Klipsch klubben - Side 328

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 328 av 1033 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 828 ... SisteSiste
Viser resultater 6,541 til 6,560 av 20659
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei du trenger ikke sub til RF63,da er det enten noe galt med oppsettet eller så passer ørene dine best til cerwin vega!!! selv om Klipsch trøkker helt spinnvilt så er det ikke noen syre musikk høytaler...
    Det er det dummeste jeg har hørt! Så du mener at Klipsch kun passer til jazz og akustisk musikk? :shock:

Med syremusikk så tenker jeg at du mener elektronisk musikk som dance/trance/tecno? Der må jeg arrestere deg å si at du tar kraftig feil hvis du mener at CV er det eneste som duger til den type musikk for Klipsch er en mye bedre høyttaler til slik musikk enn mye annet på markedet i mine ører!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det er det dummeste jeg har hørt! Så du mener at Klipsch kun passer til jazz og akustisk musikk? :shock:

Med syremusikk så tenker jeg at du mener elektronisk musikk som dance/trance/tecno? Der må jeg arrestere deg å si at du tar kraftig feil hvis du mener at CV er det eneste som duger til den type musikk for Klipsch er en mye bedre høyttaler til slik musikk enn mye annet på markedet i mine ører!
    Det jeg mener er at RF63 i riktig oppsett spiller med suveren bass og at du vil klare deg med syre høytalerne fra cv hvis du er ute etter mer bass"rumle" og mener at det ikke er nok bass i RF serien,jo RF serien spiller alt av musikk med bravur.Vi har et stort festlokale der vi bruker de største fra cv,min stemme er i mindretall så det går mye på syre musikk og hadde de brukt Klipsch til denslags musikk så hadde det hvert et hån mot Klipsch him self hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er visst ingen som har en RF-63 og selge, men det skjønner jeg godt. Har sendt en mail til Lsound og sjekker om de er villige til å gi meg en fin studentavbetaling

hvis jeg var deg ville jeg prøvd å ha litt is i magen med dette, det dukker opp rf63 jevnlig på brukten her og på finn. men prisen til lsound er jo veldig god også. audioompaniet selger forøvrig ut ett demobrukt par av rf 83 til 14500.- og ett til 16000 tror jeg det var, hvis rf83 er interesant da, personlig var det rf63 som var målet

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    ventingen er GØRR kjedelig, men jeg er som en unge på julaften når jeg endelig skal pakke opp det nye som (endelig) kommer i hus..

husker godt hvor jeg gikk å trippet når jeg hadde bestilt 2 settet med Klipsch jeg har nå, ventingen føltes som laaaaang, går ikke i fella igjen med å selge alt Klipsch, de blir med meg som samlerobjekt får jeg håpe:-)
    hehe venter selv på nye diskanter fra bob crites til mine La Scala samt monoblokker fra Vincent samt 400 cd plater!!! alt står stille et eller annet sted i landet på grunn av transport streik AAARRGGH

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis jeg var deg ville jeg prøvd å ha litt is i magen med dette, det dukker opp rf63 jevnlig på brukten her og på finn. men prisen til lsound er jo veldig god også. audioompaniet selger forøvrig ut ett demobrukt par av rf 83 til 14500.- og ett til 16000 tror jeg det var, hvis rf83 er interesant da, personlig var det rf63 som var målet
    Joa, skal ikke ha dem før etter sommern, så skal sjekke her og

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det jeg mener er at RF63 i riktig oppsett spiller med suveren bass og at du vil klare deg med syre høytalerne fra cv hvis du er ute etter mer bass"rumle" og mener at det ikke er nok bass i RF serien,jo RF serien spiller alt av musikk med bravur.Vi har et stort festlokale der vi bruker de største fra cv,min stemme er i mindretall så det går mye på syre musikk og hadde de brukt Klipsch til denslags musikk så hadde det hvert et hån mot Klipsch him self hehe
    Jeg tror du trenger å åpne øynene dine litt å akseptere at Klipsch funker til all slags musikk, det virker som du har et gammeldags syn på hva Klipsch høyttalere egentlig er i stand til 8)

at jeg kjører med sub på musikk har ingenting med Klipschene mine har lite bass, jeg brukte forsåvidt sub med CV høyttalerne mine også...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, skal ikke ha dem før etter sommern, så skal sjekke her og

da har du tida på deg, det kommer jo antageligvis noe nytt høst/vinter så da kan det jo hende noen fler blir fristet til å bytte

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer det en ny RF serie?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer det en ny RF serie?

tror ingenting er bekreftet, men det kommer noe nytt fra klispch senere iår såvidt jeg har forstått, men rf63 er jo like god selv om det kommer noe nytt
    men det blir spennende å se

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen selvfølge at den nye blir bedre, selv om produsentene selv alltid hevder det.
    Bare se på relanseringen av RF-5 og RF-7, mange som liker de bedre enn 63 og 83. For min del er de ganske jevnbyrdige men med litt forskjellige egenskaper. Syntes mellomtonen og diskanten er mer oppløst og 3D på 63 og 83 (særlig 63), men RF-5 og særlig RF-7 har bedre "atack" i både hornet og bassen. Hva som er best er umulig å si. Men jeg tror den siste serien når et bredere publikum en de tidligere, på bekostning av litt råskap uten miste det for mye heller. Bra høyttalere er de alle sammen.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva kan være årsaken til at mange velger rf-63 til musikklytting fremfor rf-83? Jeg har ikke hørt rf-63, men har hørt rf-62, 82 og 83

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at den i noen settinger kan bli for brutal med sine 8"elementer.

Samme gjaldt for meg med 62 og 82. 82 ble for boomy i mitt rom.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor langt unna bakveggen bør man ha rf-82? og hvor langt unna høyttalerne burde sweetspot være for at rf-82 skal spille optimalt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ingen selvfølge at den nye blir bedre, selv om produsentene selv alltid hevder det.
    Bare se på relanseringen av RF-5 og RF-7, mange som liker de bedre enn 63 og 83. For min del er de ganske jevnbyrdige men med litt forskjellige egenskaper. Syntes mellomtonen og diskanten er mer oppløst og 3D på 63 og 83 (særlig 63), men RF-5 og særlig RF-7 har bedre "atack" i både hornet og bassen. Hva som er best er umulig å si. Men jeg tror den siste serien når et bredere publikum en de tidligere, på bekostning av litt råskap uten miste det for mye heller. Bra høyttalere er de alle sammen.
    veldig enig, tror begge serier er gode, men med litt forskjellig egenskaper og krav

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hva kan være årsaken til at mange velger rf-63 til musikklytting fremfor rf-83? Jeg har ikke hørt rf-63, men har hørt rf-62, 82 og 83
    Grunnen er at mange mener den retter og slett låter mer korrekt til musikk. Antakelgvis pga kjappere elementer som tåler en høyere deling mot hornet. Dette kommer godt med i mellomtonen da hornet slipper og jobbe utenfor sin komfortsone. Dessuten er 83 en stor høyttaler med mye outpoot i bunn (det er igrunn 63 også, men noe mindre) som krever sitt av rommet og elektronikken for å låte optimalt på musikk. På film vil ikke ulineær frekvensgang nedover være et like stort problem som ved musikk, selv om det er viktig her også. Her tar RF-83 igjen med en dynamikk i dypbassen som 63 ikke kan matche. (dypbass er for meg under 80hz i fullrange sammenheng).

hvor langt unna bakveggen bør man ha rf-82? og hvor langt unna høyttalerne burde sweetspot være for at rf-82 skal spille optimalt?
    Varierer fra rom til rom, men regn med minst 1m fra frontbaffel til bakvegg. Mer er som oftest ønskelig men vanskelig å få til med mindre du har dedikert rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir litt avhengig av rommet du har, jeg har hatt best resultat ved å ha en avstand mellom 40 og 55 cm fra bakkant til vegg. så sitter jeg ca 3,3 meter unna forkant av høytaler, dette har funket for meg, men i andre rom og med andre preferanser så kan det hende det funker med større eller mindre anstand til vegg

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ojoj. Fikk en veldig god pris på Rf-63 fra lsound Skal, skal ikke?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ojoj. Fikk en veldig god pris på Rf-63 fra lsound Skal, skal ikke?
    Skal

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du trenger å åpne øynene dine litt å akseptere at Klipsch funker til all slags musikk, det virker som du har et gammeldags syn på hva Klipsch høyttalere egentlig er i stand til 8)

at jeg kjører med sub på musikk har ingenting med Klipschene mine har lite bass, jeg brukte forsåvidt sub med CV høyttalerne mine også...

Jeg er helt enig her altså med at Klipsch funker til all musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

RF82 spiller med mer punch og mer dypbass enn mine gamle CV AL1000.
    Samt mye bedre diskant / mellomtone

Side 328 av 1033 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 828 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •