Klipsch klubben - Side 327

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 327 av 1033 FørsteFørste ... 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 323 324 325 326 327 328 329 330 331 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 827 ... SisteSiste
Viser resultater 6,521 til 6,540 av 20659
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Var ikke meningen å disse deg på noen som helst måte. Bare opplesing av facts. Kos deg med Rf 83. Er jo tross alt kongen på haugen.
    av en eller annen grunn har jeg lurt på alderen din i en stund hornmann...du skriver veldig voksent, men samtidig veldig ungt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Gratulerer så mye med nye høyttalere jokris.Spendt på å høre hvordan upa-1 klarer seg på RF 63.Du legger vel inn noen inntrykk her når du har fått hørt litt.
    Takker for det To.H

det skal jeg gjøre både her på tråden og ikke minst emotiva vennetråden, vet ikke om andre her som har testet denne komboen så det blir spennende, har ikke hentet rf63 enda, kan drøye oppmot 14 dager i værste fall,men de blir mine har satt inn dep

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen å disse deg på noen som helst måte. Bare opplesing av facts. Kos deg med Rf 83. Er jo tross alt kongen på haugen.

det var da voldsomt..

Trodde faktisk ikke det fantes noe fakta på hva som er god lyd. Har hele min tid i denne hobbyen trodd at god lyd var subjektivt, og at hva noen liker, kanskje ikke andre mener.

Det er jo tross alt derfor det finnes ulike merker og modeller, både hva angår høytalere,subwoofere og elektronikk.

Jeg føler meg ikke disset på noen som helst måte, men det finnes faktisk ikke noe fakta på akkurat dette, jeg har hørt MANGE som foretrekker den forrige Ref.serien, og tilsvarende like mange som liker den nye best - dette kan ikke debatteres med fakta, for det finnes ikke. Bare smak og behag.

Heldigvis koser jeg med like mye med oppsettet mitt om jeg er den eneste i verden som liker dette, som hvis alle hadde ønsket akkurat det samme.

Eneste fakta med RF7 vs RF83 er egne erfaringer og egne preferanser.

Kongen på haugen føler jeg heller ikke at den er, kongen på haugen for meg er langt ifra Ref.serien egentlig, og i Klipsch, da iform av Palladium og Heritage, til en mye høyere pris.

De fakta du mener du skriver er egentlig bare andre brukeres smak og valg, og isåmåte ikke noe fakta.

Regner med du kjøpte RF7 fordi du likte disse best, og ikke fordi det var opplest som fakta på forum, på samme måte som jeg valgte de jeg likte best når jeg skulle velge mitt oppsett; rettledning fra andre med erfaring er veldig bra, men til syvende og sist er egne preferanser det viktigste.

Beklager hvis jeg trakket deg på tærne - synes bare det bør være rom for forskjellige preferanser innen Klipsch klubben, uten at det skal oppfattes som negativt av den grunn.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    det var da voldsomt..

Trodde faktisk ikke det fantes noe fakta på hva som er god lyd. Har hele min tid i denne hobbyen trodd at god lyd var subjektivt, og at hva noen liker, kanskje ikke andre mener.

Det er jo tross alt derfor det finnes ulike merker og modeller, både hva angår høytalere,subwoofere og elektronikk.

Jeg føler meg ikke disset på noen som helst måte, men det finnes faktisk ikke noe fakta på akkurat dette, jeg har hørt MANGE som foretrekker den forrige Ref.serien, og tilsvarende like mange som liker den nye best - dette kan ikke debatteres med fakta, for det finnes ikke. Bare smak og behag.

Heldigvis koser jeg med like mye med oppsettet mitt om jeg er den eneste i verden som liker dette, som hvis alle hadde ønsket akkurat det samme.

Kongen på haugen føler jeg heller ikke at den er, kongen på haugen for meg er langt ifra Ref.serien egentlig, og i Klipsch, da iform av Palladium og Heritage, til en mye høyere pris.

De fakta du mener du skriver er egentlig bare andre brukeres smak og valg, og isåmåte ikke noe fakta.

Regner med du kjøpte RF7 fordi du likte disse best, og ikke fordi det var opplest som fakta på forum, på samme måte som jeg valgte de jeg likte best når jeg skulle velge mitt oppsett; rettledning fra andre med erfaring er veldig bra, men til syvende og sist er egne preferanser det viktigste.

Beklager hvis jeg trakket deg på tærne - synes bare det bør være rom for forskjellige preferanser innen Klipsch klubben, uten at det skal oppfattes som negativt av den grunn.

+1

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Takker for det To.H

det skal jeg gjøre både her på tråden og ikke minst emotiva vennetråden, vet ikke om andre her som har testet denne komboen så det blir spennende, har ikke hentet rf63 enda, kan drøye oppmot 14 dager i værste fall,men de blir mine har satt inn dep
    Grattis med supre høytalere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Grattis med supre høytalere

Takk , Takk, men de er ikke innenfor dørene dessverre, ett sant ******* å vite hvor de står og venter

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk , Takk, men de er ikke innenfor dørene dessverre, ett sant ******* å vite hvor de står og venter
    Hehe,den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Hehe,den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

får inderlig ikke håpe det

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var da voldsomt..

preferanser og egne meninger er nok det som skiller mange høyttalere fra hverandre, men fakta tatt i betraktning, spiller frekvensrespons noen rolle? som kanskje kan knyttes til ytelse? eller byggekvalitet, elementer osv? selvom de ikke høres stort forskjellig ut, kan man danne et standpunkt av at en høyttaler er bedre enn den andre basert på det? eller blir det for svakt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var da voldsomt..

Nei du tråkket ikke meg på tærne. RF 83 er kongen på haugen i dagens RF serie. Med facts mente jeg absoulutt ikke at det er et faktum at RF 7 på noen som helst måte er bedre en RF 83. Kun at det var facts at mange mente det på klipschforum. Jeg mente oppriktig at du skulle kose deg med RF 83 også fordi du har funnet din match. Og forøverig helt enig med deg i hva du skriver. Tror vi missforsto hverandre. Så den setningnen kunne missforståes så derfor skrev jeg at det ikke var meningen å disse deg. Ellers er jeg helt enig i at det finnes mange andre konger på haugen i Klipschverden.

Og her er det så klart rom for alle filer og preferanser

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    av en eller annen grunn har jeg lurt på alderen din i en stund hornmann...du skriver veldig voksent, men samtidig veldig ungt?
    La oss si det slik, jeg tar det som et kompliment

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner til det med venting til noe man gleder seg virklig til, det er ikke altid morro.
    Men gud så morro det er når det står inne i musikkrommet og man nyter oppakkinga og spille den første sangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg kjenner til det med venting til noe man gleder seg virklig til, det er ikke altid morro.
    Men gud så morro det er når det står inne i musikkrommet og man nyter oppakkinga og spille den første sangen.

ja, ser frem til det, har vært å kikket litt på klipsch forumet for å se om jeg fant noen med samme effekt som jeg skal kjøre , men det fant jeg ikke, er spent på hvordan det vil spille sammen.
    håper jeg bare slipper å vente 2 uker til før jeg får de

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    preferanser og egne meninger er nok det som skiller mange høyttalere fra hverandre, men fakta tatt i betraktning, spiller frekvensrespons noen rolle? som kanskje kan knyttes til ytelse? eller byggekvalitet, elementer osv? selvom de ikke høres stort forskjellig ut, kan man danne et standpunkt av at en høyttaler er bedre enn den andre basert på det? eller blir det for svakt?
    ytelse og byggekvalitet er for meg ikke akkurat det samme, at en høytaler spiller bra er egentlig det viktigste kriteriet for å lage en god høytaler.
    Likevel en høytaler som er av dårlig kvalitet høres ofte ut som det også.

frekvensresons spiller vel også stor rolle, men da er rommet den står i også veldig viktig, ettersom rommet påvirker dette i mange tilfeller - både positivt og negativt.

Merk: frekvensresponsen klarte jeg faktisk å betydelig foradre med å flytte på høytalere 30cm fra der de sto, det kan u mange tilfelle utgjøre ganske mye bare på plassering altså..

man kan se på tallene (teknisk oppgitt) og sammenligne en høytaler, men det sier heller ikke noe om spillestil, plassering av høytalere, elektronikk påvirker også..

om en høytaler er bedre mener jeg man kan danne et utganspunkt i; dvs god byggekvalitet på kabinett, delefilter, bass/mellomtone/diskant - da kan man snakk om den er bedre - men det trenger ikke nødvendigvis å bety at det lydmessige resultatet nødvendigvis blir bedre, ettersom dette er mer subjektivt fra person til person..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du tråkket ikke meg på tærne. RF 83 er kongen på haugen i dagens RF serie. Med facts mente jeg absoulutt ikke at det er et faktum at RF 7 på noen som helst måte er bedre en RF 83. Kun at det var facts at mange mente det på klipschforum. Jeg mente oppriktig at du skulle kose deg med RF 83 også fordi du har funnet din match. Og forøverig helt enig med deg i hva du skriver. Tror vi missforsto hverandre. Så den setningnen kunne missforståes så derfor skrev jeg at det ikke var meningen å disse deg. Ellers er jeg helt enig i at det finnes mange andre konger på haugen i Klipschverden.

Og her er det så klart rom for alle filer og preferanser

godt mulig det bare var en misforståelse fra min side.

RF7 er sikkert for de fleste som kjøper disse, den "beste", på samme måte som de som kjøer RF83 mener disse er "best". Noe annet vil jo ikke være logisk, ettersom de begge koster ca det samme, og jeg regner med de som handler velger det de selv ønsker.

Jeg har særdeles lyst på RF7 også, da for å ha begge deler, siden jeg liker begge godt, men da er det i tilfelle RF82 som ryker, hadde jo også vært kult å dra frem et sett mint condition RF7 om 25år også, det kan fort bli et samlerobjekt..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

ventingen er GØRR kjedelig, men jeg er som en unge på julaften når jeg endelig skal pakke opp det nye som (endelig) kommer i hus..

husker godt hvor jeg gikk å trippet når jeg hadde bestilt 2 settet med Klipsch jeg har nå, ventingen føltes som laaaaang, går ikke i fella igjen med å selge alt Klipsch, de blir med meg som samlerobjekt får jeg håpe:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt mulig det bare var en misforståelse fra min side.

RF7 er sikkert for de fleste som kjøper disse, den "beste", på samme måte som de som kjøer RF83 mener disse er "best". Noe annet vil jo ikke være logisk, ettersom de begge koster ca det samme, og jeg regner med de som handler velger det de selv ønsker.

Jeg har særdeles lyst på RF7 også, da for å ha begge deler, siden jeg liker begge godt, men da er det i tilfelle RF82 som ryker, hadde jo også vært kult å dra frem et sett mint condition RF7 om 25år også, det kan fort bli et samlerobjekt..
    tror både rf7/rf5 og rf63/83 blir samlet på egentlig synes jeg hele serien er verdt å samle på
    kom over ett innlegg fra en som var bosatt i canada på klipsch forumet, han hadde klipsch horn han hadde fått som bonus pga godt salg når han var ansatt i tyskland, de var håndsignert av Mr klipsch himself, disse skulle man hatt de var mint condition, lite brukt med kun kvalitetsutstyr

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ventingen er GØRR kjedelig, men jeg er som en unge på julaften når jeg endelig skal pakke opp det nye som (endelig) kommer i hus..

husker godt hvor jeg gikk å trippet når jeg hadde bestilt 2 settet med Klipsch jeg har nå, ventingen føltes som laaaaang, går ikke i fella igjen med å selge alt Klipsch, de blir med meg som samlerobjekt får jeg håpe:-)
    opplevde det samme når jeg gikk fra rf62 til rf82 hadde ett par usher ht å lytte på imellomtiden men det ble ikke det samme, er vel derfor jeg helst ikke vil sende rf82 i oppkrav heller , da blir jeg uten god lyd noen dager
    kommer det derimot noen og henter eller forskuddsbetaler så kan jeg hente rf63 asap

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg en avtale om henting av rf82 idag så da ser det ut til å være i boks, da er jeg ett skritt nærmere rf63.
    mitt problem er henting i oslo av disse, har ikke tilgang på bil hvor jeg får lagt inn disse pga str. noen som vet om ett budbilfirma i dette området som er
    pålitelig? grunnen til at jeg må bruke ett budbilfirma er at selger ikke har all orginal emballasje og vil ikke sende på vanlig måte.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er visst ingen som har en RF-63 og selge, men det skjønner jeg godt. Har sendt en mail til Lsound og sjekker om de er villige til å gi meg en fin studentavbetaling

Side 327 av 1033 FørsteFørste ... 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 323 324 325 326 327 328 329 330 331 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 827 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •