RF-83, så er det bare positivt å nevne :-)
    rf-63 og 82 er vel i bunn og grunn to helt forskjellige høyttalere. Både utstyrsmessig og lydsignaturmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hjelle

effekt vil hjelpe det, men mye metall musikk blir noe skarp når volum blir høyt på rf82, svaret er vel matching med effekt som du er inne på, 807 vil slite med å holde ting separert når volumet /kravet blir høyt.
    hvilken effekt som passer for deg, din smak må du prøve å få lyttet deg frem til, eller gjøre så mye reaserch at du er ganske sikker før du kjøper.

Side 333 av 1034 FørsteFørste ... 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 329 330 331 332 333 334 335 336 337 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 833 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •