Klipsch klubben - Side 308

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 308 av 1033 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 808 ... SisteSiste
Viser resultater 6,141 til 6,160 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynner å peile meg smått inn på komponenter i det kommende anlegget jeg skal ha.

Hva mener dere om oppsettet?

Onkyo... (vente på nye modeller?)
    Abrahamsen V4.0
    Abrahamsen V6.0
    Klipsch RF-82
    Klipsch RC-62
    Klipsch RS-52
    SVS PC-13Ultra

Kabler har jeg ikke sett på ennå.
    Har dere noe å tilføye/endre her?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trespasser
    Begynner å peile meg smått inn på komponenter i det kommende anlegget jeg skal ha.

Hva mener dere om oppsettet?

Onkyo... (vente på nye modeller?)
    Abrahamsen V4.0
    Abrahamsen V6.0
    Klipsch RF-82
    Klipsch RC-62
    Klipsch RS-52
    SVS PC-13Ultra

Kabler har jeg ikke sett på ennå.
    Har dere noe å tilføye/endre her?
    Hva skal anlegget brukes til?
    Ser jo ut som ett herlig anlegg, men jeg har enda tilgode å prøve Abrahamsen:-D
    Ville kanskje anbefalt RC-64 om du satser litt på film

Av Onkyo kan jeg anbefale 1007 som jeg selv har, evt. om budsjettet tilatter der 3007, da den er mer strømsterk (nå skal jo du ha effektforsterker men), og den har bedre bildebehandlingskomponenter Om det er verdt å vente på "nye modeller" er vanskeli å si... spørs vel litt hvor travelt du har de

Av kabler er de vanskeli å si noe... spørs på budsjett å hvor mye du vil legge i de
    Er noe splittet meninger om det virkelig er verdt å legge mye penger i ht kabler men, jeg mener det er greit å være sikker på att de ikke er for "dårlig" i forhold til resten

Hørt mye bra om ViaBlue kablene, og lurer på om jeg kommer til og bytte til de selv etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine tips her ElDuce. Anlegget skal brukes til 70% musikk og 30% film. Vanskelig å sette dette opp i prosent, blir jo en del mer tid på musikklytting enn å se på film. Musikken og filmer vil hovedsaklig bli spillt fra PC.

Mtp. Abrahamsen V6.0 så burde jeg vel kanskje gått for en reciever med balansert xlr inngang? Dette blir fort dyrt... Hadde i utgangspunktet tenk å holde meg til rundt 50k for fullt anlegg. Er det stor forskjell på en balansert inngang i forhold til vanlige? Må prøve å kjøpe mest mulig brukt mtp. budsjett.

Tanken med å vente på ny recievere fra Onkyo var vel å få HDMI 1.4 osv, litt fremtidsrettet. Muligheter for 3D osv. Kjedelig å måtte oppgradere i senere tid. Om jeg har behov for det er en annen sak

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine tips her ElDuce. Anlegget skal brukes til 70% musikk og 30% film. Vanskelig å sette dette opp i prosent, blir jo en del mer tid på musikklytting enn å se på film. Musikken og filmer vil hovedsaklig bli spillt fra PC.
    Ok, da vil vel ikke oppgradering til RC-64 nødvendigvis være verdt pengene Har du mulighet for optisk ut eller noe fra pc'n?

Mtp. Abrahamsen V6.0 så burde jeg vel kanskje gått for en reciever med balansert xlr inngang? Dette blir fort dyrt... Hadde i utgangspunktet tenk å holde meg til rundt 50k for fullt anlegg. Er det stor forskjell på en balansert inngang i forhold til vanlige? Må prøve å kjøpe mest mulig brukt mtp. budsjett.
    Her må jeg ærlig innrømme at min kunnskap stopper litt...
    Det med XLR inngang og balansert ifh. vanlige kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, men sikkert andre her som kan:-D

Tanken med å vente på ny recievere fra Onkyo var vel å få HDMI 1.4 osv, litt fremtidsrettet. Muligheter for 3D osv. Kjedelig å måtte oppgradere i senere tid. Om jeg har behov for det er en annen sak
    Om du tenker på HDMI 1.4 så trur jeg ikke du trenger og forhaste deg på den bølgen riktig enda, om du ikke planlegger 3D nærmeste året eller to
    De skader selvsagt ikke og gå rett på 1.4, for utvalget vil nok ta seg opp utover året, men pr. idag er receivere med 1.4 standaren midlertidig noe begrenset desverre.

En mulighet er selvfølgelig om du skulle få 3D tv og spiller så kobler du enkelt spiller direkte på tv'n med HDMI 1.4 kabel, og optisk fra tv til receiver Lyden er slik jeg forstår de akkurat den samme kvaliteten som den "vanlige" HD lyden som er på vanlig Blue Ray (gjerne 5.1 - 7.2)8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng ang. 3D/HDMI 1.4

Har optisk ut fra pc'en ja, meget fornøyd med lyden i forhold til rca/mini-jack. Null støy!

Har selvfølgelig lyst på RC-64, men må spare inn noen steder :/

Ang. Onkyo TX-NR1007, har jeg behov for 9 kanaler? Er det verdt å legge ut 10k på en receiver?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har optisk ut fra pc'en ja, meget fornøyd med lyden i forhold til rca/mini-jack. Null støy!

Ang. Onkyo TX-NR1007, har jeg behov for 9 kanaler? Er det verdt å legge ut 10k på en receiver?
    Hadde samme grublinga jeg å... trenger jeg 9-kanaler, eller er det nok med 7...
    Men endte opp med 9, så har jeg muligheten til og bygge ut til 9 i senere tid hvertfall:-D
    Om det er verdt det blir en vurderingssak fra din side
    Ser du ikke behovet kan du jo selvfølgelig gå for 7-kanals isteden, som egentli er mer en nok

ang. optisk vs jack/rca så er jo jack/rca analogt, og da får du (om jeg ikke tar skammelig feil) bare "vanlig" stereo.
    Dvs. pc'n konverterer fra digitalt - analogt, og receiveren fra analogt - digitalt, så det bli mer konvertering en strengt tatt nødvendig.
    Optisk får du jo 5.1 sålangt jeg forstår

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,315
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke HD-lyd via optisk, men det gjør du nok ikke med analoge utganger fra PC'en heller.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Balansert oppsett skal vel gi noe mindre støy, men er vist ikke noe must når det er snakk om korte lengder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du får ikke HD-lyd via optisk, men det gjør du nok ikke med analoge utganger fra PC'en heller.
    Det er sant.

Skal du kjøre blu-ray så ikke finn på å kjøre HDMI'en noe annet sted enn i receiver først. Går du via TV'en blir det bare kål. Men skal du slenge deg rett på 3D bølgen da? Hvis ikke så er det jo egentlig ikke noe stort poeng i å vente/bruke mer penger på HDMI 1.4 støtte. Kjøp heller en brukt en så sparer du noen kroner med engang og tapet blir ikke så stort hvis du skal oppgradere til 1.4.

Om du klarer å få skrapa sammen til det vil jeg absolutt anbefale RC64 istede for 62. Når man ser på film så er det i center kanalen mesteparten av lyden kommer. Men dette blir selvfølgelig noe du selv må vurdere.

Angående XLR/RCA så ville jeg ikke brydd meg om det med mindre det er veldig lange strekk mellom abrahamsen og receiver. Såvidt jeg har forstått så er det stort sett da man merker noe særlig forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke spar inn på center, det er en fallgrube, man mister utrolig mye ved å gjøre det, smør deg med tålmodighet og se etter en på brukten

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    De stemmer... glemte vel å nevne de:-?

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke spar inn på center, det er en fallgrube, man mister utrolig mye ved å gjøre det, smør deg med tålmodighet og se etter en på brukten
    Sant nok de, men med tanke på at de var mye er fokus på musikk, har han jo ikke samme behovet for en skikkeli center, da de mye går i stereo uansett
    Men skal være enig i att en center er verdt å legge litt penger i, spes når det er mye film8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    De stemmer... glemte vel å nevne de:-?

Sant nok de, men med tanke på at de var mye er fokus på musikk, har han jo ikke samme behovet for en skikkeli center, da de mye går i stereo uansett
    Men skal være enig i att en center er verdt å legge litt penger i, spes når det er mye film8)

kan være litt enig ,men hvorfor ikke få fet kinolyd også? dvs center:-?
    en god center øker filmopplevelsen og som regel ser man da mere film
    får si det som ole brum, ja takk begge deler

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    kan være litt enig ,men hvorfor ikke få fet kinolyd også? dvs center:-?
    en god center øker filmopplevelsen og som regel ser man da mere film
    får si det som ole brum, ja takk begge deler
    I e fullstendig enig me de, på alle måta
    Å finner han en brukt til en god pris vil jeg absolutt anbefale han å slå til:razz:
    Det er jo en vurderingssak som er opp til han, og hva budsjettet streker til

Jeg for min del vil gjerne ha ALT

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Bare synd den er solgt da

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si jeg kjøper RC-64, da må også denne ha litt ekstra futt. Hva skal da mate denne? Var det noen som sa snøballeffekt?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Bare synd den er solgt da
    Ja de va jo synd:?

men men, den som venter, den taper

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si jeg kjøper RC-64, da må også denne ha litt ekstra futt. Hva skal da mate denne? Var det noen som sa snøballeffekt?
    Mange som anbefaler Emotiva på klipsch. Hvis du går for en XPA-5 så har du effekt til alle 5 kanalene. Denne får du vel for litt over 7k totalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo det evige problemet når man er bitt av basillen,men jeg har nå hatt rc64 på receiver i perioder og det går helt fint, den er bedre enn rc62 uansett
    men som alle ht så trives den godt med mer futt, en stk upa1 f.eks til ca 3000 kr holder i massevisxpa 5 er jo en full god løsning til alle ht,men ikke hvis du er mest glad i stereo/musikk, der har emotiva bedre alternativer, til film er den
    en veldig god løsning

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Mange som anbefaler Emotiva på klipsch. Hvis du går for en XPA-5 så har du effekt til alle 5 kanalene. Denne får du vel for litt over 7k totalt.
    Her er jeg veldig enig, billig effekt! er ikke helt det samme som det dyrere, men til prisen er XPA-5 helt fabelaktig, leverer greit med trøkk uten å farge lyden noe veldig. Dette er utifra min erfaring med denne og andre merker.

Side 308 av 1033 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 808 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •