Klipsch klubben - Side 319

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 319 av 1034 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 819 ... SisteSiste
Viser resultater 6,361 til 6,380 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Halla! Sitter idag med pioneer vsx-1017 og er ikke helt fornøyd med lyden.. Vet at RF-82 har mye mer å gå på, til og med pioneer vsx-814 knuste min 1017 til stereo bruk.
    Det er veldig skuffende.. Så da vil jeg prøve og finne en effektforsterker som gir god fylde, behagelig diskant og bra trøkk. Er parasound A-23 god nok? vil ikke bruke allverden av penger på dette, så for bli brukt A-23 om den er god nok? Er ellers åpen for alle forslag!

Takker på forhand!:wink:

a23 er en knall forsterker det, hvis du tenker i andre baner så vil kanskje upa 1 som jeg bruker på rf 82 være en god løsning og, de kan sammenlignes med
    xpa 2 men går for å ha bedre musikk egenskaper mye pga en roligere topp og
    samtidig masse detaljer og rom,anbafales å prøve av meg, mye for pengene
    vil komme på litt over 6k for 2 stk

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til effektforterker da? Har begynt og skjønne at dette med god lyd koster penger, men hvor mye jeg ut med ?
    Dette er vel like greit og kjøpe brukt?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Forslag til effektforterker da? Har begynt og skjønne at dette med god lyd koster penger, men hvor mye jeg ut med ?
    Kjøp brukt. Da blir det ikke så dyrt å prøve og feile. Kjøp og så selg igjen til samme pris dersom man ikke er fornøyd.
    Mye effekt å velge mellom der ute!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Kom nettopp ett par gode forslag i innleggene over ditt og på siden før Emotiva og Parasound. Er vel de som blir mest anbefalt til Klipsch om dagen i "budsjettklassen" såvidt jeg har fått med meg.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    a23 er meget bra spør du meg, bedre enn NC2250 også.. er prisen inne i bilde for du veldig lik lyd med emotiva til enenda billigere penge, jeg synes XPA-2 faktisk låter bedre enn A23, og har i tillegg mer krefter, A21 blir ørlite grann bedre til stereo, men koster da også mye mer - til film merker man det fint lite!

Men kan varmt anbefale A23!
    Dette er ikke noe påhopp eller for at jeg vill starte en negativ diskusjon. Men har du hørt NC serien og A-serien opp imot hverandre? Det har jeg gjort og jeg vill ikke påstå at det er stor forskjeller. Hvertfall ikke såpass store så du kan si at A23 er bedre enn NC-2250. Jeg synes igrunn A-serien er litt oppskrytt i forhold til NC om vi ser til pris å ytelse. NC serien gjør så å si samme jobb som A-serien. Design messig så ser jo A-serien helt overlegen ut, men etter min mening ikke vært pengne.

Sier ikke med dette at jeg ikke anbefaller A-23 til RF-82, men finnes rimeligere alternativer som vill gi bra fart i RF-82

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Dette er ikke noe påhopp eller for at jeg vill starte en negativ diskusjon. Men har du hørt NC serien og A-serien opp imot hverandre? Det har jeg gjort og jeg vill ikke påstå at det er stor forskjeller. Hvertfall ikke såpass store så du kan si at A23 er bedre enn NC-2250. Jeg synes igrunn A-serien er litt oppskrytt i forhold til NC om vi ser til pris å ytelse. NC serien gjør så å si samme jobb som A-serien. Design messig så ser jo A-serien helt overlegen ut, men etter min mening ikke vært pengne.

Sier ikke med dette at jeg ikke anbefaller A-23 til RF-82, men finnes rimeligere alternativer som vill gi bra fart i RF-82

ja, jeg har selv hatt NC2250 på RF83, og NC2125 på RC64, og gikk så over til nettopp A23 og A21 fordi jeg synes det var verdt det. ikke nødvendigvis til film, da merket jeg forholdsvis lite, men til ren hifi/stereo er faktisk Halo bedre enn NC, det er min påstand. Og ja, jeg hadde tatt A23 over NC2250...

men er helt enig i at det finnes billigere alternativer som kanskje er vel så bra, selv solgte jeg Halo settet mitt, rett og slett fordi til mitt bruk var Emotiva et bedre valg, lik lysignatur - krefter men til mye lavere pris. men skulle jeg hatt musikk i større prioritet enn hva jeg har hadde jeg nok muligens beholdt Haloene..

Men film er på filmrommet, og så får stereoen befinne seg på stua, det er vel der det må skje ting fremover hos meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye gode tips her ja!
    Hmm, ser det ligger en upa-5 på torget til 6k. Noe jeg burde vurdere å slå til på?8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette strider helt mot mine erfaringer. Perspektiv og dybde samt generelt lydbilde er noe helt annet i positiv forstand på min P7 A21 og A23 har tidligere hatt NC 2100 og 2250. Mye futt i NC men kan ikke samenlignes med Halo synes jeg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg har selv hatt NC2250 på RF83, og NC2125 på RC64, og gikk så over til nettopp A23 og A21 fordi jeg synes det var verdt det. ikke nødvendigvis til film, da merket jeg forholdsvis lite, men til ren hifi/stereo er faktisk Halo bedre enn NC, det er min påstand. Og ja, jeg hadde tatt A23 over NC2250...

men er helt enig i at det finnes billigere alternativer som kanskje er vel så bra, selv solgte jeg Halo settet mitt, rett og slett fordi til mitt bruk var Emotiva et bedre valg, lik lysignatur - krefter men til mye lavere pris. men skulle jeg hatt musikk i større prioritet enn hva jeg har hadde jeg nok muligens beholdt Haloene..

Men film er på filmrommet, og så får stereoen befinne seg på stua, det er vel der det må skje ting fremover hos meg..
    Fint at du tok det på denne måten, somregel blir det masse uro på dette forumet vid slike diskusjoner å påstander som dette.

Og når han som spørr skal bruke dette i kinoen tipper jeg da han spørr om hans reciver kan dra dette bra. Å vi er enige om at da er Emotiva et nok så bra valg til en mye lavere pris.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Dette strider helt mot mine erfaringer. Perspektiv og dybde samt generelt lydbilde er noe helt annet i positiv forstand på min P7 A21 og A23 har tidligere hatt NC 2100 og 2250. Mye futt i NC men kan ikke samenlignes med Halo synes jeg.

til stereo er jeg helt enig, til film med surround receiver er det liten forskjell synes jeg. har man dog stereo oppsett slik du har er jeg helt enig i at man merker forskjell på Halo, ikke nødvendigvis dobbelt så bra (som prisen antyder) men likevel bedre!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bøyer meg for at Halo er noe bedre i et reint stereo oppsett, har selv hatt P3 sammen med A21 og det er et konge sett og på brukten til en veldig god penge. Men personen som søprr her er ute etter effekt til kinoen om jeg ikke missforstår å der er det ikke så mye å hente i Halo i forhold til NC. Men som sagt, vi har alle forskjellige meninger å liker forskjellig lydbilde osv. Man må rett å slett danne sin egen mening om HT og EL.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan absolutt anbefale Emotiva XPA-5.
    Har sammenliknet Onkyo TX-NR807 + Emotiva XPA-5 med Onkyo TX-NR906, og Onkyo TX-NR807 + Emotiva XPA-5 er det langt mere punch i.
    Emotivaen har mer punch i bass, og følger også med hele veien til topps

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du tok det på denne måten, somregel blir det masse uro på dette forumet vid slike diskusjoner å påstander som dette.

Og når han som spørr skal bruke dette i kinoen tipper jeg da han spørr om hans reciver kan dra dette bra. Å vi er enige om at da er Emotiva et nok så bra valg til en mye lavere pris.
    jeg synes det må gå an å holde seg saklig, og respektere at andre kan ha annet syn og smak enn seg selv.

Ja, jeg mener Emotiva havner seg en plass mellom NC og Halo, du får mye mer for pengene og lite forskjell i lydkvalitet til film med emotiva, men har du lyst på littegrann ekstra i stereo, med stereo komponenter vil Halo utgjøre litt bedre kvalitet.

For meg fikk jeg mer krefter, i 1 box i emotiva, kontra 2 med Parasound til en mye lavere pris - og siden i dette oppsettet er film 1.prioritet var egentlig det valget enkelt, ettersom den funker bra til musikk også..

men hadde valget fått stå fritt hadde nok McIntosh kommet på besøk, i form av transistor i filmrommet, og rør i stereo oppsettet på stua:-)

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes det må gå an å holde seg saklig, og respektere at andre kan ha annet syn og smak enn seg selv.

Ja, jeg mener Emotiva havner seg en plass mellom NC og Halo, du får mye mer for pengene og lite forskjell i lydkvalitet til film med emotiva, men har du lyst på littegrann ekstra i stereo, med stereo komponenter vil Halo utgjøre litt bedre kvalitet.

For meg fikk jeg mer krefter, i 1 box i emotiva, kontra 2 med Parasound til en mye lavere pris - og siden i dette oppsettet er film 1.prioritet var egentlig det valget enkelt, ettersom den funker bra til musikk også..

men hadde valget fått stå fritt hadde nok McIntosh kommet på besøk, i form av transistor i filmrommet, og rør i stereo oppsettet på stua:-)
    La oss alle slå oss til ro med dette, og ende denne diskusjonen.
    Effekt-amp valg er et ofte-relatert spørsmål, spesielt blant nybegynnere, og denne diskusjonen fører nok mest til forvirring.

Folk har forskjellige bruksområder, ører og preferanser. Man må se ann budsjett og bruksområde! :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    La oss alle slå oss til ro med dette, og ende denne diskusjonen.
    Effekt-amp valg er et ofte-relatert spørsmål, spesielt blant nybegynnere, og denne diskusjonen fører nok mest til forvirring.

Folk har forskjellige bruksområder, ører og preferanser. Man må se ann budsjett og bruksområde! :wink:

det må da være lov å diskutere sine preferanser og valg uten at det skulle by på problemer vel? det ble vel forklart noen tips på denne siden, i forskjellige prisklasser, og Halo serien som han så på var vel den dyreste som kom på banen? ikke vet jeg hva du tenker på...

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    det må da være lov å diskutere sine preferanser og valg uten at det skulle by på problemer vel? det ble vel forklart noen tips på denne siden, i forskjellige prisklasser, og Halo serien som han så på var vel den dyreste som kom på banen? ikke vet jeg hva du tenker på...
    Såklart er det lov å diskutere. Men det er jo bekreftet at emotiva gir mye for pengene, og er en av de bedre valg av effekt innen flerkanalers i det lavere prissegmentet. Er man derimot mer ute etter stereo er dyrere som oftest bedre, men sier ikke at det er hvert det. Mulig jeg dreit meg ut litt i forrige post, men støtter din påstand om at effekt til det dobbelte av emotiva lite sannsynlig er dobbelt så bra.
    Det kom kanskje uklart fram, men selv er jeg tilhenger av det som gir mest for pengene, men skjønner de som ønsker å punge ut det dobbelte for noe som gir det et lite hakk ekstra! Men da er budsjettet en helt annen også.
    Men fortsett diskusjonen, jeg trekker meg ut nå :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bøyer meg for at Halo er noe bedre i et reint stereo oppsett, har selv hatt P3 sammen med A21 og det er et konge sett og på brukten til en veldig god penge. Men personen som søprr her er ute etter effekt til kinoen om jeg ikke missforstår å der er det ikke så mye å hente i Halo i forhold til NC. Men som sagt, vi har alle forskjellige meninger å liker forskjellig lydbilde osv. Man må rett å slett danne sin egen mening om HT og EL.
    Hvis oppsettet skal brukes bare til film er nok NC like bra ja. Eneste jeg føler jeg har fått ekstremt bra utbytte av er A23 i mono på RC 7 det bare ruler, men her kan jo 2125 være tingen da.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis oppsettet skal brukes bare til film er nok NC like bra ja. Eneste jeg føler jeg har fått ekstremt bra utbytte av er A23 i mono på RC 7 det bare ruler, men her kan jo 2125 være tingen da.
    Da er så å si 3stk her inne enige og merk det folkens.. UTEN negativ omtale eller trusler. Slike diskusjoner som dette setter jeg helt klart pris på, holde det saklig og få si sin mening uten påhopp!

Jeg bruker nå XPA-5 på mine RF-7 og RC-7 å det funker helt konge! Har en Parasound NC5250 også, den er i mitt tykke litt bedre, men til mitt bruk er XPA-5:en mer enn god nok.

Hornman: Direkte spm. til deg. Åssen synes du RS-7 funker? Jeg kjøpte RC-7 + RW-12 av samme fyr

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA har jeg et spørsmål her, sitter å tenker litt. Er litt keen på å teste Emotiva sine monoblokker. Som sagt her over har jeg så har jeg en 7-frontrekke. UPA-1 er jo noe amerikanerne sier er bra nok til disse, hadde XPA-1 vært skikkelig overkill? Tenkte da kanske 3x UPA-1 og 2stk XPA-1 å da bruke storebror til frontene, lillebror til senter å bak.

Sitter som sagt bare å leker med tanken her å vill ha deres meninger og synspunkter på om det er vært pengene osv.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Do it!

DA har jeg et spørsmål her, sitter å tenker litt. Er litt keen på å teste Emotiva sine monoblokker. Som sagt her over har jeg så har jeg en 7-frontrekke. UPA-1 er jo noe amerikanerne sier er bra nok til disse, hadde XPA-1 vært skikkelig overkill? Tenkte da kanske 3x UPA-1 og 2stk XPA-1 å da bruke storebror til frontene, lillebror til senter å bak.

Sitter som sagt bare å leker med tanken her å vill ha deres meninger og synspunkter på om det er vært pengene osv.
    [YOUTUBE]<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lmUZGdi7Ty4&hl=nb_NO&fs=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lmUZGdi7Ty4&hl=nb_NO&fs=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>[/YOUTUBE]

Side 319 av 1034 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 819 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •