Klipsch klubben - Side 290

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 290 av 1033 FørsteFørste ... 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 286 287 288 289 290 291 292 293 294 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 790 ... SisteSiste
Viser resultater 5,781 til 5,800 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Regnet med at den kom Eddie, men det er da mange som kjører rør på RF7 med hell. Så et par youtubefilmer med rør og har da tittet litt på et konkurerende forum hvor folk skryter fælt. Men er så klart enig at Heritage er enda bedre, det har du som vanlig rett i.
    hehe sorry mulig RF7 funker på rør men da må den være bra med strøm og en slik rørforsterker koster litt penger,må vel opp i MC275 minimum

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ikke at det har noe med denne saken å gjøre, men jeg må si det ikke var noe stort tap for (les:meg) å selge rørforsterkeren og bare kjøre på receiver. Synes fortsatt Rf62'ene låter helt kanon! Svs subben spiller veldig bra sammen med de også så nå synes jeg det låter veldig bra uansett volum
    Ja da er jeg spent på hvilken rørforsterker du kjørte på? men som sagt så er ørene forskjellige og det er ikke alle som hører så mye forskjell på elektronik innen hifi mens andre hører stooor forskjell

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det har noe med denne saken å gjøre, men jeg må si det ikke var noe stort tap for (les:meg) å selge rørforsterkeren og bare kjøre på receiver. Synes fortsatt Rf62'ene låter helt kanon! Svs subben spiller veldig bra sammen med de også så nå synes jeg det låter veldig bra uansett volum
    Det er ikke værst, for Pioneer synes ikke jeg funket i det hele tatt på Klispch. Ble alt for hardt for meg. Kjørt med en 2016, å ser du har en nyere dog mindre Pioneer. Tror du vil føle lyden blir enda mye bedre hvis du bytter over til en Onkyo eller Marantz reciever

Prøv å få lånt med deg en hjem å testet
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja da er jeg spent på hvilken rørforsterker du kjørte på? men som sagt så er ørene forskjellige og det er ikke alle som hører så mye forskjell på elektronik innen hifi mens andre hører stooor forskjell
    Det var nok en Music Angel. Misforstå meg rett jeg hørte god forskjell når jeg kobla fra den ene til den andre, men sånn som det låter her nå så savner jeg egentlig ikke noe. Bare at leietaker under tar en lang ferie så jeg kan guffe på litt! Kjipt å nesten aldri kunne dra på litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det er ikke værst, for Pioneer synes ikke jeg funket i det hele tatt på Klispch. Ble alt for hardt for meg. Kjørt med en 2016, å ser du har en nyere dog mindre Pioneer. Tror du vil føle lyden blir enda mye bedre hvis du bytter over til en Onkyo eller Marantz reciever

Prøv å få lånt med deg en hjem å testet
    Det syntes jeg også i starten, men etter en stund med mye innspilling og ny romkorreksjon etter Music Angel forsvant så synes jeg det låter helt konge! Kan ikke si det låter hardt her nå. Hornet spiller ganske så mykt og fint og det trøkker godt når jeg drar på.

Ja, Marantz og Onkyo går jo for å være bedre match med Klipsch, men er såpass fornøyd nå og er såpass sjeldent jeg får spilt høyt at nå blir det nok ikke brukt noe særlig mer på hjemmekinoen før etter studiene, eller kanskje til høsten :P.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det syntes jeg også i starten, men etter en stund med mye innspilling og ny romkorreksjon etter Music Angel forsvant så synes jeg det låter helt konge! Kan ikke si det låter hardt her nå. Hornet spiller ganske så mykt og fint og det trøkker godt når jeg drar på.

Ja, Marantz og Onkyo går jo for å være bedre match med Klipsch, men er såpass fornøyd nå og er såpass sjeldent jeg får spilt høyt at nå blir det nok ikke brukt noe særlig mer på hjemmekinoen før etter studiene, eller kanskje til høsten :P.
    Det viktigste er helt klart at man er fornøyd selv. Så lenge man er det er det ikke noe poeng å bruke masse penger på oppgraderinger.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det viktigste er helt klart at man er fornøyd selv. Så lenge man er det er det ikke noe poeng å bruke masse penger på oppgraderinger.
    Det er helt sant. Hadde jeg ikke vært student og jeg hadde bodd ett sted det ikke var så litt at jeg hører leietaker snakke under meg hadde det nok vært litt annet som stod hjemme i stua her.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok en Music Angel. Misforstå meg rett jeg hørte god forskjell når jeg kobla fra den ene til den andre, men sånn som det låter her nå så savner jeg egentlig ikke noe. Bare at leietaker under tar en lang ferie så jeg kan guffe på litt! Kjipt å nesten aldri kunne dra på litt.
    Nå er vel jeg en av de som mener at ma er hvert prisen men ikke noe mer enn det og det er vel kun den siste modellen som er noelunde tyst.
    Klipsch fortjener bedre elektronik enn det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    førsteinntrykket mitt av emotiva upa 1 på rf 82 er sinnsykt bra, veldig god synergi, så det kan jo være ett rimelig alternativ for de som ønsker det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel jeg en av de som mener at ma er hvert prisen men ikke noe mer enn det og det er vel kun den siste modellen som er noelunde tyst.
    Sa ikke at det hadde noe med støy å gjøre. Music Angelen spilte veldig bra på Rf62 så å si at Klipsch fortjener bedre elektronik enn det synes jeg er unødvendig.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Regnet med at den kom Eddie, men det er da mange som kjører rør på RF7 med hell. Så et par youtubefilmer med rør og har da tittet litt på et konkurerende forum hvor folk skryter fælt. Men er så klart enig at Heritage er enda bedre, det har du som vanlig rett i.
    Eg vil ivertfall teste dei vis dei har dei på butikken 8)
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Vienna er jo noe varmere og penere i lyden, mens klipsch er mer underholdende. Har selv testet masse fra disse to merkene og til slutt funnet ut at det kommer ann på hva du hører på(?).

Med rør roer du vel klipsch litt ned(ikke hørt selv utenom på cornwall 3). Rør på vienna har jeg hørt blir veldig varmt og kjedelig.

Lykke til med test=)
    Tja vi får se, eg kjører med telefunken og ge rør så trur da ikkje blir så gæle.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjørte du med beste rør på MA da? eller kinarøra som ikke er brukandes?
    uansett, dette med "å bli vant med" er en skummel ting.
    Eg sendte inn cd-spilleren min til serivce og brukte dvd spilleren, som låt dårlig med en gang..men etter som dagene og ukene gikk så spilte den bedre og bedre..hvorfor? du blir vant med det. Fikk igjen cd-spilleren og du hjelpe meg hvor mye bedre det vart. hugs litt det.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fortener vel alle høytalere bedre elektronikk en dei fleste gir dei eller?
    Nye MA er helt tyst ja..selv på og av = ingen lyd. Kun vis du går helt borti høytaleren kan du høre et svakt sus, så til rør å vere er den tyyyyst.. :-D
    Eg og syns den er vert prisen men skal skrive litt mer etter mandagen då skal eg få testet litt den mot andre også er planen :-D Dei andre bør jo spille ringer rundt MA slik som du beskriver det
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke nok tråder her inne som er forpesta med denne uendelige music angel krangelen ?

JA jeg vet at det ble nevt ovenfor noe om Music Angel , men vi vet jo alle her inne deres ståsted . Ingen grunn til og starte opp på nytt her .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    kjørte du med beste rør på MA da? eller kinarøra som ikke er brukandes?
    uansett, dette med "å bli vant med" er en skummel ting.
    Eg sendte inn cd-spilleren min til serivce og brukte dvd spilleren, som låt dårlig med en gang..men etter som dagene og ukene gikk så spilte den bedre og bedre..hvorfor? du blir vant med det. Fikk igjen cd-spilleren og du hjelpe meg hvor mye bedre det vart. hugs litt det.
    Ja, kjørte med gode smårør.

GE5814A på sidene og prøvde såvidt ge 6dt8 i midten og etter det kjørte jeg noe annet lignende.(Husker ikke navnet i farta). Alt kjøpt fra billington som anbefalt fra Kjell så tror det skulle være greit.

Jeg sa da aldri at det var snakk om at jeg ble vandt til den. Første gangen i dag jeg har spilt musikk hvis ikke jeg husker feil siden Music Angel ble solgt. Så det har ikke noe med saken å gjøre.

Kan du sette deg litt inn i hvordan man quoter flere innlegg? Nå har du 4 innlegg på rad i tråden her med bare en linje på hver

Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Er det ikke nok tråder her inne som er forpesta med denne uendelige music angel krangelen ?

JA jeg vet at det ble nevt ovenfor noe om Music Angel , men vi vet jo alle her inne deres ståsted . Ingen grunn til og starte opp på nytt her .
    Selvom jeg er så dum å svarer på spørsmål om hva jeg brukte på Music Angel her så kunne jeg ikke hvert mer enig med deg. Snakk om Music Angel har okkupert altfor mange tråder allerede!

Edit: Er det noe mer angående Music Angel så får du heller sende en PM Lovemusikk

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf63 og andre skal eg få prøve å få testet ivertfall dei som butikken har. Så får vi se kor det bærer hen..
    Men fikk eg ordentlig svar på hvordan dei spiller? Lydkvalitet liksom..
    tenker da på prisklassen ca 20.000
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf63 og andre skal eg få prøve å få testet ivertfall dei som butikken har. Så får vi se kor det bærer hen..
    Men fikk eg orndtelig svar på hvordan dei spiller? tenker da på prisklassen ca 20.000
    Ja, du fikk noen svar på forrige side. Skjønner ikke hvorfor du spør istede for å lese litt tilbake.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fortener vel alle høytalere bedre elektronikk en dei fleste gir dei eller?
    Nye MA er helt tyst ja..selv på og av = ingen lyd. Kun vis du går helt borti høytaleren kan du høre et svakt sus, så til rør å vere er den tyyyyst.. :-D
    Eg og syns den er vert prisen men skal skrive litt mer etter mandagen då skal eg få testet litt den mot andre også er planen :-D Dei andre bør jo spille ringer rundt MA slik som du beskriver det
    hehe nei da,har hørt den nye ma og den har både mer krefter og er tystere

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fikk eg orndtelig svar på hvordan dei spiller? tenker da på prisklassen ca 20.000

RF63 er enn meget morsomt høyttaler . Dynamikk og trøkk , i sammen med enn utrolig detaljert og oppløst diskant . Dette vill være noe veldigt annerledes enn dine Triangle . To totalt forskjellige høyttalere .

Håper du får muligheten til og prøve P17 også , som jeg personligt liker veldigt godt .

Enn annen høyttaler som jeg synst du burde låne øret til er Tannoy . Men den diskusjonen tar vi i enn annen tråd .

Side 290 av 1033 FørsteFørste ... 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 286 287 288 289 290 291 292 293 294 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 790 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •