Klipsch klubben - Side 307

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 307 av 1034 FørsteFørste ... 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 303 304 305 306 307 308 309 310 311 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 807 ... SisteSiste
Viser resultater 6,121 til 6,140 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Gratulerer, håper det blir bra nå og at du blir fornøyd. Hva skulle du ha valgt hvis ikke RF-83 funker?

Må være kjedelig å bytte ht så ofte.

det var vel RF63 somkom denne gangen vel?

da blir det vel tilbake til RF82 da, kan ikke velge noe annet en Klipsch?

uengasjerende høytalere vil man da ikke ha!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hva heter den sangen som du spiller på den musikkvideoen som du har på profilen din?

Var litt artig den.
    Det er High Life med Hold deg fast; Arne Domnerus, Bengt Hallberg, Georg Riedel, Egil Johansen og Lars Erstrand.

Jazz at the Pawnshop Vol.1.

Utrolig bra plate tatt i betrakning de ekstremt kummelige opptaksforholdene og at det er en liveinspilling fra 1976.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det er High Life med Hold deg fast; Arne Domnerus, Bengt Hallberg, Georg Riedel, Egil Johansen og Lars Erstrand.

Jazz at the Pawnshop Vol.1.

Utrolig bra plate tatt i betrakning de ekstremt kummelige opptaksforholdene og at det er en liveinspilling fra 1976.

hehe... ikke noe som ligger på topp på spotify med andre ord?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det er altså ingen gulvstående med bruktprisen til klipsch rf-82 som kan matche dem på dynamikk og bass til filmbruk?

forresten gratulerer med å ha blitt ekspert c-v:P regner med at du leser dette uansettXD

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La selv merke til at expert statusen dukka opp på meg her om dagen også Men dæven a gitt. Er kjipt å ha såppas "problem-rom" at Ikke RF-83 funker. Den er kjip. Jeg har veldig lyst til å teste Emotiva XPA-2 på Klipschene mine, men er litt skeptisk. Har litt lyst på en liten rør amp også, får jo en temmelig god rør forsterker til skarve 6-7000? Brukt iallefall. Han som hadde de RP-3 høyttalerne jeg først testa for 1 år sida, kjørte Rotel på Klipsch. Det spilte iallefall ikke noe bra. Husker jeg fikk en skikkelig WOW opplevelse når jeg kom hjem å kobla på Denon. Noen som har erfaring med Emotiva på Klipsch?

Jeg blir nok å skaffe meg en pre-amp fra Emotiva også, men ettersom planene med sub er lagt, tror jeg at jeg skal prøve meg litt på kino fronten. Men avhenger av et fleksibelt oppsett som kan brukes til både stereo og hjemmekino. Yamaha som er killer på Klipsch i hjemmekino?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    La selv merke til at expert statusen dukka opp på meg her om dagen også Men dæven a gitt. Er kjipt å ha såppas "problem-rom" at Ikke RF-83 funker. Den er kjip. Jeg har veldig lyst til å teste Emotiva XPA-2 på Klipschene mine, men er litt skeptisk. Har litt lyst på en liten rør amp også, får jo en temmelig god rør forsterker til skarve 6-7000? Brukt iallefall. Han som hadde de RP-3 høyttalerne jeg først testa for 1 år sida, kjørte Rotel på Klipsch. Det spilte iallefall ikke noe bra. Husker jeg fikk en skikkelig WOW opplevelse når jeg kom hjem å kobla på Denon. Noen som har erfaring med Emotiva på Klipsch?

Jeg blir nok å skaffe meg en pre-amp fra Emotiva også, men ettersom planene med sub er lagt, tror jeg at jeg skal prøve meg litt på kino fronten. Men avhenger av et fleksibelt oppsett som kan brukes til både stereo og hjemmekino. Yamaha som er killer på Klipsch i hjemmekino?

nå er jeg den som synes denon på klipsch blir litt laidback, liker aller best onkyo, og deretter yamaha, men dog..

har hørt rotel og det ble bra.

har hatt NC 2125 og NC2250 på fronter og center, og deretter Halo A23 og A21, før jeg testet Emotiva.. rimelig " lik " klang, litt amerikansk og tøff i lyden, og masse krefter!

jeg synes de passer veldig godt til Klipsch, og kan anbefale dem både på det grunnlaget - og fordi de er ganske billige i forhold til hva du må vurdere for å få det litt bedre!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    så det er altså ingen gulvstående med bruktprisen til klipsch rf-82 som kan matche dem på dynamikk og bass til filmbruk?

forresten gratulerer med å ha blitt ekspert c-v:P regner med at du leser dette uansettXD

takk for det du :-)

forresten til spørsmålet ditt; kan ikke se noen matche RF82 på akkurat dette, til mye høyere pris heller jeg, muligens dyrere Klipsch da!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    nå er jeg den som synes denon på klipsch blir litt laidback, liker aller best onkyo, og deretter yamaha, men dog..

har hørt rotel og det ble bra.

har hatt NC 2125 og NC2250 på fronter og center, og deretter Halo A23 og A21, før jeg testet Emotiva.. rimelig " lik " klang, litt amerikansk og tøff i lyden, og masse krefter!

jeg synes de passer veldig godt til Klipsch, og kan anbefale dem både på det grunnlaget - og fordi de er ganske billige i forhold til hva du må vurdere for å få det litt bedre!
    Jeg syntes det også spiller litt laydback. Men syntes det spiller bra, VELIDG bra! :-D Men jeg har lyst til å teste noe annet enn høyttalere denne gangen, nå som jeg greide å få tak i akkurat samme Klipsch jeg hadde for 1 år siden(noe som må være utrolig flaks?). Så Emotiva står høyt på lista her om dagen iallefall, så da får vi se da, om jeg greier å lure inn en XPA-2 til høsten ihop med en SVS PC12 Plus/NSD :-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forresten til spørsmålet ditt; kan ikke se noen matche RF82 på akkurat dette, til mye høyere pris heller jeg, muligens dyrere Klipsch da!
    ahh, garantert den eller swans som blir mine nye fronter, og da i kombinasjon med HK, hva synes du om HK på Klipsch? har lest en del om at det er en dårlig match pga for skarp diskant fra hornet? åssen opplever du det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg bruker marantz og emotiva på rf82 og det er en knallkombo syns jeg, upa 1 er veldig god på musikk også ikke bare film,skal bytte receiver pga at den er eneste i sølv hjemme her nå, går da og lurer på emotiva eller en onkyo, yamaha har mange gode erfaringer men for meg ble det for grått lydbilde, kjedelig i lengden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grattis som expert cv, vel fortjent

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    grattis som expert cv, vel fortjent

takk for det:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    ahh, garantert den eller swans som blir mine nye fronter, og da i kombinasjon med HK, hva synes du om HK på Klipsch? har lest en del om at det er en dårlig match pga for skarp diskant fra hornet? åssen opplever du det?

jeg er ikke plaget av "skarp" diskant uansett, så noen klager på Klipsch.

selv mener jeg at den beste matchen er Onkyo,yamaha.. men har som nevnt en par år gammel H/K forsterker på mine RF82 på stua, siden jeg ikke orket å investere altfor mye her, ble den veid og funnet ok!

det jeg mener er forskjellen er;

H/K har ikke heeeelt topp i punch, men den har bra kontroll i bass og mellomtone, dog ikke fult like crisp som på onkyo som jeg har en del erfaring med..

diskant føler jeg er rimelig bra, og jeg er absolutt ikke plaget akkurat der med H/K heller...

det H/K normalt scorer bra på, er jo også litt av Klipsch sin gode egenskap, nemlig høy morrofaktor, dog ikke nødvendigvis politisk korrekt, selv synes jeg det er veldig morro!

det er nok et par kandidater jeg hadde valg over H/K generelt sett, og da ikke nødvendigvis kun på sKlipsch, men de har kommet seg mye i det siste, og jeg liker faktisk godt H/K også, Liker man lyden av H/K, og du liker lyden av Klipsch, tror jeg ikke du vil bli særlig skuffet...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det også spiller litt laydback. Men syntes det spiller bra, VELIDG bra! :-D Men jeg har lyst til å teste noe annet enn høyttalere denne gangen, nå som jeg greide å få tak i akkurat samme Klipsch jeg hadde for 1 år siden(noe som må være utrolig flaks?). Så Emotiva står høyt på lista her om dagen iallefall, så da får vi se da, om jeg greier å lure inn en XPA-2 til høsten ihop med en SVS PC12 Plus/NSD :-D

akkurat samme høytalerparet, eller tilsvarende?

i tilfelle virkelig "ment to be"

tror nok XPA-2 vil bli meget bra til denne, dersom du liker transistor til Klipsch, vil det nok bli meget bra!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du til "nød" må bruke receiver uten og koble til en intergret forsterker til musikk så ville jeg godt for Marantz som etter min mening er i en klasse for seg selv til musikk(større modeller) Onkyo som en god nummer to...

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt topic change her no men...
    Har noen erfaring med AVshop.no / VIABLUE NF-B Subwooferkabel, 500 cm ??

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ikke plaget av "skarp" diskant uansett, så noen klager på Klipsch.

selv mener jeg at den beste matchen er Onkyo,yamaha.. men har som nevnt en par år gammel H/K forsterker på mine RF82 på stua, siden jeg ikke orket å investere altfor mye her, ble den veid og funnet ok!

det jeg mener er forskjellen er;

H/K har ikke heeeelt topp i punch, men den har bra kontroll i bass og mellomtone, dog ikke fult like crisp som på onkyo som jeg har en del erfaring med..

diskant føler jeg er rimelig bra, og jeg er absolutt ikke plaget akkurat der med H/K heller...

det H/K normalt scorer bra på, er jo også litt av Klipsch sin gode egenskap, nemlig høy morrofaktor, dog ikke nødvendigvis politisk korrekt, selv synes jeg det er veldig morro!

det er nok et par kandidater jeg hadde valg over H/K generelt sett, og da ikke nødvendigvis kun på sKlipsch, men de har kommet seg mye i det siste, og jeg liker faktisk godt H/K også, Liker man lyden av H/K, og du liker lyden av Klipsch, tror jeg ikke du vil bli særlig skuffet...

jeg liker lyden til HK, spesielt på action filmer osv, men til 2 kanalers musikk synes jeg det finnes bedre kandidater, men nå tenker jeg på først og fremst til filmbruk da, jeg vil at klipschene skal jobbe bra i området 50hz og oppover, vil helst at ultraen BARE jobber der den MÅ og der rf-82 f.eks ikke kan jobbe, dette pga best mulig brysttrøkk og "dynamikken som ikke er bass" ? vet ikke om dette er en bra løsning men får ikke vite det før jeg har prøvd men god kontroll på bass og mellomtone er nok det viktigste for meg, da jeg ikke er den kresne detaljelytteren

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører at jeg har litt skarp lyd når jeg hører musikk med høyt volum, men så har jeg knallhard betong bak meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat samme høytalerparet, eller tilsvarende?

i tilfelle virkelig "ment to be"

tror nok XPA-2 vil bli meget bra til denne, dersom du liker transistor til Klipsch, vil det nok bli meget bra!
    Tilsvarende. De er meget sjeldne på bruktmarkedet. Tror det ikke finnes så mange av de her i Norge heller. Derfor mente jeg at det var flaks at det plutselig var en som ville bytte de i Mirage som jeg hadde her.

Jeg digger transistor på Klipsch. Blir liksom så "fet" lyd om du skjønner hva jeg mener. Effekten i transistor digger jeg. Jeg håper iallefall det kan bli meget bra! Gjenstår å se da :-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fader as nå har jeg skikkelig lyst til å få inn noe klipsch her!

Side 307 av 1034 FørsteFørste ... 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 303 304 305 306 307 308 309 310 311 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 807 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •