Klipsch klubben - Side 287

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 287 av 1034 FørsteFørste ... 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 283 284 285 286 287 288 289 290 291 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 787 ... SisteSiste
Viser resultater 5,721 til 5,740 av 20677
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare et lite spørsmål til. Hvis jeg kommer over noen ok RF 82 til en grei pris, så kan det kansje være verdt å bi-ampe disse med Nad'en? Tenkte da å bare bruke den til bassene, og heller kjøpe en annen og mindre forsterker til diskant. Hvordan vil det funke? Eller er det best og bytte ut Nad'en og kjøpe en forsterker som driver alt?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Eller er det best og bytte ut Nad'en og kjøpe en forsterker som driver alt?
    Dette uten tvil. Er ikke så store forsterkeren du trenger. Bare finn deg en som er "varm" i lyden, og har godt med strømreserver
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Så det dere altså prøver å si er at jeg evt bør gå for noe annet enn de rørforsterkerne som ble linket til?

Fins lite brukt RF 82, og de som ligger ute befinner seg så sabla langt unna. Holder til i Trondheim, så da blir det langt å kjøre til oslo-området for å hente høyttalere. Blir vel fort dyrt å frakte med posten også. Må fort regne med minst 1000kr, og da er det ikke langt unna nyprisen på de. Har også intrykket av at få selgere foretrekker å sende, derfor blir det enda vanskeligere. Får heller ikke skaffet de noe spesielt billigere fra ebay da frakten blir såpass svindyr.

Har sendt forespørsel på et par RF 82 som visstnok hadde småskader på elementene som ikke vistes så godt. Kan evt få de ganske rimelig, og de skulle visstnok låte som de skulle fordi, altså kun kostmetiske skader. Hvis så får jeg frigjort mer penger til en evt forsterker til disse. Da kan jeg fort få en 7k til overs på en brukt forsterker.
    den første jeg linket til kan bli noe svak til din type musikk.Cayin forsterkeren får jo sinnsyk bra omtale verden over og fungerer glimrende på klipsch men den koster jo litt

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Min rekkefølge i Klipsch verden

RF-3 MKII, RF-35, KSP-400, RF-82, RF-83, RF-7 Limited Edition (nåværende)

Har selvsagt vært innom mye annet også innimellom, både Klipsch og annet men dette er rekkefølgen på de Klipschene jeg har eid.

Edit: Snakker nå kun om front høytalere. Har også vært innom masse Centere, bakhøytalere og ett par SUB'er fra Klispch.
    Har du hatt Klipsch RSW-15 subben som er i serie med RF-7?
    Jeg har lyst på en sånn men er vansklig å få tak i.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei RSW-15 har jeg aldri testet. Hadde først en RW-12 ( som ikke imponerte noe særlig ), så en KSW-15. Ble aldri helt fornøyd med denne heller. Etter disse ble solgt kjøpte jeg KSP-400 høytalerene, så da gikk det en periode jeg ikke kjørte SUB. Neste stopp i SUB verden igjen ble en PB12+/2 som totalt blåste de to nevnte Klispch SUB'ene vekk. Etter det har jeg testet ut litt B&W SUB'er, ett par Dali og en Paradigm. Ingen har levd opp til SVS'en jeg hadde, så derfor har jeg nå endt opp med 2 x Ultra. Mye mulig jeg ender opp med ett annet merke igjen i fremtiden, men for tiden er 2 x Ultra styrt av en ASEQ1 i samkjør med RF-7 Limited Edition helt rått :twisted:
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er rf-7 bestilt etter meget god service fra L-sound. Dette blir mitt tredje par med Klipsch front høyttalere, har hatt rf-82 rf-83 og nå Rf-7 på vei. Skal spille med Parasound effekt og hk avr7000. Hk en skal jeg bytte ut med en skikelig stereo forforsterker. Noen som har testa xindak pre med parasound effekt ?
    Har en kompis som har en Xindak XA8250 som jeg skal teste når jeg kommer hjem fra jobb. Kan ikke si andert en at jeg GLEDER meg til og komme hjem og koble opp de beista av noen høyttalere 8)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristerV
    Da er rf-7 bestilt etter meget god service fra L-sound. Dette blir mitt tredje par med Klipsch front høyttalere, har hatt rf-82 rf-83 og nå Rf-7 på vei. Skal spille med Parasound effekt og hk avr7000. Hk en skal jeg bytte ut med en skikelig stereo forforsterker. Noen som har testa xindak pre med parasound effekt ?
    Har en kompis som har en Xindak XA8250 som jeg skal teste når jeg kommer hjem fra jobb. Kan ikke si andert en at jeg GLEDER meg til og komme hjem og koble opp de beista av noen høyttalere 8)
    Grattis. Gled deg.

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ordnet en deal, så nå er det ingen vei tilbake

Så i løpet av helga håper jeg å få plukka opp følgende:

Klipsch RF 82
    Emotiva XPA-2
    Emotiva UPS-1

Gleder meg som en liten unge som vanlig

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweeeet. Vurderer XPA-2 selv så hadde satt pris på at du skrev noen ord når du har fått hørt litt på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATULERER YOUR THE MAN HEHE

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunneliiiig! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råd om center

Hei...

Jeg har et par Klipsch rf-62 og kommer trolig til å kjøpe rs-42 som bakhøytalere...

Jeg sliter maks med plass på stereobenken og aksept fra madammen, så jeg trenger en minst mulig Center. (med mest mulig matching av eksisterende oppsett). Bytter å kjøre mot en Onkyo for film og en rørforsterker for musikk.

Noen som kan bistå med en anbefalning, jeg vurdere:
    wc-24, RC-52, eller rc-10.

Eventuelt om noen kjenner til om Klipsch har noen nye produkter på gang, jeg kan vente et par måneder.

Vennligst hilsen
    Christian

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groomz
    Hei...

Jeg har et par Klipsch rf-62 og kommer trolig til å kjøpe rs-42 som bakhøytalere...

Jeg sliter maks med plass på stereobenken og aksept fra madammen, så jeg trenger en minst mulig Center. (med mest mulig matching av eksisterende oppsett). Bytter å kjøre mot en Onkyo for film og en rørforsterker for musikk.

Noen som kan bistå med en anbefalning, jeg vurdere:
    wc-24, RC-52, eller rc-10.

Eventuelt om noen kjenner til om Klipsch har noen nye produkter på gang, jeg kan vente et par måneder.

Vennligst hilsen
    Christian
    så langt du hr plass så er rc62 en god match til rf62, dukker opp brukt v og til her inne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har du hatt Klipsch RSW-15 subben som er i serie med RF-7?
    Jeg har lyst på en sånn men er vansklig å få tak i.
    Det som er litt kinky er at denne ikke ble tatt inn for det europeiske markedet.
    Audiocompaniet lagde noen modeller om til 220v som de solgte i Norge.

Jeg har sett noen tilsalgs på hifisentralen.no av å til. Mitt tips er å tråle e bay og bestille to der

Konge sub!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

endeli...

Endeli... etter mye tull, og en stjålet tv, er anlegget i boks.

RF-63, RC-64, RS-63 og RSW-10d høytalere,
    og Onkyo 1007 bestilt:-D

Men lurer på effektforsterker til front og center.
    Hva kan dere anbefale?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva Xpa-5

Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Endeli... etter mye tull, og en stjålet tv, er anlegget i boks.

RF-63, RC-64, RS-63 og RSW-10d høytalere,
    og Onkyo 1007 bestilt:-D

Men lurer på effektforsterker til front og center.
    Hva kan dere anbefale?
    Anbefaler Emotiva XPA-5:
    Emotiva Audio XPA-5 Five Channel Power Amplifier
    Samme lydsignatur som Onkyo, bare MYE kraftigere enn toppmodellen.

Her får du mye for pengene, og dette er en kjent kombinasjon.
    Kan bare bestilles direkte fra USA. Koster ca 1000 dollar med frakt, og en stund senere får du en regning på 25% i norsk moms på totalbeløpet av 1000 dollar i tillegg. Du betaler ikke toll. Anbefaler PayPal!

Jeg har selv kjøpte denne kraftsaken XPA-5, og eier en Onkyo TX-NR807.
    Har også planer om RF-63 og RC-64.

Hvilket tips har du for å skaffe disse Klipschene til en god pris?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Anbefaler Emotiva XPA-5:
    Emotiva Audio XPA-5 Five Channel Power Amplifier
    Samme lydsignatur som Onkyo, bare MYE kraftigere enn toppmodellen.

Her får du mye for pengene, og dette er en kjent kombinasjon.
    Kan bare bestilles direkte fra USA. Koster ca 1000 dollar med frakt, og en stund senere får du en regning på 25% i norsk moms på totalbeløpet av 1000 dollar i tillegg. Du betaler ikke toll. Anbefaler PayPal!

Jeg har selv kjøpte denne kraftsaken XPA-5, og eier en Onkyo TX-NR807.
    Har også planer om RF-63 og RC-64.

Hvilket tips har du for å skaffe disse Klipschene til en god pris?
    Grovt 6-6500,- da... ikke så gale men har hørt att Parasound har litt bedre dynamikk å klarhet en Emotiva, som er litt mer rå kraft, og litt mindre finesse? kan de stemme?

Nei, gode tips er vansklig kanskje
    Jeg har visse bekjentskaper, og får en god pris slik.
    Men kan anbefale og kikke innom elutstyr.no, se hva du finner, og evt ta kontakt for en pakkepris/tilbud.
    De er der jeg handler8)

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mulighet til å oppgradere fra rf62 til rf82 om jeg vil.. men når rommet mitt kun er 10kvm så lurer jeg på om det vil være noe vits? at rf62 vil spille like bra i dette lille rommet?

Hva tror dere?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grovt 6-6500,- da... ikke så gale men har hørt att Parasound har litt bedre dynamikk å klarhet en Emotiva, som er litt mer rå kraft, og litt mindre finesse? kan de stemme?

Men kan anbefale og kikke innom elutstyr.no, se hva du finner, og evt ta kontakt for en pakkepris/tilbud.
    De er der jeg handler8)
    Men sammenligner du ikke med forsterkere som koster 3 ganger så mye?
    Kjenner ikke Parasound, men mener å ha lest også det motsatte. Spørs nok mest hvilken lydsignatur du foretrekker.

Min påstand er at liker du Onkyo, så liker du sannsynligvis Emotiva, siden de låter så likt. Og Onkyo får du jo testet mot Klipsch før du eventuelt bestiller noen ny effektforsterker.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De er der jeg handler8)

de er relativt lik.

Emotiva er etter min mening bedre enn NC fra parasound til det meste, dynamikk,klarhet,krefter,punch,bass etc..

Halo har noe bedre stereo egenskaper, men også her er det relativt likt lyd, men halo har noe bedre seperasjon og detaljering i toppen -noe man merker best til musikk - til film er det faktisk ikke såå stor forskjell. jeg gikk fra NC til Halo og så til Emotiva, og angrer ikke - til prisen et kupp!

Side 287 av 1034 FørsteFørste ... 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 283 284 285 286 287 288 289 290 291 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 787 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •