Klipsch klubben - Side 321

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 321 av 1034 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 821 ... SisteSiste
Viser resultater 6,401 til 6,420 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Ser det ligger en marantz MM8003 effektforsterker på dynabel sitt tilbudstorg til 9 k!!! står mellom den, xpa-3 eller 5 nå.. hva hadde dere kjøpt?

er du ute etter nok power så tror jeg xpa er ett bedre valg, hvis du kan klare deg med noe mindre så er jo marantz ett godt valg, personlig ville jeg gått for xpa, men marantz er nok muligens noe mer roligere i topp ikke minst og noe bløtere(svakere) i bunn

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg mener det ville blitt en killler oppsetning upa1 og xpa 1 har mange av de samme kvalitetene ifølge de som har testet så de vil nok spille godt sammen
    til pengene tror jeg det er ett røverkjøp utifra hva du vil få igjen på tross av at vi ikke snakker om peanøtter og glansbilder så tror jeg det er verdt prisen
    Men sitter og vurderer om Jeg skal ha UPA-1 på allt eller om det vill bli noen forskjell når jeg ser på film... Noe jeg ikke tror, så 5stk UPA-1 kanskje skulle vært et bedre og hvertfall et bedre alternativ for lommeboken min

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bakhøyttalerne mye igjen for meg effekt (enn hva en gjennomsnittlig receiver kan levere)? Er liksom ikke så veldig mye lyd som lekker ut av de, og det som kommer er jo som regel bare fuglekvitter osv.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    nei, de er cherry, passer bedre med det i stua her, ser ikke støvet så lett
    mottagelig for høyeste bud over 5+
    Skjønner den. Synd, for jeg må ha svart for cherry passer ikke inn i mitt eksteriør
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Men sitter og vurderer om Jeg skal ha UPA-1 på allt eller om det vill bli noen forskjell når jeg ser på film... Noe jeg ikke tror, så 5stk UPA-1 kanskje skulle vært et bedre og hvertfall et bedre alternativ for lommeboken min

det er jeg enig i , iløpet av noen uker får jeg testet upa1 på rf63 så da kan jeg komme med tilbakemld hvordan det funker, men mange har xpa3/5 på store klipsch så jeg ser ingen grunn til at ikke upa 1 skal klare biffen når xpa 3/5 gjør det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Har bakhøyttalerne mye igjen for meg effekt (enn hva en gjennomsnittlig receiver kan levere)? Er liksom ikke så veldig mye lyd som lekker ut av de, og det som kommer er jo som regel bare fuglekvitter osv.

med rett oppsett kommer det mer enn barefuglekvitter sånn opplever jeg det ihvertfall, mye romfølelse som strekker seg bak dit

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Skjønner den. Synd, for jeg må ha svart for cherry passer ikke inn i mitt eksteriør

det var synd det men sånn er det jo bare, har lagt meg på en veldig grei pris tror jeg ihvertfall

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var synd det men sånn er det jo bare, har lagt meg på en veldig grei pris tror jeg ihvertfall
    Prisen er knall god. Hadde jeg kommet over disse føre RP-3, hadde de vært solgt. Har enda ikke fått "æsen" min nedpå sjappa nedi her og lånt med meg RF-82 hjem for test opp mot RP-3, men skal se om jeg får gjort det om et par uker, da harrytur står for tur på lørdagen :-)

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, prisen er det ikke noe å si på!
    Er nok ikke noe problem å få solgt dem. Lykke til med salget!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det, ja jeg tror de går relativt greit selv i ett noe tregt marked så skulle dette være godt kjøp, har fått noen henvendelser allerede angående bytte bla men det er dessverre ikke mulig selv om byttet var fristende

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil en Pio LX 51 drive RF 82 noenlunde?

Spør dere Klipsch kjennere i denne tråden på vegne av en kompis!
    Han har en Pio LX 51 kunne dra RF 82 sånn noenlunde??
    Han har så lyst på disse høytalerne,men tenkte det kanskje var lurt å spørre noen som kjenner disse litt bedre enn meg selv:-D
    Han har en SVS PB 10,så han kommer nok til å dele på 50 el 80 hz - hjelper jo litt det også!
    I tillegg kan den jo biampes??

Noen meninger om dette??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke fått hørt de sammen nei, men tror det skal bli ganske så bra,mange her inne bruker xpa 2/3/5 på de større rf modellene med hell , jeg håper på at upa 1 får vist seg fra sin beste side med en enda bedre hifi høytaler
    sitter nå å lytter på nirvana unplugged her og det er gåsehudfaktor for meg
    glad jeg ikke trenger voldsomme summer for å nærme meg dette nivået av kos
    det som suger er tanken på å kvitte meg med disse rf82, er blitt ordentlig glad i dem men for å kjøpe nå så må jeg frigjøre litt kapital

Har du handlet din Emotiva i fra USA?

Ser at de forsterkeren er sykt billige med dagens kurs.. Sprøtt og sykt sugen på kjøpe meg ein.. men aldri handlet fra USA før selv.. er det bare og trykke kjøp og betale med kort som med all netthandel???? heilt blank her.
    :-? :-? :-? :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Han har så lyst på disse høytalerne,men tenkte det kanskje var lurt å spørre noen som kjenner disse litt bedre enn meg selv:-D
    Han har en SVS PB 10,så han kommer nok til å dele på 50 el 80 hz - hjelper jo litt det også!

Noen meninger om dette??
    Tror det. Kjører selv Rf62 på vsx1018 som er en rimeligere modell fra pio og må si det fungerer bra. Får selvfølgelig veldig mye mer ut av de med ett effekttrinn, men det kan han jo eventuelt vurdere senere.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten

Ser at de forsterkeren er sykt billige med dagens kurs.. Sprøtt og sykt sugen på kjøpe meg ein.. men aldri handlet fra USA før selv.. er det bare og trykke kjøp og betale med kort som med all netthandel???? heilt blank her.

gå inn på PayPal, og opprett en konto, veldig rask og enkelt, så sender du en mail til cathy i emotiva hvor du forteller hvor du bor, hva du skal ha etc, og så sender de en invoice slik kommer alt av info og alt opp i din paypal så du kan sjekke at alt stemmer. i paypal får du et kontonr som du enkelt overfører penger fra din vanlige bankkonto - og betaler herfra til emotiva. enkelt og greit egentlig. jeg var veldig skeptisk selv når jeg skulle handle første gang, men det var relativt idiotsikkert og veldig veldig enkelt.

7-12dager senere har du en emotiva i racket tenker jeg:-P

Merk: toll kommer en stund etterpå, som regel 1-4mnd senere, min tok vel litt over 2mnd. på min XPA-5 ble det ca 1200kr

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Tror det. Kjører selv Rf62 på vsx1018 som er en rimeligere modell fra pio og må si det fungerer bra. Får selvfølgelig veldig mye mer ut av de med ett effekttrinn, men det kan han jo eventuelt vurdere senere.
    Takk for svaret:-D
    Høres bra ut - skal jo vere lettdreven på papiret med høy følsomhet,men det er jo to 8 tommere som skal ha strøm uansett!
    Men nå er da LX 51 en ganske kraftig reciver - hadde en sånn en selv før,og den spilte bedre enn et Rotel effektrinn jeg hadde (1562 2x 100w),så da er det jo håp:-D

Og som du sier,så kan han jo skaffe seg et effekttrinn senere hvis han føler for det!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten

ja, kjøpte fra usa, tror de er tomme for upa 1 akkurat nå men de skal dukke opp i juni mnd, de har flydd unna rekordraskt. betallte via paypal, helt smertefritt og enkelt, du skal gjøre som det ble fortalt ett par poster opp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Noen meninger om dette??
    Dette bør ikke by på store problemer... Drem dem greit med en Pioneer vsx 1016. med bi amp på disse spilte det faktisk ganske så bra!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Dette bør ikke by på store problemer... Drem dem greit med en Pioneer vsx 1016. med bi amp på disse spilte det faktisk ganske så bra!
    Takk for innspill
    Dette høres lovende ut - skal formidle dette videre til kompisen

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    gå inn på PayPal, og opprett en konto, veldig rask og enkelt, så sender du en mail til cathy i emotiva hvor du forteller hvor du bor, hva du skal ha etc, og så sender de en invoice slik kommer alt av info og alt opp i din paypal så du kan sjekke at alt stemmer. i paypal får du et kontonr som du enkelt overfører penger fra din vanlige bankkonto - og betaler herfra til emotiva. enkelt og greit egentlig. jeg var veldig skeptisk selv når jeg skulle handle første gang, men det var relativt idiotsikkert og veldig veldig enkelt.

7-12dager senere har du en emotiva i racket tenker jeg:-P

Merk: toll kommer en stund etterpå, som regel 1-4mnd senere, min tok vel litt over 2mnd. på min XPA-5 ble det ca 1200kr

Takk takk

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde RP-3 for 1 år sida omtrent, så hadde jeg Synergistic research kabler. Jeg husker veldig godt hvordan det låt, og jeg er overbevist om at de kablene er mer "klipsch" kabler enn MIT. Noen som har noen formeninger om kabling på Klipsch? Noen som har testa litt som har innspill? :-)

Side 321 av 1034 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 821 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •