Klipsch klubben - Side 291

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 291 av 1033 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 791 ... SisteSiste
Viser resultater 5,801 til 5,820 av 20659
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    RF63 er enn meget morsomt høyttaler . Dynamikk og trøkk , i sammen med enn utrolig detaljert og oppløst diskant . Dette vill være noe veldigt annerledes enn dine Triangle . To totalt forskjellige høyttalere .

Håper du får muligheten til og prøve P17 også , som jeg personligt liker veldigt godt .

Enn annen høyttaler som jeg synst du burde låne øret til er Tannoy . Men den diskusjonen tar vi i enn annen tråd .
    Okai..virker spennende :-D
    P17 skulle eg få låne med meg hjem sa dei tidligare :-)

Takk for flott svar.
    Mvh
    Frank S
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rogue 90 stereo

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe sorry mulig RF7 funker på rør men da må den være bra med strøm og en slik rørforsterker koster litt penger,må vel opp i MC275 minimum
    Jeg har lest her inne på forumet en plass om en som brukte rogue 90 stereo på rf-7 med STORT hell. Husker ikke hvem som skrev det men går sikkert an og finne det ut med litt søking.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristerV
    Jeg har lest her inne på forumet en plass om en som brukte rogue 90 stereo på rf-7 med STORT hell. Husker ikke hvem som skrev det men går sikkert an og finne det ut med litt søking.
    Det fungerer sikkert bra men tror ikke du får utnyttet RF7 helt ut

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer sikkert bra men tror ikke du får utnyttet RF7 helt ut

får du utnyttet kun halvparten av RF7s potensiale, så er det fremdeles KANON bra høytalere.. og hvis lydmessige matchen er 100% så er det enda bedre enn å utnytte mest mulig av potensiale i mange tilfeller:P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    får du utnyttet kun halvparten av RF7s potensiale, så er det fremdeles KANON bra høytalere.. og hvis lydmessige matchen er 100% så er det enda bedre enn å utnytte mest mulig av potensiale i mange tilfeller:P
    Kjøper du en høytaler så er det greit og kunne bruke den til hva den er god for.Har du ikke behov for en slik stor høytaler så er det vel bedre og kjøpe en mindre men samtidig beholde lydkvaliteten???

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du en høytaler så er det greit og kunne bruke den til hva den er god for.Har du ikke behov for en slik stor høytaler så er det vel bedre og kjøpe en mindre men samtidig beholde lydkvaliteten???
    +2 helt enig.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvsagt, men hva som er "best" for deg, er ikke sikkert det samme hos andre..

jeg liker godt å ha forsterker nok til å dra skikkelig til når jeg ønsker det, men samtidig kommer man langt med en god rørforsterker, selv om denne ikke drar høytalerne mine like fult som en stor transistor..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    selvsagt, men hva som er "best" for deg, er ikke sikkert det samme hos andre..

jeg liker godt å ha forsterker nok til å dra skikkelig til når jeg ønsker det, men samtidig kommer man langt med en god rørforsterker, selv om denne ikke drar høytalerne mine like fult som en stor transistor..
    hvilken rørforsterker bruker du på dine?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristerV
    En ting er hvertfall sikkert. Rogue Stereo 90 driver "det meste", med stor overbevisning. En fantastisk forsterker!

Hvordan den fungerer på Rf-7 har jeg ikke hørt, men jeg kan tenke meg at det fungerer utmerket.(?)

Hva annet som skal til for å drive disse (rf-7) fullt ut aner jeg ikke, med mindre det snakkes om lydtrykk og "feit" bass. (som er typisk mangel for en rørforsterker i "normal" prisklasse)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å måtte makse alt utstyr til sitt fulle kapasitet tror jeg ofte vil føre til en evindelig runddans hvor man aldri kommer til mål, følelsen av å eie f.eks en høytaler som rf7 tror jeg er en glede i seg selv, og jeg er sikker på at det sitter mange fornøyde klipsch eiere rundt omkring med rf 63/83/7 som ikke har lagt ned månedslønninger i en forsterker til disse, men som allikevel koser seg gløgg ihjel med lyden
    hos jfs i drammen lyttet jeg til ett par usher ht til 115 000 kroner paret, sammen med en 12 000 kroners rørforsterker, var ikke snakk om å makse høytalerne i det hele tatt, men jeg koste meg gløgg ihjel med lyden allikevel:-D :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    En ting er hvertfall sikkert. Rogue Stereo 90 driver "det meste", med stor overbevisning. En fantastisk forsterker!

Hvordan den fungerer på Rf-7 har jeg ikke hørt, men jeg kan tenke meg at det fungerer utmerket.(?)

Hva annet som skal til for å drive disse (rf-7) fullt ut aner jeg ikke, med mindre det snakkes om lydtrykk og "feit" bass. (som er typisk mangel for en rørforsterker i "normal" prisklasse)
    æææ.. lydtrykk og feit bass er ikke mangel på nye MAen så vis du mener det, kan du bare ha hørt sånne mindre bra rørforsterkere :-D
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Det å måtte makse alt utstyr til sitt fulle kapasitet tror jeg ofte vil føre til en evindelig runddans hvor man aldri kommer til mål, følelsen av å eie f.eks en høytaler som rf7 tror jeg er en glede i seg selv, og jeg er sikker på at det sitter mange fornøyde klipsch eiere rundt omkring med rf 63/83/7 som ikke har lagt ned månedslønninger i en forsterker til disse, men som allikevel koser seg gløgg ihjel med lyden
    hos jfs i drammen lyttet jeg til ett par usher ht til 115 000 kroner paret, sammen med en 12 000 kroners rørforsterker, var ikke snakk om å makse høytalerne i det hele tatt, men jeg koste meg gløgg ihjel med lyden allikevel:-D :-D
    Ja trur eg på. Er ikke nødvendig å ha mulighet å makse før en er fornøyd.
    F.eks Focal Etuopia, eller hva dei heter, tviler så mange har mulighet å makse dei
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    æææ.. lydtrykk og feit bass er ikke mangel på nye MAen så vis du mener det, kan du bare ha hørt sånne mindre bra rørforsterkere :-D
    Har du prøvd den på Rf7? Hvis ikke så er det jo ikke innterresant her. Handler om Klipsch ikke Music Angel.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har du prøvd den på Rf7? Hvis ikke så er det jo ikke innterresant her. Handler om Klipsch ikke Music Angel.

Du har helt rett.
    Nei har ikke fått testet på Klipsch i da hele, så skal få testet mye på mandagen, for har hele dagen på meg. 8)
    RF7 skal eg og få testet på. Må sei eg gleder meg som en unge. Hørt så mye om dette merket at no skal eg få ein heil dag med dei så bli bra da. :-D
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett.
    Nei har ikke fått testet på Klipsch i da hele, så skal få testet mye på mandagen, for har hele dagen på meg. 8)
    RF7 skal eg og få testet på. Må sei eg gleder meg som en unge. Hørt så mye om dette merket at no skal eg få ein heil dag med dei så bli bra da. :-D
    Det skjønner jeg godt:-D Jeg er rimelig "Klipsched" for å si det sånn, hehe. Har hørt på musikk i nesten hele går og i dag (dessverre kun på lavere volum) i alle mulige sjangere og jeg synes de låter himmelsk på stort sett alt av musikk.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe :-D

Ja blir spennende og artig vil eg tru. :-D

Skal du inn der? sa dama, eg har jo planer for bare oss to..
    Thusss Viktigere å gjere det eg skal
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe :-D

Ja blir spennende og artig vil eg tru. :-D

Skal du inn der? sa dama, eg har jo planer for bare oss to..
    Thusss Viktigere å gjere det eg skal
    Hehe, er ikke WAF faktor som står høyest på lista altså? :P

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hehe, er ikke WAF faktor som står høyest på lista altså? :P

Satser på en meget god lydkvalitet, til syvende å sist det som teller mest.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Normale" rørforsterkere klarer ikke og få utnyttet RF7 helt ut selv ikke MC275 som er ganske kraftig,går du ned til RF63/82/3 samt Heritage serien osv så er rør utmerket.Jeg kjører selv kun rør på Klipsch da jeg ennå ikke har hørt noen transistor på Klipsch som låter bra i MINE ører og MIN smak.
    Klart at rør låter fantastisk på RF7/83 men potensialet som er i disse "beistene" vil ikke komme frem...
    Uansett så har jeg ennå ikke hørt en Klipsch høytaler låte direkte dårlig

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Normale" rørforsterkere klarer ikke og få utnyttet RF7 helt ut selv ikke MC275 som er ganske kraftig,går du ned til RF63/82/3 samt Heritage serien osv så er rør utmerket.Jeg kjører selv kun rør på Klipsch da jeg ennå ikke har hørt noen transistor på Klipsch som låter bra i MINE ører og MIN smak.
    Klart at rør låter fantastisk på RF7/83 men potensialet som er i disse "beistene" vil ikke komme frem...
    Uansett så har jeg ennå ikke hørt en Klipsch høytaler låte direkte dårlig
    høres bra ut. 8)
    Kan dette merket konkurere på lydkvalitet mot vienna? Vet dei to er som natt og dag.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Side 291 av 1033 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 791 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •