Klipsch klubben - Side 305

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 305 av 1034 FørsteFørste ... 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 301 302 303 304 305 306 307 308 309 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 805 ... SisteSiste
Viser resultater 6,081 til 6,100 av 20677
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Har hørt Denon 3310 på klipsch rf 82, syntes det spilte vel så bra som rxv 1900. så må si meg enig her, denon og klipsch fungerer bra.

Tror uansett det blir Onkyo nå når de store nye modellene kommer, har troa på det=)
    Jeg uttrykte meg litt feil. Yamaha spilte bra på Klipsch, men jeg syntes Denon spilte bedre, men det er MIN mening :-D La forresten ut et par bilder, om ingen merka noe :-)

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv alltid brukt Denon, synes det virker helt greit jeg! Men Denon for min del, må vike unna til fordel for noe rør greier.
    Lånte en Xindak V30 og endte opp med å bestille. Men har tidligere kjørt Denon reciver og Parasound effekt og synes dette var veldig bra! Både på RF82 og nå 63.

Har noen folk formeninger om bokhylle høytalerene til Klipsch kan funke i ey verksted? Skal bare spille, kilden blir en ipod eller noe slikt.
    Ta feks : RB61.
    Begynner å bli litt kjedelig men en gammel radio på jobb kan man si.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt funker i et verksted Klipsch på jobb er ingen dårlig løsning ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Noen som vet om man kan få tak i Klipsch Promedia 2.1 i Norge eller eventuelt sverige?

Kan man bestille gjennom audiocompaniet eller er det bedre å kontakte en Klipsch forhandler?

Og sist men ikke minst hvilken pris må jeg forvente å betale for disse?
    Ingen tips? =)

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg uttrykte meg litt feil. Yamaha spilte bra på Klipsch, men jeg syntes Denon spilte bedre, men det er MIN mening :-D La forresten ut et par bilder, om ingen merka noe :-)
    hehe, neida, mente ikke yamaha var dårlig, men syntes også denon spiller bra på klipsch=)

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si Onkyo spiller best yamaha har mye liv men litt hissig etter min smak og denon var litt flatt og kjedelig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Jeg vil si Onkyo spiller best yamaha har mye liv men litt hissig etter min smak og denon var litt flatt og kjedelig
    Hvorfor kjører ikke flere med en dedikert pre. Jeg må si lyden er noe helt annet med min Parasound P7 som matcher effekt osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hvorfor kjører ikke flere med en dedikert pre. Jeg må si lyden er noe helt annet med min Parasound P7 som matcher effekt osv.

finner man rette pre så blir det jo en annen verden stereo/musikk messig. Det som forundrer meg er hvorfor folk sier klispch ikke kan spille musikk når de ikke
    har hørt annet enn kanskje en mindre receiver,
    selv har jeg ønske om en dedikert stereo pre men det må vente da jeg har større lyst på en dedikert prossesor i første omgang
    synes jeg oppsettet spiller godt nok foreløpig til musikk også, monoblokkene gav meg ett veldig løft.
    din pre er veldig god match til ditt utstyr hornmann så jeg skjønner godt at du er fornøyd

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Noen som vet om man kan få tak i Klipsch Promedia 2.1 i Norge eller eventuelt sverige?

Kan man bestille gjennom audiocompaniet eller er det bedre å kontakte en Klipsch forhandler?

Og sist men ikke minst hvilken pris må jeg forvente å betale for disse?

Din beste sjanse er nok audiocompaniet ja..

:: ProMedia ::

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    finner man rette pre så blir det jo en annen verden stereo/musikk messig. Det som forundrer meg er hvorfor folk sier klispch ikke kan spille musikk når de ikke
    har hørt annet enn kanskje en mindre receiver,
    selv har jeg ønske om en dedikert stereo pre men det må vente da jeg har større lyst på en dedikert prossesor i første omgang
    synes jeg oppsettet spiller godt nok foreløpig til musikk også, monoblokkene gav meg ett veldig løft.
    din pre er veldig god match til ditt utstyr hornmann så jeg skjønner godt at du er fornøyd
    Joa men det finnes jo mye annet også. Har ikke Emotiva en pre med prosessoringang også. Hva koster denne feks. For meg som har kino i tillegg til å høre mye på musikk er prosessoringang et must.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa men det finnes jo mye annet også. Har ikke Emotiva en pre med prosessoringang også. Hva koster denne feks. For meg som har kino i tillegg til å høre mye på musikk er prosessoringang et must.

jo de har en pre som ikke koster skjorta skal være veldig bra til prisen og har vel også vunnet en del positiv omtale ønsker meg denne men må se litt an
    hvor mange bokser det blir til kinoen først, skal muligens ha 2 monoblokker til, prossesor,br,cd og da spørs det hvor mye plass jeg har igjen også til en dedikert pre

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at en dedikert pream låter bedre enn den som er i recieveren?
    Min erfaring tilsier at det er veldig små forskjeller på en preamp lydmessig.
    Preamper som endrer lyden vil jeg tro må farge lyden, med det mener jeg at den vil forstereke lyden mer/mindre en andre preamper i bestemte måleområder.
    Preampen skal jo tross alt ikke gjøre annet en fosterke kilde signalet, og det skal det vel ikke så dyr elektronikk til for å få klare, dessuten har pre ampèn ikke vanskelige laster å håntere som effektforsterkere har..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Hva er grunnen til at en dedikert pream låter bedre enn den som er i recieveren?
    Min erfaring tilsier at det er veldig små forskjeller på en preamp lydmessig.
    Preamper som endrer lyden vil jeg tro må farge lyden, med det mener jeg at den vil forstereke lyden mer/mindre en andre preamper i bestemte måleområder.
    Preampen skal jo tross alt ikke gjøre annet en fosterke kilde signalet, og det skal det vel ikke så dyr elektronikk til for å få klare, dessuten har pre ampèn ikke vanskelige laster å håntere som effektforsterkere har..

en stereo preamp har langt enklere innmat enn enn receiver /prossesor og skal takle lyd i 2 kanaler, derfor er det lettere å skjerme innmaten og bruke bedre komponenter, jeg merker forskjell på kinolyd som gjenngis av en 5 k receiver og en 12-12 k receiver og det går ikke bare på effekten, men også pro delen, så etter min erfaring så er ikke pre/pro noe å undervurdere viktigheten av. sikkert mange som mener anderledes, men man anbefaler jo faktisk også å dele 2 kanals opp i pre og effekt også , av samme grunn.

stillere lydbilde, bedre seperasjon er vel ett par av fordelene

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen til en vanlig preamp er at den ikke har romkoreksjon, på mine høytallere i en alminelig stue, foretar recieveren store endringer i enkelte frekvensområder, og dette med så mye som 6db.
    Så jeg vil tro at det er mange med meg som har slike rom problemstillinger som en rein forforsterker ikke kan ta høyde for..

Kom til å tenke litt på da jeg og en kamerat tok turen innom hifi klubben og hørte på B&W 804D, 805D og CM9, de to første nevnte hadde en luftighet og klarhet i diskant område som CM9 ikke var i nærheten av, og dette med samme kostbare elektronikk/kilde, og da vil jeg to at er du eier av CM9, er det ikke en dritt man kan gjøre for å få samme lydkvalitet i nævnte område som 804/805 serien, om man bruker aldrig så mye penger på cd spiller, forforsterkere ect

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forde det koster mye mer=)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen til en vanlig preamp er at den ikke har romkoreksjon, på mine høytallere i en alminelig stue, foretar recieveren store endringer i enkelte frekvensområder, og dette med så mye som 6db.
    Så jeg vil tro at det er mange med meg som har slike rom problemstillinger som en rein forforsterker ikke kan ta høyde for..

Kom til å tenke litt på da jeg og en kamerat tok turen innom hifi klubben og hørte på B&W 804D, 805D og CM9, de to første nevnte hadde en luftighet og klarhet i diskant område som CM9 ikke var i nærheten av, og dette med samme kostbare elektronikk/kilde, og da vil jeg to at er du eier av CM9, er det ikke en dritt man kan gjøre for å få samme lydkvalitet i nævnte område som 804/805 serien, om man bruker aldrig så mye penger på cd spiller, forforsterkere ect

jeg kan være med på det med romkorrksjon,men det var vel ikke en del av spørsmålet istad? ellers er de romkorreksjons programmene som følger med
    av ymse kvalitet, dette er min erfaring ihvertfall.
    poenget var bare at stereolyden løftes mange hakk med en matchet pre iforhold til en receiver som pre når det gjaldt to kanals anlegg
    svaret mitt var generellt , ikke spesifikt på høytalere eller rom

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel sånn at rommet har mest å si for lydkvaliteten, høyttalerne nest mest, så elektronikk og til slutt kabler.

Noen syntes dyre høyttalere da er tull, andre elektronikken og mange kabler.
    Kommer vel bare ann på hvor mye man vil perfeksjonere anlegget sitt=)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nybegynner trenger råd/veiledning

Noen som kan hjelpe en total nybegynner som er interessert i å bli Klipsch kunde?

Har bestemt meg for RF-82 og ønsker meg et enkelt stereo-oppsett som matcher disse. Bruken er 50% film/tv, 45 % konsoll/spilling og 5% musikk. Budsjettet er 10k til HT og ca 10k til forsterkeri av disse. Det er sistnevnte jeg lurer litt på.

Har sett på følgende integrerte forsterkere:
    Harman/Kardon HK980
    NAD C35BEE

Vil dette fungere greit ELLER bør jeg smelle til å helller gå for:
    Emotiva XPA2

XPA2 er vel en effektforsterker. Det jeg lurer på da, er hvilket trinn jeg i så tilfelle trenger i tillegg? Trenger noe jeg kan koble til en Blu-ray spiller/konsoll som kilder, og ikke minst Emotivaen.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,488
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Noen som kan hjelpe en total nybegynner som er interessert i å bli Klipsch kunde?

Har bestemt meg for RF-82 og ønsker meg et enkelt stereo-oppsett som matcher disse. Bruken er 50% film/tv, 45 % konsoll/spilling og 5% musikk. Budsjettet er 10k til HT og ca 10k til forsterkeri av disse. Det er sistnevnte jeg lurer litt på.

Har sett på følgende integrerte forsterkere:
    Harman/Kardon HK980
    NAD C35BEE

Vil dette fungere greit ELLER bør jeg smelle til å helller gå for:
    Emotiva XPA2

XPA2 er vel en effektforsterker. Det jeg lurer på da, er hvilket trinn jeg i så tilfelle trenger i tillegg? Trenger noe jeg kan koble til en Blu-ray spiller/konsoll som kilder, og ikke minst Emotivaen.
    Nad er vel ikke det første en velger til Klipsch, Men det går da på RF- serien.
    HK er vel heller ikke førstevalget.

Skal du bruke Blu-ray over HDMI, må det vel bli en reciver.

Om du ikke kjører lyden over HDMI, så vil jeg si: Kjøp en brukt pre(forforsterker), og en effekt a la Emotivaen.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jo en selvfølge! er du eier av cm9 (el andre høytallere i den klassen) vil du aldrig få samme lydkvalitet som 804d el 805d! Er en grunn til at de koster 40000 mer!!

Side 305 av 1034 FørsteFørste ... 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 301 302 303 304 305 306 307 308 309 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 805 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •