Klipsch klubben - Side 332

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 332 av 1034 FørsteFørste ... 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 328 329 330 331 332 333 334 335 336 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 832 ... SisteSiste
Viser resultater 6,621 til 6,640 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Perfekt størelse for RF63,ikke alle er enig med meg men RF7/83 burde ha minimum 40m2 helst over 50 etter min mening.
    Nå blir det en pause på en ukes tid fra meg da jeg reiser til valencia i morgen,sikkert positivt for noen hehe
    ja tror dette kan bli bra etterhvert, sitter å lytter litt dire straits nå og koser meg, tør ikke uttale meg om det med 83/7 da jeg ikke har hørt de annet enn 83 i en butikk,men de hørte jeg til gjengjeld fort 50 timer tror 83 kunne voldt meg mer problemer i bassområdet pga plassering her hjemme.
    Må si det er deilig å fått min drømmehøytaler i rf serien hjem
    Du får kose deg i valencia og tror det er noen som vil savne dine innlegg her også, er bra med en aktiv tråd med masse meninger så lenge det ikke tipper surt slik som i MA tråden bla

har ikke hørt forte ll før, hvordan vil du beskrive de, har hørt de er ville

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja tror dette kan bli bra etterhvert, sitter å lytter litt dire straits nå og koser meg, tør ikke uttale meg om det med 83/7 da jeg ikke har hørt de annet enn 83 i en butikk,men de hørte jeg til gjengjeld fort 50 timer tror 83 kunne voldt meg mer problemer i bassområdet pga plassering her hjemme.
    Må si det er deilig å fått min drømmehøytaler i rf serien hjem
    Du får kose deg i valencia og tror det er noen som vil savne dine innlegg her også, er bra med en aktiv tråd med masse meninger så lenge det ikke tipper surt slik som i MA tråden bla

har ikke hørt forte ll før, hvordan vil du beskrive de, har hørt de er ville
    Hvordan er skarptrommene i Money for nothing? I starten tenker jeg på.

Er det som å bli skutt på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hvordan er skarptrommene i Money for nothing? I starten tenker jeg på.

Er det som å bli skutt på?
    nå fikk jeg kun lyttet på lavt nivå igår kveld, var ganske sliten men det var veldig bra lyd, får mere fullt lydbilde på lavt volum også, som definetivt er ett kvalitetstegn. hvis du får ett godt tilbud på rf63 vil jeg si at det er definnetivt verdt byttet selv om det er en del kroner imellom.
    ble veldig sømløst foran også sammen med rc4, måtte teste det kjapt igår og på litt film

edit
    testet litt med den sangen du nevner før jeg dro, var alene og klinket til opp må volum o, og skal si det spillte var høyt men
    overhodet ikke skjærende eller ukontrollert, bare GØY
    men tromma hørtes bare ut som en tromme men jeg følte tromma
    foretrekker dette fremfor å bli skutt på

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Perfekt størelse for RF63,ikke alle er enig med meg men RF7/83 burde ha minimum 40m2 helst over 50 etter min mening.
    Nå blir det en pause på en ukes tid fra meg da jeg reiser til valencia i morgen,sikkert positivt for noen hehe
    God Tur Eddie. Vi vil savne deg alle sammen.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå fikk jeg kun lyttet på lavt nivå igår kveld, var ganske sliten men det var veldig bra lyd, får mere fullt lydbilde på lavt volum også, som definetivt er ett kvalitetstegn. hvis du får ett godt tilbud på rf63 vil jeg si at det er definnetivt verdt byttet selv om det er en del kroner imellom.
    ble veldig sømløst foran også sammen med rc4, måtte teste det kjapt igår og på litt film

edit
    testet litt med den sangen du nevner før jeg dro, var alene og klinket til opp må volum o, og skal si det spillte var høyt men
    overhodet ikke skjærende eller ukontrollert, bare GØY
    men tromma hørtes bare ut som en tromme men jeg følte tromma
    foretrekker dette fremfor å bli skutt på
    Herlig Den sangen er utrolig digg, og den "lyden" som blir lyser og lysere i introen er en fin måte å teste skjærende høyttalere på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig Den sangen er utrolig digg, og den "lyden" som blir lyser og lysere i introen er en fin måte å teste skjærende høyttalere på.

opplevde det som høyt bare, tror faktisk jeg kunne dratt på 5 til 10 steg til på volumet men da hadde det blitt for høyt for meg

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opplevde det som høyt bare, tror faktisk jeg kunne dratt på 5 til 10 steg til på volumet men da hadde det blitt for høyt for meg
    Mine Rf-62 gir seg når jeg kommer til meollom 5-10

Blir skikkelig buldring. Eller er det forsterkern som gir seg?

Hører som alt går bra, men plutselig blir det buldring når jeg skrur opp volumet til nesten max

Fryktelig OT, men skal jo kjøpe rf-63 så går vel da. Hvor mye er 32 blu-ray filmer pluss band of brothers tin collection i blu-ray verdt tror dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine Rf-62 gir seg når jeg kommer til meollom 5-10

Blir skikkelig buldring. Eller er det forsterkern som gir seg?

Hører som alt går bra, men plutselig blir det buldring når jeg skrur opp volumet til nesten max

Fryktelig OT, men skal jo kjøpe rf-63 så går vel da. Hvor mye er 32 blu-ray filmer pluss band of brothers tin collection i blu-ray verdt tror dere?

det var full kontroll slik som jeg oppfattet lyden her på 0, ingen ting som klappet sammen eller hardnet til

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen av herrene her som har testet klipsch på jazz? skal bort til stereofil imorgen med egen cd og høre på rf-82, var en kjapp tur innom idag og hørte litt på platene de har der inne.

De hadde rf-82ene koblet til en yamaha forforsterker...(hater ikke mot yamaha folkene) men det hørtes slettes ikke bra ut. Det synes han selv og byttet til onkyo pre amp....de hadde ikke effektforsterker koblet til men skal si det ble FUTT i sakene da, hørtes HELT annerledes ut. Så nå gleder jeg meg til å teste de på min egen plate, er nesten helt solgt for rf-82, men må høre litt på dali ikon 7 før jeg bestemmer meg helt.

Er det bare meg eller synes dere også at det er pussig at de ikke hadde rf-82 koblet på effekt? bor så mye mer i de høyttalerne at det er en synd for impuls lyttere som meg.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn med mine første Klipsch, og da falt valget på Ksp-400 Er meget fornøyd, og vurderer å kombinere de med en rc-64 etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Melder meg inn med mine første Klipsch, og da falt valget på Ksp-400 Er meget fornøyd, og vurderer å kombinere de med en rc-64 etterhvert.
    Godt valgt !!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    noen av herrene her som har testet klipsch på jazz? skal bort til stereofil imorgen med egen cd og høre på rf-82, var en kjapp tur innom idag og hørte litt på platene de har der inne.

De hadde rf-82ene koblet til en yamaha forforsterker...(hater ikke mot yamaha folkene) men det hørtes slettes ikke bra ut. Det synes han selv og byttet til onkyo pre amp....de hadde ikke effektforsterker koblet til men skal si det ble FUTT i sakene da, hørtes HELT annerledes ut. Så nå gleder jeg meg til å teste de på min egen plate, er nesten helt solgt for rf-82, men må høre litt på dali ikon 7 før jeg bestemmer meg helt.

Er det bare meg eller synes dere også at det er pussig at de ikke hadde rf-82 koblet på effekt? bor så mye mer i de høyttalerne at det er en synd for impuls lyttere som meg.

hører ikke så mye jazz men lytter ofte til morhine som iallefall har med saxofon som jeg låter fantastisk på klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS

Grattis og velkommen i klipsch "familien"

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kjøpt meg Van Den Hul magnum Hybrid høyttalerkabler som er på vei med posten.
    Det skal bli spennende å teste disse på Klipsch ettersom jeg har lest at det skal funke meget bra på Klipsch og hvis jeg er fornøyde med di så kommer jeg nokk til å legge ut mine NordOst solar wind høyttaler kabler til salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Da har jeg fått kjøpt meg Van Den Hul magnum Hybrid høyttalerkabler som er på vei med posten.
    Det skal bli spennende å teste disse på Klipsch ettersom jeg har lest at det skal funke meget bra på Klipsch og hvis jeg er fornøyde med di så kommer jeg nokk til å legge ut mine NordOst solar wind høyttaler kabler til salg.

etter hva jeg har erfart med nordost så tror jeg dette blir ett knallbytte

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å lytte rundt, da jeg skal ha meg nye fronter i august.

Var å hørte på RF-82 på Musik Magazinet i Bergen i går. De ble kjørt sammen med Abrahamsen v1.0 og v2.0.

Var også innom HIFI klubben og hørte på B&W683 og Dali Ikon 6 mk2, på en NAD cdspiller og NAD C375BEE. Hørte også litt på B&W CM9 med cambridge elektronikk, selv om disse er over budsjettet mitt.

Hadde ikke med egen musikk, så fikk ikke teste like sanger. Og rommene var svært ulike. Musik Magazinet hadde helt klart det best egnede rommet.

Uansett, i forhold til hva jeg forventer av en høytaler, gikk RF-82 klart seirende ut(Såklart CM9 var kanon, men også dobbelt så dyr). Jeg bare elsket trykket i Klipschene!

Skal nok på flere lytterunder i sommer(med egen test cd), og håper og få hørt MA RX6, XTZ 99.36, Mordaunt Short Aviano 6, og kanskje noe fra JBL og Kef.

Men disse må nok overraske veldig om valget ikke skal falle på Klipsch. Hadde jeg hatt penger på konto i dag, hadde RF-82 stått koblet opp.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Har begynt å lytte rundt, da jeg skal ha meg nye fronter i august.

Var å hørte på RF-82 på Musik Magazinet i Bergen i går. De ble kjørt sammen med Abrahamsen v1.0 og v2.0.

Var også innom HIFI klubben og hørte på B&W683 og Dali Ikon 6 mk2, på en NAD cdspiller og NAD C375BEE. Hørte også litt på B&W CM9 med cambridge elektronikk, selv om disse er over budsjettet mitt.

Hadde ikke med egen musikk, så fikk ikke teste like sanger. Og rommene var svært ulike. Musik Magazinet hadde helt klart det best egnede rommet.

Uansett, i forhold til hva jeg forventer av en høytaler, gikk RF-82 klart seirende ut(Såklart CM9 var kanon, men også dobbelt så dyr). Jeg bare elsket trykket i Klipschene!

Skal nok på flere lytterunder i sommer(med egen test cd), og håper og få hørt MA RX6, XTZ 99.36, Mordaunt Short Aviano 6, og kanskje noe fra JBL og Kef.

Men disse må nok overraske veldig om valget ikke skal falle på Klipsch. Hadde jeg hatt penger på konto i dag, hadde RF-82 stått koblet opp.
    Dette trykket fikk jeg også kjenne godt idag, når selgeren hos stereofil satte på pirates of the caribbean theme song så ble det RÅTT!!! hørte også på PSB image t6 og klipsch ikon serien, de var ikke i nærheten av det rf-82 presterte, skal høre på dali ikon 7 og mk6 2 imorgen så får se hvordan det går

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som vurderer rf-x2 serie. Spar mer og kjøp rf-63.

Ikke gjør som meg og forelsk dere i klipsch og forstå fort at man trenger den deilige diskanten fra x3 serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som vurderer rf-x2 serie. Spar mer og kjøp rf-63.

Ikke gjør som meg og forelsk dere i klipsch og forstå fort at man trenger den deilige diskanten fra x3 serien.

vil bare kommentere med at jeg har hatt rf62/82 før jeg gikk opp til 63,
    både rf62 og 82 er kanonhøytalere til sin pris og med rett matching spiller de veldig bra. rf63/83 koster jo masse mer men de er også bedre i mine ører på alle parametre, men det skulle bare mangle med tanke på prisforskjellen.
    jeg opplevde ikke 62/82 som skarpe i toppen, men i forhold til
    63 så er de hardere i toppen uten tvil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare kommentere med at jeg har hatt rf62/82 før jeg gikk opp til 63,
    både rf62 og 82 er kanonhøytalere til sin pris og med rett matching spiller de veldig bra. rf63/83 koster jo masse mer men de er også bedre i mine ører på alle parametre, men det skulle bare mangle med tanke på prisforskjellen.
    jeg opplevde ikke 62/82 som skarpe i toppen, men i forhold til
    63 så er de hardere i toppen uten tvil
    Enig RF 63 og 83 er helt klart en mye bedre høytaler, diskanten er en ting men bunndraget her og musikaliteten er enorm i forhold. For ende mer av det gode se til RF7.

Side 332 av 1034 FørsteFørste ... 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 328 329 330 331 332 333 334 335 336 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 832 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •