Klipsch klubben - Side 294

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 294 av 1034 FørsteFørste ... 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 290 291 292 293 294 295 296 297 298 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 794 ... SisteSiste
Viser resultater 5,861 til 5,880 av 20677
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Feilpost!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    men nå har jo det La scala, som ikke akkurat skriker bass av den dypere sorten? Det har vel litt å si.. jeg har fremdeles ikke hørt mine RF83 spille med like god bass på rør, som med en skikkelig transistor, men likevel til musikk ble lydbilde roligere og bedre, til film er jeg ikke i tvil om at transistor er bedre i mitt oppsett..

jeg har lest en del om dette, ja. men føler likevel at aktuel testing med egene ører og eget oppsett og rom er bedre for meg, da jeg får et konkret resultat, ikke bare "han sa at slik osv.." jeg har testet mine klipsch, og andre for den saks skyld, med flere forsterkere, receivere, rør og transistor, og til mitt bruk er resultatet jeg kommer frem til, det jeg velger..

jeg bruker internett mest til å få inntrykk på hva som går igjen av beste matcher osv, slik man får en pekepinn - men på ingen måte en fasit.
    Nå mener jo mange at la scala er verdens beste høytaler ang dynamikk og en syyykt hurtig 15" så de krever bra med strøm.
    Rognlien skrev et stykke på hifi sentralen ang fordelen med rør/mindre effekt kontra store transistorer på klipsch.
    Er jo en del der ute i verden som ikke liker klipsch å de fleste klager på skrikete diskant og 99% av de har kjørt med transistorer...
    Er jo akkurat det som har hvert mitt problem da jeg ennå ikke har hørt klipsch med transistorer og en behagelig topp.Men det er jo en smaksak.
    Har hvert en del mennesker innom meg og hørt div klipsch oppsett og det er først etter at de fikk høre rør som de forandret mening ang klipsch.Men en ting er vi enige i å det er at vi alle her inne digger KLIPSCH

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå mener jo mange at la scala er verdens beste høytaler ang dynamikk og en syyykt hurtig 15" så de krever bra med strøm.
    Rognlien skrev et stykke på hifi sentralen ang fordelen med rør/mindre effekt kontra store transistorer på klipsch.
    Er jo en del der ute i verden som ikke liker klipsch å de fleste klager på skrikete diskant og 99% av de har kjørt med transistorer...
    Er jo akkurat det som har hvert mitt problem da jeg ennå ikke har hørt klipsch med transistorer og en behagelig topp.Men det er jo en smaksak.
    Har hvert en del mennesker innom meg og hørt div klipsch oppsett og det er først etter at de fikk høre rør som de forandret mening ang klipsch.Men en ting er vi enige i å det er at vi alle her inne digger KLIPSCH

selv digger jeg Klipsch lyden, og er enig i at La Scala er helråå, og er faktisk min favoritt også, og på La Scala skulle jeg hatt rør uansett!

på RF derimot, synes jeg fremdeles at transistor er bedre til filmbruk, mens rør var magisk på musikk. Likevel var ikke transistor dårlig på musikk, ei heller rør dårlig på film..

kommer bare an på hvilke an anleggene mine jeg bruker til hva..

Selv er jeg meget interessert i en MC275 til å bruke til musikk, da jeg ble mektig imponert over denne ilag med både RF82 og RF83 til musikk! så det blir med tiden..

Selv synes jeg ikke toppen blir skrikete med transistor, så mulig jeg ikke har det problemet.. derfor blir ikke det en minus i mitt oppsett, for meg, men jeg skjønner hva du mener, rør er litt "roligere" på den måten..

Selv er jeg meeeget fornøyd med oppsettet på filmrommet mitt nå, både film og musikk - men det er likevel film som er hovedfokus her - og derfor transistor..

på Stue stereoen sikler jeg fælt på en MC275 til RF82'ene.. det var rett og slett nydelig...

Og en vakker dag må nok et par La Scala inn også ja, får jeg håpe... helst i sort:-)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hadde du av rørforsterkere og på hvilke klipsch?

Hva er gode og strømsterke rør forsterkere? kan du nevne et par, og som også da passer godt til Klipsch?

Selv har jeg hørt Music angel, som egentlig ikke imponerte med annen en greit til prisen.

McIntosh MC275 ble jeg kjempeglad i, fyldig og flott i bassen, varm og stor mellomtone, og rolig og flott diskant..

Har forøvrig ikke så mye erfaring på rør, så tar gjerne imot tips og råd om hva som er noe å samle på her, gjerne ikke særlig mye over prisklasse til MC275 i nypris..

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først ett spørsmål... Hva er "bedre" me rørforsterkere?

Og neste... lurer på effektforsterker til Klipschene, hovedsaklig front og center.
    Hva er evt best av 3 stk monoforst. eller 2-kanals og bi-amping?
    Har selv sett på http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

Men godguttene mine fortjener jo bare de beste:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hadde du av rørforsterkere og på hvilke klipsch?

jeg hadde en tac kt 88 rørforsterker, hadde den hjemme på rf62/82 og jeg hørte den i butikk på rf63, spillte veldig godt synes jeg da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mange av de som klager på hard topp på klispch har vel antagelig opplevd de i feilmatchet oppsett/dårlig akustikk eller rett og slett nye ut av esken , eller så liker de ikke klipsch rett og slett, selv har jeg nesten ingen opplevelser av at klipsch har vært ille i toppen , bortsett fra med klasse d, og ett par andre lystklingende forsterkere, de er herlige i toppen synes jeg
    jeg er på ingen måte uenig at klispch virkelig skinner med rør men jeg synes de spiller veldig , veldig bra med transistor også, og akkurat nå passer det
    oppsettet jeg har veldig godt til mine behov.
    hadde sikkert vært en opplevelse å lyttet på ditt oppsett en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Først ett spørsmål... Hva er "bedre" me rørforsterkere?

Og neste... lurer på effektforsterker til Klipschene, hovedsaklig front og center.
    Hva er evt best av 3 stk monoforst. eller 2-kanals og bi-amping?
    Har selv sett på http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

Men godguttene mine fortjener jo bare de beste:-D
    jeg har to gode opplevelser av å ha monoblokker til frontene, biamp og slikt har jeg sjelden opplevd som en stor bonus, jeg har jo rf63 på min ønskeliste og
    jeg skal nå sjekke ut litt med emotiva og en del amerikanske emotiva eiere hvordan upa 1 klarer jobben med å dra de, rc64 digger upa 1 har aldri hørt den i slikt slag

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har to gode opplevelser av å ha monoblokker til frontene, biamp og slikt har jeg sjelden opplevd som en stor bonus, jeg har jo rf63 på min ønskeliste og
    jeg skal nå sjekke ut litt med emotiva og en del amerikanske emotiva eiere hvordan upa 1 klarer jobben med å dra de, rc64 digger upa 1 har aldri hørt den i slikt slag

Får se litt på monoblokker da... noen spesielle du kan anbefale varmt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hva er gode og strømsterke rør forsterkere? kan du nevne et par, og som også da passer godt til Klipsch?

Selv har jeg hørt Music angel, som egentlig ikke imponerte med annen en greit til prisen.

McIntosh MC275 ble jeg kjempeglad i, fyldig og flott i bassen, varm og stor mellomtone, og rolig og flott diskant..

Har forøvrig ikke så mye erfaring på rør, så tar gjerne imot tips og råd om hva som er noe å samle på her, gjerne ikke særlig mye over prisklasse til MC275 i nypris..
    rognlien anbefalte meg det østeriske merket aydon? vet ikke helt om det ble stavet riktig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se litt på monoblokker da... noen spesielle du kan anbefale varmt?

spørs hva du har tenkt å legge i det, og hvilken lyd du liker? jeg har likt både vincent og emotiva godt, upa 1 er den jeg har nå, de har jo en større som heter xpa 1 også, ellers er det sikkert noen her på tråden som har noen tips

det jeg har opplevd som positivt er , veldig stille og detaljene trer frem, kanalseparasjon bedre, alt er bedre synes jeg med monoløsninger, men man må ha plass til det også
    prøv å få lyttet på noen løsninger, bruk nettet,tråden her, og til slutt din egen magefølelse

har ikke hatt noen kostbare monoblokker egentlig, men veldig gode lytteopplevelser for det

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs hva du har tenkt å legge i det, og hvilken lyd du liker? jeg har likt både vincent og emotiva godt, upa 1 er den jeg har nå, de har jo en større som heter xpa 1 også, ellers er det sikkert noen her på tråden som har noen tips

det jeg har opplevd som positivt er , veldig stille og detaljene trer frem, kanalseparasjon bedre, alt er bedre synes jeg med monoløsninger, men man må ha plass til det også
    prøv å få lyttet på noen løsninger, bruk nettet,tråden her, og til slutt din egen magefølelse

har ikke hatt noen kostbare monoblokker egentlig, men veldig gode lytteopplevelser for det
    Er jo film som blir hovedbruken (de er jo tross alt Klipsch8) ) og prismessig håper jeg å ligge under 30.000,-
    Ellers er de jo fin og god lyd jeg er ute etter. som ikke blir slitsom i lengden, eller "skrkende" når en går mot toppen av volumet

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo film som blir hovedbruken (de er jo tross alt Klipsch8) ) og prismessig håper jeg å ligge under 30.000,-
    Ellers er de jo fin og god lyd jeg er ute etter. som ikke blir slitsom i lengden, eller "skrkende" når en går mot toppen av volumet

opplever at toppen er detaljert men avslappet alikevel med upa1, har hørt jc 1 godt over 200 timer da jeg jobbet deltid i en butikk som hadde de, det er de beste monoblokkene jeg har hørt, men som sagt jeg har for øyeblikket rf82 ikke 63/83 eller 7 så jeg tør ikke uttale meg om hvordan de vil være til de storre, men jeg kan si at rc64 virkelig blomsterer med upa 1 og den har vel samme elemeter som 63/83
    kan ta med at jeg gladelig kunne betallt dobbelt pris for å få den lyden jeg har fått med upa 1

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva var det link til?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opplever at toppen er detaljert men avslappet alikevel med upa1, har hørt jc 1 godt over 200 timer da jeg jobbet deltid i en butikk som hadde de, det er de beste monoblokkene jeg har hørt, men som sagt jeg har for øyeblikket rf82 ikke 63/83 eller 7 så jeg tør ikke uttale meg om hvordan de vil være til de storre, men jeg kan si at rc64 virkelig blomsterer med upa 1 og den har vel samme elemeter som 63/83
    kan ta med at jeg gladelig kunne betallt dobbelt pris for å få den lyden jeg har fått med upa 1
    RC-64 er hvertfall i samme serie som 63/83, så elementene er nok rimelig lik om ikke annet ja:-P
    Muligheten er da evt 3 x UPA-1 monoblokker.
    Ser også på Vincent mono. noen erfaring me disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ellers er vel parasound a21 med a23 på center en velkjent kombo som spiller veldig godt på klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC-64 er hvertfall i samme serie som 63/83, så elementene er nok rimelig lik om ikke annet ja:-P
    Muligheten er da evt 3 x UPA-1 monoblokker.
    Ser også på Vincent mono. noen erfaring me disse?

har hatt de minste hjemme og opplevde at de gav veldig god valuta for pengene,
    de større blokkene dems ville jeg ha lyttet på før jeg eventuellt kjøpte for jeg tror de kan være veldig oppløste i toppen (les lys)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva var det link til?
    var vel egentli en effektforsterker, men ser ikke ut til att den kom fram:shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vel egentli en effektforsterker, men ser ikke ut til att den kom fram:shock:

slikt skjer det er ihvertfall masse kompetanse på tråden her om hva som er god match til klipsch så ha litt is i magen og spør ivei så tror jeg du finner noe som passer deg og ditt oppsett veldig bra

Side 294 av 1034 FørsteFørste ... 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 290 291 292 293 294 295 296 297 298 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 794 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •