Klipsch klubben - Side 284

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 284 av 1033 FørsteFørste ... 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 280 281 282 283 284 285 286 287 288 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 784 ... SisteSiste
Viser resultater 5,661 til 5,680 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe nå er det vel mange som mener at de "ekte" klipsch ble produsert av selve paul klipsch selv,mange mener jo at mye av villskapen til klipsch har forsvunnet med den siste RF7.Palladium serien har jo ikke den dynamikken og råskapen som klipsch er kjent for,det er vel ikke noe og diskutere en gang...men har full forståelse for at andre liker klipsch mere nå etter at de beveger seg mot den "myke" siden...
    Hvis du mener alt er bedre nå enn før så er det ok.Vinyl spillern ble vel oppfunnet flere tiår før cd spillern og det er de der ute som faktisk mener vinyl låter bedre enn cd menmen

kan være enig i noe av det du sier, og ihverfall skjønne hva du sier, men jeg mener nå at klipsch forsatt er klipsch, har ikke hørt palladium serien så de kan jeg ikke uttale meg om, de har jo heritage serien enda og det forteller meg at de er klar over hvor de kommer fra, dvs de glemmer ikke historien sin, mitt mareritt er at de skal gjøre som jbl på 90 tallet, nemmelig etterstrebe
    det europeiske markedet så mye at de forandrer lydfilosofi, frem til det punktet var jeg en jbl venn, samme kan vel sies om maranz også,lagde mye av det beste på 70 tallet, er utvannet idag men forsatt har de sin egen lyd
    filosofi.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    dette blir heldigvis en smakssak. jeg synes faktisk ikke RF83 er særlig mindre rå enn RF-7 jeg har testet, men de har en litt forskjellig fokus i spillestilen.

også er jeg i oppfatningen ærlig nok til å innse at det Klipsch har laget er ekte Klipsch. det står så på alle mine Klipsch produkter hvertfall. Det er IKKE vintage Klipsch, men dog så ekte som Klipsch kan bli.

Palladium er ikke like rå, men likevel veldig forfinet - men helt klart bedre på de fleste områder enn RF, bortsett da fra råskapen.

og det er også folk som mener CD uten tvil spiller bedre enn vinyl også - deriblant meg.

ikke alt som er gammel som er best - ei heller omvendt, dette i tillegg til at smaken styrer folk i forkjellig retning. hadde klipsch KUN produsert Klipch horn, hadde de nok ikke solgt like bra - nettopp fordi folk ønsker forskjellige ting!

(ikke misforstå - jeg digger de klassiske "ekte" klipschene du henviser til...)
    +1 borsett fra at jeg savner vinyl

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palladium er ikke like rå, men likevel veldig forfinet - men helt klart bedre på de fleste områder enn RF, bortsett da fra råskapen.
    Jeg har hatt div RF serier deriblandt RF83, men synes ikke den var så mye mere "rå" som du mener den er i forhold til Palladium. Den såkaldte råskapen flere nevner her, opplevde jeg heller som at høyttalerene virket noe ukontrollerte, og mindre presise/riktige. Hvis en hører på mye live musikk, vil denne effekten virke mere riktig mtp live følelsen, men for min del er presis gjengivelse i forhold til musikken mere viktig, og der knuser Palladium alle RF seriene...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg har hatt div RF serier deriblandt RF83, men synes ikke den var så mye mere "rå" som du mener den er i forhold til Palladium. Den såkaldte råskapen flere nevner her, opplevde jeg heller som at høyttalerene virket noe ukontrollerte, og mindre presise/riktige. Hvis en hører på mye live musikk, vil denne effekten virke mere riktig mtp live følelsen, men for min del er presis gjengivelse i forhold til musikken mere viktig, og der knuser Palladium alle RF seriene...

godt gjort at nesten alt jeg skrev var positivt, bortsett fra en bitteliten ting jeg mente var LITT bedre ifavør RF, så kunne det likevel tolkes slik..

jeg håper jeg ikke skrev: Les: mye mer rå. jeg har faktisk hørt ganske mye palladium jeg også, så helt ulært er jeg heller ikke med disse høytalerne, dog ikke like mange timer som med referance...

håper ikke alle andre også tolket det jeg skrev på denne måten gitt, jeg mente som jeg skrev; palladium er en forfinet høytaler som på de aller fleste områder er bedre enn Referance, eneste er at jeg synes referance var litt mer "rå" (det var altså ENESTE jeg mente de var LITT bedre på, ikke mye...)

håper du kan henge deg opp i alt andre jeg også skrev om palladium:-)

var ikke mening at du skulle måtte forsvare dine mye dyrere høytalere, bare pga en liten ting var LITT bedre på noe annet, når alt annet er i favør palladium...
    I tillegg KNUSER den Referance på pris - knock out - skulle bare mangle at den var ganske mye bedre på det meste.. :-)

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt gjort at nesten alt jeg skrev var positivt, bortsett fra en bitteliten ting jeg mente var LITT bedre ifavør RF, så kunne det likevel tolkes slik..

jeg håper jeg ikke skrev: Les: mye mer rå. jeg har faktisk hørt ganske mye palladium jeg også, så helt ulært er jeg heller ikke med disse høytalerne, dog ikke like mange timer som med referance...

håper ikke alle andre også tolket det jeg skrev på denne måten gitt, jeg mente som jeg skrev; palladium er en forfinet høytaler som på de aller fleste områder er bedre enn Referance, eneste er at jeg synes referance var litt mer "rå" (det var altså ENESTE jeg mente de var LITT bedre på, ikke mye...)

håper du kan henge deg opp i alt andre jeg også skrev om palladium:-)

var ikke mening at du skulle måtte forsvare dine mye dyrere høytalere, bare pga en liten ting var LITT bedre på noe annet, når alt annet er i favør palladium...
    I tillegg KNUSER den Referance på pris - knock out - skulle bare mangle at den var ganske mye bedre på det meste.. :-)
    Var ikke ment å rakke ned på innlegget ditt, mente bare at denne "råskapen" som Rf serien går for å ha, opplevde jeg som en mere upresis gjengivelse kontra Palladuim, og var en av grunnene til at jeg byttet ut mine RF høyttalere. Vet det er mange som liker en mere "bøllete" lyd som RF serien har, og det hjelper ofte til å kamuflere evntuelle svakheter enten fra innspillingen eller fra de andre komponentene.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser

Skal bli spennede å se hva prisene på Klipsch blir fremover, nå som det kommer andre importører av Klipsch
    Skal vistnok bli lavere over hele linja ;P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke ment å rakke ned på innlegget ditt, mente bare at denne "råskapen" som Rf serien går for å ha, opplevde jeg som en mere upresis gjengivelse kontra Palladuim, og var en av grunnene til at jeg byttet ut mine RF høyttalere. Vet det er mange som liker en mere "bøllete" lyd som RF serien har, og det hjelper ofte til å kamuflere evntuelle svakheter enten fra innspillingen eller fra de andre komponentene.
    Rakke ned kan du gjerne gjør, det er helt greit, men at du skal klippe bort 90% av quoten, slik det jeg jeg skrev fremstår som noe helt annet, blir vel litt feil?

At jeg også mener Palladium er bedre på det meste, er jo positivt, og det tåler jo jeg som "bare" har Referance å innrømme.. likevel er det en liten ting jeg mener er noe bedre, og det var det eneste du skulle henge deg opp i..

Mener på at du i dinhjemmekino faktisk svarte det samme på Referance VS Palladium..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennede å se hva prisene på Klipsch blir fremover, nå som det kommer andre importører av Klipsch

håper jeg virkelig blir sant, ettersom jeg blir syyyk å se prisen på disse i USA, og legg på litt provisjon og toll så skulle ikke ting bli fult så dyrt som nå..?

Kanskje også La Scala II blir overkommelig på sikt da - det hadde vært noe, da kan drømmen nås:-)

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper jeg virkelig blir sant, ettersom jeg blir syyyk å se prisen på disse i USA, og legg på litt provisjon og toll så skulle ikke ting bli fult så dyrt som nå..?

Kanskje også La Scala II blir overkommelig på sikt da - det hadde vært noe, da kan drømmen nås:-)
    En av de store kjedene skal ta inn Klipsch, og det til andre priser enn hva de har blitt solgt til nå. Da gjenstår det å se hva forskjellen blir og om de andre aktørene henger seg på de samme prisene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det soundcare spikes med størrelsen >M6< Klipsch RF63 trenger ?

iallefall det som sto på en soundcare oversikts liste.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, absolutt. Hadde vært artig å fått ENDA mer for pengene.

En av de store kjedene skal ta inn Klipsch, og det til andre priser enn hva de har blitt solgt til nå. Da gjenstår det å se hva forskjellen blir og om de andre aktørene henger seg på de samme prisene.
    Du vet ikke hvem?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ja, absolutt. Hadde vært artig å fått ENDA mer for pengene.

Du vet ikke hvem?
    Ja det gjør jeg, men kan ikke røpe noe enda. Men er en landsdekkende kjede, som skal være mye lettere for folk i vårt langstrakte land å få tilgang til.
    Skal undersøke litt om hva som er planen på når det begynner å skje ting, og når evnt det ikke er så "hemmelig" lenger

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper Soundgarden....

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke palladium den dynamikken jeg elsker med klipsch og det er vel derfor jeg elsker la scala nettop for og få orkesteret inn i min egen stue...palladium er jo sinnsykt bra på mye annet.Synes også RF/ har mere "klipsch" lyd enn mye av det andre nye.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Jeg tipper Soundgarden....

kan like godt være expert eller elkjøp, expert har jo allerede solgt noe klispch

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    kan like godt være expert eller elkjøp, expert har jo allerede solgt noe klispch
    Var det ikke Elkjøp som solgte Klipsch en liten stund?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Var det ikke Elkjøp som solgte Klipsch en liten stund?

det vet jeg ikke men så de hos expert på hokksund for ett par år siden
    det var synergi serien jeg så

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært gøy om det kom enn Palladium som strakk seg litt lenger ned i frekvens registeret .

Tilgjengligheten på Klipsch er vel egentligt ganske ekstrem sett i forhold til andre merker . Det er knappt nok enn butikk som selger hifi i Norge som ikke har Klipsch .

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trist

Trist hvis en useriøs forhandler som elkjøp eller lign begynner å selge klipsch,hvem vil da ta dette merket seriøst...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Trist hvis en useriøs forhandler som elkjøp eller lign begynner å selge klipsch,
    Dette håper ikke jeg. Da får vi klipschfolk lage en gruppe på facebook om at elkjøp og lign ikka skal selge dette merket.

Side 284 av 1033 FørsteFørste ... 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 280 281 282 283 284 285 286 287 288 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 784 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •