Klipsch klubben - Side 298

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 298 av 1034 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 798 ... SisteSiste
Viser resultater 5,941 til 5,960 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Valg av forsterker og høyttalere

Hei.

Jeg har vert litt på kikk etter klipsch en stund og har endelig annledning til å kjøpe noen når jeg får ferie penger. Jeg vet det står mye her på tråden, det er sikkert 10 som har spurt om det samme, men jeg gikk gjennom mange sider og mistet motivasjonen.

Jeg har sett litt på dette her :

Klipsch RF-7/RF-83 <-- jeg har ikke bestemt meg, men tror det blir rf-83
    Yamaha RX-V2065

Jeg har tenkt å bro koble denne i begynnelsen (og brukes til stereo forsterker), og etter hvert skal jeg oppgrader til surround og da har jeg tenkt på en emotiva effekt forsterker.

Så det jeg lurer på er om yamaha er en god forsterker å foretrekke på klipsch, jeg liker ikke når klipsch får den skikkelig skarpe lyden, men en litt mer avbalansert men allikevel trøkk i den.

Har dere noen mening om denne surround forsterkeren, finnes det kansje en annen som er i samme pris klasse å fungerer bedre ?

Takker for svar!

Mvh Hein Tore Gustavsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har fått med meg (ikke fått prøvd selv) så skal yamaha være en god match på Klipsch. Eventuelt så har du jo merker som Onkyo og Marantz som kanskje matcher enda bedre.

Angående Rf7/83 så anbefaler jeg deg å ta en lyttetur på de, hvis du har mulighet. For såvidt jeg har fått med meg er det veldig forskjellig lyd-signatur i de.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hein_tore
    Klipsch RF-7 / RF-83. Jeg har ikke bestemt meg, men tror det blir rf-83
    Begge deler er knallhøytalere, men hvis du kun skal kjøre en Reciever til å drive de, hadde jeg nok heller gått for noen mindre noen, som f.eks RF-82. Disse er mye lettere å drive.

Yamaha RX-V2065
    Yamaha er ett bra valg på Klipsch, men føler personlig at både Onkyo og Marantz er bedre valg.

Jeg har tenkt å bro koble denne i begynnelsen, og etter hvert skal jeg oppgrader til surround og da har jeg tenkt på en emotiva effekt forsterker.
    Det går ikke an å brokoble disse forsterkerene. Det går an å gjøre noe som heter å biampe, men det er veldig lite hvis noe i det hele tatt å hente på dette da alle kanalene uansett henter strøm fra samme strømforsyningen.

Jeg liker ikke når klipsch får den skikkelig skarpe lyden, men en litt mer avbalansert men allikevel trøkk i den.
    Velger du en bra Reciever (de jeg har nevnt over, eller den du nevner selv) så vil du ikke få skarp lyd før du prøver å spille høyere enn forsterkeren er god for. Da blir det skrikete uansett hva slags Reciever du kjører. Klipsch er lettdrevne høytalere, men de krever alikevel MASSE strøm for å spille bra når du guffer på.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Takk for svar Kane og Thoge.

Jeg har vert å lyttet til Klipsch rf-7 og rf-83, det var stor forskjell på høyttalerene, det er vel egentlig derfor jeg ikke klarte å sette fingeren på hvilke som passet meg best.

Å rf-7 ene var ikke spillt inn, de var vell brukt 10-25 timer, mens rf-83 var spillt inn, tror de var spillt ca 200 timer.

Men tror valget går for rf-83 liker utseende bedre og liker lyden veldig godt.

Jeg fikk så godt tilbud på yamahaen og klipsch høyttalerene med kabler at det blir litt synd å gå ned til rf-82. Jeg fikk 6 000,- rabbat og i mine øyne så var dette et veldig bra tilbud.

Onkyo og Marantz har jeg ikke noe forhold til, men jeg kommer til å sjekke de litt opp å finne litt priser og forskjellige modeller, så det takker jeg for. De har faktisk Onkyo forsterkere der jeg har tenkt å kjøpe høyttalerene, så jeg skal spør om å få en lyd demo med dette her.

ja stemmer det var Bi-amp, er ikke så veldig inne i hifi-verden enda så beklaget det der.

Men jeg kan jo alltids legge av litt penger etter hvert å spare opp til en Emotiva 2 kanals og hive den på i forste omgang, å der etter tenke på surround.

Jeg ser også at yamaha forsterkeren er på tilbud mange plasser, lurer derfor på om dette er en modell som snart kommer av markedet ? slik at det kommer en ny utgave/ny erstatter ?

må bare si takk for hjelp en gang til, flott me folk som dere som har erfaring med dette her.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    kan anbefale upa 1 til klipsch, er veldig fornøyd med de, hvis du har plass til monoløsninger
    Blir vel nødt til og kjøpe 1 pr høyttaler da?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har vert litt på kikk etter klipsch en stund og har endelig annledning til å kjøpe noen når jeg får ferie penger. Jeg vet det står mye her på tråden, det er sikkert 10 som har spurt om det samme, men jeg gikk gjennom mange sider og mistet motivasjonen.

Klipsch RF-7/RF-83 <-- jeg har ikke bestemt meg, men tror det blir rf-83
    Yamaha RX-V2065

Jeg har tenkt å bro koble denne i begynnelsen (og brukes til stereo forsterker), og etter hvert skal jeg oppgrader til surround og da har jeg tenkt på en emotiva effekt forsterker.

Så det jeg lurer på er om yamaha er en god forsterker å foretrekke på klipsch, jeg liker ikke når klipsch får den skikkelig skarpe lyden, men en litt mer avbalansert men allikevel trøkk i den.

Har dere noen mening om denne surround forsterkeren, finnes det kansje en annen som er i samme pris klasse å fungerer bedre ?

Takker for svar!

Mvh Hein Tore Gustavsen
    Skal du bruke høytalerne kun til film så er det ok å bruke receiver som pre men til musikk vil det aldrig låte bra,skal du ha en effekt forsterker(transistor) så gå for en ren klasse A forsterker...
    Hvor stort rom har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Blir vel nødt til og kjøpe 1 pr høyttaler da?
    Jepp.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ikke så mye dyrere da de kostet $329 pr stk.

Stemmer det at det kun er XPA-1 som er bedre en UPA-1?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Rf62 så er den, utifra hva jeg har lest, den beste utenom XPA-1. Men har ikke hørt ett eneste produkt fra Emotiva så ikke ta det for mye med i vurderingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

utifra hva jeg har lest så er den den nest beste forsterkeren fra emotiva lydmessig, er ganske enighet om dette på de fleste tråder jeg har vært innom
    og ifølge emotiva tech som jeg fikk svar fra idag så er den fullt ut istand til å trekke de større høytalerne i rf serien også, har lagt inn kopi av denne mail på emotivas venner

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg har gått andre veien. Hva er det som gjør at du foretrekker RF 63 ?
    De ble rett og slett litt for brutale for mitt rom. Må ha noe mær tammere rett og slett

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristerV
    De ble rett og slett litt for brutale for mitt rom. Må ha noe mær tammere rett og slett
    RF-7'ene er uten tvil slemme, spesielt hvis du har nok å mate de med. Han kompisen som hjalp meg å bære inn mine ble værende igjen å høre litt musikk. Da ble det endel Infected Mushrooms på ett rimelig HØYT volum, å han var overbevist om at SUB'ene mine også sto på helt til jeg gikk inn i menyen til forsterkeren å viste han de var avslått.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Skal du bruke høytalerne kun til film så er det ok å bruke receiver som pre men til musikk vil det aldrig låte bra,skal du ha en effekt forsterker(transistor) så gå for en ren klasse A forsterker...
    Hvor stort rom har du?
    Ok, jeg har tenkt meg å bruke dem 50/50 så de blir nok like mye film som musikk.

Rommet mitt er 35 kvm. så jeg tror det skal være stort nok, gangen henger sammen i rommet uten dør så jeg vet ikke om det skal telle. med gangen er det 49 kvm.

Har du et forslagg på en A forsterker ?

vil ikke gi sånn alt for mye for en effekt forsterker, men jeg tar imot annbefalinger osv.

Takker for svar Eddie =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    RF-7'ene er uten tvil slemme, spesielt hvis du har nok å mate de med. Han kompisen som hjalp meg å bære inn mine ble værende igjen å høre litt musikk. Da ble det endel Infected Mushrooms på ett rimelig HØYT volum, å han var overbevist om at SUB'ene mine også sto på helt til jeg gikk inn i menyen til forsterkeren å viste han de var avslått.
    Hehe ja de er ekstreme når det gjelder psychedelich trance. Hørres ut som det er 2 subwoofere som står og hamrer deg i brystet. har mattet dem med a21 men føler de kan gi mere med større effekt. Du kan liksom bare mate på og mate på det stopper aldri, eneste som gir etter er hva ørene dine tåler... Moro uten grenser dette her

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har tenkt meg å bruke dem 50/50 så de blir nok like mye film som musikk.

Rommet mitt er 35 kvm. så jeg tror det skal være stort nok, gangen henger sammen i rommet uten dør så jeg vet ikke om det skal telle. med gangen er det 49 kvm.

Har du et forslagg på en A forsterker ?

vil ikke gi sånn alt for mye for en effekt forsterker, men jeg tar imot annbefalinger osv.

Takker for svar Eddie =)
    Du burde gå for enten marantz eller onkyo(receiver) etter min mening,kan fort bli slitsomt i toppen.Har du mulighet så ville jeg gått for en ren stereoforsterker med preout.Da kan du kjøre utenom receiver på musikk men det kan jo koste litt da...Etter min mening så er RF63 bedre enn sine storebrødre til musikk og helt suverene høytalere i en stue på 35m2.
    RF83/7 vil selvsagt låte bra men du vil ikke få utnyttet de fult ut i et lite rom,de krever masse plass for og trives skikkelig...
    jeg er jo tilhenger av rør uansett så derfor er ikke RF7/83 mine favoritter.Når det gjelder RF7 så testet jeg mine i et rom på rundt 100m2 å det var da jeg forstod at de aldrig vil få ut potensialet i en mindre stue men meg om det hehe
    Sugden,Vincent osv er suverene klasse A forsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Du burde gå for enten marantz eller onkyo(receiver) etter min mening,kan fort bli slitsomt i toppen.Har du mulighet så ville jeg gått for en ren stereoforsterker med preout.Da kan du kjøre utenom receiver på musikk men det kan jo koste litt da...Etter min mening så er RF63 bedre enn sine storebrødre til musikk og helt suverene høytalere i en stue på 35m2.
    RF83/7 vil selvsagt låte bra men du vil ikke få utnyttet de fult ut i et lite rom,de krever masse plass for og trives skikkelig...
    jeg er jo tilhenger av rør uansett så derfor er ikke RF7/83 mine favoritter.Når det gjelder RF7 så testet jeg mine i et rom på rundt 100m2 å det var da jeg forstod at de aldrig vil få ut potensialet i en mindre stue men meg om det hehe
    Sugden,Vincent osv er suverene klasse A forsterkere
    Takk for svar igjen =)

ok, jeg får gå å lytte litt til de mindre versjonene, hørres intressant ut med rf-63, det er jo også en stor høyttaler.

Stereoforsterker: hvilket merke tenker du på da ? bør jeg kjøpe også den i marantz/onkyo eller ?

så pass ja 100m2 hehe det var ikke små saker, ja jeg tar tegningen å må sikkert se etter litt mindre høyttalere å få de til å fungere bedre i akkurat min stue.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar igjen =)

ok, jeg får gå å lytte litt til de mindre versjonene, hørres intressant ut med rf-63, det er jo også en stor høyttaler.

Stereoforsterker: hvilket merke tenker du på da ? bør jeg kjøpe også den i marantz/onkyo eller ?

så pass ja 100m2 hehe det var ikke små saker, ja jeg tar tegningen å må sikkert se etter litt mindre høyttalere å få de til å fungere bedre i akkurat min stue.
    Gå inn på hifisentralen og les litt på Klipsch tråden,Der finner du "gubber" med flere tiårs erfaring med Klipsch som har mange gode råd.Se etter Klipsch guru Rognlien i fidelity og send han en melding...Men de fleste der inne foretrekker rør samt et "lite" utvalg transistor klasse A

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips til beste transistor forsterker 5-10k på mine RF-52 ?

(Mulig jeg oppgraderer til 62/82 for litt mer fylde så den bør klare disse også.)

Hovedbruken er film i stereo, så det bør trøkke like bra som nå. Ønsker litt roet diskant og mer mellomtone. Ikke feil om det klarer å lokke litt mer musikalitet ut av oppsettet også.

PS : Kan evt. surroundreciever vurderes for å få dac inn i stystemet å med tanke på videre utbygg, eller taper man mye krefter å kvalitet på å gå for noe slikt til samme budsjettet ? Her vurderes onkyo.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

(Mulig jeg oppgraderer til 62/82 for litt mer fylde så den bør klare disse også.)

Hovedbruken er film i stereo, så det bør trøkke like bra som nå. Ønsker litt roet diskant og mer mellomtone. Ikke feil om det klarer å lokke litt mer musikalitet ut av oppsettet også.

PS : Kan evt. surroundreciever vurderes for å få dac inn i stystemet å med tanke på videre utrbygg, eller taper man mye krefter å kvalitet på å gå for noe slikt til samme budsjettet ? Her vurderes onkyo.
    Sugden er vel noe av det råeste du kan få til klipsch innen transistorer men koster litt,så har du Vincent klasse A,les litt i klipsch tråden på hifi sentralen der er mye hjelp å få...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

PS : Kan evt. surroundreciever vurderes for å få dac inn i stystemet å med tanke på videre utbygg, eller taper man mye krefter å kvalitet på å gå for noe slikt til samme budsjettet ? Her vurderes onkyo.
    onkyo er god match til klipsch, 1007 modellen fikk god omtale i siste hjemmekino, ellers har jeg hør naim på rf52 og det synes jeg var veldig bra match, emotiva upa 1 som jeg har vil også gjøre en god jobb med musikk og film men da trenger du en pre, disse er detaljerte uten å bli spisse, og har en veldig god mellomtone.

Side 298 av 1034 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 798 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •