Klipsch klubben - Side 296

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 296 av 1034 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 796 ... SisteSiste
Viser resultater 5,901 til 5,920 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det er meget bra forsterkere men er ganske dyre tror jeg,Copland er også en meget god match til Klipsch.Audionote er favoritten til mange med horn høytalere men det koster veldig mye...

leste en et par tester av copland 405 mener jeg på det var, og det som gikk igjen var at det var strålende forsterker med knallbra lyd, men den låt litt i retning av transistor iforhold til mange andre rørforsterkere..?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting kan vi være enig om, vi er heldig som har lagt vår elsk på ett høytalermerke som spiller godt med både transistor og rør

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Jeg har RSW-10d selv, og i framtiden tenkte jeg selvfølgelig på og investere i en til, men tenkte en av samme type.
    Ville du heller anbefalt SVS for å ta de dypeste, mens RSW tar puncha?

noe usikkerpå hva jeg vil anbefale.. selv mener jeg at siden Klipsch høytalerne har mye punch, så er også dette sterkeste kort for subwooferne deres over f.eks SVS, så til film hadde jeg valgt SVS ultra over RT-12d.. men spørs litt på bruksområde.

siden du allerede har rsw10d (og spes hvis du er fornøyd) hadde jeg uten tvil tatt en slik til, så du har 2 like!

selv hadde jeg planer om 2 RT-12d, men det ble ikke lett å skaffe lenger, og derfor kom SVS i hus igjen også, siden jeg med 1 RT ikke fikk helt det jeg trengte, noe jeg trolig hadde fått med 2..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    en ting kan vi være enig om, vi er heldig som har lagt vår elsk på ett høytalermerke som spiller godt med både transistor og rør

jeg har hvertfall ikke hørt en Klipschoppsett låte dårlig, enten det være seg med transistor eller rør!

Digger klipsch lyden!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    noe usikkerpå hva jeg vil anbefale.. selv mener jeg at siden Klipsch høytalerne har mye punch, så er også dette sterkeste kort for subwooferne deres over f.eks SVS, så til film hadde jeg valgt SVS ultra over RT-12d.. men spørs litt på bruksområde.

siden du allerede har rsw10d (og spes hvis du er fornøyd) hadde jeg uten tvil tatt en slik til, så du har 2 like!

selv hadde jeg planer om 2 RT-12d, men det ble ikke lett å skaffe lenger, og derfor kom SVS i hus igjen også, siden jeg med 1 RT ikke fikk helt det jeg trengte, noe jeg trolig hadde fått med 2..
    Var innom RT-10d selv, men viste seg vanskeli å få tak i, å RT-12d var noe de kunne skaffe, men ikke i svart, som resten av høytalerne + att den var noe dyr.
    Men RT-12d er virkeli en sub jeg kunne tenkt meg.

Men er meget positivt overasket over RSW-10d.
    For å være 10" går den overraskende lavt ned, og klarer likevel og opprettholde en skarp punch som kjennes i brystet når de trengs.
    Men vill selvfølgelig ha to for og dra det mer ut

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hvertfall ikke hørt en Klipschoppsett låte dårlig, enten det være seg med transistor eller rør!

Digger klipsch lyden!
    Har ikke erfaring med rør mot Klipsch, men det er heeerlige
    Vurderer så smått en liten tattovering med Klipsch logoen:wink:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom RT-10d selv, men viste seg vanskeli å få tak i, å RT-12d var noe de kunne skaffe, men ikke i svart, som resten av høytalerne + att den var noe dyr.
    Men RT-12d er virkeli en sub jeg kunne tenkt meg.

Men er meget positivt overasket over RSW-10d.
    For å være 10" går den overraskende lavt ned, og klarer likevel og opprettholde en skarp punch som kjennes i brystet når de trengs.
    Men vill selvfølgelig ha to for og dra det mer ut

eneste jeg ikke liker med rsw10d er at det aktive elementet er bakover, ikke forover - ellers en kanonsubwoofer!

RT-12d er jo enda råere, og jeg fikk tak i en sort brukt, og skulle kjøpe en ny, men kun tilgjengelig i cherry som ikke er aktuelt for meg, da jeg rett og slett ikke liker den finishen særlig + resten av utstyret er jo allerede i sort..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste jeg ikke liker med rsw10d er at det aktive elementet er bakover, ikke forover - ellers en kanonsubwoofer!

RT-12d er jo enda råere, og jeg fikk tak i en sort brukt, og skulle kjøpe en ny, men kun tilgjengelig i cherry som ikke er aktuelt for meg, da jeg rett og slett ikke liker den finishen særlig + resten av utstyret er jo allerede i sort..
    Jeg får satse på 2 stk RSW10d i front, og kjøre de på en subwooferutgang, og en SVS bak til de laave frekvensene:wink:

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke heller kjøre godt med effekt på frontene og la de jobbe nedover ett stykke, og la SVS'en ta seg av det dypeste. "Brystkasse" bassen alle snakker om ligger over SUB'ens arbeidsområde uansett. For oss med Klipsch er det bare å ha masse strøm på frontene å eksperimentere med delefrekvens for å se hvor det funker best. På musikk kjører jeg nå RF-7'ene helt ned til 40Hz. Har ihvertfall INGEN mangel av hverken brystkasse bass eller ekstrem dypbass lengre
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får satse på 2 stk RSW10d i front, og kjøre de på en subwooferutgang, og en SVS bak til de laave frekvensene:wink:
    Hva med å kjøpe en til RSW10d slik at du har to, og så sette oppå hver sin svs PB13 ultra? :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvorfor ikke heller kjøre godt med effekt på frontene og la de jobbe nedover ett stykke, og la SVS'en ta seg av det dypeste. "Brystkasse" bassen alle snakker om ligger over SUB'ens arbeidsområde uansett. For oss med Klipsch er det bare å ha masse strøm på frontene å eksperimentere med delefrekvens for å se hvor det funker best. På musikk kjører jeg nå RF-7'ene helt ned til 40Hz. Har ihvertfall INGEN mangel av hverken brystkasse bass eller ekstrem dypbass lengre
    Hvor høyt deler du svs subbene da?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva med å kjøpe en til RSW10d slik at du har to, og så sette oppå hver sin svs PB13 ultra? :twisted:

PB13 oppå RSW10d subbene? hmmm...
    De hørtes nesten småperverst ut
    Må vell stille opp gain noe på receiver da?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler SVS'ene på 80Hz, så justere jeg gain på SUB'ene slik at jeg ikke får alt for mye informasjon der SUB'er og fronter overlapper hverandre. Var skeptisk i beynnelsen, men ved hjelp av ASEQ1 funker det kanon bra :-)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fordi de subbene har forskjellig spillestil, og selv om SVS spiller noen hz lavere i bånn, er det mye mer trøkk i Klipsch subwooferne når man passerer 30hz og oppover, den bassen fra 30 - 80 hz er kanskje like viktig som den under 20hz.

Det jeg opplever det som vil man ikke bare oppnå med å hive på effekt på fronter, og klistre en SVS i bånn, fordi Subwooferen trøkker bedre enn frontene under 60hz.. (RT-12d vs RF83 med rikelig med krefter)

Men tar poenget ditt, og jeg har prøvd å oppnå beste fra begge verdener - med både RT-12d og PC13ultra, og resutatet ble etter mange timer og plasseringer meget godt!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser litt svart på slikt som de her... har ikke nok peiling for å drive me fininnstilling og plassering av subber osv for optimal tnyttelse av lyden ol...
    Det ligger noen hakk over min ekspertise

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde vært enormt digg med 2stk PC13ultra, og 2 stk RT-12d, det hadde vært utrolig kanon!!

Hadde jeg dog hatt tilgang på 1 til sort RT-12d, så er jeg mer i tvil om hva jeg hadde valgt av Subwoofere ang Klipsch vs SVS, siden det ikke ble så lett å få til ble det LITT kjedeli å vite at jeg gikk glipp av 4-5hz i bånn som jeg visste var der.. det hadde jeg trolig sluppet med 1 ekstra RT-12d..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB13 oppå RSW10d subbene? hmmm...
    De hørtes nesten småperverst ut
    Må vell stille opp gain noe på receiver da?

tror nok det burde vært omvendt gitt, STOOORE PB13ultra oppå "lille" RSW10d, hadde nok funket bedre i omvendt plassering tenker jeg:P

- Noen som har åpnet en RSW-10d forresten, og vet om muligheten til å bytte plass på det aktive og slave elementet? har lyst på en slik på stua jeg, men det aktive elementet rett i veggen passer særdeles dårlig hos meg.. ;P

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv Onkyo 1007 mot FR-63, og de er en kjent og kanllgod kombo. Emotiva er veltalt rundt omkring her, så det er nok en vinnerkombo ja
    Lurer på bl.a Emotiva selv i framtiden
    Det høres flott ut dette. Men jeg savner fortsatt noen erfaringer på de som har koblet RF-63 direkte opp mot Emotiva XPA-5 (om det finnes noen).

Selve lydsignaturen Onkyo/Emotiva er meget lik, men Emotiva-en er selvsagt kraftigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Rotel bra match til Klipsch ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Det høres flott ut dette. Men jeg savner fortsatt noen erfaringer på de som har koblet RF-63 direkte opp mot Emotiva XPA-5 (om det finnes noen).

Selve lydsignaturen Onkyo/Emotiva er meget lik, men Emotiva-en er selvsagt kraftigere.
    Er mange av de rundt her, så bare å forhøre seg litt rundt de8)

Side 296 av 1034 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 796 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •