Klipsch klubben - Side 306

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 306 av 1033 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 806 ... SisteSiste
Viser resultater 6,101 til 6,120 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Nad er vel ikke det første en velger til Klipsch, Men det går da på RF- serien.
    HK er vel heller ikke førstevalget.

Skal du bruke Blu-ray over HDMI, må det vel bli en reciver.

Om du ikke kjører lyden over HDMI, så vil jeg si: Kjøp en brukt pre(forforsterker), og en effekt a la Emotivaen.
    Takk for svar. Jeg hadde igrunnen tenkt å kjøre kun bilde via HDMI, og lyd via Audio Out på blu-ray spiller. Dugandes? Har du også noen forslag til god pre-forsterker å bruke i et slikt oppsett, med Emotivaen som effekt? Ser Emotiva har en stereo preamp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Noen som kan hjelpe en total nybegynner som er interessert i å bli Klipsch kunde?

Har bestemt meg for RF-82 og ønsker meg et enkelt stereo-oppsett som matcher disse. Bruken er 50% film/tv, 45 % konsoll/spilling og 5% musikk. Budsjettet er 10k til HT og ca 10k til forsterkeri av disse. Det er sistnevnte jeg lurer litt på.

Har sett på følgende integrerte forsterkere:
    Harman/Kardon HK980
    NAD C35BEE

Vil dette fungere greit ELLER bør jeg smelle til å helller gå for:
    Emotiva XPA2

XPA2 er vel en effektforsterker. Det jeg lurer på da, er hvilket trinn jeg i så tilfelle trenger i tillegg? Trenger noe jeg kan koble til en Blu-ray spiller/konsoll som kilder, og ikke minst Emotivaen.
    emotiva har en pre også som skal være en god match til f.eks xpa 2, hvis du
    kikker så har de mange løsninger, hva med 2 stk upa 1 monoblokker og pre fra emotiva? har selv rf82 og upa 1 spiller svært bra på disse, krefter i massevis og veldig god lyd

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Er jo en selvfølge! er du eier av cm9 (el andre høytallere i den klassen) vil du aldrig få samme lydkvalitet som 804d el 805d! Er en grunn til at de koster 40000 mer!!
    Jeg vil derfor anta at man får mer igjen ved å bruke 10000kr mer på høytallere, fremfor å bruke 10000kr ekstra på en forforsterker man alerede har i recieveren :-)
    Det er ikke meningen å lage noe krangel, men etter å ha lest mange innlegg på forumet, får jeg intrykk av at det er mange som vil løse problemer de har i lydbildet ved å bytte elektronikk, kabler og lignende..
    Når man da leser de mange kabel debattene, om det er forskjell i lyden eller ikke, er ikke jeg i tvil om at det er andre steder man bør rette fokus, om man ønsker bedre lyd..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Jeg vil derfor anta at man får mer igjen ved å bruke 10000kr mer på høytallere, fremfor å bruke 10000kr ekstra på en forforsterker man alerede har i recieveren :-)
    Det er ikke meningen å lage noe krangel, men etter å ha lest mange innlegg på forumet, får jeg intrykk av at det er mange som vil løse problemer de har i lydbildet ved å bytte elektronikk, kabler og lignende..
    Når man da leser de mange kabel debattene, om det er forskjell i lyden eller ikke, er ikke jeg i tvil om at det er andre steder man bør rette fokus, om man ønsker bedre lyd..
    hvis du med dine innlegg mener at man ikke vil få en oppgradering med en stereo pre kontra receiver i økonomiklassen så har jeg rett og slett ikke mer å diskutere med deg og for da er vi i to forskjellige verdener en ht vil aldri spille bedre enn det signalet den får.
    hvis receiverne nå matcher stereoforforsterkerne på lydkvalitet hvorfor selges det forsatt stereoforforsterkere?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at forskjellen er små på rimelige og dyre forforsterker Jokris..
    Hifi bransjen har laget en tommelfinger regel når det gjelder fornuftig pengefordeling i ett Hifi anlegg, nå husker ikke jeg denne eksakt , men den går ut på og bruke mest penger på Høytallere ca 50%, deretter forsterker, så kilde og kabler..
    Så dersom eks Hornman har funnet drømehøytalleren sin og ikke vil bytte disse har jeg forståelse for at hans prioritereinger .
    For andre som ikke har noe kostbare høytallere, ville jeg byttet ut høytallerene fremfor å bruke pengene på dyre forforsterkere ol..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Min erfaring er at forskjellen er små på rimelige og dyre forforsterker Jokis..
    Hifi bransjen har laget en tommelfinger regel når det gjelder fornuftig pengefordeling i ett Hifi anlegg, nå husker ikke jeg denne eksakt , men den går ut på og bruke mest penger på Høytallere ca 50%, deretter forsterker, så kilde og kabler..
    Så dersom eks Hornman har funnet drømehøytalleren sin og ikke vil bytte disse har jeg forståelse for at hans prioritereinger .
    For andre som ikke har noe kostbare høytallere, ville jeg byttet ut høytallerene fremfor å bruke pengene på dyre forforsterkere ol..

man må ikke kjøpe en dyr pre for å bedre stereo gjenngivelsen kontra en , la oss si, 10 k receiver
    og det regnestykket er jeg ikke helt med på.
    mange ht til , la oss si 20 k vil vil ikke være i nærheten av sitt potensiale med en 10k forsterker,mens en 8k ht vil kanskje være i nærheten av sitt potensiale med en 20 k forsterker

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    man må ikke kjøpe en dyr pre for å bedre stereo gjenngivelsen kontra en , la oss si, 10 k receiver
    Ikke si sånt. La nå spøkelset få hvile en stund.

Har planer om parasound 2100, men først er det ny senter, ny pj, og en sub til.

Slemme mannen, lokke slik. Fy.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke si sånt. La nå spøkelset få hvile en stund.

Har planer om parasound 2100, men først er det ny senter, ny pj, og en sub til.

Slemme mannen, lokke slik. Fy.

det er spøkelset i meg som skriver betalt og hjernevasket av hifibransjen
    2100 er i mine øyne ett glimrende eksempel på en "veldig mye for pengene"
    pre, har veldig god ria innebygd hvis jeg ikke husker feil og passthrough for kino
    har litt samme prioriteringer selv også forresten, står en del foran pre i køen
    dine ht f.eks:twisted:

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er spøkelset i meg som skriver betalt og hjernevasket av hifibransjen
    2100 er i mine øyne ett glimrende eksempel på en "veldig mye for pengene"
    pre, har veldig god ria innebygd hvis jeg ikke husker feil og passthrough for kino
    har litt samme prioriteringer selv også forresten, står en del foran pre i køen
    dine ht f.eks:twisted:
    Ser foreløpig ut til at Heresyene blir stående. Har nå testet litt med RB-35. Glimrende ht, og mye mer tilgivende på dårlige innspillinger. Men de er ikke i stand til å skape den magien som Heresy kan.

Det roet seg dessuten mye i toppen etter at jeg byttet over til Doxa.

Bare synd rør varer så kort. Er en skam å sløse det bort på PS3 spilling. Ellers skulle jeg forsøkt en rør-amp. Er nok det som er det ypperste på Heresy.

Er det noen i Bergen som har lyst å teste rørene sine på Heresy, så send en pm.(pokker dette kommer jeg til å angre, blir vel rør på meg nå)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser foreløpig ut til at Heresyene blir stående. Har nå testet litt med RB-35. Glimrende ht, og mye mer tilgivende på dårlige innspillinger. Men de er ikke i stand til å skape den magien som Heresy kan.

Det roet seg dessuten mye i toppen etter at jeg byttet over til Doxa.

Bare synd rør varer så kort. Er en skam å sløse det bort på PS3 spilling. Ellers skulle jeg forsøkt en rør-amp. Er nok det som er det ypperste på Heresy.

Er det noen i Bergen som har lyst å teste rørene sine på Heresy, så send en pm.(pokker dette kommer jeg til å angre, blir vel rør på meg nå)

skjønner deg godt angående ht og rør er sikkert veldig bra på de

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner deg godt angående ht og rør er sikkert veldig bra på de
    Regner med rør er god sos ja.

Heresy er ganske ekstrem i sin framføring av og til. De legger ikke fingrene mellom for å si det slik.

Men samtidig er det så vakkert når opptakene er bra. Har aldrig hørt noe bedre. Ei heller noe mindre tilgivende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med rør er god sos ja.

Heresy er ganske ekstrem i sin framføring av og til. De legger ikke fingrene mellom for å si det slik.

Men samtidig er det så vakkert når opptakene er bra. Har aldrig hørt noe bedre. Ei heller noe mindre tilgivende.
    skal ikke se bort ifra at de blir mer tilgivende med rør

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske fersk i dette med pre jeg også, min erfaring strekker seg til Parasound 2100 som jeg hadde på både rør og 2250 NC forsterkeren min. Jeg opplevde at jeg plutselig hadde et mye bedre stereoanlegg enn med kun receever. Dette manifisterer seg ikke bare i ren lydkvalitet men også i stereperspektiv og mye bedre seperasjon av musikken ( instrumenter vokal osv ) Man hører på en måte bedre hvordan inspillingen er tenkt uten farging.

Det virkelige wowet ble først når jeg som site brikke i Halo oppsettet mitt fikk på plass P7. Denne spiller bare helt vidundelig. Men det er klart det koster desverre så jeg har full forståelse for at mange vurderer det dit hen at man heller bruker penger på en god receever.

Nå tror jeg fortsatt ikke jeg er i nærheten av å dra ut det som finnes i RF7 ene men de blir temmet og spiller så overbevisende at det er en fryd å høre på. Dette er jo det som er gøy med Klipsch de spiller bare bedre å bedre desto mer og bedre elektronikk man kobler til. Så en RF 82 høytaler til 10 000 kan i mange tilfeller spiller enormt mye bedre en en høytaler til mange ganger prisen gitt at man prioriterer riktig elektronikk og nok effekt, gjerne rør som mange foretrekker.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange ht til , la oss si 20 k vil vil ikke være i nærheten av sitt potensiale med en 10k forsterker,mens en 8k ht vil kanskje være i nærheten av sitt potensiale med en 20 k forsterker
    Helt enig.Som et eksempel så kan vi jo ta RF3/82,disse høytalerne fortjener forsterkere til flere ganger prisen.Rognlien i Fidelity kjørte jo Copland til 29000.- på RF82 til 9000.-

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke se bort ifra at de blir mer tilgivende med rør
    Det er ikke det at jeg er født med rosa tøfler på. Det er bare det at jeg har hatt B&W i mange år.

Mine B&W var i hvertfall veldig rosa på Acurusen.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du må øke prisen på den receiveren, om den skal "konkurere" med en dedikert preamp til stereo i samme oppsett. En receiver i 10k klassen har ikke nubbesjangs etter min mening!

I tillegg til at integrerte til noen usle tusen kroner, gruser "normalt" sett receivere flere ganger prisen til rein stereolytting.

Hvor dyr forsterker trenger man til en høyttaler som koster f. eks 100k?! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer Rf-63 rammlende in døra på fredag.. Nå får det være nok for en stund har hatt innom rf82-rf83-rf7 på under ett år.
    Men har ikke vært helt fornøyd pga lite rom. 82 hadde jeg ikke der jeg bor nå så kan ikke si så mye om de på dette rommet. Rommet mitt er 25 km2 med skråtak.
    Kan og si at rf-7 bor det mye lyd i, jeg spilte med a21 og følte at det var mye mer og hente av de. Tror nok jc-1 hadde vert tingen for de. Gleder meg til og teste rf-63 nå og rekner med de spiller bedre i mitt rom en de andre jeg har hatt. Lurer og på og teste ut doxa 73 etter hvert. Men først blir det surround reciever og svs sub.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg er ganske fersk i dette med pre jeg også, min erfaring strekker seg til Parasound 2100 som jeg hadde på både rør og 2250 NC forsterkeren min. Jeg opplevde at jeg plutselig hadde et mye bedre stereoanlegg enn med kun receever. Dette manifisterer seg ikke bare i ren lydkvalitet men også i stereperspektiv og mye bedre seperasjon av musikken ( instrumenter vokal osv ) Man hører på en måte bedre hvordan inspillingen er tenkt uten farging.

Det virkelige wowet ble først når jeg som site brikke i Halo oppsettet mitt fikk på plass P7. Denne spiller bare helt vidundelig. Men det er klart det koster desverre så jeg har full forståelse for at mange vurderer det dit hen at man heller bruker penger på en god receever.

Nå tror jeg fortsatt ikke jeg er i nærheten av å dra ut det som finnes i RF7 ene men de blir temmet og spiller så overbevisende at det er en fryd å høre på. Dette er jo det som er gøy med Klipsch de spiller bare bedre å bedre desto mer og bedre elektronikk man kobler til. Så en RF 82 høytaler til 10 000 kan i mange tilfeller spiller enormt mye bedre en en høytaler til mange ganger prisen gitt at man prioriterer riktig elektronikk og nok effekt, gjerne rør som mange foretrekker.
    Prisen på denne forforsterkeren er jo overkommerlig, så dersom det selges slike i Bergen, skal jeg se om jeg får prøvd en slik, og gjøre meg opp en mening da..
    Redigert: Jeg har behov for optisk inngang og da er det vel ikke mange forforsterkere å velge mellom..
    Er det noen som har erfaringer ved bruk av surround prosessorer eks Rotel RSP-1570 eller ONKYO PR-SC5507?
    Er det ikke slik at man bør ta hensyn til forforsterkerens utgangs spennig/ipedans for å se om den passer til effektforsterkeren..

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristerV
    Da kommer Rf-63 rammlende in døra på fredag.. Nå får det være nok for en stund har hatt innom rf82-rf83-rf7 på under ett år.
    Men har ikke vært helt fornøyd pga lite rom. 82 hadde jeg ikke der jeg bor nå så kan ikke si så mye om de på dette rommet. Rommet mitt er 25 km2 med skråtak.
    Kan og si at rf-7 bor det mye lyd i, jeg spilte med a21 og følte at det var mye mer og hente av de. Tror nok jc-1 hadde vert tingen for de. Gleder meg til og teste rf-63 nå og rekner med de spiller bedre i mitt rom en de andre jeg har hatt. Lurer og på og teste ut doxa 73 etter hvert. Men først blir det surround reciever og svs sub.
    Gratulerer, håper det blir bra nå og at du blir fornøyd. Hva skulle du ha valgt hvis ikke RF-83 funker?

Må være kjedelig å bytte ht så ofte.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Hva heter den sangen som du spiller på den musikkvideoen som du har på profilen din?

Var litt artig den.

Side 306 av 1033 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 806 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •