Klipsch klubben - Side 292

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 292 av 1034 FørsteFørste ... 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 288 289 290 291 292 293 294 295 296 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 792 ... SisteSiste
Viser resultater 5,821 til 5,840 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    høres bra ut. 8)
    Kan dette merket konkurere på lydkvalitet mot vienna? Vet dei to er som natt og dag.
    Såvidt jeg vet så blir det veldig smak og behag egentlig. Noen mener sikkert det ene er bedre enn det andre og motsatt.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æææ.. lydtrykk og feit bass er ikke mangel på nye MAen så vis du mener det, kan du bare ha hørt sånne mindre bra rørforsterkere :-D
    Er merkelig hvordan du klarer og blande MA inn i absolutt alt!;-)

Men jo, kanskje lager den feit bass i ordets rette forstand!? Jeg har uansett enda ikke hørt en rørforsterker spille like bra bass som en transistor.

Diskant og mellomtone er en helt annen ting, det kan virkelig bli magisk med en rørf.

Sorry for off topic! Back on track....

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut. 8)
    Kan dette merket konkurere på lydkvalitet mot vienna? Vet dei to er som natt og dag.
    Syntes klipsch matcher på detaljer egentlig, men vienna er nok litt mer homogene og er vel utvilsomt mer hifi riktige. Klipsch derimot har absolutt akseptabel lyd og dynamikk/trøkk som få kan måle seg med.

Klipsch er kjempe ht til prisen!

ps: 63/83 låter noe bedre enn billigere modeller.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Syntes klipsch matcher på detaljer egentlig, men vienna er nok litt mer homogene og er vel utvilsomt mer hifi riktige. Klipsch derimot har absolutt akseptabel lyd og dynamikk/trøkk som få kan måle seg med.

Klipsch er kjempe ht til prisen!

ps: 63/83 låter noe bedre enn billigere modeller.
    enig i at RF63/83 kan låte bedre enn de billigere modellene i den nye RF serien.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Er merkelig hvordan du klarer og blande MA inn i absolutt alt!;-)

Men jo, kanskje lager den feit bass i ordets rette forstand!? Jeg har uansett enda ikke hørt en rørforsterker spille like bra bass som en transistor.

Diskant og mellomtone er en helt annen ting, det kan virkelig bli magisk med en rørf.

Sorry for off topic! Back on track....
    Mener det motsatte nemlig at rørforsterkere er helt konge i bassen i tilegg til mellomtonen spesielt

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Mener det motsatte nemlig at rørforsterkere er helt konge i bassen i tilegg til mellomtonen spesielt
    Men, nå har jo ikke du høyttalere som spiller "ordentlig" bass.:wink:

Forstå meg rett; Jeg syns La Scala er en steike bra høyttaler, og den spiller som et helv... men den mangler en god del i dypet.

Så etter min smak, er ekstern sub et must til Heritage serien.8)
    (ja, jeg har hørt både Heresy og La Scala mye, med både rør og transistor. IKKE K-horn)

Edit: Vi kan jo selfølgelig ha totalt forskjellige lyd preferanser også, slik at det også er nevnt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forstå meg rett; Jeg syns La Scala er en steike bra høyttaler, og den spiller som et helv... men den mangler en god del i dypet.

(ja, jeg har hørt både Heresy og La Scala mye, med både rør og transistor. IKKE K-horn)

Edit: Vi kan jo selfølgelig ha totalt forskjellige lyd preferanser også, slik at det også er nevnt.

du er nok inne på noe her.. selv har jeg hatt masse større transistorer på RF83, og har nå nylig testet litt MC275, og jeg synes rør ble kanon flott til musikk - men som mange nevner - den drar ikke like ut potensiale til RF83 på samme måte, men likevel ble det vel så bra - bare på en annen måte..

Synes likevel at forskjellen ble størst i mellomtone/diskant området, da det jeg ha testet av transistorer, inkl Emotivaen jeg har nå, rett og slett har mer krefter og har mye bedre kontroll i bass området, samt en generell bedre kontroll på høytaleren når volumet skal over -20db i receiver.. da begynner det likevel å bli såpass høyt normalt sett, at jeg egentlig ikke trenger mer - men det får bli en annen sak.. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig samme inntrykk jeg fikk på Rf62, men jeg har kun testet med Music Angel som sikkert har endel mindre krefter.

Angående volum så er vel sikkert det veldig variert fra person til person ja :P Selv liker jeg å kunne dra på skikkelig, nesten jo høyere desto bedre. Skulle bare ønske jeg ikke hadde naboer :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det er vel egentlig samme inntrykk jeg fikk på Rf62, men jeg har kun testet med Music Angel som sikkert har endel mindre krefter.

Angående volum så er vel sikkert det veldig variert fra person til person ja :P Selv liker jeg å kunne dra på skikkelig, nesten jo høyere desto bedre. Skulle bare ønske jeg ikke hadde naboer :P

helt enig, er ofte jeg liker å vri skikkelig på, og da er kreftene gode å ha

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ypperste etter min mening, er gjerne en heftig klasse D til bassene, og en rørsak til mellomtone diskant.

Er jo selfølgelig en del styr med slikt, men du verden så bra det kan bli! Har dog ikke hørt den kombinasjonen med Klipsch, så det kunne vært morro...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ypperste etter min mening, er gjerne en heftig klasse D til bassene, og en rørsak til mellomtone diskant.

Er jo selfølgelig en del styr med slikt, men du verden så bra det kan bli! Har dog ikke hørt den kombinasjonen med Klipsch, så det kunne vært morro...

er en del som har revnet cerametallic bassene på disse heftige klasseD forsterkerne, så de holder er jeg heller forsiktig med, pluss de føles litt "slank" i bassen - som trolig er kanonkontroll...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    er en del som har revnet cerametallic bassene på disse heftige klasseD forsterkerne, så de holder er jeg heller forsiktig med, pluss de føles litt "slank" i bassen - som trolig er kanonkontroll...
    Jeg "sarvet" ett par basser på mine gamle rf-35, egentlig litt for enkelt. Ble ganske så skuffet at det ikke sku mere til.
    Høyeffektive "partyhøyttalere" som ikke tålte party hos meg hvertfall.

Klasse D oppleves ofte slankere i bassen en sine andre "brødre", men regner med at dette kan tunes med litt eq og ymse annet.(?)
    Jeg er forsåvidt på tynn is, angående aktiv deling etc, da jeg ikke har erfaring med det selv. Har bare hørt andres oppsett.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere skriver: revne elementet, hvor mye effekt kjører dere da?? Vart litt betenkt..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere skriver: revne elementet, hvor mye effekt kjører dere da?? Vart litt betenkt..
    trenger ikke nødvendigvis å være mye effekt, men når man spiller over evne, og slik jeg har forstått med classe D amper, som gjerne har svært høy dempefaktor, så har det vært noen basser som har bulket/revnet.

Ikke noe utbredt sak i den forstand, men det har skjedd.

For å sette ting i perspektiv så har jeg ødelagt et par CV basser, men fremdeles ikke klart å skade basser i RF83, med godt volum ved flere anledninger.

Jeg har brukt alt fra 50watt til 300watt på mine..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge

Vet ikke med ma men copland har full kontroll på RF82 også utrolig bra kontroll på RF63 så da må denne ma ha en svak strømforsyning

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er litt enig derfor har jeg akkurat kjøpt meg en HFS sub med beyma element

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig derfor har jeg akkurat kjøpt meg en HFS sub med beyma element

Dæven, da kan jeg tenke meg at det begynner og bli skremmende....på en bra måte.:twisted:

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si meg, er det noen her som har hørt K-horn i seinere tid? (og kan beskrive lyden litt.)

Jeg har aldri hørt den, og det irriterer med grenseløst....

EDIT: Vet det er noen på hifisen. som har de, men tenkte og spørre her inne også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke med ma men copland har full kontroll på RF82 også utrolig bra kontroll på RF63 så da må denne ma ha en svak strømforsyning

Hvis den har utrolig bra kontroll på RF63, så må da den også ha meget god kontroll på RF83 også, det er da ikke så stor forskjell på disse.. det jeg har erfart hvertfall, er at RF82 trenger mindre krefter for å bli bra, mens RF63 og RF83 har et hopp som gjør at de trenger litt mer krefter..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvis den har utrolig bra kontroll på RF63, så må da den også ha meget god kontroll på RF83 også, det er da ikke så stor forskjell på disse.. det jeg har erfart hvertfall, er at RF82 trenger mindre krefter for å bli bra, mens RF63 og RF83 har et hopp som gjør at de trenger litt mer krefter..
    Har ikke hørt den på RF83.Men i følge Klipsch guru Rognlien så er RF83 mye tyngre å drive,ikke vet jeg.RF7 krever ihvertfall mengder med strøm...

Side 292 av 1034 FørsteFørste ... 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 288 289 290 291 292 293 294 295 296 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 792 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •