Klipsch klubben - Side 326

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 326 av 1033 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 826 ... SisteSiste
Viser resultater 6,501 til 6,520 av 20659
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Velkommen skal du være.
    Du kan jo ta kontakt med han Jokris, han selger ett par til en bra pris og bor ikke så alt for langt unna deg heller.
    jo takker er litt avhengig av å få solgt settet mitt som jeg har hatt ute i 3 måneder nå snart på "beste tilbud"....ahh!:roll:

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jo takker er litt avhengig av å få solgt settet mitt som jeg har hatt ute i 3 måneder nå snart på "beste tilbud"....ahh!:roll:
    Du får prøve å legge det ut på nytt. Er ikke alle som gidder å bla mange sider tilbake.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hei

tror dette går litt på hva du selv foretrekker , jeg har testet mine rf82 så nærme som 30 cm fra bakvegg men det ble litt vel mye av det gode, mellom 40 og 50 cm har jeg funnet best lyd hos meg, test i vei og bruk litt tid er mitt råd
    Blir det et problem om bassportene vender mot subwooferen (svs tube)? Vil det ha samme effekt som en vegg?
    Kan jeg løfte i bassportene? Jeg er veldig pysete når det gjelder å flytte på ting som koster penger (bare se på meg når jeg skifter dekk f.eks.).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg sykt til å få rf63 hjem, men kan noen si meg om det stemmer at de er like harde på innkjøringstiden som rf5 er/var ? hadde inntrykk av at rf83 ikke trengte veldig mye timer før den begynte å løsne, hjalp til å spille inn ett sett med jc1 blokker og audioreaserch pre samt en fet marantnz cd spiller
    dette spillte veldig , VELDIG godt og ikke minst svinhøyt uten problemer
    brukte da jc 1 blokkene som ren klasse a og husker at innspillinger som var vanskelige vanligvis ble ganske så godt gjenngitt f.eks acdc,iron maiden
    osv
    quennsryche var en opplevelse på dette settet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Blir det et problem om bassportene vender mot subwooferen (svs tube)? Vil det ha samme effekt som en vegg?
    Kan jeg løfte i bassportene? Jeg er veldig pysete når det gjelder å flytte på ting som koster penger (bare se på meg når jeg skifter dekk f.eks.).

jeg har min tube bak høyre front, litt på siden og det går fint, du må nesten bare teste deg frem:lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    personlig synes jeg at RF7 ble litt "grovere" i kantene, litt mer detaljer i RF83 (selv om dette ikke er mye), RF7 virker hakket slemmere, mulig pga den oppfattes som den har litt mer bass, likevel synes jeg RF83 har strammere bassgjengivelse, og bedre punch i, og RF83 har i tillegg mer enn nok bass - derfor mener jeg at RF83 er en "over all" bedre høytaler enn hva RF7 er.

godt mulig noen mener det omvendte - det skal jeg ikke nekte på, men jeg har også hørt og lest på mange som er enige i min uttalse, og det får uansett være en smakssak og dermed også opp til hver enkelt.

Dette er altså MIN smak, men det er flere som har hørt oppsettet mitt (som forøvrig også har hatt RF7) som har enten gått over til RF83, eller ønsker å gjøre det..

PS; jeg hadde nok heller ikke byttet til RF63, de mister en del av trøkket, og har ikke like mye punch - de er mer på det jevne fra bass til diskant, der ikke noe stikker så mye ut, mens RF83 og RF7 er litt er råere i bassområdet, og jeg hadde nok heller ikke vurdert RF63 over RF7

skjønner jeg det rett hvis jeg mener at du karaktriserer rf63 som en mer hifi riktig høytaler, en mer nøytral utgave av rf83 med klispch sound inntakt?
    for det er vel i tilfellet det jeg håper på, men vil tro at rf63 har bra med trykk selv om de ikke kan måle seg meg rf83/rf7

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt for vant til tweaking på pc hvor man får resultatet av tweakingen i form av poeng. Litt lettere å holde på da.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei du trenger ikke sub til RF63,da er det enten noe galt med oppsettet eller så passer ørene dine best til cerwin vega!!! selv om Klipsch trøkker helt spinnvilt så er det ikke noen syre musikk høytaler...
    :-D :-D

Genialt svar

Klipsch Rock`er

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagt ut en Ønskes kjøpt på rn rf-63. Håper noen biter på kroken med noen billige rf-63 da

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg sykt til å få rf63 hjem, men kan noen si meg om det stemmer at de er like harde på innkjøringstiden som rf5 er/var ? hadde inntrykk av at rf83 ikke trengte veldig mye timer før den begynte å løsne, hjalp til å spille inn ett sett med jc1 blokker og audioreaserch pre samt en fet marantnz cd spiller
    dette spillte veldig , VELDIG godt og ikke minst svinhøyt uten problemer
    brukte da jc 1 blokkene som ren klasse a og husker at innspillinger som var vanskelige vanligvis ble ganske så godt gjenngitt f.eks acdc,iron maiden
    osv
    quennsryche var en opplevelse på dette settet

jeg opplevde det som om begge mine par RF83 brukte lang tid før de sluttet å forandre seg, de ble brukbare etter noen uker med mye bruk, og ble kanon etter et par mnd.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner jeg det rett hvis jeg mener at du karaktriserer rf63 som en mer hifi riktig høytaler, en mer nøytral utgave av rf83 med klispch sound inntakt?
    for det er vel i tilfellet det jeg håper på, men vil tro at rf63 har bra med trykk selv om de ikke kan måle seg meg rf83/rf7

jeg ville kalt RF63 som en mer "korrekt" høytaler enn RF83, dvs den er i forhold til RF83 mer på det jevne i hele over heile fjøla, den har mye trykk, og masse bass, men RF83 er "råere" i bassområdet, og dette stikker seg litt frem i forhold til resten.

litt mer hifi "korrekt" med RF63, men fremdeles Klipsch lyd og råskap.

det kan jo lett løses med RF83 med å skru ned bass litt, men jeg digger skikkelig trøkk, så det er som skapt for meg!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Synes faktisk RF63 er den beste av de da den ikke krever så mye effekt,du har derfor flere valgmuligheter med tanke på forsterkere.Har hørt RF63 med Copland rørforsterker og Sugden transistor kl A og det er ikke mulig å få den herlige lyden ut av RF7/RF83 med store effekt forsterkere,de er rett og slett for tunge og drive.Heritage serien er meget lettdrivne og låter spinnvilt bare med noen få rør watt og de fleste får sjokk når de hører slike oppsett og tror faktisk ikke det er Klipsch de hører.Tenker da på de som har hørt Rf serien med store feite transistor forsterkere.Har heller aldrig hørt et vellykket oppsett med RF7/83 i et rom på mindre enn 45/50m2 og jeg har hørt samt testet mange forsterker oppsett.Men som sagt det er min smak...

NB! Har faktisk selv gått for et hybrid oppsett på mitt stueanlegg nr 2 til fordel for et rent røroppsett av praktiske årsaker hehe

tror de fleste har fått med seg dette nå, det eneste som får frem "klipsch lyden" er rør, og RF83/RF7 ikke er ekte Klipsch siden de krever mer av forsterker.

jeg synes personlig at RF83 låt KNALLbra på MC275, men når volumet begynte å komme opp på -20MV merket man at det skortet litt på krefter, men duverden så flott det spilte!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville kalt RF63 som en mer "korrekt" høytaler enn RF83, dvs den er i forhold til RF83 mer på det jevne i hele over heile fjøla, den har mye trykk, og masse bass, men RF83 er "råere" i bassområdet, og dette stikker seg litt frem i forhold til resten.

litt mer hifi "korrekt" med RF63, men fremdeles Klipsch lyd og råskap.

det kan jo lett løses med RF83 med å skru ned bass litt, men jeg digger skikkelig trøkk, så det er som skapt for meg!

oki, takker for svarene, skal si jeg ikke akkurat gleder meg mindre nå

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Men hvis man har en stram sub til RF-63, som man pleier å ha til hjemmekino - ville ikke dette vert et alternativ?

et alternativ til RF7 og RF83 tenker du på?

for min del hadde det egentlig ikke det, ettersom jeg også har største subwooferen til Klipsch i Ref.serien, og denne regnes som meget heftig, stram og kjapp. synes selv Subwoofer gir det lille ekstra som man ikke helt for med oppsett uten subwoofer, og da spesielt til film..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, takker for svarene, skal si jeg ikke akkurat gleder meg mindre nå

bare hornet alene er av en helt annen lykvalitet med RFx3, kontra RFx2, så tror du har noe å se frem til!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Lagt ut en Ønskes kjøpt på rn rf-63. Håper noen biter på kroken med noen billige rf-63 da

hva mener du med "billige" da? kan nevnes at Lsound har Klipschdager, med gode priser, som kanskje er verdt å sjekke ut hvis du ikke allerede har gjort det!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så billig som mulig vel

Håper på rundt 10k. De selger til 16k, og det er litt mer en hva en fattig student har :S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare hornet alene er av en helt annen lykvalitet med RFx3, kontra RFx2, så tror du har noe å se frem til!

blir spennende dette her ja, har opptil flere som er interesert i å kjøpe rf82 hvis jeg sender men håper i det lengste at noen kan hente slik at jeg kan kjøre strake veien å hente rf63 når rf82 forsvinner ut døra drøyer det 14 dager så kan det hende jeg beholder rf82 for da kommer det mer peng inn på kontoen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig synes jeg at RF7 ble litt "grovere" i kantene, litt mer detaljer i RF83 (selv om dette ikke er mye), RF7 virker hakket slemmere, mulig pga den oppfattes som den har litt mer bass, likevel synes jeg RF83 har strammere bassgjengivelse, og bedre punch i, og RF83 har i tillegg mer enn nok bass - derfor mener jeg at RF83 er en "over all" bedre høytaler enn hva RF7 er.

godt mulig noen mener det omvendte - det skal jeg ikke nekte på, men jeg har også hørt og lest på mange som er enige i min uttalse, og det får uansett være en smakssak og dermed også opp til hver enkelt.

Dette er altså MIN smak, men det er flere som har hørt oppsettet mitt (som forøvrig også har hatt RF7) som har enten gått over til RF83, eller ønsker å gjøre det..

PS; jeg hadde nok heller ikke byttet til RF63, de mister en del av trøkket, og har ikke like mye punch - de er mer på det jevne fra bass til diskant, der ikke noe stikker så mye ut, mens RF83 og RF7 er litt er råere i bassområdet, og jeg hadde nok heller ikke vurdert RF63 over RF7
    Var ikke meningen å disse deg på noen som helst måte. Bare opplesing av facts. Kos deg med Rf 83. Er jo tross alt kongen på haugen.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nye høyttalere jokris.Spendt på å høre hvordan upa-1 klarer seg på RF 63.Du legger vel inn noen inntrykk her når du har fått hørt litt.

Side 326 av 1033 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 826 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •