Klipsch klubben - Side 331

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 331 av 1033 FørsteFørste ... 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 327 328 329 330 331 332 333 334 335 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 831 ... SisteSiste
Viser resultater 6,601 til 6,620 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får rette mitt forrige innlegg!

Jeg tenkte ikke på W serien i det heletatt *my bad*. Jeg er så opptatt av og teste RF-35 omdagen opp imot mine RF-7. Så beklager dette. Men er som noen sa, R serien er vel litt mer av allt. Men helt klart at W serien har LITT høyere WAF faktor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bekreftet at rf63 er pakket og budbil er bestillt, (latterlig lav pris på frakt faktisk, 400.-kr inkl moms, har bestillt denne bilen selv)
    og jeg fikk spurt litt mer om den klipsch kvelden vi i tråden her kan få
    det ble forespeilet mulighet til å lytte på bla palladium , heresy lll,og klipsch horn.
    det kan da spilles på både transistor og rør bla copland, anthem så dette kan bli en veldig kosekveld/ettermiddag, utover dette kan vi få masse info om filosofi bak selskapene, tankegang, utvikling osv, og en innføring i de nye atlas kablene,
    som ifølge han jeg snakket med er en veldig god match til bla klipsch
    fikk litt info om paradigm også i og med at audiocompaniet har overtatt dette merket i norge, fikk litt info om de to råeste subbene type 1 og 2 med henholdsvis pris på 30 k og 70 k
    type 2 yter 9000 watt og har 6 aktive 10 tommere
    paradigm selv mener de har verdens råeste beist her
    hvem blir førstemann ut???????

uansett , gleder meg som en guttunge til å få lagt henda på rf63 imorgen

foreløpig avtale på treff er at jeg skal kontakte de senere i sommer og samle de som er intereserte å være med

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Får rette mitt forrige innlegg!

Jeg tenkte ikke på W serien i det heletatt *my bad*. Jeg er så opptatt av og teste RF-35 omdagen opp imot mine RF-7. Så beklager dette. Men er som noen sa, R serien er vel litt mer av allt. Men helt klart at W serien har LITT høyere WAF faktor.

W serien moser rf serien på waf

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

denne prisen så veldig god ut ja, kikket på de istad, sjelden å se to par rf-35 samtidig ute til salg nå

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    W serien moser rf serien på waf
    mens rf-serien moser den på alt annet?:-D

er forresten mange som synes GULL elementer i SVART kabinett er råstilig, folk som ikke har peiling på hifi osv, har vist et en del folk bildet av det gamle opsettet til pittbull, det er noe av det stiligste jeg har fett, ser bare gull elementer overalt

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bekreftet at rf63 er pakket og budbil er bestillt, (latterlig lav pris på frakt faktisk, 400.-kr inkl moms, har bestillt denne bilen selv)
    det ble forespeilet mulighet til å lytte på bla palladium , heresy lll,og klipsch horn.
    det kan da spilles på både transistor og rør bla copland, anthem så dette kan bli en veldig kosekveld/ettermiddag, utover dette kan vi få masse info om filosofi bak selskapene, tankegang, utvikling osv, og en innføring i de nye atlas kablene,
    fikk litt info om paradigm også i og med at audiocompaniet har overtatt dette merket i norge, fikk litt info om de to råeste subbene type 1 og 2 med henholdsvis pris på 30 k og 70 k

foreløpig avtale på treff er at jeg skal kontakte de senere i sommer og samle de som er intereserte å være med
    Denne kvelden vil jeg ha mer info om i nærmere tid :-D

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

specsa på type 2 er jo helt råe! ser ut som en sinnsyk sub

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Denne kvelden vil jeg ha mer info om i nærmere tid :-D

det skal du selvfølgelig få, legger ut alt av info her når tiden kommer og så er det bare å melde interesse og møte opp vil jeg tro
    personlig har jeg ikke hørt klipschhorn siden jeg var en liten guttunge på besøk hos onkel og tante så det blir gøy

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    specsa på type 2 er jo helt råe! ser ut som en sinnsyk sub

på paradigm sine sider er det vel noe info om denne sub

Reference News

forøvrig så går type 1 og 2 ned til henholdsvis 7 og 17 hz

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt en veldig trivelig prat med audiocompaniet hvor jeg har kjøpt mine demobrukte rf63, jeg ble da forespørt om det kunne være av interesse
    for oss her inne på klipsch tråden , å samle noen av oss til en tema/lyttekveld
    hos audiocompaniet i oslo. forskjellige temaer som utvikling, filosofien bak klispch seriene osv ville da kunne være aktuellt å bli fortellt om, i tillegg vil vi kunne lytte på en del klassikere og nyere ting
    personlig synes jeg dette høres fantastisk moro ut og jeg skal holde kontakten med de utover sommeren for nærmere avtale om tidspunkt hvis det er interesse her inne på dette

så tilbake til mitt kjøp, her er en link til demo salget deres i tilfelle dere andre kan være interesert, men rf63 har jeg kjøpt

Ryddesalg KLIPSCH.

i tillegg vet jeg at det nå er satt ned priser på icon serien, så det hos tonart

hadde e hatt jobb så hadde nok de rf 83 havna i stua her ja. irriterende

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Har kjøpt meg et par Ksp-400, og lurte på hvilken måte jeg burde koble den aktive delen av høytaleren for å oppnå best resultat? Har en Denon Avr-3806 receiver

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da mottatt rf63 og de er koblet opp, ble overasket over hvor mye bedre det faktisk tok seg ut her med sort, det var en uventet bonus
    disse er ikke spillt inn så jeg har jobb foran meg, men jeg digger de rett ut av esken faktisk og gledelig virker det som at upa 1 ikke har problemer med de i det hele tatt, tror lonnie hadde rett i at ørene mine vil gi seg først.
    lytteinntrykk er det lite av enda men dog, hører klasseforskjellen mellom disse og rf82, men må si at rf 82 er masse for pengene.
    gleder meg til lytting senere ikveld og kveldene fremover

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da mottatt rf63 og de er koblet opp, ble overasket over hvor mye bedre det faktisk tok seg ut her med sort, det var en uventet bonus
    disse er ikke spillt inn så jeg har jobb foran meg, men jeg digger de rett ut av esken faktisk og gledelig virker det som at upa 1 ikke har problemer med de i det hele tatt, tror lonnie hadde rett i at ørene mine vil gi seg først.
    lytteinntrykk er det lite av enda men dog, hører klasseforskjellen mellom disse og rf82, men må si at rf 82 er masse for pengene.
    Pakk dem ned igjenn å ta med dem hit så kan vi teste dem opp imot storebror Hehe, grattis med en fantastisk høytaller Selv sitter jeg å gleder meg til jeg får hjem min Emotiva UMC-1

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lyden i diskanten slik at den er verdt å oppgraderes til kontra RF-x2 serien?

Nå er det ganske klare tegn på at det kommer noe nytt. Flere butikker nå pusher RF serie demoer. Det poppet opp en nå hos lsound

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Pakk dem ned igjenn å ta med dem hit så kan vi teste dem opp imot storebror Hehe, grattis med en fantastisk høytaller Selv sitter jeg å gleder meg til jeg får hjem min Emotiva UMC-1
    jo takk for det
    det blir nok lenge før disse pakkes ned virker som om jeg virkelig har truffet her,men det gjennstår jo å se over tid, og ikke minst må jeg finjustere høytalernes plassering og integrere de med sub. nå er sub slått av for det ble unødvendig å ha på¨
    ja umc-1 er noe å glede seg til popper opp mange positive meldinger om den nå om dagen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er lyden i diskanten slik at den er verdt å oppgraderes til kontra RF-x2 serien?

Nå er det ganske klare tegn på at det kommer noe nytt. Flere butikker nå pusher RF serie demoer. Det poppet opp en nå hos lsound

først må jeg si at jeg ikke har hatt problemer med rf82 sin diskant her hos meg
    men ja, diskanten til rf63 virker å være en stor del bedre, ikke bare på det med skarphet men detaljnivå og klang ,merker det er en mer sømløs overgang på en måte, så, faren kan faktisk være at man kan spille så høyt over tid uten ulyder at hørsel kan bli skadet .
    jeg vil konkludere foreløpig med at det virker
    som en investering som er vel verdt pengene .
    egentlig har jeg tatt helt av når det gjelder lyden på disse etter jeg har fått koblet de opp men jeg prøver å være noe objektiv i det jeg skriver

sånn var det sist det var bytter og, kan gjøre gode kjøp nå og selv om det kommer ny serie så kan man kose seg med den eksisterende serie eller forrige i mange år, rf63/83 er jo ikke blitt dårligere over natten selv om de koster mindre,
    mine er jo demomodeller og de driver med rydding hos seg, men dette gjør de jo hvert år egentlig
    hvis jeg ikke forsto helt feil kan det hende det kommer ett par til med rf 63 på salg etterhvert så følg med

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvor stort rom har du?
    stua er vel ca 35kvm,men vi har anlegget på den ene langveggen, så venstre front har kort avstand til sidevegg,mens høyre front har god plass, ellers så står de ca 3 m fra hverandre og jeg sitter i underkant av 4 m unna i sweetspot
    har forøvrig karnapp bak sweetspot, skal se om jeg får fikset meg en kabel slik at jeg får overført bilder fra camera til pc, lenge siden sist

dette ble ikke all verdens beste forklaring men men

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stua er vel ca 35kvm,men vi har anlegget på den ene langveggen, så venstre front har kort avstand til sidevegg,mens høyre front har god plass, ellers så står de ca 3 m fra hverandre og jeg sitter i underkant av 4 m unna i sweetspot
    har forøvrig karnapp bak sweetspot, skal se om jeg får fikset meg en kabel slik at jeg får overført bilder fra camera til pc, lenge siden sist

dette ble ikke all verdens beste forklaring men men
    Perfekt størelse for RF63,ikke alle er enig med meg men RF7/83 burde ha minimum 40m2 helst over 50 etter min mening.
    Nå blir det en pause på en ukes tid fra meg da jeg reiser til valencia i morgen,sikkert positivt for noen hehe

Side 331 av 1033 FørsteFørste ... 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 327 328 329 330 331 332 333 334 335 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 831 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •