Klipsch klubben - Side 301

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 301 av 1034 FørsteFørste ... 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 297 298 299 300 301 302 303 304 305 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 801 ... SisteSiste
Viser resultater 6,001 til 6,020 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Som sagt, det er på grensen til å bli for mye av det gode.

Vakkert og dynamisk på de rette innspillingene.

Men har en våknet med rosa tøfler den dagen, blir en fort pisket tilbake til virkeligheten.

Heresy viser ingen nåde, og tilgir ingenting verken i innspilling eller utstyr.

Som en kvinne. Hard å leve med, og umulig å leve uten.
    har du tenkt noe på å modde de? vet mange på hisentralen driver å modder forskjellige ht , nå må jeg forresten kvelde, tidlig opp imorgen, konformasjongreier ut på dagen

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,488
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har du tenkt noe på å modde de? vet mange på hisentralen driver å modder forskjellige ht , nå må jeg forresten kvelde, tidlig opp imorgen, konformasjongreier ut på dagen
    Nei. Vil ikke modde.

Er det beste/vakreste jeg har hørt.

Men som sagt, ikke noe rosa tøfler eller tilgivelse der i gården.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ikke noen trille om du har god nok amp

Koblet forresten tilbake for å høre på Heresy nå, og må bare si at det er en enorm ht.

Oppløsning og dynamikk er pervers. Sweetspot er bare et ord. Hele sofaen er nemlig sweetspot.

Spørsmålet er bare om det kan bli for mye av det gode? Det er på grensen.

Jeg har i allefall vondt i foten. Blir mye trampe takten med Heresy.
    Har du først hørt Heritage serien til Klipsch så er det ingen vei tilbake.Heresy er noen skikkelig fine høytalere...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,488
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har du først hørt Heritage serien til Klipsch så er det ingen vei tilbake.Heresy er noen skikkelig fine høytalere...
    Fine, og spiller vakkert, men dog vel brutalt.

Ikke misforstå, men for meg er de veldig "right in your face"

Rf blir kjedelig i forhold.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine, og spiller vakkert, men dog vel brutalt.

Ikke misforstå, men for meg er de veldig "right in your face"

Rf blir kjedelig i forhold.
    Helt enig,alt annet blir kjedelig etter du har hørt Heritage og jeg har hatt mange dyre høytalere...ikke lett og legge seg på sofaen og høre rolig musikk på moderat volum! tar ikke lange tiden før det "smeller" til hehe

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere klipsch kjennere, hva er forskjellen få de forskjellige modelene,
    Jeg har intrykk av at mange liker Klipsch høytallerene til film, men er mindre fornøyd med høytallerene til musikk.
    Jeg har RF82 og syntes de spiller utmerket på de fleste typer musikk, spesielt legger jeg merke til at taletoner er veldig tydelige og høytallerene spiller meget detaljert med en mektig bass som gir ett behagelig lydbilde, som en ulempe syntes jeg høytallerene er veldig retnings bestemt, med det mener jeg at de er veldig følsome på riktig vinkling for å få riktig stereo bilde..
    Er det noen av moddelene som utmerker seg til å være bedre Hi-fi høytallere, med mere presisjon og gjerne luftigere diskant ol.. ?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Jeg har intrykk av at mange liker Klipsch høytallerene til film, men er mindre fornøyd med høytallerene til musikk.
    Jeg har RF82 og syntes de spiller utmerket på de fleste typer musikk, spesielt legger jeg merke til at taletoner er veldig tydelige og høytallerene spiller meget detaljert med en mektig bass som gir ett behagelig lydbilde, som en ulempe syntes jeg høytallerene er veldig retnings bestemt, med det mener jeg at de er veldig følsome på riktig vinkling for å få riktig stereo bilde..
    Er det noen av moddelene som utmerker seg til å være bedre Hi-fi høytallere, med mere presisjon og gjerne luftigere diskant ol.. ?

får å få et godt stereobilde er plassering viktig på de fleste Klipsch, men som du sier er de utmerket på de fleste typer musikk, så jeg skjønner ikke at folk ikke liker de til musikk - selv kunne jeg aldri tenkt meg noe annet enn klipsch - også til musikk!

jobb med plassering og toe-in, få litt bredde på høytalerne, slik de ikke står for nært hverandre - det hjelper mye på stereobildet!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Tror mange bruker feil elektronik,store transistor forsterkere og receivere med kald,steril lyd.Klipsch liker "varme" forsterkere så matching er viktig for at hornet skal trives.Etter min mening så er RF3/82 de beste i RF serien til musik i en normal stue.Med RF63 som kongen med bra musikalitet.Synes selv at RF7/83 blir alt for store og at hele lydbildet faller i sammen men i stooore rom(40m2+) så låter de like bra som de mindre modellene samt at de kan spille høyere selvsagt.
    Når det gjelder Heritge serien så synes jeg de er bedre på de fleste punkter kontra RF serien...
    men som sagt det er min mening

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mange bruker feil elektronik,store transistor forsterkere og receivere med kald,steril lyd.Klipsch liker "varme" forsterkere så matching er viktig for at hornet skal trives.Etter min mening så er RF3/82 de beste i RF serien til musik i en normal stue.Med RF63 som kongen med bra musikalitet.Synes selv at RF7/83 blir alt for store og at hele lydbildet faller i sammen men i stooore rom(40m2+) så låter de like bra som de mindre modellene samt at de kan spille høyere selvsagt.
    Når det gjelder Heritge serien så synes jeg de er bedre på de fleste punkter kontra RF serien...
    men som sagt det er min mening

nå blir vel ikke lydbildet mindre retningsbestemt med en rørforsterker vel? ikke som jeg merket... akkurat det må man nesten jobbe med plassering for å få til 100%.

men er helt enig i at Klipsch trives bedre med forsterkere og receivere med varm klang i, men det forblir en smakssak.

Hadde ALDRI foretrukket mine RF82 over mine RF83 til musikk eller film UANSETT romstørrelse, til det låter RF83 rett og slett for mye bedre til uansett!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    nå blir vel ikke lydbildet mindre retningsbestemt med en rørforsterker vel? ikke som jeg merket... akkurat det må man nesten jobbe med plassering for å få til 100%.

men er helt enig i at Klipsch trives bedre med forsterkere og receivere med varm klang i, men det forblir en smakssak.

Hadde ALDRI foretrukket mine RF82 over mine RF83 til musikk eller film UANSETT romstørrelse, til det låter RF83 rett og slett for mye bedre til uansett!
    hehe ja det er lov å være uenige,liker man ikke rør så har du feks Sugden klasse A som spiller dritten av det meste annet av klasse AB forsterkere.Det som er fakta er at det er mange der ute som klager på skrikete/masete topp osv og det er i 99% av tilfelle personer som har hørt Klipsch med receivere,transistorer kl AB etc...Har selv hatt diverse Klipsch i mange år og
    aldrig hørt de spille bra med transistor noensinne og jeg har testet mye utstyr.
    De eneste transistorene jeg har hørt gjort en bra jobb på Klipsch er Sugden og Vincent.Husk at jeg er en gammel mann med følsomme ører hehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja det er lov å være uenige,liker man ikke rør så har du feks Sugden klasse A som spiller dritten av det meste annet av klasse AB forsterkere.Det som er fakta er at det er mange der ute som klager på skrikete/masete topp osv og det er i 99% av tilfelle personer som har hørt Klipsch med receivere,transistorer kl AB etc...Har selv hatt diverse Klipsch i mange år og
    aldrig hørt de spille bra med transistor noensinne og jeg har testet mye utstyr.
    De eneste transistorene jeg har hørt gjort en bra jobb på Klipsch er Sugden og Vincent.Husk at jeg er en gammel mann med følsomme ører hehe

nå var det ikke "skrikete" diskant jeg snakket om i det hele tatt, det var bredden på lydbildet og hvor retningsbestemt de er, som jeg ikke hører forskjell på med AB eller rør, det er plassering som betyr noe. ang skrikete diskant er jeg ikke plaget med dette med AB, så det er ingen problem, liker godt rør, men de har sine begrensninger, og det har også AB, men til mitt bruk er AB vel så bra... har likevel lyst på en MC275, sidn jeg likte godt lyden i denne...

selv har jeg aldri hørt noe spille dritten av JC-1 f.eks på RF83, selv om det ikke var det jeg ville frem til.

har aldri hørt rør som gir meg den "råskapen" som en stor transistor gir meg, men tilgjengjeld var rør veldig behagelig og varmt, litt "farget" i lyden, som passet bra til en del ting, men som rett og slett ble helt feil til noe annet.. da må man drive å bytte rør til forskjellige formål, det blir for tungvint for meg, og derfor vil jeg bare vurdere rør til mitt oppsett nr 2, der bruken er noe annet, og kanskje også bedre med rør...

men står på mitt, jeg hadde ALDRI foretrukket RF82 over RF83, uansett romstørrelse, rett og slett fordi RF83 er mer eksklusiv i utseende (kassene) har en mye mer behagelig diskant, og lyden er generelt bedre, uansett romstørrelse..

og jeg har begge høytalere, og vet derfor godt hva jeg uttaler meg om, siden jeg har testet mye de i mellom, og ikke på husk av hvordan den andre låt, når jeg fikk de nye i hus...

hvis du på mange år aldri har hørt Klipsch låte bra med AB transistorer, så er det vel din smak, men for meg høres det utrolig rart ut, og kanskje også litt "enveis" med at kun rør funker...

jeg har hørt rør som er topp, men også som ikke er det..
    Likeså har jeg hørt transistorer som er knalbra, men som også ikke er det...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå var det ikke "skrikete" diskant jeg snakket om i det hele tatt, det var bredden på lydbildet og hvor retningsbestemt de er, som jeg ikke hører forskjell på med AB eller rør, det er plassering som betyr noe. ang skrikete diskant er jeg ikke plaget med dette med AB, så det er ingen problem, liker godt rør, men de har sine begrensninger, og det har også AB, men til mitt bruk er AB vel så bra... har likevel lyst på en MC275, sidn jeg likte godt lyden i denne...

selv har jeg aldri hørt noe spille dritten av JC-1 f.eks på RF83, selv om det ikke var det jeg ville frem til.

har aldri hørt rør som gir meg den "råskapen" som en stor transistor gir meg, men tilgjengjeld var rør veldig behagelig og varmt, litt "farget" i lyden, som passet bra til en del ting, men som rett og slett ble helt feil til noe annet.. da må man drive å bytte rør til forskjellige formål, det blir for tungvint for meg, og derfor vil jeg bare vurdere rør til mitt oppsett nr 2, der bruken er noe annet, og kanskje også bedre med rør...

men står på mitt, jeg hadde ALDRI foretrukket RF82 over RF83, uansett romstørrelse, rett og slett fordi RF83 er mer eksklusiv i utseende (kassene) har en mye mer behagelig diskant, og lyden er generelt bedre, uansett romstørrelse..

og jeg har begge høytalere, og vet derfor godt hva jeg uttaler meg om, siden jeg har testet mye de i mellom, og ikke på husk av hvordan den andre låt, når jeg fikk de nye i hus...
    Matching er viktig,du mener vel ikke at jeg vil få noe mer trøkk i la scalaen med en stor feit transistir forsterker??? la scala spiller ihvertfall ringer rundt mine tidligere RF7 med 40 rør watt...
    når jeg mente spille dritten av så mente jeg selvfølgelig lydkvalitet ang Sugden.Sier det igjen det er en smaksak og mine ører sliter med det meste av transistorer til Klipsch.Når det gjelder Heritage vs RF så synes jeg Heritage serien er flere klasser over RF

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvis du på mange år aldri har hørt Klipsch låte bra med AB transistorer, så er det vel din smak, men for meg høres det utrolig rart ut, og kanskje også litt "enveis" med at kun rør funker...

jeg har hørt rør som er topp, men også som ikke er det..
    Likeså har jeg hørt transistorer som er knalbra, men som også ikke er det...
    sier ikke at kun rør funker,har hørt sugden,vincent og jungson på klipsch med ok resultat.Rør fungerer utmerket på alt fra boccel til metallica så den er grei

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får slenge inn noen ord her da. Jeg melder meg inn i klubben igjen very soon! Enten blir det helt nye RF-82, eller brukte RF-63. Aller først må Mirage få et nytt hjem ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Får slenge inn noen ord her da. Jeg melder meg inn i klubben igjen very soon! Enten blir det helt nye RF-82, eller brukte RF-63. Aller først må Mirage få et nytt hjem ;-)
    Grattisdu blir nok fornøyd,ikke bli skremt av "kranglingen" over her hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det takhøyde nok til delte meninger, er vel en styrke det alle digger uansett klipsch i en eller annen form her på tråden
    vurderte selv seriøst rør i denne omgang når jeg skulle handle effekt men falt til transistor igjen pga bruksområdet mitt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    her er det takhøyde nok til delte meninger, er vel en styrke det alle digger uansett klipsch i en eller annen form her på tråden
    vurderte selv seriøst rør i denne omgang når jeg skulle handle effekt men falt til transistor igjen pga bruksområdet mitt
    hehe har faktisk vurdert sugden og vincent selv jeg på det ene anlegget mitt på grunn av dyr strøm hehe,bruker jo nå vincent som pre og det er jo en hybrid

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching er viktig,du mener vel ikke at jeg vil få noe mer trøkk i la scalaen med en stor feit transistir forsterker??? la scala spiller ihvertfall ringer rundt mine tidligere RF7 med 40 rør watt...
    når jeg mente spille dritten av så mente jeg selvfølgelig lydkvalitet ang Sugden.Sier det igjen det er en smaksak og mine ører sliter med det meste av transistorer til Klipsch.Når det gjelder Heritage vs RF så synes jeg Heritage serien er flere klasser over RF

drømmen min er også La scala 2 i sort, men rør forsterker, så den skjønner jeg. men man kan likevel ikke ta alt under samme kam..

men bare så det er sagt, La Scala på rør er heeelt der oppe!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker veldig godt den pre og cdpilleren du har, spiller veldigt godt etter hva jeg selv har hørt av vicent og klipsch sammen så er det en bra match med noen av vincent produktene , andre blir håpløst skarpt i mine ører

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også det er endel som har igjen for å tilte høytallerene noe bakover, dersom diskanten blir for fremtredene, jeg har tatt en romkoreksjons måling med mikrofonen plassert rett over ryggen til sofaen, dersom jeg sitter i denne posisjonen og bøyer meg frem over stuebordet, endrer lyden seg mye, mine forige høytallere, infinity kappa var ofte tiltet noe tilbake ved justering av spikes..
    Noen som har formeninger om Nakamichi P5II effektforsterker som jeg bruker sammen med klipsch høytallerne, jeg har ikke sammenlignet denne forsterkeren mot nyere effektforsterkere, men den var en god match til mine tidligere kappa høytallere.

Side 301 av 1034 FørsteFørste ... 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 297 298 299 300 301 302 303 304 305 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 801 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •