Klipsch klubben - Side 310

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 310 av 1033 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 810 ... SisteSiste
Viser resultater 6,181 til 6,200 av 20659
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    det blir nok mye bedre, men det blir mye bedre dersom du bruker en skikkelig forsterker og ikke en receiver, for å si det litt ærlig.
    Men, jeg må jo nesten ha receiver i ett hjemmekino oppsett vel? Eller hva mener du med skikkeli forsterker?

men det er en annen verden med effektforsterker, kontra kun receiver, alt strammes på en måte opp, om jeg kan forklare det på den måten.. på både lave og høye volum..
    Er ikke effektforsterker skikkeli forsterker nok da mener du?

hvis de blir ukontrollert ved høye volum, men ikke ved lavere volum, kan det også tyde på at receiver/forsterkeren din begynner å miste kontrollen, og rett og slett har for lite krefter til å holde følge med volumet..
    Ukontrollert er kanskje ikke rett ordet, men nervøs
    men kan være att alt er nytt, og bare satt random på gulvet til innspilling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir et enkelt og greit nei. RC64 er lett å få til å spille høyt, men den er ikke så lett for en receiver å ha kontroll på, og på til å punche skikkelig..

Onkyo vil nok absolutt ikke ha nok krefter til å drive RC64 skikkelig, det er faktisk i mine øyne lettere å få RF82 til å trykke med receiver, enn RC64, mulig pga trykkammer løsning, men min erfaring er at RC64 fort kan virke litt daff med lite krefter, mens med en brokoblet A23, NC2125, Emotiva XPA-3/XPA-5, så er det virkelig noe HELT annet som skjer!

Men likevel; jeg tror nok fremdeles at La Scala'ene dine er i en litt annen liga anyway!
    dette er jeg 100% enig i, når jeg har kun hatt ett effekttrinn hjemme så har det endt opp på rc64, har gitt større løft kvalitetsmessig enn å ha det på rf82 faktisk

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, jeg må jo nesten ha receiver i ett hjemmekino oppsett vel? Eller hva mener du med skikkeli forsterker?

----til å drive så store høytalere, mener jeg at receiver ikke er i nærheten av en effektforsterker med mer krefter, både watt og strøm. men ja, man bør ha receiver, men ikke nødvendigvis til å drive høytalere, men til å dekode lydformater etc..

---------en effektforsterker kan være skikkelig, man får vel de ned i 1000lappen og til mange hundretusen.. men poenget var at en receiver ikke normalt ikke klarer å få samme kontroll som en effektforsterker.
    en receiver kan også være en skikkelig forsterker, men det jeg ville frem til var at en receiver til 20 000, normalt sett ikke har like mye krefter som en ren effektforsterker til 10-20 000 bare for å nevne et eksempel.

men kan være att alt er nytt, og bare satt random på gulvet til innspilling[/QUOTE]

--------jeg synes Klipsch blir mer punch og dynamikk, hornet roer seg, og bassen føles dypere og mer kontant etter innspilling.

Men når man bruker en for svak receiver eller for liten effektforsterker merker man det når volumet blir veldig høyt, at det rett og slett ikke vil mer, høytalerne mister kontrollen på lydbildet, volumet øker ikke mens man øker volumet, ting blir udefinert - vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det..

Men med mer krefter bak spakene vil man på tilsvarende volum ha samme kontroll i lydbildet som ved lavere volum, bortsett fra at volumet da er høyere..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

----til å drive så store høytalere, mener jeg at receiver ikke er i nærheten av en effektforsterker med mer krefter, både watt og strøm. men ja, man bør ha receiver, men ikke nødvendigvis til å drive høytalere, men til å dekode lydformater etc..

---------en effektforsterker kan være skikkelig, man får vel de ned i 1000lappen og til mange hundretusen.. men poenget var at en receiver ikke normalt ikke klarer å få samme kontroll som en effektforsterker.
    en receiver kan også være en skikkelig forsterker, men det jeg ville frem til var at en receiver til 20 000, normalt sett ikke har like mye krefter som en ren effektforsterker til 10-20 000 bare for å nevne et eksempel.

men kan være att alt er nytt, og bare satt random på gulvet til innspilling

--------jeg synes Klipsch blir mer punch og dynamikk, hornet roer seg, og bassen føles dypere og mer kontant etter innspilling.

Men når man bruker en for svak receiver eller for liten effektforsterker merker man det når volumet blir veldig høyt, at det rett og slett ikke vil mer, høytalerne mister kontrollen på lydbildet, volumet øker ikke mens man øker volumet, ting blir udefinert - vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det..

Men med mer krefter bak spakene vil man på tilsvarende volum ha samme kontroll i lydbildet som ved lavere volum, bortsett fra at volumet da er høyere..[/QUOTE]

ja, men der er jeg absolutt enig
    Receiver er IKKE nok til og drive ht'ne, og derfor blir de også effektforsterker i framtiden når lommeboken tillater det Og satser da gjerne på 3*monoblokker ala 300w ++ og strømsterke for å drive front og center, og lar receiver ta seg av bak, og evt side når den tid kommer

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes mange recievere klarer seg overaskende bra.
    Har hørt på JBL ES80 høytaller pakken som spiller imponerende bra med en 4000kr onkyo reciever.
    Min egen erfaring med mine Infinity kappa 7.1i som er regnet som en ganske tungdrevet høytallere, klarte seg også veldig bra med en Denon 5x90w forsterker 8 ohm.
    Jeg prøvde flere effektforsterkere til reciveren, Nad 216thx effektrinn syntes både meg og andre gav ett lysere og litt mindre fyldighet i lydbildet en Denon recieveren, prøvde også en Luxman M02 2x150w effektrinn, denne spilte ganske likt som denon recieveren, kansje en anelse bedre men forskjellene er små.
    Effektforsterkeren som gav merkbart bedre resultat er den Nakamichi PA5 II jeg bruker idag, denne har merkbart bedre driv i høytallerene.
    Jeg prøvde også den kraftigste Nakamichi effektforsterkeren PA7 II, den gav ingen merkbar forbedring i forhold til PA5 II som jeg bruker nå..
    Uansett om ett par av effektforsterker er meget gode, klarer de ikke å reparere høytallerens dårlige mellomtone.
    Så løsningen for min del var å kjøpe klipsch høytallerene..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydsignatur er veldig smak og behag, og derfor kan det være du likte lyden til denon bedre, men tviler sterkt på at den denonen, eller onkyoen du nevner har like mye krefter til større høytalere, spesielt når volumet øker..

matching er alfa omega, og kanskje vel så viktig som kreftene er.

ta rør forsterker f.eks, de lager kjempe flott lyd, men kreftene har ofte sine begrensninger kontra større AB, hvor de mister kontrollen når man skal spille stygghøyt, mens de hos noen kan spille drittøft sålenge ikke volumet skal være høyest mulig, og med høytalere med litt høy følsomhet!

men watt, og ikke minst støm er noe receivere er mindre flinke til, og da spesielt billigere receivere, og da ikke sammenlignes med større og kraftigere forsterkere normalt sett!

som du nevner med Nad'en at det ble lysere lydbilde, er noe jeg ikke er altfor glad i heller, og tester og sjekker i hovedsak etter nøytrale og aller helst litt feite/mørkere/varmere forsterkere, som jeg synes er mer behagelig, og tøffere å høre på!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun hørt en receiver som har hatt full kontroll på mine tidligere RF3 II og det var flaggskipet til marantz for et par år siden men den kostet 35000.-

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har kun hørt en receiver som har hatt full kontroll på mine tidligere RF3 II og det var flaggskipet til marantz for et par år siden men den kostet 35000.-

jeg har hatt noen maranz modeller nå og må si at for meg så er det den beste matchen jeg har hatt med klipsch av recivere, de har ett rykte ,via anmeldelser?,for å ikke ha nok krefter til å spille film høyt,men i forhold til andre receivere har jeg ikke opplevd at de har vært svakere i bruk,med unntak av onkyo 805 som var en sjeldenhet av en receiver
    som alle receivere så opplever jeg at det selvsagt blir bedre med effekttrinn og kontrollen på ht øker slik at man kan spille med bedre detaljgjenngivelse, økt rom,og kontroll ved høyt volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponert:)

Skal si desse 2x50 wattene inponerer mer og mer
    Xindak v30 kombinert med RF-63 er meeget bra match!
    Høytalerene blir bare bedre og bedre!
    Ligger fyllesyk og jæ.. På sofaen og guffer Dire Straits live dvd,dette må bare oppleves
    Ha en strålende 17 mai godtfolk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har hatt noen maranz modeller nå og må si at for meg så er det den beste matchen jeg har hatt med klipsch av recivere, de har ett rykte ,via anmeldelser?,for å ikke ha nok krefter til å spille film høyt,men i forhold til andre receivere har jeg ikke opplevd at de har vært svakere i bruk,med unntak av onkyo 805 som var en sjeldenhet av en receiver
    som alle receivere så opplever jeg at det selvsagt blir bedre med effekttrinn og kontrollen på ht øker slik at man kan spille med bedre detaljgjenngivelse, økt rom,og kontroll ved høyt volum.

helt enig i det ang 805, men også 875 som var samme med med bedre bildebehandling om jeg husker rett.. den var rett og slett et beist! tung som fy, og med masse krefter!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har faktisk hørt lite på marantz, og da de "vanlige" receiverene om det kan sies, er det jeg faktisk har vært borti - men jeg har faktisk ikke hørt en eneste som har hatt full kontroll på RF82 eller RF83, men Pioneer susano (eller noe slikt) har jeg såvidt testet litt, og den var det skikkelig sprut i!! - likte dog ikke lydsignaturen så altfor godt..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig i det ang 805, men også 875 som var samme med med bedre bildebehandling om jeg husker rett.. den var rett og slett et beist! tung som fy, og med masse krefter!

jepp, tok bare ikke med den fordi jeg ikke selv har hatt den, men den var nok om mulig enda kraftigere enn 805

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Ligger fyllesyk og jæ.. På sofaen og guffer Dire Straits live dvd,dette må bare oppleves
    rør på klipsch får noe magisk ut av høytalerne som jeg aldrig har hørt på noen transistor og det at rør ikke kan rocke er bullshit hehe

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt

Hadde selv en Xindak V30 på hjemlån, jeg hadde ikke lyst å levere den fra meg for å si det slikt. Har selv bestilt en og venter på at den skal ankomme.
    Har tidligere brukt Denon reciver og Parasound effekt på mine RF63 og det er noe med rør som fikk meg til å bikke over den veien.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Hadde selv en Xindak V30 på hjemlån, jeg hadde ikke lyst å levere den fra meg for å si det slikt. Har selv bestilt en og venter på at den skal ankomme.
    Har tidligere brukt Denon reciver og Parasound effekt på mine RF63 og det er noe med rør som fikk meg til å bikke over den veien.
    Du er ikke alene! går du inn på hifisentralen.no og deres klipsch forum så bruker vel 90% rør på klipsch hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene! går du inn på hifisentralen.no og deres klipsch forum så bruker vel 90% rør på klipsch hehe

har du hørt jasmine el34 på klipsch, står en på brukten som jeg dessverre ikke kan kjøpe nå,men synes disse har ett fint utseende også , så hvis de er god på lyd og så kan det være interesant på sikt, håper å kunne beholde rf82 selv om jeg går for rf63 og da kan jeg kanskje på stjålet til meg noen kvadrat på sikt til ett koseoppsett

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du Eddie, det merkes. Henger der også, ikke så aktiv men observerer rundt om.
    Har selv fått inntrykket av at HFS brukere består av kun rør-tøs!

Det som irriterer meg mest er i grunn, hvorfor jeg spyttet ut så mye penger i en A51 når jeg kunne få en forsterker som etter min smak passet mye bedre til mitt anlegg for bare 10 lapper. Grunnen til A51 var at jeg hadde kino nylig, men har solgt unna alt til fordel for stereo. Rør og Klipsch er for min del, magisk!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Du Eddie, det merkes. Henger der også, ikke så aktiv men observerer rundt om.
    Har selv fått inntrykket av at HFS brukere består av kun rør-tøs!

Det som irriterer meg mest er i grunn, hvorfor jeg spyttet ut så mye penger i en A51 når jeg kunne få en forsterker som etter min smak passet mye bedre til mitt anlegg for bare 10 lapper. Grunnen til A51 var at jeg hadde kino nylig, men har solgt unna alt til fordel for stereo. Rør og Klipsch er for min del, magisk!
    Problemet er at de fleste her inne ser ut til å være ute etter store feite effekt forsterkere! noe de fleste Klipsch ikke har noe behov for...RF7/83 er vel de eneste som trenger veldig mye strøm/watt noe "normale" rørforsterkere kan slite litt med men det er vel derfor jeg liker de "mindre" i RF serien samt Heritage serien.Klipsch kan til nød kjøres på transistor kl A slik som sugden,vincent osv men normalt sett så klarer ikke transistorer og få frem mellomtonen slik rør gjør og det er jo en grunn til at Klipsch er laget så sinnsykt lettdrevent...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har du hørt jasmine el34 på klipsch, står en på brukten som jeg dessverre ikke kan kjøpe nå,men synes disse har ett fint utseende også , så hvis de er god på lyd og så kan det være interesant på sikt, håper å kunne beholde rf82 selv om jeg går for rf63 og da kan jeg kanskje på stjålet til meg noen kvadrat på sikt til ett koseoppsett
    Tror nok den vol fungere meget bra til et kose anlegg eller så har du feks denne som har litt mer effekt Cayin A-70T selges

masse i den prisklassen som spiller ringer rundt transer til flere ganger pris på Klipsch

Side 310 av 1033 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 810 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •