Klipsch klubben - Side 289

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 289 av 1034 FørsteFørste ... 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 285 286 287 288 289 290 291 292 293 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 789 ... SisteSiste
Viser resultater 5,761 til 5,780 av 20677
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Lag deg noen bassfeller av 50 millimeter akustikkplater, 10cm bord og litt stoff til å trekke med.

Funker som f..

Gjorde underverker hos meg.
    Hvor får jeg kjøpt slike? Rockwool? 10cm bord, hva mener du med det? Hvor bør også disse platene evt plasseres? Har null erfaring når det kommer til demping, så jeg trenger noen tips.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rockwool får du kjøpt fra så og si alle byggvare-sjapper, men er som regel bestillingsvare så pass på at du får det sendt sammen med en annen ordre (pleier å være stygg frakt).

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Har hatt mitt Emotiva sett på RF 82 i en dag nå, og har følgende førsteinntrykk av sakene. Forsterkeren låter veldig bra, ingen skrikende diskant, men helt perfekt etter min smak. Den har også massevis av krefter og kontroll, så jeg føler heller ikke at den går tom for krutt uansett hvor høyt jeg føler for å spille. Herlig punch i bassen og masse dynamikk. Kan helt klart anbefales på det sterkeste. Dette er mye forsterker for pengene.

Forresten har jeg et problem med rommet anlegget står i. Her er det flisgulv og gipsvegger, slik at det blir masse refleksjoner og bassen slukes bort. Har ordnet med litt tepper osv, som bedret litt. Men fortsatt sluker rommet alt av bass og trøkk. Noen tips for å kunne fikse dette?
    Hva med akustikk "bilder" på veggene, og bassfeller?
    De har vel de meste av slikt, til overkommelige priser
    Spørs jo hvor mye du vil legge i de egentli

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Hva med akustikk "bilder" på veggene, og bassfeller?
    De har vel de meste av slikt, til overkommelige priser
    Spørs jo hvor mye du vil legge i de egentli
    de skulle stå avshop.no inne der en plass:-|

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare informere om at disse RF "killerne" er til salgs her på forumet.Lydmessig så er det vel den klipschen som kommer nærmest RF serien men den er faktisk ennå råere,villere enn RF7/83 til kjempepris.Samtidig så krever de ikke i nærheten av den kraften de andre trenger.

Klipsch KLF 30

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,385
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Hvor får jeg kjøpt slike? Rockwool? 10cm bord, hva mener du med det? Hvor bør også disse platene evt plasseres? Har null erfaring når det kommer til demping, så jeg trenger noen tips.
    Du kan bygge dem som i Youtubesnutten, men bruk planker som er 10 cm brede. Da blir platene som er 5 cm tykke, 5 cm ut fra veggen. Da går altså rammen utenpå platen, ikke bakom som vist på videoen.

[YOUTUBE]iyYUpkpL0gw&feature=related[/YOUTUBE]

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Skal se nærmere på det. Men hva koster det for ei slik plate? Ser jo omtrent ut som vanlig glava isolasjon.

Skal prøve å få lagd en skisse i google sketchup etterhvert så dere får en pekepinn på hvordan rommet ser ut. Er litt rart konstruert. Er flisgulv overalt og gips i tak og vegger. Åpen løsning inn til kjøkkenet som ligger i motsatt ende av anlegget. Stua ser nesten ut som en blanding av T og L Men skal få fikset en tegning på dette.

Et annet problem med dette er at jeg leier leiligheten og derfor får jeg ikke lov til å skru noe i taket, så jeg må holde meg til å få ordnet noe på veggene og gulvet.

Mulig jeg bare tenker litt rart, men hvorfor er det en fordel at bassfella absorberer bassfrekvensene? Det er jo de nedre frekvensene jeg mangler totalt i rommet, så hvordan fungerer denne fella på å fremheve bassen/dypbassen i rommet? Absorberer den bassen i bakkant og kaster den tilbake i rommet?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,385
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk deg lyden som bølger i vann. Når en bølge treffer veggen slår den tilbake, og treffer så neste bølge som kommer. Her kan du få en peak(topp) eller en suckout(en bunn).

Ved å hindre at "bølgene" slår tilbake fra veggen unngår en slike problemer.

Er slik jeg har forstått det. Er sikkert noen som kan forklare det bedre. Det funker i allefall i praksis hos meg.

Jeg har ikke fått prisen på platene ennå, men en plass mellom 500-700 for en pakke på seks plater blir det nok.

Du kan se i Skallens reir hvordan platene ble hos meg. Jeg har trekt rammene med tynn velur.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe mer angående den nye reference serien?
    Og når den nye importøren som det har vært snakk i kommer på banen?

Skal kjøpe klipsch men vil vente til jeg har sett hva den nye serien har å tilby.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Noen som har hørt noe mer angående den nye reference serien?
    Og når den nye importøren som det har vært snakk i kommer på banen?

Skal kjøpe klipsch men vil vente til jeg har sett hva den nye serien har å tilby.
    Tror nok det tar en liten stund til før det kommer noe info på en eventuel ny Rf serie.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nye seff. Jeg ønsket meg helt nye nå siden jeg har kjøpt kunn brukte effektforsterkere nå i det siste.
    du får komme tilbake med lytteinntrykk når de kommer i hus da! og gjerne en sammenligning på PassLabsen du hadde også, er jo ikke noe liten gutt det heller!

MC blokkene må jo være av det ypperste man kan fore et par hel-gale Klipsch høytalere med!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Tror nok det tar en liten stund til før det kommer noe info på en eventuel ny Rf serie.

det tror nok jeg også.. blir spennende å sjekke ut det, spørs om ikke RF82'ene på stua står litt på vippen da gitt, tiden får vise!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har ikke lest forumet her, men kanskje noen kan si ein hel masse om RF63
    kontra Vienna? Skal få hørt RF63 og den dyrere serien etter hvert før et evnt kjøp. Basstrøkket pirrer meg litt, må bare få med meg dama på det samme.
    Så difor skal eg få lånt med meg heim Klipsch Palladium P-17B selv om disse er stativ høytalere, men må bare vente på at dei blir innspilte først.
    Det som er med meg og dama er at vi likte vienna best, etter en omfattende uttesting av høytaler, riktignok på butikker, (ikke fått hørt Klipsch, bortsett fra Klipsch Palladium P-17B som ikke var innspilt) pga en sømløs overgang som ho sa. Men dei spilte suverent.
    Så Er det noen som har noe kunnskap om å skrive om forskjellene på Vienna og Klipsch ??

Skal seff høre selv men alltid intresant å høre andres meninger.
    Eg har rørforsterker.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hei.
    Har ikke lest forumet her, men kanskje noen kan si ein hel masse om RF63
    kontra Vienna? Skal få hørt RF63 og den dyrere serien etter hvert før et evnt kjøp. Basstrøkket pirrer meg litt, må bare få med meg dama på det samme.
    Så difor skal eg få lånt med meg heim Klipsch Palladium P-17B selv om disse er stativ høytalere, men må bare vente på at dei blir innspilte først.
    Det som er med meg og dama er at vi likte vienna best, etter en omfattende uttesting av høytaler, riktignok på butikker, (ikke fått hørt Klipsch, bortsett fra Klipsch Palladium P-17B som ikke var innspilt) pga en sømløs overgang som ho sa. Men dei spilte suverent.
    Så Er det noen som har noe kunnskap om å skrive om forskjellene på Vienna og Klipsch ??

Skal seff høre selv men alltid intresant å høre andres meninger.
    Eg har rørforsterker.
    Dynamikk og midtbass er jo klipsch men de er mer fremtredende i toppen men med rør burde ikke det bli noe problem,har selv testet Music Angel på klipsch og slet litt med støy men den nye MA som du har skal jo være mye bedre på dette.
    Burde bli en knall match og RF63 er nok "råere" enn P-17B selv om den er en del billigere

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Dynamikk og midtbass er jo klipsch men de er mer fremtredende i toppen men med rør burde ikke det bli noe problem,har selv testet Music Angel på klipsch og slet litt med støy men den nye MA som du har skal jo være mye bedre på dette.
    Burde bli en knall match og RF63 er nok "råere" enn P-17B selv om den er en del billigere
    Lydkvaliteten da?
    Er blitt litt for kresen kanskje?
    Men lydkvaliteten er topp?

Skal inn til byn mandagen å få testet ut favoritten + RF 63 seff..
    for tar forsterkeren med meg inn tenker eg. Er jo eneste måten uten å ta et bil lass med høytalere med seg hjem selv om det hadde vert best.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten da?

for tar forsterkeren med meg inn tenker eg. Er jo eneste måten uten å ta et bil lass med høytalere med seg hjem selv om det hadde vert best.
    Gitt at du har matchende elektronikk er RF 63 en vanivittg god høytaler. Det fordrer også at du liker hornløsningen. Lykke til med test. Jeg antar at Vienna er noen hakk "strammere" en Klipsch. Det samme gjeldet vel paladium kontra RF serien uten at jeg har hørt paladium. Anbefaler deg også å høre på RF 7 som er helt konge.

Lykke til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten da?

RF7 kan du glemme til din forsterker og de fleste rørforsterkere,etter min mening er Heritage serien til klipsch langt bedre enn RF serien og til din forsterker tror jeg det vil bli en bedre match,du har jo en rørforsterker som er bygget på den gamle måten...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna er jo noe varmere og penere i lyden, mens klipsch er mer underholdende. Har selv testet masse fra disse to merkene og til slutt funnet ut at det kommer ann på hva du hører på(?).

Med rør roer du vel klipsch litt ned(ikke hørt selv utenom på cornwall 3). Rør på vienna har jeg hørt blir veldig varmt og kjedelig.

Lykke til med test=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF7 kan du glemme til din forsterker og de fleste rørforsterkere,etter min mening er Heritage serien til klipsch langt bedre enn RF serien og til din forsterker tror jeg det vil bli en bedre match,du har jo en rørforsterker som er bygget på den gamle måten...
    Regnet med at den kom Eddie, men det er da mange som kjører rør på RF7 med hell. Så et par youtubefilmer med rør og har da tittet litt på et konkurerende forum hvor folk skryter fælt. Men er så klart enig at Heritage er enda bedre, det har du som vanlig rett i.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det har noe med denne saken å gjøre, men jeg må si det ikke var noe stort tap for (les:meg) å selge rørforsterkeren og bare kjøre på receiver. Synes fortsatt Rf62'ene låter helt kanon! Svs subben spiller veldig bra sammen med de også så nå synes jeg det låter veldig bra uansett volum

Side 289 av 1034 FørsteFørste ... 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 285 286 287 288 289 290 291 292 293 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 789 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •