Klipsch klubben - Side 324

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 324 av 1034 FørsteFørste ... 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 320 321 322 323 324 325 326 327 328 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 824 ... SisteSiste
Viser resultater 6,461 til 6,480 av 20677
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Takker for svar.
    Viss forskjellene er små går jeg nok for RS42 og heller legger pengene i en god center.
    Blir nok RS42, RC64 og Emotiva XPA3
    Flytter snart i ny leilighet, så får teste naboene litt med RF82 før evt kjøp av sub
    Det blir en bra combo. Gled deg!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    DA har jeg et spørsmål her, sitter å tenker litt. Er litt keen på å teste Emotiva sine monoblokker. Som sagt her over har jeg så har jeg en 7-frontrekke. UPA-1 er jo noe amerikanerne sier er bra nok til disse, hadde XPA-1 vært skikkelig overkill? Tenkte da kanske 3x UPA-1 og 2stk XPA-1 å da bruke storebror til frontene, lillebror til senter å bak.

Sitter som sagt bare å leker med tanken her å vill ha deres meninger og synspunkter på om det er vært pengene osv.
    Har du funnet/forsket noe mer på dette? Fikk plutselig veldig lyst på XPA-1 på mine RF-63-er, men 500W på høyttalere med 99dB følsomhet føler jeg blir massiv overkill. RF-63-ene vil vel såvidt pirke borti kraftreservene.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Har du funnet/forsket noe mer på dette? Fikk plutselig veldig lyst på XPA-1 på mine RF-63-er, men 500W på høyttalere med 99dB følsomhet føler jeg blir massiv overkill. RF-63-ene vil vel såvidt pirke borti kraftreservene.
    Hei!

Jeg synes XPA-5 gjør en god jobb, så gidder nok ikke kjøpe 5stk UPA-1 eller XPA-1 for den delen. Muligens i framtiden. Om jeg får masse penger til overs

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var Emotiva XPA-3 bestilt for og dra mine RF-82, blir isje det bra nokk så har eg i vertfall ein 3 kanals te senteren og bakhøytalerne8) :-D

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Så var Emotiva XPA-3 bestilt for og dra mine RF-82, blir isje det bra nokk så har eg i vertfall ein 3 kanals te senteren og bakhøytalerne8) :-D
    Har xpa-3 og rf-62 og HT gir seg før forsterkeren :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at dette skal bli en emotiva tråd men. Dette er jo en veldig god og prisgunstig løsning for de som ønsker å ta steget videre fra Receeverdrift til egne effektforsterkere, vet også det finnes en egen emotivatråd. Kunne noen som vet mer en meg sette opp noe aktuelle modeller som bør vurderes ved valg av HT. Feks hva funker best til de mindre rf modellene og hva er bra til de store osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det kommer nok til å være nok krefter, håper du liker sounden og

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ikke at dette skal bli en emotiva tråd men. Dette er jo en veldig god og prisgunstig løsning for de som ønsker å ta steget videre fra Receeverdrift til egne effektforsterkere, vet også det finnes en egen emotivatråd. Kunne noen som vet mer en meg sette opp noe aktuelle modeller som bør vurderes ved valg av HT. Feks hva funker best til de mindre rf modellene og hva er bra til de store osv.

Nå er jo du starteren av denne svært så populære og store klipsch "familie" tråden så hvis du synes dette er greit så går det vel
    jeg kan bidra med det jeg har lest meg til og erfart selv, kortfattet hvis jeg klarer så kan sikkert andre bidra og korrigere meg

upa serien, flerkanals utgavene, er beregnet for de som kanskje ikke har verdens største høytalere og oppsett,men som ønsker seg bedre lyd enn det receiver yter, det er vel basis infoen om de selv om mange bruker de på ganske så heftige oppsett og er fornøyd, ellers brukes de til bakkanaler osv

upa 1 er en "hybrid" monoblokk konstruksjon som yter 200/350 watt 8/4 ohm, bruker hybrid fordi den har noen deler fra xpa serien.
    disse blokkene går for å være de nest beste forsterkerne emotiva har pr dags dato til stereo bruk, kun xpa 1 som slår de der.
    disse skal jeg selv bruke på rf63 og rc64 etter samtale med lonnie fra emotiva.han mente rf63 ikke ville være en stor utfordring for upa 1 og at ørene mine ville gi seg lenge før forsterkeren. Dette vil vel si at disse kan man bruke på ganske store høytalere som ikke er ekstremt tungdrevne

xpa serien har ett mangfold av forsterkere og gir masse bang for the bucks
    xpa 2 kalles the beast og kan nok dra de fleste ht til øredøvende nivåer.
    xpa3/5 er vel kanskje de mest solgte modellene her i norge og jeg har inntrykk av at de kan brukes med hell til det meste av høytalere store eller små.
    disse er kjent for å ha masse power og ett heftig trykk nedover.
    kontra upa serien og upa 1 har all info jeg har kommet over sagt at
    xpa serien er noe mer frempå i toppen og kanskje mer rå nedover i bass området.

xpa 1 er kongen for øyeblikket og skal dra det aller meste av alt
    den har mer av hva upa 1 tilbyr, men dog er det de som sier at disse bør kun velges fremfor upa 1 hvis høytalerne er veldig tungdrevne eller hvis man ikke er på budsjett
    jeg hadde nok kanskje valgt disse selv hvis det ikke var for størrelse og vekt på disse, men nå som jeg har upa1 er jeg i mål og bytte til disse ser jeg ikke for meg at blir aktuellt, men som sagt dette er kongene til emotiva pr nå og er de beste monoblokkene/effektforsterkerne de har

så min konklusjon er vel at de har en effektforster eller andre komponenter for de fleste, de går for å være en veldig god match til bla klipsch

for de som spiller like mye musikk som film vil jeg foreslå monoblokkene upa 1/xpa1, for de som ser mest film vil flerkanals løsningene kanskje være mest for pengene

ellers vil jeg ta med at det er en rød tråd igjennom alle serien lydmessig
    dvs at de vil ligne på hverandre, mange sliter med å skille xpa2/3 i stereo bruk.og upa og xpa serien ligner også klangmessig på hverandre.

ellers vil upa serien kunne være en faktisk veldig smart innvestering for å oppgradere lyden, har ikke lest om noen som har sagt at disse har bunnet eller ikke leverer varene

jeg er ihvertfall blitt glad i emotiva klipsch kombinasjonen og er veldig spent på hva de kan klare å få ut av rf63 i og med at jeg har 3 av de så vil jeg
    ha mulighet til å gå for noe annet hvis de mot formodning ikke klarer å håntere rf63 f.eks xpa 1

håper noen andre kan bidra med mer og arrestere meg på det de ikke er enige i

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at det er en prisgunstig løsning men du vil aldrig få frem de musikalske kvalitetene i klipsch uten en integrert forsterker eller pre/effekt i stereo...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo tipse med at det ligger en billig kjempeforsterker til Klipsch på brukten her

Aragon 2004 MK.II
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Helt enig i at det er en prisgunstig løsning men du vil aldrig få frem de musikalske kvalitetene i klipsch uten en integrert forsterker eller pre/effekt i stereo...

må arrestere deg litt der jeg synes mine rf 82 spiller godt på musikk også med marantz receiver, men det ville selvsagt vært bedre på musikk med en dedikert stereopre som f.eks emotiva sin

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Nå er jo du starteren av denne svært så populære og store klipsch "familie" tråden så hvis du synes dette er greit så går det vel
    jeg kan bidra med det jeg har lest meg til og erfart selv, kortfattet hvis jeg klarer så kan sikkert andre bidra og korrigere meg

upa serien, flerkanals utgavene, er beregnet for de som kanskje ikke har verdens største høytalere og oppsett,men som ønsker seg bedre lyd enn det receiver yter, det er vel basis infoen om de selv om mange bruker de på ganske så heftige oppsett og er fornøyd, ellers brukes de til bakkanaler osv

upa 1 er en "hybrid" monoblokk konstruksjon som yter 200/350 watt 8/4 ohm, bruker hybrid fordi den har noen deler fra xpa serien.
    disse blokkene går for å være de nest beste forsterkerne emotiva har pr dags dato til stereo bruk, kun xpa 1 som slår de der.
    disse skal jeg selv bruke på rf63 og rc64 etter samtale med lonnie fra emotiva.han mente rf63 ikke ville være en stor utfordring for upa 1 og at ørene mine ville gi seg lenge før forsterkeren. Dette vil vel si at disse kan man bruke på ganske store høytalere som ikke er ekstremt tungdrevne

xpa serien har ett mangfold av forsterkere og gir masse bang for the bucks
    xpa 2 kalles the beast og kan nok dra de fleste ht til øredøvende nivåer.
    xpa3/5 er vel kanskje de mest solgte modellene her i norge og jeg har inntrykk av at de kan brukes med hell til det meste av høytalere store eller små.
    disse er kjent for å ha masse power og ett heftig trykk nedover.
    kontra upa serien og upa 1 har all info jeg har kommet over sagt at
    xpa serien er noe mer frempå i toppen og kanskje mer rå nedover i bass området.

xpa 1 er kongen for øyeblikket og skal dra det aller meste av alt
    den har mer av hva upa 1 tilbyr, men dog er det de som sier at disse bør kun velges fremfor upa 1 hvis høytalerne er veldig tungdrevne eller hvis man ikke er på budsjett
    jeg hadde nok kanskje valgt disse selv hvis det ikke var for størrelse og vekt på disse, men nå som jeg har upa1 er jeg i mål og bytte til disse ser jeg ikke for meg at blir aktuellt, men som sagt dette er kongene til emotiva pr nå og er de beste monoblokkene/effektforsterkerne de har

så min konklusjon er vel at de har en effektforster eller andre komponenter for de fleste, de går for å være en veldig god match til bla klipsch

for de som spiller like mye musikk som film vil jeg foreslå monoblokkene upa 1/xpa1, for de som ser mest film vil flerkanals løsningene kanskje være mest for pengene

ellers vil jeg ta med at det er en rød tråd igjennom alle serien lydmessig
    dvs at de vil ligne på hverandre, mange sliter med å skille xpa2/3 i stereo bruk.og upa og xpa serien ligner også klangmessig på hverandre.

ellers vil upa serien kunne være en faktisk veldig smart innvestering for å oppgradere lyden, har ikke lest om noen som har sagt at disse har bunnet eller ikke leverer varene

jeg er ihvertfall blitt glad i emotiva klipsch kombinasjonen og er veldig spent på hva de kan klare å få ut av rf63 i og med at jeg har 3 av de så vil jeg
    ha mulighet til å gå for noe annet hvis de mot formodning ikke klarer å håntere rf63 f.eks xpa 1

håper noen andre kan bidra med mer og arrestere meg på det de ikke er enige i
    Bra inlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra inlegg.

takk for det, ble svett i panna , er ikke vant til å skulle skrive så lange og , best mulig, objektive meldinger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja er vel svaret på dette i forhold til utgangspunktet mitt som var eiere med kun drift av en receever. Min vei til pre har vært via effekt.

Men det finnes jo Emotiva USP-1 PreAmp med prosessoringang. Noen som har testet denne.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må arrestere deg litt der jeg synes mine rf 82 spiller godt på musikk også med marantz receiver, men det ville selvsagt vært bedre på musikk med en dedikert stereopre som f.eks emotiva sin
    Nå er etter min mening Marantz den beste receiver du kan bruke til Klipsch...
    Når Rognlien i fidelity bruker Copland til 29000.- på RF82 så sier det vel litt om hva som bor i de høytalerne i forhold til pris...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er etter min mening Marantz den beste receiver du kan bruke til Klipsch...
    Når Rognlien i fidelity bruker Copland til 29000.- på RF82 så sier det vel litt om hva som bor i de høytalerne i forhold til pris...

sant nok, samme erfaring har jeg med marantz og klipsch, det bor mye i mange klipsch høytalere ikke minst den lille b3, men så er det det med hvor mye man kan legge i resten og ikke minst hva skal man bruke det til, mitt oppsett er jo brukt kanskje 80% til spill/film/tv og 20% til ren musikk lytting
    er mange måter vi kan få klipsch til å synge og mange ting vi kan bruke de til
    heldigvis ellers hadde denne tråden vært liten

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer nok til å være nok krefter, håper du liker sounden og

Ja krefter tur eg nokk det er nokk av, og så lenge de har stålkontroll på bassen også, så blir det et bra utgangspungt.
    S¨får eg håba eg lige lyden også, kan jo vær eg skaffe meg en Pre-amp itte kvart også,en med Prosessoringang... eventuelt en surroundprosessor, f.eks Rotel RSP-1570 eller kanskje Emotiva UMC-1 hadde vært noe og prøvd......:razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

Foresten noen som har noen forslag til Signalkabel fra Onkyoen til XPA`en, som passer til Klipsch`ene ???????????

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten noen som har noen forslag til Signalkabel fra Onkyoen til XPA`en, som passer til Klipsch`ene ???????????
    Bestill herfra, veldig bra kabel til flott pris:

Stereo Cables at Blue Jeans Cable

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller har det vært/kommet ganske mange gode priser på RF82 på brukten i det siste? Derav et par til 5k og et annet til 6k.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Er det bare meg eller har det vært/kommet ganske mange gode priser på RF82 på brukten i det siste? Derav et par til 5k og et annet til 6k.

ja har lagt merke til det selv og for min del så er det tilfeldig, kom over ett par rf63 jeg ikke klarte å si nei til og da må rf82 ut, valgte å legge meg på en grei/god pris for å få fortgang, høytalerne er strøkne de så jeg tror de er ett godt kjøp, har fått bud på 5500 hvis jeg kan sende men ønsker å få de hentet

rf 63 er forøvrig den i rf serien jeg har ønsket meg mest men hørt minst på, har hatt rf62/82 og hørt masse på rf52 og 83 samt de mindre modellene og

Side 324 av 1034 FørsteFørste ... 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 320 321 322 323 324 325 326 327 328 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 824 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •