Klipsch klubben - Side 293

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 293 av 1034 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 793 ... SisteSiste
Viser resultater 5,841 til 5,860 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Si meg, er det noen her som har hørt K-horn i seinere tid? (og kan beskrive lyden litt.)

Jeg har aldri hørt den, og det irriterer med grenseløst....

EDIT: Vet det er noen på hifisen. som har de, men tenkte og spørre her inne også.
    Lenge siden jeg har hørt disse selv men etter hva jeg har hørt så er de lydmessig veldig lik la scala med en dypere bass som da samtidig gjør at du mister litt dynamikk.Dette er jo Kongen av Klipsch

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har ikke hørt den på RF83.Men i følge Klipsch guru Rognlien så er RF83 mye tyngre å drive,ikke vet jeg.RF7 krever ihvertfall mengder med strøm...
    samme fyren skrev også "15watt holder" ang. Rf-5.
    mulig Rf-7 er annerledes, men Rouge 90 er iallefall en relativt kraftig og påkostet rørforsterker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    mulig Rf-7 er annerledes, men Rouge 90 er iallefall en relativt kraftig og påkostet rørforsterker
    Krever ikke mange watt det stemmer men krever som sagt mye strøm og Rouge 90 er meget strømsterk.Har selv 3 par Klipsch og mine forsterkere har full kontroll og mer til...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

klarer liksom ikke å skjønne at RF5 skal være vanvittig LETT å drive, mens RF7 som bare er litt større, skal være så utrolig vanskelig..

samme med RF63 og RF83, har selv testet begge, og har RF83, klarer rett og slett ikke å skjønne at disse krever så forskjellig fra forsterker altså.. mulig det bare er meg, men virker meget overdrevet..

har en forsterker KANON kontroll på RF63, kan jeg ikke skjønne at den samme skal slite med RF83.. i min verden stemmer ikke det med hva jeg har av inntrykk hvertfall!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt den på RF83.Men i følge Klipsch guru Rognlien så er RF83 mye tyngre å drive,ikke vet jeg.RF7 krever ihvertfall mengder med strøm...

han har vel andre oppfatninger enn meg.. jeg har hatt utmerket resultat på RF83 med forsterkere som som er kanon på RF63.. oppfatter ikke at samme forsterker sliter nevneverdig mer på RF83.. men som sagt, det er jo min oppfatning av disse, etter utallige timer med RF83, og en del på RF63...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krever ikke mange watt det stemmer men krever som sagt mye strøm og Rouge 90 er meget strømsterk.Har selv 3 par Klipsch og mine forsterkere har full kontroll og mer til...

+1

klipsch trenger generelt få watt for å spille høyt, og trøkke til, men de krever gjerne forsterkere som klarer å levere nok strøm..

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf 83 har vist en litt leiere effekt urve kontra rf 63 har jeg lest noe sted, hvor mye dette har å si i praksis vet jeg ikke.

Disse revnede elementene, var ikke det en produksjonsfei som var på ca 3% av rf 83? de sa at det kun er noen som kan få dette på stereofil, og at klipsch eventuelt erstatter disse elementene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    rf 83 har vist en litt leiere effekt urve kontra rf 63 har jeg lest noe sted, hvor mye dette har å si i praksis vet jeg ikke.
    Tror det er samme tingen med RF7. synes å lese en plass at de dipper ned mot 2 ohm i bassene på det verste. og om man da har en f. eks receiver som ikke har allverdens med strøm så sier det seg jo selv at det blir tungt for forsterkeren.
    Når det er sagt så har en kamerat av meg en pioneer sc lx 82 og denne driver et helt rf7 surround oppsett med bravur, og han er LANGT ifra gjerrig på volumet. at det kan bli enda bedre med mere watt og strøm, men tror dette vil holde for de fleste!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med fare for å få noen kvasse kommentarer i retur så påstår jeg at de felste klipsch høytalere kan spille meget godt og mer enn høyt nok på en grei receiver
    hele denne problemstillingen er veldig oppsnakket og hypet på en måte.
    det er klart at en god forsterker med gode strømreserver kan hente mer ut av de men hvem høytaler gjelder ikke dette for generellt?
    derimot så er det ikke så mange andre høytalere som kan levere så mye godlyd og moro på høyt volum med små receivere

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    med fare for å få noen kvasse kommentarer i retur så påstår jeg at de felste klipsch høytalere kan spille meget godt og mer enn høyt nok på en grei receiver
    hele denne problemstillingen er veldig oppsnakket og hypet på en måte.
    det er klart at en god forsterker med gode strømreserver kan hente mer ut av de men hvem høytaler gjelder ikke dette for generellt?
    derimot så er det ikke så mange andre høytalere som kan levere så mye godlyd og moro på høyt volum med små receivere

+1

du har et godt poeng. det samme gjelder egentlig for alle høytalere..
    men pga høy følsomhet i Klipsch kan de spille kanon høyt, og mye trykk og bass selv med "kun" receiver tilkoblet, helt klart..

men likevel, som med alle andre høytalere generelt, blir det mye bedre med effektforsterker tilkoblet.. jeg merket godt at det ble bedre, men fikk liksom en rar følelse når jeg koblet til "kun" receiver, når jeg ventet på dagens effekt, siden jeg hadde solgt den gamle - først da skjønte jeg hvor stor forskjell det faktisk var.. :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep

Disse revnede elementene, var ikke det en produksjonsfei som var på ca 3% av rf 83? de sa at det kun er noen som kan få dette på stereofil, og at klipsch eventuelt erstatter disse elementene.

dette du nenvner om RF83 / 63, gjelder forsåvidt også RF7/5 såvidt jeg også har lest.. i praksis etter det jeg har testet av forsterkere/receiver på mine RF83 over mange år fordelt på 2 par, samt en del timer på RF63, vil jeg påstå at i praksis er ikke det såååå stor forskjell.

Den forsterkeren på 100watt/2watt etc (eksempel) som driver RF63 bra, vil på ingen måte plutselig SLITE med RF83, da vel den samme forsterker drive også disse greit - jeg fikk ikke noe følelse av at samme forsterker bare måtte bort fordi den ble så dårlig med RF83.. dette er min erfaring, uten tall og dipper og delefilter osv i vurdering - kun testing i praksis.

RF5 har jeg aldri hørt, så kan ikke uttale med om denne kontra RF7..

-Har også hørt at det er snakk om en liten prosent feil på RF serien, ikke nødvendigvis konkret RF83, men cerametallic generelt - jeg har sett flere Klipsch som har blitt bulket/revnet etc, bl.a :
    RF83, RF63, RF82, RF7.. ikke at det er utbredt i forhold til hvor mange av disse det er i omløp, men dog.. jeg er hvertfall ikke redd for å vri volumet og bassen skikkelig opp - da jeg ikke har hatt noe problem med dette

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Tror det er samme tingen med RF7. synes å lese en plass at de dipper ned mot 2 ohm i bassene på det verste. og om man da har en f. eks receiver som ikke har allverdens med strøm så sier det seg jo selv at det blir tungt for forsterkeren.
    Når det er sagt så har en kamerat av meg en pioneer sc lx 82 og denne driver et helt rf7 surround oppsett med bravur, og han er LANGT ifra gjerrig på volumet. at det kan bli enda bedre med mere watt og strøm, men tror dette vil holde for de fleste!

volum, db, og alt det der så er det mer enn nok ja, men stikkord som blir bedre med skikkelig effektforsterker i mitt oppsett er; mer fast og kontant bass, følelse av mer punch og trøkk, mer dynamikk, en generelt "kjappere" høytaler. for ikke å nevne at mellomtone føltes mer tilstede..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk store"bulker" i bassene på mine RF7 for et par år tilbake,dette gikk på garantien,kjørte med midgard blokkene.Nå er det vel også slik at lettdrevne høytalere ikke er så glade i forsterkere med masse watt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    +1

du har et godt poeng. det samme gjelder egentlig for alle høytalere..
    men pga høy følsomhet i Klipsch kan de spille kanon høyt, og mye trykk og bass selv med "kun" receiver tilkoblet, helt klart..

men likevel, som med alle andre høytalere generelt, blir det mye bedre med effektforsterker tilkoblet.. jeg merket godt at det ble bedre, men fikk liksom en rar følelse når jeg koblet til "kun" receiver, når jeg ventet på dagens effekt, siden jeg hadde solgt den gamle - først da skjønte jeg hvor stor forskjell det faktisk var.. :P

+1
    jeg ordla meg ikke helt som jeg skulle ha gjort, selvfølgelig blir det bedre med effekt på de, har merket stor forskjell jeg og , som man gjør på alt av høytalere, er bare det at klipsch har blitt hypet negativt angående at de må ha en v8 for å spille som de skal
    vet om mage andre merker som godt kunne trengt 2 stk v8 bare for å åpne seg litt i lydbildet i forhold til klipsch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    volum, db, og alt det der så er det mer enn nok ja, men stikkord som blir bedre med skikkelig effektforsterker i mitt oppsett er; mer fast og kontant bass, følelse av mer punch og trøkk, mer dynamikk, en generelt "kjappere" høytaler. for ikke å nevne at mellomtone føltes mer tilstede..
    Akkurat motsatt med meg! føler at mindre effekt tilført lettdrevne høytalere gir bedre mellomtone og bass.Lest litt rundt på nett og det virker som at lettdrevne høytalere har alltid godt av strøm men liker ikke for mye watt.
    Har testet mye fete transistor forsterkere på klipsch opp gjennom men faktisk aldrig hørt mellomtone,tilstedeværelse,live osv slik du får det til med rør men sier ikke at det låter dårlig for det...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat motsatt med meg! føler at mindre effekt tilført lettdrevne høytalere gir bedre mellomtone og bass.Lest litt rundt på nett og det virker som at lettdrevne høytalere har alltid godt av strøm men liker ikke for mye watt.
    Har testet mye fete transistor forsterkere på klipsch opp gjennom men faktisk aldrig hørt mellomtone,tilstedeværelse,live osv slik du får det til med rør men sier ikke at det låter dårlig for det...

men nå har jo det La scala, som ikke akkurat skriker bass av den dypere sorten? Det har vel litt å si.. jeg har fremdeles ikke hørt mine RF83 spille med like god bass på rør, som med en skikkelig transistor, men likevel til musikk ble lydbilde roligere og bedre, til film er jeg ikke i tvil om at transistor er bedre i mitt oppsett..

jeg har lest en del om dette, ja. men føler likevel at aktuel testing med egene ører og eget oppsett og rom er bedre for meg, da jeg får et konkret resultat, ikke bare "han sa at slik osv.." jeg har testet mine klipsch, og andre for den saks skyld, med flere forsterkere, receivere, rør og transistor, og til mitt bruk er resultatet jeg kommer frem til, det jeg velger..

jeg bruker internett mest til å få inntrykk på hva som går igjen av beste matcher osv, slik man får en pekepinn - men på ingen måte en fasit.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk store"bulker" i bassene på mine RF7 for et par år tilbake,dette gikk på garantien,kjørte med midgard blokkene.Nå er det vel også slik at lettdrevne høytalere ikke er så glade i forsterkere med masse watt...

flesteparten jeg har sett som har hatt slike tendenser har brukt ICE, klasse d forsterkere, og flere har faktisk brukt nettopp oberon blokkene, så pga dette holder jeg meg borte fra de på klipsch, + det faktum at de langt ifra er den beste matchen i mine ører...

men så er du jo frempå å sier at RF7 og RF83 trenger mer krefter enn f.eks RF5/RF63, så da må man jo opp i mere watt og strøm? jeg mener at RF83 og RF7 spiller høyt nok med 50watt, trenger ikke nødvendigvis masse watt for å spille bra, men ofte trenger de tilgang på strøm.. det betyr ikke nødvendigvis at det er dårlig med en stor forsterker med masse watt i tillegg til masse strøm - det er jo fremdeles du som styrer volumnknappen - du har bare i bakhodet at hvis du trenger det, så har du masse krefter også..

det med at du får best resultat med færre watt, kan jo også ha noe med at du liker forsterkerene du har valgt, og ikke nødvendigvis pga lite wat, men pga lydsignaturen den innehar - er jo ikke watten nødvendigvis som styrer hvos mye bass,diskant mellomtone det er i en forsterker.
    Har selv hørt flere forsterkere i området 200watt, og ikke alle har "fokus" på samme plasser, uten at det betyr watt, men f.eks lydsignaturen i den aktuelle forsterkern?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har aldri hatt den lydgjenngivelsen som jeg har nå med transistor og det er det beste jeg har hatt av lyd hjemme, har hatt rør og likte det veldig godt men det var mer begrensninger med rør enn jeg nå har

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hva som er "bra" eller ikke, men jeg kjører på med 2x500w klasse D på mine tangen, og jeg sitter bare og smiler når jeg fyrer opp "litt"
    (Ht er like effektive som klipsch, men mine tåler forsterkerkraft på 2000w kontinuerlig) :twisted:

Har også hatt rør med lite watt som låt nydelig, men det gav meg ikke konsertnivå som jeg liker best.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har aldri hatt den lydgjenngivelsen som jeg har nå med transistor og det er det beste jeg har hatt av lyd hjemme, har hatt rør og likte det veldig godt men det var mer begrensninger med rør enn jeg nå har
    Hva hadde du av rørforsterkere og på hvilke klipsch?

Side 293 av 1034 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 793 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •