Klipsch klubben - Side 323

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 323 av 1034 FørsteFørste ... 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 319 320 321 322 323 324 325 326 327 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 823 ... SisteSiste
Viser resultater 6,441 til 6,460 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Marantz PM-8003 + DAC eller Yamaha RX-V2065

Hvilken av disse ville dere valgt i et 2.1 oppsett til musikk og film på RF-52 ?

har du planer om å oppgradere til surround etterhvert? eller er planen din stereo fremover?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Syke sunnmøring!!!!
    Hva skjer med rt-12`en?? Skal den over i stua eller selges den??
    Eller er du såå gæærn at du beholder den, og kjører med den og 2 stk ultra i tillegg??

jeg hadde egentlig tenkt å selge den, og den va faktisk også solgt med forbehold om at jeg fikk sendt den også en periode, noe jeg ikke fikk til!

jeg hadde faktisk nesten gitt den opp,fordi jeg ikke fikk den til i mitt rom, prøvde i alle hjørner, og med og uten autoRK fra subben, uten at resultatet ble så bra jeg hadde håpet, men så skulle den over til stua, helt til jeg fikk omplassert litt i racket, og gjort plass til RT'en mellom rack og Hfront, da ble det virkelig SAKER, vel og merke fikk jeg den mye bedre med å ta innstillingene manuelt med sinustoner og radioshack! nå er jeg så fornøyd at den blir værende, og jeg ønsker egentlig en til!
    den er litt forskjellig fra SVS ultraen som er sinnsyk i bunn, RT ruller av litt tidligere, men du verden så den trøkker oppover - virkelig fysisk og kjapp bass!

når jeg endelig fikk kalibrert (godt nok) ultraen og RT-12d ilag, ble det rett og slett fysisk slitsomt å se film her, med en bass jeg ikke har hatt i mitt oppsett tidligere!

blir nok 2 ultra, og Klipschen blir værende ja, håper på 1 RT-12d i sort til også,men der ser ikke lett ut!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvis musikk er absolutt høyeste prioritet hadde jeg også vurdert en av Klipsch sine subwoofere. sier ikke at SVS sine er dårlige til musikk, eller at klipsch er dårlige til film - for de er meget habile til begge deler begge to, men likevel; til musikk ville min favoritt vært en Klipsch subwoofer
    Hvilken modell anbefaler du?
    Denne? RT-10d Subwoofer - RT-10D --- Klipsch Reference Series - Overview
    Eller denne? RT-12d Subwoofer - RT-12D --- Klipsch Reference Series - Overview
    Har hørt noe om at de kanskje ikke er å få tak i lengre. Stemmer dette?

Hvis de ikke er å få tak i lengre - hvilken annen modell fra Klipsch anbefaler du hvor muiskk har 1. prioritet, og film 2. prioritet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du planer om å oppgradere til surround etterhvert? eller er planen din stereo fremover?

Litt usikker, ikke den største stua her nå. Så per dags dato ser jeg vel helst for meg stereo, men med sub for ekstra pulver til film. Tanken med Yamahaen var å kunne fintune dette å få ut sub lydsporet. Men den detter kanskje ned litt i lydkvalitet iforholdt til en Marantz + dedikert DAC ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvilken modell anbefaler du?
    Denne? RT-10d Subwoofer - RT-10D --- Klipsch Reference Series - Overview
    Eller denne? RT-12d Subwoofer - RT-12D --- Klipsch Reference Series - Overview
    Har hørt noe om at de kanskje ikke er å få tak i lengre. Stemmer dette?

Hvis de ikke er å få tak i lengre - hvilken annen modell fra Klipsch anbefaler du hvor muiskk har 1. prioritet, og film 2. prioritet?

i sort er de vanskelig å skaffe, men fremdeles mulig å skaffe i cherry.
    disse er for tiden utgått fra Klipsch - usikkert om disse skal relanseres i år eller om den kommer arvtaker.

Klarer du å skaffe RT-12d eller evt RT-10d hadde jeg ville anbefalt disse. Kjapp,hard, punch og bra med trøkk - kanon morro.

Er også mulig å se litt på RSW10-d litt billigere, og mindre, men også meget bra har jeg hørt(har ikke hørt denne selv) men verdt å merke seg at det aktive basselementet her IKKE peker fremover - men BAK, så det kan være problemer med å ha denne for tett bakvegg..

nå skal det sies at det finnes mange gode subwoofere som også er gode på musikk, selv synes jeg at tubene til SVS er veldig gode også her, dog ikke heeelt i samme klasse på musikk på RT-12d jeg også har!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Litt usikker, ikke den største stua her nå. Så per dags dato ser jeg vel helst for meg stereo, men med sub for ekstra pulver til film. Tanken med Yamahaen var å kunne fintune dette å få ut sub lydsporet. Men den detter kanskje ned litt i lydkvalitet iforholdt til en Marantz + dedikert DAC ?
    defleste er vel enig i at til et rent stereo oppsett så er stereo komponenter å foretrekke fremfor surround receivere!

det betyr ikke nødvendigvis at en bra hjemmekinoreceiver er dårlig, bare ikke like god på akkurat stereo.

en fordel med hjemmekino receiver er jo diverse HDMI inn og utganger, slik du slipper masse kabler opp til TV osv, så kan du stille inn presets på receiveren, så slipper du å drive å bytte mellom divere innganger på TVen også..

Har letet lenge etter Stereo forsterker med akkurat dette, siden det praktisk er lettere for meg, men for tiden kjører jeg også med surroundreceiver også til stereo, og det plager ikke meg nevneverdig..

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i sort er de vanskelig å skaffe, men fremdeles mulig å skaffe i cherry.
    disse er for tiden utgått fra Klipsch - usikkert om disse skal relanseres i år eller om den kommer arvtaker.

Klarer du å skaffe RT-12d eller evt RT-10d hadde jeg ville anbefalt disse. Kjapp,hard, punch og bra med trøkk - kanon morro.

Er også mulig å se litt på RSW10-d litt billigere, og mindre, men også meget bra har jeg hørt(har ikke hørt denne selv) men verdt å merke seg at det aktive basselementet her IKKE peker fremover - men BAK, så det kan være problemer med å ha denne for tett bakvegg..

nå skal det sies at det finnes mange gode subwoofere som også er gode på musikk, selv synes jeg at tubene til SVS er veldig gode også her, dog ikke heeelt i samme klasse på musikk på RT-12d jeg også har!
    Takker for svaret. Det er faktisk cherry jeg nok ender opp med, om jeg kjøper RF-63 og RC-64 nye (som ser ut til å være vanskelig å få kjøpt brukt).

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Takker for svaret. Det er faktisk cherry jeg nok ender opp med, om jeg kjøper RF-63 og RC-64 nye (som ser ut til å være vanskelig å få kjøpt brukt).
    prøv å søk frem de som selger Klipsch her i landet, vil tro det er mulig å skaffe disse i cherry enda, selv om det ikke kan garanteres!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som c-v påpeker kan det være en utfordring å få plassert klipsch rsw-10d optimalt, men det skal likevel sies at den spiller veldig bra selv om man ikke får plassert den perfekt. Personlig synes jeg at rsw-10d og rt-10d egentlig spiller veldig likt. Forskjellen er at rt-10d kan spille noen hz lavere og har høyere output(mer lydtrykk).
    Så hvis du vurderer rsw-10d, som er litt billigere en rt-10d, og sannsynglivis lettere å få tak i, så kan jeg varmt anbefale denne!

En annen klipsch sub, som er lite omtalt, er xw-500d. Den er visstnok klipsch sin første lukkede sub, og er derfor meget spennende for min del. den er lett og plassere og skal være meget musikalsk samt at den går ned til 21hz. Jeg får 2stk av denne i hus på mandag og gleder meg veldig til teste denne i heimen. Xw-500d skal jeg få kjørt seg mot rsw-10d og rt-10d også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Som c-v påpeker kan det være en utfordring å få plassert klipsch rsw-10d optimalt, men det skal likevel sies at den spiller veldig bra selv om man ikke får plassert den perfekt. Personlig synes jeg at rsw-10d og rt-10d egentlig spiller veldig likt. Forskjellen er at rt-10d kan spille noen hz lavere og har høyere output(mer lydtrykk).
    Så hvis du vurderer rsw-10d, som er litt billigere en rt-10d, og sannsynglivis lettere å få tak i, så kan jeg varmt anbefale denne!

En annen klipsch sub, som er lite omtalt, er xw-500d. Den er visstnok klipsch sin første lukkede sub, og er derfor meget spennende for min del. den er lett og plassere og skal være meget musikalsk samt at den går ned til 21hz. Jeg får 2stk av denne i hus på mandag og gleder meg veldig til teste denne i heimen. Xw-500d skal jeg få kjørt seg mot rsw-10d og rt-10d også.

vil det være et stort problem, og rett og slett bytte plass på det aktive elementet og slaven? altså skru ut basserne og flytte plass på de? da hadde det jo vært GULL! har tenkt mye på RSW10d på stua, men nettopp dette med aktive elementet bak blir et lite problem, da den ikke kan stå langt utpå gulvet på stua:P

EDIT: det er da ikke bassrefleksporter på RSW10d og RT serien?...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil det være et stort problem, og rett og slett bytte plass på det aktive elementet og slaven? altså skru ut basserne og flytte plass på de? da hadde det jo vært GULL! har tenkt mye på RSW10d på stua, men nettopp dette med aktive elementet bak blir et lite problem, da den ikke kan stå langt utpå gulvet på stua:P

EDIT: det er da ikke bassrefleksporter på RSW10d og RT serien?...
    Jeg kjenner ikke til hvordan innmaten ser ut i rsw-10d, men synes ikke problemet er så stort at man trenger å custumize subben. Det at det aktive elementet står bak betyr ikke at det ikke kan stå mot veggen. Jeg kjenner til eiere av rsw-10d som har hatt det aktive elementet 10cm fra vegg og likevel fått til en stram og detaljert bass. Jeg tror romakustikk og tuning er avgjørende.

Rsw-10d og rt-serien har passive elementer, og er derfor ikke en lukket konstruksjon.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til hvordan innmaten ser ut i rsw-10d, men synes ikke problemet er så stort at man trenger å custumize subben. Det at det aktive elemntet står bak betyr ikke at det ikke kan stå mot veggen. Jeg kjenner til eiere av rsw-10d som har hatt det aktive elementet 10cm fra vegg og likevel fått til en stram og detaljert bass. Jeg tror romakustikk spiller mye inn.

Rsw-10d og rt-serien har passive elemnter, og er derfor ikke en lukket konstruksjon.

jeg vet bare hvordan RT-12d oppførte seg når den sto for nært vegg. og det var kun med de passive, tørr liksom ikke spekulere hvordan det da bli med det aktive bakover.

selv fikk jeg ikke fast og fin bass når slavene sto for nært bakvegg og sidevegg, først når jeg flyttet den utover i rommet ble den faktisk bra - og dette var som sagt kun når slavene sto bakover..:P
    Har ikke erfaring fra RSW10d selv, så blir jo bare spekulasjoner fra min side...

Den ble sinnsykt mye strammere når slavene også fikk litt fritt spillerom - rett og slett brutalt fysisk bass.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch XW-500d subwoofer

Specifications
    FREQUENCY RESPONSE 21-120Hz +/-3dB
    AMPLIFIER POWER FTC rated power: 500 watts continuous @ <2% THD / Dynamic power*: 1200 watts
    MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT 110dB @ 30Hz 1/8 space, 1m
    DRIVE COMPONENTS Ultra-high-excursion 10" (25.4cm) fiberglass cone, front-firing woofer
    AMPLIFIER BASH® digital hybrid
    ENCLOSURE TYPE Sealed
    INPUTS L/R Line-level RCA jacks
    OUTPUTS None
    HEIGHT 14" (35.6cm)
    WIDTH 13.25" (33.7cm)
    DEPTH 17.5" (44.5cm)
    WEIGHT 48lbs (21.8kg)
    FEATURES DCS control and feature set w/ 3 system presets
    FINISHES Black vinyl w/ high-gloss black accents
    VOLTAGE 110/120 VAC 60Hz
    EXPORT VOLTAGE 220 VAC 50/60Hz
    BUILT FROM 2008

Klipsch klubben-xw-500d-jpg

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten en teori om at de har tatt innmaten til RSW-10d, forsterker biten ihvertfall(BASH 500watteren), og plassert det i en lukket kasse, Voila, XW-500d!
    Dersom teorien min stemmer, har jeg stor tro på XW-500d.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke verst, selv om jeg synes de cerametallic elementene er steintøff!

veldig spennende å se hvordan nye referance serien blir etterhvert, om de beholder cerametallic, eller om de tar byggeteknikk og deler fra andre serier, deriblant denne og palladium..

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet bare hvordan RT-12d oppførte seg når den sto for nært vegg. og det var kun med de passive, tørr liksom ikke spekulere hvordan det da bli med det aktive bakover.

selv fikk jeg ikke fast og fin bass når slavene sto for nært bakvegg og sidevegg, først når jeg flyttet den utover i rommet ble den faktisk bra - og dette var som sagt kun når slavene sto bakover..:P
    Har ikke erfaring fra RSW10d selv, så blir jo bare spekulasjoner fra min side...

Den ble sinnsykt mye strammere når slavene også fikk litt fritt spillerom - rett og slett brutalt fysisk bass.
    Du må nok kanskje skylde litt på romakustikken din, men jeg er helt enig i at de fleste subber spiller tightere når de får mer luft rundt seg.
    Jeg har også hatt utfordringer med RSW-10d og RT-10d, og de liker seg helt klart best med mye luft rundt seg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten en teori om at de har tatt innmaten til RSW-10d, forsterker biten ihvertfall(BASH 500watteren), og plassert det i en lukket kasse, Voila, XW-500d!
    Dersom teorien min stemmer, har jeg stor tro på XW-500d.

blir spennende å høre tilbakemelding når du har fått testet litt.
    Ikke en altfor vanlig løsning dette her på berget!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rs 42 vs rs52

Er det veldig stor forskjell på RS42 og RS52 lydmessig?
    Hvordan vil RC64 passe sammen med RF82? Angrer allerede på at jeg ikke gikk for RF83/63

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Er det veldig stor forskjell på RS42 og RS52 lydmessig?
    Hvordan vil RC64 passe sammen med RF82? Angrer allerede på at jeg ikke gikk for RF83/63
    RS-42 og RS-52 er veldig like, kjøp RS-42 og legg pengene i center heller; RC-64. Har du pengene går du for RS-52, da får du litt mer membranareale og dermed litt mer trøkk. Ikke så veldig merkbart spør du meg.
    RC-64 funker med alle RF-frontene. Kjør på!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS-42 og RS-52 er veldig like, kjøp RS-42 og legg pengene i center heller; RC-64. Har du pengene går du for RS-52, da får du litt mer membranareale og dermed litt mer trøkk. Ikke så veldig merkbart spør du meg.
    RC-64 funker med alle RF-frontene. Kjør på!

Takker for svar.
    Viss forskjellene er små går jeg nok for RS42 og heller legger pengene i en god center.
    Blir nok RS42, RC64 og Emotiva XPA3
    Flytter snart i ny leilighet, så får teste naboene litt med RF82 før evt kjøp av sub

Side 323 av 1034 FørsteFørste ... 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 319 320 321 322 323 324 325 326 327 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 823 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •