Klipsch klubben - Side 322

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 322 av 1033 FørsteFørste ... 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 318 319 320 321 322 323 324 325 326 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 822 ... SisteSiste
Viser resultater 6,421 til 6,440 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=B&W'Eier]Da jeg hadde RP-3 for 1 år sida omtrent, så hadde jeg Synergistic research kabler. Jeg husker veldig godt hvordan det låt, og jeg er overbevist om at de kablene er mer "klipsch" kabler enn MIT. Noen som har noen formeninger om kabling på Klipsch? Noen som har testa litt som har innspill? :-)[/QUOT
    Hei har selv Mit II kabler og synes de er perfekte til Klipsch,hadde før research som etter min mening var harde i lyden hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Da jeg hadde RP-3 for 1 år sida omtrent, så hadde jeg Synergistic research kabler. Jeg husker veldig godt hvordan det låt, og jeg er overbevist om at de kablene er mer "klipsch" kabler enn MIT. Noen som har noen formeninger om kabling på Klipsch? Noen som har testa litt som har innspill? :-)

jeg hr testet en del kabler på rf82, både synergisti reaserch, audioquest,kimber,og monster som jeg kan huske i farten,
    mitt valg fallt på audioquest type 8 med dbs, kimber kablene jeg testet synes jeg ble litt ivrig i toppen (men det var på ikke innspillte rf82)ellers var de bra,
    monster blir litt grå i toppen, sr kablene likte jeg godt,husker ikke modellbetegnelsen men mener de kostet c a 3k, audioquest likte jeg fra første anslag og jeg slo til på ett par brukte jeg kom over, de har jeg enda og kommer til å ha en god stund
    sr kablene gjorde lite galt med lyden men mener å huske at de var litt spessielle i bassområdet på en måte jeg vanskelig kan bruke ord til å forklare
    har forresten testet flatline gold også uten spessielt hell, bortsett fra at de
    passet godt til center , men ikke til front

mitt innspill er selvfølgelig subjektivt og andre som var til stede under disse kabel testene likte ikke det samme som meg
    men vi var stort sett enig om kvalitene og forskjellene på kablene

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker som jeg hater streik!

Bestillte RF-63 hos Lsound torsdag for en uke siden. MEN de står fortsatt Kristiansand pga den hersens transportstreiken!!

Og vente på noe godt er aldri godt

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Pokker som jeg hater streik!

Bestillte RF-63 hos Lsound torsdag for en uke siden. MEN de står fortsatt Kristiansand pga den hersens transportstreiken!!

Og vente på noe godt er aldri godt

aldri kjekt å vente på slikt.. tiden går sakte, og så skal alt ta så lang tid pga denne hersens streiken også!

var tett før jeg bestilte en PC13 Ultra til igår, men besluttet å vente til streiken er over, siden det ikke skjer så mye før den tid uansett :-)

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei lite kjekt og vente på morrosaker

Men får håpe de blåser av streiken sin snart, den rammer jo alle omlastnings terminaler i hele landet nå!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    gå inn på PayPal, og opprett en konto, veldig rask og enkelt, så sender du en mail til cathy i emotiva hvor du forteller hvor du bor, hva du skal ha etc, og så sender de en invoice slik kommer alt av info og alt opp i din paypal så du kan sjekke at alt stemmer. i paypal får du et kontonr som du enkelt overfører penger fra din vanlige bankkonto - og betaler herfra til emotiva. enkelt og greit egentlig. jeg var veldig skeptisk selv når jeg skulle handle første gang, men det var relativt idiotsikkert og veldig veldig enkelt.

7-12dager senere har du en emotiva i racket tenker jeg:-P

Merk: toll kommer en stund etterpå, som regel 1-4mnd senere, min tok vel litt over 2mnd. på min XPA-5 ble det ca 1200kr
    Vil bare si at her menes det ikke toll, men norsk merverdiavgift (regner med at dette bare var en skrivefeil). Toll får man ikke på denne type produkter - heldigvis. Se "eksempler på varer som er tollfrie": Netthandel: import av varer kjøpt pÃ¥ Internett - Tollvesenet

Du kan regne med ca 800 dollar for XPA-5, og ca 200 dollar i frakt på første betaling via PayPal. Regningen på merverdiavgift (moms) er da på 25% av totalprisen på 1000 dollar, som kommer en god stund senere.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var tett før jeg bestilte en PC13 Ultra til igår
    Nå begynner vi å snakker her ja :twisted:
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aldri kjekt å vente på slikt.. tiden går sakte, og så skal alt ta så lang tid pga denne hersens streiken også!

var tett før jeg bestilte en PC13 Ultra til igår, men besluttet å vente til streiken er over, siden det ikke skjer så mye før den tid uansett :-)

trodde du hadde 2 av disse ultraene allerede?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalt sub?

Hvilken sub anbefales til klipsch RF-63 og klipsch RC-64?
    Viktig at både musikk og film fungerer, men hvis man prioritere, har muikken 1. prioritet (har Onkyo TX-NR807 + Emotiva XPA-5 nå).

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok gått for en av de større SVS'ene eller eD'ene.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

pc 12 nsd er den største jeg har plass til, håper dette ikke blir ett problem når rf 63 snart kommer i hus

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er de raske til musikk, og tar seg av kjelleren der RF-63 ikke når ned?
    Ser at det skrives mye om SVS PC13 ultra. Er det denne du anbefaler?

Og hva er en eD?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal mest sannsynlig snart selge to Klipsch RT-10d 110v versjoner inkludert 5000w omformer. Må bare fikse dem først8-) (Får delene fra Klipsch US i neste uke)

Edit: Får vel friste med en pris også da. Regner med å selge dem, inkludert omformeren for 15 000kr. Da skal de selvsagt være i skjønneste orden og jeg står for reklamasjon/garanti dersom det skulle skje noe med dem.

Stay tuned. Folk må gjerna ta kontakt dersom de er interessert.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    trodde du hadde 2 av disse ultraene allerede?

nei, hadde en PC13ultra i et års tid, solgte denne for å teste ut Klipsch sine subber, og hadde da planer om 2stk RT-12d, dog fikk jeg kun tak i en stk i sort, og selv om denne er enormt bra, mistet jeg litt i bunn, og siden jeg som sagt ikke klarte å skaffe nr 2, så bestilte jeg meg en PC13ultra til å supplere med..

Sitter nå på 1 stk PC13ultra, og 1stk RT-12d i "kinoen", og blir vel en tube til ganske snart tenker jeg:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Er de raske til musikk, og tar seg av kjelleren der RF-63 ikke når ned?
    Ser at det skrives mye om SVS PC13 ultra. Er det denne du anbefaler?

Og hva er en eD?
    eD er et merke; elemental designs, på samme måte som SVS, og de har flere typer subwoofere.

PC13ultra kan jeg anbefale, har denne selv til mine Klipsch og synes denne er meget, meget god - og koster ikke altfor mye heller!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvilken sub anbefales til klipsch RF-63 og klipsch RC-64?
    Viktig at både musikk og film fungerer, men hvis man prioritere, har muikken 1. prioritet (har Onkyo TX-NR807 + Emotiva XPA-5 nå).

hvis musikk er absolutt høyeste prioritet hadde jeg også vurdert en av Klipsch sine subwoofere. sier ikke at SVS sine er dårlige til musikk, eller at klipsch er dårlige til film - for de er meget habile til begge deler begge to, men likevel; til musikk ville min favoritt vært en Klipsch subwoofer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, hadde en PC13ultra i et års tid, solgte denne for å teste ut Klipsch sine subber, og hadde da planer om 2stk RT-12d, dog fikk jeg kun tak i en stk i sort, og selv om denne er enormt bra, mistet jeg litt i bunn, og siden jeg som sagt ikke klarte å skaffe nr 2, så bestilte jeg meg en PC13ultra til å supplere med..

Sitter nå på 1 stk PC13ultra, og 1stk RT-12d i "kinoen", og blir vel en tube til ganske snart tenker jeg:-)

høres ut som du ikke skal ha problemer med ryggmassasje

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz PM-8003 + DAC eller Yamaha RX-V2065

Hvilken av disse ville dere valgt i et 2.1 oppsett til musikk og film på RF-52 ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    høres ut som du ikke skal ha problemer med ryggmassasje

nei, er mer enn nok bass egentlig! men så er det dette med at "mye vil ha mer" og gjerne symmetriene med å ha 2 stk også..

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Syke sunnmøring!!!!
    Hva skjer med rt-12`en?? Skal den over i stua eller selges den??
    Eller er du såå gæærn at du beholder den, og kjører med den og 2 stk ultra i tillegg??

Side 322 av 1033 FørsteFørste ... 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 318 319 320 321 322 323 324 325 326 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 822 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •