Klipsch klubben - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 30 av 1033 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 530 1030 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trur eg har gått bort i frå nc2250, får heller satse på a23 når den tid kommer, blir ikkje med det første men siden eg først må bytte ut xindaken i ein reciver.
    Men kossen er det å brokple ein forsterker, feks. a23, vil eg muste lydkvalitet viss eg gjer det? Eller er det ingen minus med det i det heile tatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt låter forsterkere dårligere brokoblet.

Biamping er tingen, men da vinner du ikke noe særlig ekstra effekt.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det uaktuelt. Tenker eg får starte med ein a23, å heller skifte den ut viss mer krefter sku trengs!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Generelt låter forsterkere dårligere brokoblet.

Biamping er tingen, men da vinner du ikke noe særlig ekstra effekt.

-Tim
    Slik jeg har forstått det så taper man endel dempefaktor med å brokoble, så ved bi-amp vil forsterkeren ha bedre kontroll over elementene på de høyttalerne den driver uansett om effekten er mindre.

Er ikke det rett?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det stemmer det. Mener du effektivt halverer. Største problemet med normal brokbling er at evnen til å levere strøm halveres.

Ved paralell brokobling derimot går det andre veien. Da dobbles evnen til å levere strøm.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik eg har forstått bi amping så har du to effektforsterkere og du bruker da den ene til å drive bunn i stereo og den andre til å drive toppen i stereo. da blir det mer strøm til bunn og mer strøm til topp. Da blir det jo mer kontroll på elementene også viss eg konkluderer rett. Med en treveis høgtaler blir det ofte slik att den ene effektforsterkeren driver basselementene og den andre effektforsterkeren driver mellomtone og diskant. med Klipsch som er toveis er eg ikke helt sikker på hvor det deles, men det er mulig att den ene effektforsterkeren driver bass/mellomtone elementene og den andre effektforsterkeren driver kunn horndiskanten. Men dette er eg som sagt ikke 100% sikker på. Bare nesten 100% sikker;-)

Mulig det er det timc mener med paralell brokobling Men som sagt er eg ikke 100% sikker på dette, men har bare skrevet slik eg trodde det virket

Edit: Dere får rette på meg viss eg tar feil:-)

Og brokobling er vel når en gjør en stereo effektforsterker om til mono som ofte fører til dårligere lyd slik eg har forstått det. Dere får heller rette på meg viss eg har feil her også:-)

Ja nå har noen rettet på meg og eg har tatt feil her:-) Da er det bare å se bort fra innlegget mitt. Beklager:-)

Edit 2: Dette er bare en liten misforståelse:-) Det er ikke feil det eg har skrevet om biamping. Eg skrev "Mulig det er det timc mener med paralell brokobling" og det er der misforståelsen ligger:-) Dette var ikke ment som en påstand, men mer som ett spørsmål:-) Det er fort gjort å misforstå hverandre og eg skrev det vel kansje litt klønete:-) Burde ikke skrevet det i det hele tatt siden det fort kunne misforstås:-)

Edit 3: Skriveleif

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble feil denne gangen Asfalt

Ved biamping er det mest vanlig å bruke en forsterker til høyre og en til venstre kanal. På den måten blir forsterkerene likt belastet.

Paralell brokboling betyr at man paralellkobler inn og utgangene på en effektforsterker. + på + og - på -. Dette kan ikke gjøres uten at forsterkermodulene er matchet og laget for dette. Prøver man dette på en vilkårlig forsterker vil den normalt ryke. McIntosh og Pass Labs er 2 produsenter som kan paralellbrokobles.

Ved normal brokobling skal effekten ut, teoretisk firedobbles under ideelle forhold. Ved paralellkobling blir det en dobbling.

Strømmen halveres i forhold til uteffekt ved normal brokobling, og dobbles ved paralellkobling.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ved biamping er det mest vanlig å bruke en forsterker til høyre og en til venstre kanal. På den måten blir forsterkerene likt belastet.

Paralell brokboling betyr at man paralellkobler inn og utgangene på en effektforsterker. + på + og - på -. Dette kan ikke gjøres uten at forsterkermodulene er matchet og laget for dette. Prøver man dette på en vilkårlig forsterker vil den normalt ryke. McIntosh og Pass Labs er 2 produsenter som kan paralellbrokobles.

Ved normal brokobling skal effekten ut, teoretisk firedobbles under ideelle forhold. Ved paralellkobling blir det en dobbling.

Strømmen halveres i forhold til uteffekt ved normal brokobling, og dobbles ved paralellkobling.

-Tim
    Ok:-D Var som sagt ikke helt sikker og da er det jo fint att noen kann rette på det, slik att ingen misforstår:-D

Takker for rettelsen:-D

Har aldri brokoblet eller paralellkoblet noe noensinne og kansje like greit

Edit 2: Har skrevet edit 2 i innlegget mitt der eg forklarer att når eg skrev "Mulig det er det timc mener med paralell brokobling" ikke var ment som en påstand, men mer som ett spørsmål siden eg ikke viste hva paralell brokobling var:-) Men det var vel litt klønete å skrive det slik siden det er fort gjort att det kunne bli misforstått:-)

Skrev jo mest om biamping og eg misforstod jo også når Tim skrev att det eg skrev var feil:-) Trodde jo att det eg skrev om biamping var feil og det var ikke det Tim mente, så eg misforstod minst like mye som han:-) Kansje vi bør skrive hva som er feil i ett innlegg slik att vi ikke misforstår hverandre så lett;-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil det ikke ansees som bi-amp hvis jeg f.eks bruker 3 stk Halo A23 til front og senter? Dvs en til hver?

Hvis jeg kobler med y-ledd fra hver kanal på receiveren slik at hver A23 blir mono, og så f.eks bruke høyre utgang til bass og venstre utgang til hornene fra hver forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er biamping ja.

-Tim

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøpte denne i går til rf 82 =) sykt bra anbefales !! 200 w 8 ohm , spiller varmt og silkemyk diskant ,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er den i forhold til hk signature 2.1 tror du.?

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    hvordan er den i forhold til hk signature 2.1 tror du.?
    den er mere varm og snil med diskanten . hk kan bli litt tøft med diskanten når en nermer seg klimax =) denon stopper ikke hehe. med alle min forskellige hk forsterkere kommer altid diskanten skrikende ved mye volume .

men hk. er jo syk bra .

hk signature 2.1 er en meget god forsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er motsatt av Dansken2. Jeg synes alt av Denon blir påtrengdene i øvre mellomtone. Synes det samme om HK sånn generelt.

Signature serien er litt annerledes i mine ører. Jeg har presset presset den til avsindige volum på en JBL SVA 2100, uten at det ble skrikende. SVA serien til JBL opplever jeg som mer frempå enn RF serien til Klipsch, og det ble aldri slitsomt med HK signature. Det ble også brukt en Signature prosessor.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Tim
    Er du 100% sikker på att eg tar feil i innlegget mitt når det gjelder biamping? Mener å ha hørt att noen bruker to like effektforsterkere og de da bruker den ene stereo effektforsterkeren til å drive basselementene i begge høgtalerne og den andre stereo effektforsterkeren til å drive mellomtone/diskant i begge høgtalerne. ( Tenker nå på tre veis høgtalere. Med Klipsch som er to veis blir det vel den ene stereo effektforsterkeren som driver basselementene i begge høgtalerne og den andre stereo effektforsterkeren driver horndiskantene i begge høgtalerne) Blir vel mer effekt og strøm til elementene da også? Har jo en egen stereo effektforsterker til å drive toppen av høgtalerne og en egen stereo effektforsterker til å drive bunnen i begge høgtalerne. (Skriver "toppen" og "bunnen" siden det ofte er forskjell på to veis og tre veis når det gjelder hvor høgtalerne deles) Men eg skall ikke påstå att eg har rett viss du er 100% sikker på att eg tar feil:-D

Edit: Det er dette eg har prøvd å forklare i innlegget mitt, men eg har prøvd å forklare litt mer detaljert her i tilfelle du misforstod innlegget mitt:-)

Edit 2: Viss du mener eg tar feil kann du forklare hva som blir feil da?:-)
    Edit 3: Har ikke to stereo effektforsterkere selv i tilfelle noen skulle misforstå det også:-) Har en ren stereoforsterker med prosessor ingang og en V1900 og har ikke erfaring med biamping o.s.v :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle gjerne ha brukt fire av utgangene til frontene mine,men går nok ikke. låter bra som f nå,men de tåler mer strøm.har forresten en signature 2.0 til salgs.noen som vet hva jeg kan få for den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt: Det stemmer at dette er biamping. Det jeg svarte på var at du trodde dette muligens var parallel brokobling.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt: Det stemmer at dette er biamping. Det jeg svarte på var at du trodde dette muligens var parallel brokobling.

-Tim
    Det trodde eg ikke Eg skrev: "Mulig det er det timc mener med paralell brokobling" Det er ike en påstand Eg skrev jo om biamping i innlgget mtt Eg har aldri hørt om paralell brokobling og lurte bare på om det var det samme som biamping:-D He he... Det siste eg skrev i innlegget mitt var mer som ett spørsmål:wink: Vi har nok misforstått hverandre her, men det er jo greit:wink: Vi er jo lke gode venner her på forumet selv om vi av og til misforstår hverandre:-D He he...

Litt klønete skrevet fra min side kansje så det er jo mulig å misforstå da:-D Men det er fint att du engasjerer deg i dette med biamping o.s.v Vi har mye å lære av hverandre og det er jo en av fordelene med å diskutere litt her på forumet:-D Eg har iallefall fått mye god hjelp og er taknemlig for det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Synes også du holder en åpen og redelig dialog.

Når det gjelder dette med parallel brokobling så kan du egentlig legge det på hylla. Det er stort sett bare meget kostbare konstruksjoner som støtter denne typen kobling.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Synes også du holder en åpen og redelig dialog.

Når det gjelder dette med parallel brokobling så kan du egentlig legge det på hylla. Det er stort sett bare meget kostbare konstruksjoner som støtter denne typen kobling.

-Tim

I lige måde:-D Har nå skrevet edit 2 i innlegget mitt og edit 2 i svaret mitt i innlegget ditt der eg forklarer den lille misforståelsen. Var jo like mye eg som misforstod deg:-D Beklager det, men nå er det iallefall rettet på slik att ikke andre misforstår også Eg lærer mye her på forumet her hver dag og synes det er spennende:-D

Side 30 av 1033 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 530 1030 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •