Klipsch klubben - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 29 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 529 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp. Støttes 100%

-Tim

Edit: Greit å plugge bassportene.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Tror muligens vi har litt forskjellig oppfatning av å gi en høyttaler bank. Jeg mener med det at man spiller det det går. -20 --> -15 på en Yamahareciever er ganske mye lavere enn det jeg prater om.

I praksis lar det seg vanskelig gjøre pga naboer.

Mine løsnet da jeg spillte et par timer på maks lydtrykk en helg. Dette etter ca 3 måneders normalbruk. Forsterkeren jeg hadde da gjorde at Klipschene ga opp leeeeenge før forsterkeren, noe som er en forutsetning for å kunne gjøre et slikt stunt risikofritt.

-Tim
    Hehe...det er fullt mulig du, ved -15 på musikk føles det rimelig høyt hos meg, å av og til er det så høyt at jeg kjenner det vibrerer inni øregangene! (MEN: ikke skjærende altså)

Jeg har jo heller ikke satset på nok effekt til å drive ht'ene mine ennå heller så at det også kan ha litt å si på innspillingstiden har du muligens rett i...

Jeg valgte å prioritere innkjøp av alle høyttalerne først, så effekt... Har bare RS-62 igjen som jeg skal bestille snart så blir det nok anskaffet noe kraftverk til å drive dette etter hvert

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du noe å se frem til. RS-62 gir en skikkelig god surroundeffekt.

Jeg har nå gått til innkjøp av Parasound Halo A23. Jeg er mildt sagt sjokkert hvor mye mer Parasound klarer å levere for under 3000,- mer. Forskjellen fra NC2125 og opp til A23 er enorm. Tror ikke jeg hadde klart å si at det var samme merke engang i en blindtest. Jeg er med andre ord positivt overrasket. Så rådet til alle som vurderer NC serien: Spar litt ekstra å gå for Halo. Etter det jeg har hørt nå så ville jeg klart valgt A23 forran NC2250. Forutsatt at de ekstra kreftene ikke er et absolutt kriterie.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har nå gått til innkjøp av Parasound Halo A23. Jeg er mildt sagt sjokkert hvor mye mer Parasound klarer å levere for under 3000,- mer. Forskjellen fra NC2125 og opp til A23 er enorm. Tror ikke jeg hadde klart å si at det var samme merke engang i en blindtest. Jeg er med andre ord positivt overrasket. Så rådet til alle som vurderer NC serien: Spar litt ekstra å gå for Halo. Etter det jeg har hørt nå så ville jeg klart valgt A23 forran NC2250. Forutsatt at de ekstra kreftene ikke er et absolutt kriterie.

-Tim
    Off, håpte det ikkje var så altfor store forskjellene her!:P hadde sett meg ut NC2250, men om det er som du seier at halo er ein mykje betre forsterker, må eg vurdere a23, sjølv om eg sku likt effekten fra 2250. har rf-82 no, men sikler på rf-63. Tenkte eg skulle kjøpe ein effekt forsterker for mange år fremover. Vil a23 blir for svak for rf-63 viss eg ein gang vil oppgradere til dei?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Tim
    Hmmm, så for meg 2250 på frontene, 2125 på senter og en 2125 på hvert par bakhøyttalere...

Mange som sier det ikke er så vannvittig mye forskjell på NC og Halo, så kanskje du kan utdype dette litt?

Og hvor mye forskjell du merker at det er på dine klipsch høyttalere så vi holder oss innenfor temaet i denne tråden

Hvis jeg ikke husker feil så har du samme oppsett som meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke helt likt. Jeg har RF-62. Forskjellen var enorm. Alt låt mye mer homogent. Bassen var både strammere of fyldigere. Mellomtonen sluttet å skrike når jeg spiller høyt, og diskanten ble betydelig mer utstrakt og detaljert. På en måte så er det ikke så rart at de låter forskjellig, siden det ikke er samme konstruktør som har laget de. HALO stereoforsterkerene er designet av John Curl.

NC2125 synes jeg ikke var noe særlig bedre enn Crown XTI-1000 oppover. Nedover er både NC og HALO sjangseløse. Totalt sett er likevel A23 det beste kompromisset tror jeg. Den har helt grei oppløsning og akseptabel basskontroll.
    Har heller ikke merket at A23 begynner å gi seg når jeg spiller høyt. Dette var klart merkbart med NC2125. Har spillt like høyt med begge for å prøve.

A23 har nok krefter til å dra RF-63. Forutsatt at du ikke trenger den ekstra effekten. Dobbel effekt betyr 3dB mer lydtrykk.

De som sier det ikke er noe særlig forskell på HALO og NC får stå for det. Jeg syntes at forskjellen var enorm. Det du skal huske på er at jeg ikke driver noe særlig med film, men er meget kritisk til musikkgjenngivelsen. På en actionfilm vil nok ikke forskjellen være like påtakelig.

-Tim

Edit: Vincent_Vega. Hva med å kjøre en A23 på frontene. En brokoblet på senter, og en NC2125 på bakhøyttalerne. Siden A23 er noe rimeligere enn NC2250 så blir ikke prisforskjellen særlig stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    korleis vil det vere å brokople ein Halo A23? Vil den blir "dårligere" av dette? den får jo 4 gangen effekten, men vil den miste noko av "lydkvaliteten"? Viss det ikkje er noko minus med å brokople så kan eg jo starte med ein a23 å oppgradere til 2 med tida!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv synes jeg det var forskjell på disse ja, og hvis man ikke trenger de tordnende høye muligheter som 2250 vil gi fremfor mer enn nok A23 ville jeg si meghelt enig! A23 klarer faktisk også RF83, MEN den vil gi seg i DB før 2250 og A21 vil gjøre.. men i kvalitet er det merkbart fra NC til Halo - definitivt.

har selv testet begge disse, og både 2125 , 2250 og A23 og A21 på mine RF83.

ubalansert Halo mot NC vil jeg absolutt IKKE si at det er VANVITTIGE forskjeller som det her blir antydet, men gode merkbare forskjeller ja! helt klart.

Halo virker litt mørkere, litt tydeligere, og også som om den har litt mer raffinert lyd samt litt mer tyngde over bassen - det hele ble liksom enda litt bedre over hele fjøla..

mulig Timc satte det litt på spissen for å utdype et poeng igjen ?

skjønner, og sier meg enig i uttalser, Bortsett fra at det ikke er massive forskjeller , så er de likevel godt tydelige ja!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener også at Haloene var mer trøkk og fres i på lavere volum.. måtte på en måte litt høyere for man fikk med seg NC... som nevnt trenger ikke Klipsch masse watt for å spille høyt.. A23 klarer å spille høyt nok for de fleste.. men halo seriene har betydelig mer strømstyrke i seg, enn NC søskene..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gangen mente jeg det faktisk bokstavlig. Synes lyden gikk fra egentlig ganske dårlig med NC, til ganske så bra med HALO.

Hva har ubalansert med dette å gjøre? A23 er ikke balanesert så man har ikke noe valg.

-Tim

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm :roll:

Jeg liker ikke kompromisser, så jeg må få testet Halo på mitt anlegg! Heldigvis så har jeg en kompis som forhandler Parasound i nærområdet så det skal nok la seg gjøre å få en bra deal! :-D

Kanskje jeg like godt kjøper en A23 for å teste hvis utlån ikke lar seg gjøre, de er jo ikke vanskelige å selge uansett hvis man skulle være misfornøyd!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gangen mente jeg det faktisk bokstavlig. Synes lyden gikk fra egentlig ganske dårlig med NC, til ganske så bra med HALO.

Hva har ubalansert med dette å gjøre? A23 er ikke balanesert så man har ikke noe valg.

-Tim

min A23 har vitterlig BÅDE balanserte OG ubalanserte.

jeg er forøvrig enig at det var merkbar forskjell - ganske tydelig sådan, men ikke akkurat MASSIVE forskjeller...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ser ut som det stemmer:

jeg er forøvrig enig at det var merkbar forskjell - ganske tydelig sådan, men ikke akkurat MASSIVE forskjeller...
    Men det er verd prisforskjellen?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ser ut som det stemmer:

Men det er verd prisforskjellen?

definitivt - hvis du har råd å avse litt ekstra.

jeg solgte unna mitt NC 2125 og 2250 til fordel for Halo. og angrer ikke!

A23 synes jeg er bedre enn selv 2250, MEN har ikke fult så mye på max spl å gi, men alt annet er merkbart bedre.

2250 er vel best kjøp pr krone enn A21, men fremdeles vil jeg påstå at A21 er mye bedre.

jeg mener faktisk at A23 klarer en god jobb med RF83, noe NC2125 ikke helt var go nok til! men som sagt, max volum begynner man å merke at at watt trengs.

har dog ingen problemer med å komme godt opp på -12db med a23. høyere spiller jeg ikke av hensyn til resten av blokka

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv om forskjellen klart var mer tydelig på musikk, var det også noen fordeler på halo, følesen av hestesparket, eller skikkelig punch ble faktisk også merkbart forbedret på film, og det er morro...

overraskende hvor hardt klipsch slår!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, innganger ja. Men de er koblet likt. Forsterkeren er ikke balansert. Dersom du kobler til et balansert signal, korslutter den ene signalet til jord, via en motstand.

-Tim

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, innganger ja. Men de er koblet likt. Forsterkeren er ikke balansert. Dersom du kobler til et balansert signal, korslutter den ene signalet til jord, via en motstand.

-Tim

hva som skkjer skal jeg ikke uttale meg om, MEN;

når jeg testet med en annen receiver enn den jeg har, og fikk koblet både bal og ubal, var det også da merkbart forskjell, men det er jo kanskje bare mine ører da

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! :-D

Føler med deg kleivis, surt når posten er treg! Men du har en hinsides bra senterhøyttaler i vente!

Jeg har som nevnt tidligere ikke fått kablene til senter og bakhøyttalerne ennå, så jeg har koblet sentern som høyre front foreløpig for å få litt fortgang i innspillingen.

Igår koblet jeg bort venstre front også for å eksperimentere med den vertikale vinklingen og høre hva senteren alene er god for. Å herremin jeezes! Den er helt sinnsyk!! Spiller vannvittig høyt men samtidig rent, å stemmen til Sara med klakkan satt dønn spikret midt på bildepanelet til tv'en! (Veggene ristet også!)

Ikke meningen å pine deg mens du venter men jeg vil bare presisere at du har
    gjort et godt valg med å bestille RC-64!

Asfalt: Ingen årsak, håper du også liker lyden på RF-63 like godt som jeg og wikstrøm!
    Jaja, nå er den hvertfall komt til oslo idag og de håpet den var i bergen til fredag. Så nå er det ikke lenge igjen heldigvis! :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva som skkjer skal jeg ikke uttale meg om, MEN;

når jeg testet med en annen receiver enn den jeg har, og fikk koblet både bal og ubal, var det også da merkbart forskjell, men det er jo kanskje bare mine ører da

Mest sannsynlig så jobber forforsterkeren du koblet til bedre balansert. Kan også hende at dine balanserte kabler er bedre skjermet.

-Tim

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    definitivt - hvis du har råd å avse litt ekstra.

jeg solgte unna mitt NC 2125 og 2250 til fordel for Halo. og angrer ikke!

A23 synes jeg er bedre enn selv 2250, MEN har ikke fult så mye på max spl å gi, men alt annet er merkbart bedre.

2250 er vel best kjøp pr krone enn A21, men fremdeles vil jeg påstå at A21 er mye bedre.

jeg mener faktisk at A23 klarer en god jobb med RF83, noe NC2125 ikke helt var go nok til! men som sagt, max volum begynner man å merke at at watt trengs.

har dog ingen problemer med å komme godt opp på -12db med a23. høyere spiller jeg ikke av hensyn til resten av blokka
    selv om forskjellen klart var mer tydelig på musikk, var det også noen fordeler på halo, følesen av hestesparket, eller skikkelig punch ble faktisk også merkbart forbedret på film, og det er morro...

overraskende hvor hardt klipsch slår!
    Det høres ut som Halo er noe for meg, for den følelsen av "hestesparket" i midbassen følte jeg var fraværende på 2250!

Og som sagt, jeg hater kompromisser så det får bare være at den er noe dyrere. Skal sjekke tilbud på A23! :-D

Side 29 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 529 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •