Klipsch klubben - Side 325

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 325 av 1033 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 825 ... SisteSiste
Viser resultater 6,481 til 6,500 av 20659
    Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er alltid en del RF82 på brukten føler jeg. Kanskje spesielt mye nå pga feriepenger og skattepenger på vei? Eller muligens en ny RF-serie som folk forbereder seg på. Eller helt tilfeldig :P

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere rf-62 er verdt? strøken og halvt år gammel. Nypris er vel 8k

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Bestill herfra, veldig bra kabel til flott pris:

Stereo Cables at Blue Jeans Cable

Har du tastet disse selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Er alltid en del RF82 på brukten føler jeg. Kanskje spesielt mye nå pga feriepenger og skattepenger på vei? Eller muligens en ny RF-serie som folk forbereder seg på. Eller helt tilfeldig :P
    tror det er tidlig for forbredende salg for min del ihvertfall, kan ikke klare meg 4-6 mnd uten klipsch i hus, og selv om det kommer ny serie skal det mye til før jeg kvitter meg med rf63, rf3 går jo ikke for mye mindre enn det jeg vil ha for mine 82, fra august og utover vil nok mange vurdere sterkt å se på de nye som kommer, tror det du sier om skatte og feriepenger kanskje er en større grunn, oppgradering er alltid fristende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hva tror dere rf-62 er verdt? strøken og halvt år gammel. Nypris er vel 8k

solgte mine for ca 6000 tror jeg, de var vel ca samme alder

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Har du tastet disse selv?
    Mange her inne som har de, selv har jeg bare en sub-kabel derfra. Har Viablue signalkabler selv.

Men sub-kabelen er vel anvendte penger, glimrende til lav pris!

Denne har jeg:

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Har så ekstremt lyst på rf-63, så er det noen her som vil bli kvitt dem, send pm

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mange vil nokk høre på nyere modellene før dem selger sine da mange solgte sine f.eks RF-7 for å kjøpe rf-83, men mange angret og kjøpte RF-7 tilbake. Dette er noe jeg har lest.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Men mange vil nokk høre på nyere modellene før dem selger sine da mange solgte sine f.eks RF-7 for å kjøpe rf-83, men mange angret og kjøpte RF-7 tilbake. Dette er noe jeg har lest.

ja, tror ikke det blir massesalg uten videre, føler på meg at rf63 er en modell jeg gjerne kan ta frem om 15 år og koble til alså en ht jeg antagelig ikke kommer til å selge fordi den er nok en kandidat til å bli en liten klassiker på linje med rf7 og rf5
    ønsket egentlig ikke å selge rf82 heller nå jeg,men pga tidlig avtrekk på kjøp av rf63 må jeg dessverre gjøre det

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal MYE til før jeg slipper 7er frontrekken til fordel for annen serie fra klipsch :P

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

godt mulig, men jeg hadde ALDRI solgt mine RF83 til fordel for RF7, jeg ønsker meg RF7 til å overta RF82 på stua, men RF83 blir nok ikke solgt på grunn av RF7, til det er RF83 en "over all" langt bedre høytaler i mine ører..

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det et fasitsvar på avstand mellom vegg og høyttaler? Nå er det ca 60 cm fra bakdelen av høyttaleren til veggen, men kunne gjerne tenke meg å ha de noe nærmere veggen (lite rom). Skal ta en flytterunde i morgen, men hadde vært greit å vite hva som er normen når det gjelder avstand til vegg (hvis det finnes en da).

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal snart melde meg inn i klubben, har sykt lyst på rf-82 ,har aldri eid klispch men har hørt samtlige modeller i rf serien og ble fort forelsket i 82, rundt 6-7k synes jeg er en bra pris men avhenger litt av hvor ny høyttaleren er, de fleste er 2 år+ og 7k synes jeg blir litt stivt da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    godt mulig, men jeg hadde ALDRI solgt mine RF83 til fordel for RF7, jeg ønsker meg RF7 til å overta RF82 på stua, men RF83 blir nok ikke solgt på grunn av RF7, til det er RF83 en "over all" langt bedre høytaler i mine ører..
    Ikke missforstå meg. Det er fantastisk at du er så fornøyd med RF 83. Men jeg har også lest en del på klipschforum der er det motsatt. Alle sier at RF 7 er en langt bedre høytaler. Jeg for min del har aldri hørt RF83 men har hatt RF63 og ville aldri ha byttet tilbake. Makan til perfekt høytaler til prisen skal man lete lenge etter.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg skal snart melde meg inn i klubben, har sykt lyst på rf-82 ,har aldri eid klispch men har hørt samtlige modeller i rf serien og ble fort forelsket i 82, rundt 6-7k synes jeg er en bra pris men avhenger litt av hvor ny høyttaleren er, de fleste er 2 år+ og 7k synes jeg blir litt stivt da
    Velkommen skal du være.
    Du kan jo ta kontakt med han Jokris, han selger ett par til en bra pris og bor ikke så alt for langt unna deg heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Finnes det et fasitsvar på avstand mellom vegg og høyttaler? Nå er det ca 60 cm fra bakdelen av høyttaleren til veggen, men kunne gjerne tenke meg å ha de noe nærmere veggen (lite rom). Skal ta en flytterunde i morgen, men hadde vært greit å vite hva som er normen når det gjelder avstand til vegg (hvis det finnes en da).

hei

tror dette går litt på hva du selv foretrekker , jeg har testet mine rf82 så nærme som 30 cm fra bakvegg men det ble litt vel mye av det gode, mellom 40 og 50 cm har jeg funnet best lyd hos meg, test i vei og bruk litt tid er mitt råd

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ikke missforstå meg. Det er fantastisk at du er så fornøyd med RF 83. Men jeg har også lest en del på klipschforum der er det motsatt. Alle sier at RF 7 er en langt bedre høytaler. Jeg for min del har aldri hørt RF83 men har hatt RF63 og ville aldri ha byttet tilbake. Makan til perfekt høytaler til prisen skal man lete lenge etter.
    personlig synes jeg at RF7 ble litt "grovere" i kantene, litt mer detaljer i RF83 (selv om dette ikke er mye), RF7 virker hakket slemmere, mulig pga den oppfattes som den har litt mer bass, likevel synes jeg RF83 har strammere bassgjengivelse, og bedre punch i, og RF83 har i tillegg mer enn nok bass - derfor mener jeg at RF83 er en "over all" bedre høytaler enn hva RF7 er.

godt mulig noen mener det omvendte - det skal jeg ikke nekte på, men jeg har også hørt og lest på mange som er enige i min uttalse, og det får uansett være en smakssak og dermed også opp til hver enkelt.

Dette er altså MIN smak, men det er flere som har hørt oppsettet mitt (som forøvrig også har hatt RF7) som har enten gått over til RF83, eller ønsker å gjøre det..

PS; jeg hadde nok heller ikke byttet til RF63, de mister en del av trøkket, og har ikke like mye punch - de er mer på det jevne fra bass til diskant, der ikke noe stikker så mye ut, mens RF83 og RF7 er litt er råere i bassområdet, og jeg hadde nok heller ikke vurdert RF63 over RF7

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    personlig synes jeg at RF7 ble litt "grovere" i kantene, litt mer detaljer i RF83 (selv om dette ikke er mye), RF7 virker hakket slemmere, mulig pga den oppfattes som den har litt mer bass, likevel synes jeg RF83 har strammere bassgjengivelse, og bedre punch i, og RF83 har i tillegg mer enn nok bass - derfor mener jeg at RF83 er en "over all" bedre høytaler enn hva RF7 er.

godt mulig noen mener det omvendte - det skal jeg ikke nekte på, men jeg har også hørt og lest på mange som er enige i min uttalse, og det får uansett være en smakssak og dermed også opp til hver enkelt.

Dette er altså MIN smak, men det er flere som har hørt oppsettet mitt (som forøvrig også har hatt RF7) som har enten gått over til RF83, eller ønsker å gjøre det..

PS; jeg hadde nok heller ikke byttet til RF63, de mister en del av trøkket, og har ikke like mye punch - de er mer på det jevne fra bass til diskant, der ikke noe stikker så mye ut, mens RF83 og RF7 er litt er råere i bassområdet, og jeg hadde nok heller ikke vurdert RF63 over RF7
    Men hvis man har en stram sub til RF-63, som man pleier å ha til hjemmekino - ville ikke dette vert et alternativ?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes faktisk RF63 er den beste av de da den ikke krever så mye effekt,du har derfor flere valgmuligheter med tanke på forsterkere.Har hørt RF63 med Copland rørforsterker og Sugden transistor kl A og det er ikke mulig å få den herlige lyden ut av RF7/RF83 med store effekt forsterkere,de er rett og slett for tunge og drive.Heritage serien er meget lettdrivne og låter spinnvilt bare med noen få rør watt og de fleste får sjokk når de hører slike oppsett og tror faktisk ikke det er Klipsch de hører.Tenker da på de som har hørt Rf serien med store feite transistor forsterkere.Har heller aldrig hørt et vellykket oppsett med RF7/83 i et rom på mindre enn 45/50m2 og jeg har hørt samt testet mange forsterker oppsett.Men som sagt det er min smak...

NB! Har faktisk selv gått for et hybrid oppsett på mitt stueanlegg nr 2 til fordel for et rent røroppsett av praktiske årsaker hehe

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Men hvis man har en stram sub til RF-63, som man pleier å ha til hjemmekino - ville ikke dette vert et alternativ?
    Hei du trenger ikke sub til RF63,da er det enten noe galt med oppsettet eller så passer ørene dine best til cerwin vega!!! selv om Klipsch trøkker helt spinnvilt så er det ikke noen syre musikk høytaler...

Side 325 av 1033 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 825 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •