Klipsch klubben - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 33 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 533 1033 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    RÅTT!

Er forsåvidt veldig fornøyd med rx-v1800 til klipsch på både musikk og film, men skal investere i rx-v3900 senere pga mulighet for å korrigere eq etter romkalibreringen manuelt. Kjøper naboen onkyo skal jeg selvsagt teste den

tror 3900 mot eks 876 er favør yamaha selv - litt usikker.. men har også lyst å kunne gå inn etter eq å finjustere - dette savner jeg voldsomt!!

så er nok mot en receiver som støtter dette jeg også etterhvert... fult mulig mot nettopp 3900, men det for tiden vise! denne har jo også fått skikkelig skryt da!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering.

Hei, jeg er ny på forummet, men jeg har fulgt med en stund Jeg har tenkt til å oppgradere mitt gamle anlegg. Har idag en HK AVR 7000 koblet opp mot mine Klipsch RF3-mk2, SC1 senter og SS1 surround høyttalere. Jeg har nå tenkt til å bytte ut HK`n med en ny surround forsterker, jeg har hatt lyst på Pioneer LX-71, men etter å ha lest på forskjellige tråder så ser jeg at de fleste anbefaler Yamaha til Klipsch.
    Jeg har fått tilbud på en Parasound HALO A23 som jeg tenker å kjøpe, og bruke den mot mine RF-3 fronter. Min tanke var da og kjøpe en Yamaha RX-V1900 eller en Pioneer LX-71. Har lest at Pioneeren kan bli litt lys i tonen til Klipsch, og at det er en fordel å velge en forsterker som er mørkere i tonen. Gjelder dette med "lys i tonen" selv om jeg bruker Parasound`en som effektforsterker?, eller er det da forsterkeren i Parasound`en som i helhet bestemmer lyden i fronthøyttalerene?
    Hvilken forsterker bør jeg velge?
    Veit at jeg har "steinalder" høyttalere :-D , men håper jeg vil høre forskjell etter jeg får ny elektronikk inn i huset like vel.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Hei, jeg er ny på forummet, men jeg har fulgt med en stund Jeg har tenkt til å oppgradere mitt gamle anlegg. Har idag en HK AVR 7000 koblet opp mot mine Klipsch RF3-mk2, SC1 senter og SS1 surround høyttalere. Jeg har nå tenkt til å bytte ut HK`n med en ny surround forsterker, jeg har hatt lyst på Pioneer LX-71, men etter å ha lest på forskjellige tråder så ser jeg at de fleste anbefaler Yamaha til Klipsch.
    Jeg har fått tilbud på en Parasound HALO A23 som jeg tenker å kjøpe, og bruke den mot mine RF-3 fronter. Min tanke var da og kjøpe en Yamaha RX-V1900 eller en Pioneer LX-71. Har lest at Pioneeren kan bli litt lys i tonen til Klipsch, og at det er en fordel å velge en forsterker som er mørkere i tonen. Gjelder dette med "lys i tonen" selv om jeg bruker Parasound`en som effektforsterker?, eller er det da forsterkeren i Parasound`en som i helhet bestemmer lyden i fronthøyttalerene?
    Veit at jeg har "steinalder" høyttalere :-D , men håper jeg vil høre forskjell etter jeg får ny elektronikk inn i huset like vel.

yamaha får generelt masse skryt for tiden - gode produkter - men pioneer gjør masse gode tester de også! og jeg mener at valget du tar vill være et bra valg uansett.. når i tillegg halo skal brukes til å drive høytalerne vil jo denne stå for mesteparten av lydfargingen. smakssak enkelt og greit - begge er stein gode alternativer!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    yamaha får generelt masse skryt for tiden - gode produkter - men pioneer gjør masse gode tester de også! og jeg mener at valget du tar vill være et bra valg uansett.. når i tillegg halo skal brukes til å drive høytalerne vil jo denne stå for mesteparten av lydfargingen. smakssak enkelt og greit - begge er stein gode alternativer!
    Takker for svar. Jeg får gå i tenkeboksen når det gjelder Pioneer eller Yamaha, Pioneeren passer best til min Pioneer PDP 508XD med kuro link osv. men det betyr ikke mye, Yamaha forsterkeren er flott å se på den også.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    helt fullstendig enig i dette.

MEN; har du 130 watt på hver høytaler, eller har du 2 x 130 watt på hver høytaler?

nå mener jeg absolutt ikke at hvis jeg har a23 på mine fronter, så har jeg ikke 250 watt pr høytaler, MEN totalt - dvs125 watt pr høytaler..

men hadde jeg hatt 2 stk a23, og biampet disse, så ville jeg jo vitterlig hatt 250 watt pr høytaler, MEN 125 av disse på KUN hornet, og 125 watt på bass / Mellomtone..

jeg ville helt klart også hatt 1 x 250 på Klipsch siden det ikke er 3-veis som du sier, fremfor 2 x 125 på 1 front ht
    Søren også, jeg var sikker på at jeg hadde formulert meg uten sjans for feil, jeg har 2x130watt PER RF-82, såkalt totalt 520watt på begge frontene. Dette er dog fra en 7kanals receiver, så sammenligningen mot dedikerte effekttrinn blir jo ikke helt riktig, men jeg har aldri hatt mangel på strøm i oppsettet mitt, og jeg spiller musikk i 7ch stereo 99% av tida som jeg hører på musikk.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Jeg kan bare si at jeg er storfornøyd med min RX-v1900, uten å ha sammenlignet den opp i mot Pioneer'n du vurderer. Det kan være at det er litt annen signatur i dine eldre RF-3 enn i mine RF-82, men matchingen Yamaha + Klipsch har vel vært "godkjent" i ganske lang tid nå, og som andre sier, med en Halo på slutten blir det nok knall.
    Men, det kommer en god dose "farging" fra pre(i dette tilfellet receiveren), det er ikke bare effektforsterkeren som spiller inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Jeg kan bare si at jeg er storfornøyd med min RX-v1900, uten å ha sammenlignet den opp i mot Pioneer'n du vurderer. Det kan være at det er litt annen signatur i dine eldre RF-3 enn i mine RF-82, men matchingen Yamaha + Klipsch har vel vært "godkjent" i ganske lang tid nå, og som andre sier, med en Halo på slutten blir det nok knall.
    Men, det kommer en god dose "farging" fra pre(i dette tilfellet receiveren), det er ikke bare effektforsterkeren som spiller inn.
    Hei

Det er nok mest sansynlig at jeg går for Yamaha, den er jo litt billigere også :-D Jeg vurderte lenge Pioneer lx 81 og Yamaha RF-3900 også, men så leste jeg her på forumet om hvor bra Parasound og Klipsch fungerte, og når jeg også fikk et godt tilbud på en Helo a23, så tenkte jeg at en Yamaha RX-1900 da holder i massevis for mine høyttalere.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du blir fornøyd med Yamaha! Er ganske fornøyd selv så Yamaha kan anbefales

Hjemmekino testet jo Denon, Yamaha, Onkyo og Pioneer opp imot hverandre, og da trakk Yamaha det lengste strået og fikk terningkast 6.

Jeg tror eq på receiver har mye å si også, ikke bare egenlyd på effekt trinnet. Uten å ha hørt Pioneer's nye receivere vil jeg tro at hvis folk synes det er skarpt med Pioneer på Klipsch er det pga eq'en Pioneer har, med Yamaha's eq'er er det ikke skarpt i hele tatt på mine Klipsch høyttalere ihvertfall!

Og så sies det jo at Yamaha bruker Klipsch når de tester sine forsterkere/receivere, så da er det jo ikke så rart at det er en god combo! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slettet det innlegget eg hadde skrevet her før siden det ikke var noe eg trengde å vite enda, men eg har ett nytt spørsmål:-)
    Er det noen som vet hvor en kann høre RF63 høgtalerne?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Har slettet det innlegget eg hadde skrevet her før siden det ikke var noe eg trengde å vite enda, men eg har ett nytt spørsmål:-)
    Er det noen som vet hvor en kann høre RF63 høgtalerne?
    Greit om du sier hvor i verden du holder til. Jeg vet om hvor i Oslo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Greit om du sier hvor i verden du holder til. Jeg vet om hvor i Oslo.

For meg må det bli Bergen som blir det nermeste for meg Har lest litt i prisjakt tråden og finner litt informasjon der

Men takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torro69
    Takker for svar

Edit: Takker for link, men finner ikke RF63 der, men de har noen i RF serien. Mulig de har RF63 selv om den ikke er på siden deres:-)

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de ikke har RF63 inne så skaffer de det. Kan hvertfall anbefale den butikken. Har kjøpt alle mine høyttalere der og servicen er helt på topp.

Var der senest igår og hentet min nye RC-64 og FY **** så den spiller. Eneste problemet er at det er ett eller annet som vibrerer enn eller annen plass. Sansynligvis platen som er bak på tv benken. Har en sånn Omega benk fra Bohus om dere kjenner til den. Det må eg få gjort noe med.. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Om de ikke har RF63 inne så skaffer de det. Kan hvertfall anbefale den butikken. Har kjøpt alle mine høyttalere der og servicen er helt på topp.

Var der senest igår og hentet min nye RC-64 og FY **** så den spiller. Eneste problemet er at det er ett eller annet som vibrerer enn eller annen plass. Sansynligvis platen som er bak på tv benken. Har en sånn Omega benk fra Bohus om dere kjenner til den. Det må eg få gjort noe med.. :P

Takk for tips servicen betyr mye ja:-D RC64 har eg hørt skall være bra ja Sikkert ett dumt spørsmål, men er den verd pengene? Rekner med svaret blir Jaaaaaaaa , men tenker på i forhold til RC62:wink: RC62 har jo bassporter, men det har vel ikke RC64 eller? Virker jo som du er VELDIG fornøyd da:-D GRATULERER med senter eg har hørt mye pent om:-D Ønsker en slik eg også, men pengene strekker ikke til enda

Viss den ikke har bassporter er det nok en grunn til det:-) Lyden som teller selvfølgelig:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vibrasjonslyden kan komme fra skruehullene på undersiden. Disse går helt gjennom kabinettet, og ved høyt lydtrykk kommer der pustelyder fra dem.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byttet ut RF-3

Byttet ut RF-3 med CF-4 på onsdag. Kunne skrevet masse om dette, men har ikke tid. Må ned i kinoen og høre mer, for maken til lyd, har jeg aldri hatt i hus.

Men, kommer noen over noen CF-4 til salgs, da anbefaler jeg å kjøpe de :-D
    Evt. send meg PM, så kan jeg kjøpe meg et par til :twisted:

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Vibrasjonslyden kan komme fra skruehullene på undersiden. Disse går helt gjennom kabinettet, og ved høyt lydtrykk kommer der pustelyder fra dem.

-Tim
    Det høres egentlig veldig riktig ut. Nå har eg jo den "foten" skrudd inn i det ene hullet. Burde eg finne enda en skrue og skru den inn i det andre hullet kanskje. Vil det hjelpe?

Asfalt: Eg har aldri hørt RC62 men eg angrer ikke på at eg skaffet meg RC64 for å si det sånn. Syns den var verdt pengene. Må bare få bort den vibrasjonslyden så blir det enda bedre. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja prøv det med en ekstra skrue. Eventuelt dytte fast noe papir eller noe i begge, bare for å teste.

-Tim

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer kleivis! Endelig fikk du den! :-D

Hva synes du?

Så min første film med surround på Klipsch'ene igår, og det var så rått! RC-64 og RF-63 frontene funker så utrolig fett ilag at jeg ble søkksvett da vi så den nervøst spennende og ikke minst dødskremmende filmen "strangers" på BD med dts hd-master!

Har aldri vært så nerveslitt etter en film som igår! Klipsch (og svs) er konge på film!!

Side 33 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 533 1033 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •