Klipsch klubben - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 32 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 532 1032 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 20659
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker hele tiden betegnelsen "2x130w" som effekt på mine fronter, ikke 260. Selv om man kan legge det samme ville jeg heller hatt 1x250 frem for 2x130, dette pga. vi snakker om en 2veis konstruksjon, hadde jeg hatt f.eks. DM683 som er en 3veis med to bass, mellomtone og diskant, så hadde saken stilt seg litt annerledes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vega: A51 er dyr ja. Selv synes jeg ikke multikanalsforsterkerene spiller like bra som stereotrinna. Personlig hadde jeg nok spart til A21 på front, og brokoblet A23 på senter. Det er mest i bassen man merker brokoblingen, og det er ikke så mye dypbass i senteren.

C-V: Mulig vi snakker forbi hverandre. Det jeg sier er at hornet og bassene har samme følsomhet, så selv om du dytter inn 2x125w, altså 250w så vil det ikke spille noe høyere eller med mer kontroll enn om du dyttet inn 1x125 fullrange. I praksis er som sagt dette ikke helt sant.

-Tim

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Jeg bruker hele tiden betegnelsen "2x130w" som effekt på mine fronter, ikke 260. Selv om man kan legge det samme ville jeg heller hatt 1x250 frem for 2x130, dette pga. vi snakker om en 2veis konstruksjon, hadde jeg hatt f.eks. DM683 som er en 3veis med to bass, mellomtone og diskant, så hadde saken stilt seg litt annerledes.
    helt fullstendig enig i dette.

MEN; har du 130 watt på hver høytaler, eller har du 2 x 130 watt på hver høytaler?

nå mener jeg absolutt ikke at hvis jeg har a23 på mine fronter, så har jeg ikke 250 watt pr høytaler, MEN totalt - dvs125 watt pr høytaler..

men hadde jeg hatt 2 stk a23, og biampet disse, så ville jeg jo vitterlig hatt 250 watt pr høytaler, MEN 125 av disse på KUN hornet, og 125 watt på bass / Mellomtone..

jeg ville helt klart også hatt 1 x 250 på Klipsch siden det ikke er 3-veis som du sier, fremfor 2 x 125 på 1 front ht

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er (i hodet mitt) skeptisk til multikanals effektforsterkere også, men jeg har hørt både NC 5125 og 5250 og begge funket ganske bra uten at jeg merket noe forskjell på f.eks 5250 og 2250.

Tror jeg får nesten samme pris på NC 5250 som A21 veiledende så jeg får se hva det blir til

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Vega: A51 er dyr ja. Selv synes jeg ikke multikanalsforsterkerene spiller like bra som stereotrinna. Personlig hadde jeg nok spart til A21 på front, og brokoblet A23 på senter. Det er mest i bassen man merker brokoblingen, og det er ikke så mye dypbass i senteren.

- dette er jeg enig i - bro eller biamp av center med a23, samt en a21 på fronter.

C-V: Mulig vi snakker forbi hverandre. Det jeg sier er at hornet og bassene har samme følsomhet, så selv om du dytter inn 2x125w, altså 250w så vil det ikke spille noe høyere eller med mer kontroll enn om du dyttet inn 1x125 fullrange. I praksis er som sagt dette ikke helt sant.

-Tim
    teori og praksis er jo alltid helt det samme, det tar jeg også.. men jeg merket forskjell når jeg kjørte a23 på RF83, men 1 x 125 watt pr høytaler, og når jeg biampet og tok 2x125 watt på 1 høytaler, men det var større og mye bedre bass og volum og hoppe opp på a21 definitivt - det er hvertfall det jeg skal ha

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg er (i hodet mitt) skeptisk til multikanals effektforsterkere også, men jeg har hørt både NC 5125 og 5250 og begge funket ganske bra uten at jeg merket noe forskjell på f.eks 5250 og 2250.

Tror jeg får nesten samme pris på NC 5250 som A21 veiledende så jeg får se hva det blir til

spørs litt på bruken da, på musikk vil du kunne merke større forskjeller, enn på film.. total vurdering og ytelse pr krone i kino sammenheng, ville vel 5250 være et bedre kjøp enn a21.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    spørs litt på bruken da, på musikk vil du kunne merke større forskjeller, enn på film.. total vurdering og ytelse pr krone i kino sammenheng, ville vel 5250 være et bedre kjøp enn a21.

Til filmbruk er jeg enig i dette.

-Tim

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, anlegget brukes jo ca 60% til film/spilling og 40% til musikk, og så spørs det jo om hvor kresen jeg er da :roll:

Hørte forresten et 5 kanals B&W thx oppsett med 5125 her om dagen, å det rocket vannvittig bra på både musikk å film

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, anlegget brukes jo ca 60% til film/spilling og 40% til musikk, og så spørs det jo om hvor kresen jeg er da :roll:

Hørte forresten et 5 kanals B&W thx oppsett med 5125 her om dagen, å det rocket vannvittig bra på både musikk å film
    du vil nok absolut ikke bli misfornøyd! det er en kjempe forsterker, og selv om halo blir litt bedre, betyr ikke det at det blir like mye bedre som prishoppet antyder.. men som sagt, spørs hvor kresen man er, og hvor mye annet man har å bruke penger på da!

- receiver kræsj i går, innlevert til rep i dag - blir vell uten Klipsch-lyd ei stund nå

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var mest pga mellomtonen og "hestespark-midbassen" jeg ble litt giret på Halo, dypbassen får svs pb13-ultra ta seg av. Har bestilt den første og den blir levert på døren i morgen! (Fy F**N hvor jeg gleder meg!)

Huff, det var synd c-v! Hva som feiler den? Software? Har du prøvd Yamaha btw?

Sitter å fikser de nye ht-kablene nå så jeg får prøvd surround for første gang på dette oppsettet senere!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var mest pga mellomtonen og "hestespark-midbassen" jeg ble litt giret på Halo, dypbassen får svs pb13-ultra ta seg av. Har bestilt den første og den blir levert på døren i morgen! (Fy F**N hvor jeg gleder meg!)

Sitter å fikser de nye ht-kablene nå så jeg får prøvd surround for første gang på dette oppsettet senere!

du har ei god helg imøte, har selv pc13 ultra - og den spiller fantastisk dyypt! dævenså morro.. :P

men man kan merke at halo slå litt harderer enn nc serien gjør.. det merket jeg faktisk til film også.. i tillegg til halo har enda litt varmere lyd enn nc som passer RF godt i mine ører..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

testet yamaha når jeg kjøpte denne i september i fjor, og valget havnet på denne...

satt å så film for 2 dager siden - og pluteseli ble skjermen helt mørkrød.. sjekket alle tilkoblinger og slo av og på igjen, testet alt - ingen resultat.. 20 min senere kom det pluteslig på igjen av seg selv..

20 min senere ut i filmen, komdet et skikkelig smell fra receiver - og også et dunk fra høytalerne - skvatt godt! - og receiveren slo seg helt av - ikke engang dioden for standby lyste lenger.. og den ville ikke skru seg på lenger - ikke var den varm heller!

etter ca 5 min skrudde den seg på igjen, man da turte jeg ikke å bruke den mer..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men man kan merke at halo slå litt harderer enn nc serien gjør.. det merket jeg faktisk til film også.. i tillegg til halo har enda litt varmere lyd enn nc som passer RF godt i mine ører..
    Får huske på å levere inn lottokupongen på lørdag, så kanskje det blir Halo en dag!

du har ei god helg imøte, har selv pc13 ultra - og den spiller fantastisk dyypt! dævenså morro.. :P
    Jeg gleder meg noe helt vannvittig! (Mens naboen sitter å biter negler! :twisted:
    ) Har hørt så mye bra om svs, og spesielt ultra subbene!

Neida, har en grei nabo over meg så det tror jeg går bra...håper jeg! :roll:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får huske på å levere inn lottokupongen på lørdag, så kanskje det blir Halo en dag!

Jeg gleder meg noe helt vannvittig! Har hørt så mye bra om svs, og spesielt ultra subbene! Men naboen sitter å biter negler! :twisted:

Neida, har en grei nabo over meg så det tror jeg går bra...håper jeg! :roll:

selv kjøpte jeg min både usett og uhørt - ble så fantastisk overrasket over prestasjonene- helt vanvittig! under hulk 2 sprakk jeg spottene i taket!

de går så kjellerdypt at din kjære nabo ikke vil merke hvor lyden kommer fra :-))

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Vincent_vega]

Har du prøvd Yamaha btw?

et viktig kriterie var at jeg klarte å få tak i et av de siste eksemplarer av 875, ikke av 876, som jeg synes var noe tammere i lyden... får jeg tilbake en 876, da gir jeg opp heile greia!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv kjøpte jeg min både usett og uhørt - ble så fantastisk overrasket over prestasjonene- helt vanvittig! under hulk 2 sprakk jeg spottene i taket!

de går så kjellerdypt at din kjære nabo ikke vil merke hvor lyden kommer fra :-))
    Får skylde på sprengningsarbeid i nærområdet! Hehe

Jeg er vannvittig spent på scenen i slutten av transformers hvor den roboten svever i sakte film over en jente og dypbassen går over alle støvleskaft! Hørte den på det B&W thx settet (med 2 stk passive 12" drevet av NC 2250) og jeg fikk frysninger nedover ryggen! Håper jeg topper det oppsettet på den scenen med ultraen! :-D

Hva er forskjell på 875 og 876? Har en kompis på andre siden av veggen med 7 kanals Kef IQ oppsett som sitter å funderer på onkyo...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får skylde på sprengningsarbeid i nærområdet! Hehe

Jeg er vannvittig spent på scenen i slutten av transformers hvor den roboten svever i sakte film over en jente og dypbassen går over alle støvleskaft! Hørte den på det B&W thx settet (med 2 stk passive 12" drevet av NC 2250) og jeg fikk frysninger nedover ryggen! Håper jeg topper det oppsettet på den scenen med ultraen! :-D

jeg har selv "kun" sett og opplevd dette på dvd utgivelse - men selv da reiv det godt i rommet! har hatt og testet mange subber, til mye over prisen til ultra - og jeg må si at svsen er konkurransedyktig til hvertfall doble prisen - og jeg synes den til film var en del over velo dd18 også!

lyden er halve opplevelsen sies det.. men vibrasjoner som ikke kan høres, de OPPLEVES med ultra'en, og det er en kjempe opplevelse forå si det mildt!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på 876 og 875 er det ikke så forferdelig mye forskjell ytelse messig.. men 805 var i sin tid omtrent like rå som 875 noe 806 ikke er i nærheten av..

de forskjeller jeg opplevde av betydning (og lyden er kriteriet, ettersom begge har det som trengs til kinoen) så var 876 litt "snillere" og mer forsiktig i fremtoningen.. mens 875 var litt mer badass.

ikke grensesprengende masse - men nok til at hadde det vært tomt for 875 så kan det være at jeg hadde revurdert litt..

personlig likte jeg onkyo stilen veldig godt til klipsch, og 875 mot rxv3800 synes jeg 875 tok et lite forsprang jevt over..

nå har jeg ikke hørt 3900, men denne skal visstnok være en del forbedret - men på andre siden føler jeg personlig at 876 gikk noe tilbake kontra 875 - etter min lydsmak da selvsagt..

til syvende og sist var også supertilbudet jeg fikk på onkyo som gjorde at det var best slik - betalte mindre for 875 (som jeg ville ha pga Reon) enn hva jeg ville betalt for yamaha 1800..

805 VS 1800 gjorde jeg ikke noe sjekk på

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv "kun" sett og opplevd dette på dvd utgivelse - men selv da reiv det godt i rommet! har hatt og testet mange subber, til mye over prisen til ultra - og jeg må si at svsen er konkurransedyktig til hvertfall doble prisen - og jeg synes den til film var en del over velo dd18 også!

lyden er halve opplevelsen sies det.. men vibrasjoner som ikke kan høres, de OPPLEVES med ultra'en, og det er en kjempe opplevelse forå si det mildt!
    RÅTT! Arbeidsdagen i morgen blir laaaaaaaaang! :lol:

Er spent på å teste supra kablene nå, skal ikke mangle på kobber ihvertfall! Rondo 4x4.0mm til senter og frontene, og classic 4.0mm til bakhøyttalerne. Litt kjipt at jeg må vente til fadern klarer å hoste opp penger for tv'en han kjøpte hos meg før jeg får råd til RS-62...

Er forsåvidt veldig fornøyd med rx-v1800 til klipsch på både musikk og film, men skal investere i rx-v3900 senere pga mulighet for å korrigere eq etter romkalibreringen manuelt. Kjøper naboen onkyo skal jeg selvsagt teste den

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RÅTT! Arbeidsdagen i morgen blir laaaaaaaaang! :lol:

Er spent på å teste supra kablene nå, skal ikke mangle på kobber ihvertfall! Rondo 4x4.0mm til senter og frontene, og classic 4.0mm til bakhøyttalerne. Litt kjipt at jeg må vente til fadern klarer å hoste opp penger for tv'en han kjøpte hos meg før jeg får råd til RS-62...

tenker det fort er glemt når huset rister denne helgen.. da har du glemt RS62 for en liten stund

Har selv TaraLabs, men tenker litt på å bytte til slike jeg også, eller teste et sett van del huul kabler som også får en del skryt..

får se hvor pengene flyger nærmeste tiden - har begynt å tenke litt på min andre hobby for tiden - nå som sommeren nærmer seg - og da går penger og tanker til litt bilprosjekt også

Side 32 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 532 1032 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •