Klipsch klubben - Side 314

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 314 av 1033 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 814 ... SisteSiste
Viser resultater 6,261 til 6,280 av 20659
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Tja, har SVS PC12-NSD selv og er meget fornøyd (men PC13-ULTRA frister fælt). Går dypt, lett å plassere, høy kvalitet, men føler den ikke holder skikkelig følge med mine RF-63-er (skyldes sikkert dårlig kalibrering) under musikk. Har ikke hørt noen blåse-/puste-lyder, men så står subben 50m fra en familie som er i seng i 21-tiden (mao lite tid film etter jobb) og foreldrene mine er i etasjen under.
    Har også noen venner som har PC12-NSD og PB12-NSD. Begge er storfornøyde

Sinnsyk valuta for pengene ihvertfall.
    er ikke nødvendigvis dårlig kalibrering, 3 stk 6 tommere med GOD effekt er nok raskere enn et 13,5 tommers TUNGT (over 20 kg fikk jeg høre) element, men kommer jo an på hva du spiller også da

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kjører selv en XPA-3 på RF-7 og RC-7 og den gjør ihvertfall en kjempejobb der.
    leser at mange bruker flere upa, f.eks 2stk upa-1 til fordel for xpa-2 på klipsch rf-83, vet du hvorfor noen gjør det? det er jo tonnevis av mer krutt i xpa 2 enn det 2stk upa-1 kan gi...:?:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    leser at mange bruker flere upa, f.eks 2stk upa-1 til fordel for xpa-2 på klipsch rf-83, vet du hvorfor noen gjør det? det er jo tonnevis av mer krutt i xpa 2 enn det 2stk upa-1 kan gi...:?:

nå vet ikke jeg hva kane mener om dette ,men upa 1 er forholdsvis ny modell fra iår , på forumet til emotiva er det flere som har testet disse opp mot hverandre(også mot xpa3 og 5) og det klare flertallet holder upa 1 som best av de to, men det er ikke kjempeforskjell blir det påpekt, upa 1 skal være roligere i topp og mellomtone og mer kontrollert enn "the beast" xpa 2 i bass området, seperasjonsevnen,romfølelse og detaljnivået skal også være noe bedre hos upa 1, mye av dette kommer nok fra monokonstruksjon.
    xpa 2 har mye større trafo,men upa 1 har mye større lyttebank, jeghar sendt mail og fått svar fra emotiva at upa 1 lett skal dra de større i rf serien.
    de pleier faktisk å si ifra hvis de er i tvil , men dette gjelder ht med mye tyngre laster. xpa2 er jo kjent som the beast så der er det mye krutt men ikke den musikkgjenngivelsen som upa 1 gir.

dette kan være grunnen til at noen bruker disse kontra xpa 2 men det blir jo en smakssak og plasssak, for begge gir mye for grunkene

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer helt sikkert det Jokris, jeg har ikke hørt de selv. XPA-3 i samkjør med Onkyo er ihvertfall veldig rolig i toppen hos meg, å kan spille overdøvende høyt. Men alikevel så vet jeg liksom det ligger enda mer i høytalerene. Spørs om det kanskje blir å kjøpe meg en XPA-2 eller ett par XPA-1 til vinteren igjen.

Blir uansett ikke noe handling enda. Sommeren er her, å er nok av andre ting å bruke pengene på....
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer helt sikkert det Jokris, jeg har ikke hørt de selv. XPA-3 i samkjør med Onkyo er ihvertfall veldig rolig i toppen hos meg, å kan spille overdøvende høyt. Men alikevel så vet jeg liksom det ligger enda mer i høytalerene. Spørs om det kanskje blir å kjøpe meg en XPA-2 eller ett par XPA-1 til vinteren igjen.

Blir uansett ikke noe handling enda. Sommeren er her, å er nok av andre ting å bruke pengene på.... :)
    high end gass grill? og litt high end biff kanskje? hahah!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir uansett ikke noe handling enda. Sommeren er her, å er nok av andre ting å bruke pengene på....

xpa 1 er jo kongebra og forøvrig så går xpa 3 for å være like god som xpa 2 stereo messig, er kun hvis man har ekstremt tungdrevne ht at xpa 2 har en force ovenfor xpa 3.
    jeg får av en eller annen grunn besøk av oppgraderingsspøkelset fra jan-feb til agust september jeg sep til jan er det rolig hos meg:lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    high end gass grill? og litt high end biff kanskje? hahah!

utifra hvor kane bor tenker jeg kanskje sjølivet frister

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Kjøpte komplett Klipsch sorround oppsett for ca 3 mnd siden. Fikk tak i en brukt Parasound HCA 2205 AT fra USA, her skulle det satses på lyd !
    Spilte inn høyttalerne dag og natt i ca en uke før jeg kalibrerte systemet og ble sånn passe fornøyd. Tettet igjen den ene porten på hver av høyttalerne da jeg syntes bassen var litt "boomete", ble tightere da.
    Var lenge usikker på om jeg egentlig hadde gjort det rette valget mtp høyttalere..
    I dag fant jeg ut at jeg ville prøve en runde med kalibrering. Åpnet alle portene igjen og fant frem kalibreringsmikrofonen. etter at kalibreringen var ferdig var det bare å sette seg ned med de samme filmene og cdène jeg hadde hørt på tidligere og for en forskjell ! Om det er innspillingstiden eller dårlig kalibrering første gangen skal ikke jeg svare på, men nå er ivertfall tvilen borte
    Smiler fra øre til øre , he he

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt å høre. Selv synes jeg lyden hos meg bare er bedre og bedre for hver gang jeg får dratt på, så er ikke umulig at innspillingstiden spiller inn en smule. Kanskje en kombinasjon av begge tingene.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs2rsr
    Hei !

Kjøpte komplett Klipsch sorround oppsett for ca 3 mnd siden. Fikk tak i en brukt Parasound HCA 2205 AT fra USA, her skulle det satses på lyd !
    Spilte inn høyttalerne dag og natt i ca en uke før jeg kalibrerte systemet og ble sånn passe fornøyd. Tettet igjen den ene porten på hver av høyttalerne da jeg syntes bassen var litt "boomete", ble tightere da.
    Var lenge usikker på om jeg egentlig hadde gjort det rette valget mtp høyttalere..
    I dag fant jeg ut at jeg ville prøve en runde med kalibrering. Åpnet alle portene igjen og fant frem kalibreringsmikrofonen. etter at kalibreringen var ferdig var det bare å sette seg ned med de samme filmene og cdène jeg hadde hørt på tidligere og for en forskjell ! Om det er innspillingstiden eller dårlig kalibrering første gangen skal ikke jeg svare på, men nå er ivertfall tvilen borte
    Smiler fra øre til øre , he he
    Bra dte ikke er noe tvil lenger 8)

Jeg fikk mine RF-7 ferdig innspillt om dem noengang blir det :?: Så kan ikke helt svare på dette med innspilling, men har man lest litt her så skjønner man at det han mue å si på Klipsch

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har isje tatt meg tid te lesa gjennom alt her enda, ganske mye lesestof. Men Lurer på Om Electrocompaniet er noe og matche med RF82?????? ?:? :? :?

Har mulighet for en AW-120-M til en god pris.
    Bruke den som efektrinn sammen med min Onkyo SR-705 til og dra Mine RF-82

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke nødvendigvis dårlig kalibrering, 3 stk 6 tommere med GOD effekt er nok raskere enn et 13,5 tommers TUNGT (over 20 kg fikk jeg høre) element, men kommer jo an på hva du spiller også da
    Nå skal ikke forsterkeren flytte HELE elementet frem og tilbake da! Så at elementet veier over 20kg har veldig lite med saken å gjøre. Hvis de 20kg er fordelt på et solid chassi, tung og stor motor og lett membran vil det absolutt kunne spille "kjapt" nok. Poenget er om forsterkeren har god nok kontroll på membranen, slik at den starter og stopper fort nok.
    I tillegg har frekvenskurven en god del å si på hvordan vi oppfatter lyden, ikke bare om det er mye eller lite bass, men også om den er "stram", "tight", "kjapp" osv. Samtidig sier ikke frekvensreponsen alt om hvordan det spiller heller, og for all del må man ikke glemme hvordan rommet påvirker det hele.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Tja, har SVS PC12-NSD selv og er meget fornøyd (men PC13-ULTRA frister fælt). Går dypt, lett å plassere, høy kvalitet, men føler den ikke holder skikkelig følge med mine RF-63-er (skyldes sikkert dårlig kalibrering) under musikk. Har ikke hørt noen blåse-/puste-lyder, men så står subben 50m fra en familie som er i seng i 21-tiden (mao lite tid film etter jobb) og foreldrene mine er i etasjen under.
    Har også noen venner som har PC12-NSD og PB12-NSD. Begge er storfornøyde

Sinnsyk valuta for pengene ihvertfall.
    NSD'en du har er en kjempe SUB det, men er nok i minste laget for å følge RF-63'ene dine hvis du gnur skikkelig på. Da er nok en Ultra veien å gå, men det sier du jo selv også En til NSD kan kanskje også funke. Må du nesten se an selv med tanke på hva du har plass til.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Har isje tatt meg tid te lesa gjennom alt her enda, ganske mye lesestof. Men Lurer på Om Electrocompaniet er noe og matche med RF82?????? ?:? :? :?

Har mulighet for en AW-120-M til en god pris.
    Bruke den som efektrinn sammen med min Onkyo SR-705 til og dra Mine RF-82
    Electrocompaniet er vel kjent for å være en bra match på Klipsch, så tror ikke en AW-120-M er noe dårlig løsning på RF-82'ene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rs7

Wow da fant jeg et sett mint condition RS7 i nærheten til og med ( whats the ods ) Da er endelig RF 7 settet mitt komplett. RF 52 på brukten folkens.

De er svææære hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reference serien vs Icon W serien

Hei.

Da har jeg endelig fått feriepengene mine, og nå skal de ut igjen. Skal endelig få kjøpt anlegg. Men har fått veldig gode priser fra en butikk på både Reference serien og Icon W serien. Jeg har dessverre ikke fått sett Icon W serien i levende live, så er det noen her som har noe sammenligningsgrunnlag som kan hjelpe meg å velge riktig?

Icon serien er noe dyrere, er dette pga at de har bedre lyd, eller pga at de er vesentlig mer WAF enn Reference serien?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kawasakizzr
    Hei.

Da har jeg endelig fått feriepengene mine, og nå skal de ut igjen. Skal endelig få kjøpt anlegg. Men har fått veldig gode priser fra en butikk på både Reference serien og Icon W serien. Jeg har dessverre ikke fått sett Icon W serien i levende live, så er det noen her som har noe sammenligningsgrunnlag som kan hjelpe meg å velge riktig?

Icon serien er noe dyrere, er dette pga at de har bedre lyd, eller pga at de er vesentlig mer WAF enn Reference serien?
    Uten å dvelle på det, så vil jeg ganske enkelt si at Icon W serien er dyrere fordi den har mer WAF og har bedre byggekvalitet.

Jeg har lest og selv hørt at WF-34 kan bli for svak i bassen, og at denne modellen bør unngås. Dersom du går for Icon må det bli WF-35 modellen.
    WF-35 kan ikke måle seg i dybden bassmessig med f.eks. RF-82. Men så er det jo en 8" tommer mot en 5,25".

Jeg gikk fra RF-82 til WF-35 fordi jeg ikke følte jeg mistet noe lydmessig(litt på den dype bassen, kan kompenseres ved å ha en god sub eller to), men samtidig fikk en finere høyttaler som tok litt mindre plass.

Jeg kommer nok til å gå for RF-serien igjen når jeg en gang skal ha dedikert kinorom. Icon W serien er for meg en fin stuekino.

Edit: Må også nevne at Icon W serien har den nyeste teknologien fra Klipsch hva gjelder hornløsningen. Jeg har faktiskt hørt rykter om at den nye Reference-serien som kommer til høsten/vinteren, kommer til å basere seg på hornteknologien som sitter i Icon W.

Edit 2: Jeg har kun WF-35 hjemme for øyeblikket. Resten av Icon W serien, sub, bakhøyttalere og center får jeg i neste uke.

Edit 3: Jeg antar at du skal ha oppsettet i hjemmekinorommet du har styrt med. Bottom line: Du får mest lyd for pengene dersom du velger RF-serien. Det er en grunn til at så få har Icon W-serien og så mange har RF-serien.

Edit 4: Ettersom Icon W serien trolig ikke har solgt så veldig bra, så er det gode priser å hente der ute på markedet. Det erfarte jeg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Uten å dvelle på det, så vil jeg ganske enkelt si at Icon W serien er dyrere fordi den har mer WAF og har bedre byggekvalitet.

Jeg har lest og selv hørt at WF-34 kan bli for svak i bassen, og at denne modellen bør unngås. Dersom du går for Icon må det bli WF-35 modellen.
    WF-35 kan ikke måle seg i dybden bassmessig med f.eks. RF-82. Men så er det jo en 8" tommer mot en 5,25".

Jeg gikk fra RF-82 til WF-35 fordi jeg ikke følte jeg mistet noe lydmessig(litt på den dype bassen, kan kompenseres ved å ha en god sub eller to), men samtidig fikk en finere høyttaler som tok litt mindre plass.

Jeg kommer nok til å gå for RF-serien igjen når jeg en gang skal ha dedikert kinorom. Icon W serien er for meg en fin stuekino.

Edit: Må også nevne at Icon W serien har den nyeste teknologien fra Klipsch hva gjelder hornløsningen. Jeg har faktiskt hørt rykter om at den nye Reference-serien som kommer til høsten/vinteren, kommer til å basere seg på hornteknologien som sitter i Icon W.

Edit 2: Jeg har kun WF-35 hjemme for øyeblikket. Resten av Icon W serien, sub, bakhøyttalere og center får jeg i neste uke.

Edit 3: Jeg antar at du skal ha oppsettet i hjemmekinorommet du har styrt med. Bottom line: Du får mest lyd for pengene dersom du velger RF-serien. Det er en grunn til at så får har Icon W-serien og så mange har RF-serien 8)

Edit 4: Ettersom Icon W serien trolig ikke har solgt så veldig bra, så er det gode priser å hente der ute på markedet. Det erfarte jeg selv.
    Takk for et meget godt og utfyllende svar. Jeg får ta en liten diskusjon med frøkna i huset og høre hva hun sier. Hun har tidligere sagt at det er samme for henne, så lenge det gir bra lyd. Too be continued

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kawasakizzr
    Takk for et meget godt og utfyllende svar. Jeg får ta en liten diskusjon med frøkna i huset og høre hva hun sier. Hun har tidligere sagt at det er samme for henne, så lenge det gir bra lyd. Too be continued
    Det ble bedre stemning her hos meg da dama følte hun hadde fått viljen sin og fått inn noen penere høyttalere som også tok mindre plass.
    Sannheten er jo at jeg også synes det ble finere og bra at de tok litt mindre plass. Nå er vi begge fornøyd her i stua

Lykke til!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken sub skal man velge av disse:

Klipsch RW-12

SVS PB12-NSD

Som jeg ser det så er det kun Klipsch som går å få tak i i Cherry. og den er litt mindre og håper på at den er litt lettere og sette i stuen. Men så er det de da at jeg ikke hørt så mye om klipsch sine suber, men SVS sine hører du om i hver tråd her... så vill jo ikke kjøpe katta i sekken om dere skjønner. Skulle satt pris på kjapt svar

Side 314 av 1033 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 814 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •