Klipsch klubben - Side 283

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 283 av 1033 FørsteFørste ... 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 279 280 281 282 283 284 285 286 287 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 783 ... SisteSiste
Viser resultater 5,641 til 5,660 av 20659
    Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Synes faktisk klipsch blir "dårligere" jo nyere de blir,det gamle var best og etter at historiske Paul Klipsch tok kvelden så er det ikke det samme lenger...
    Så ideèlt sett skulle en fått tak i de første han lagde i begynnelsen på 40 tallet?
    Ser ikke logikken eller holdepunktet i dette....

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått steget med å bytte ut Rf82 med Rf63, har netopp hentet dem og bare satt dem opp. Så håper godsmilet setter sine spor hos meg i morgen!

Hva slags kabler bruker dere? Bruker selv Supra idag, men kunne tenkt meg noen med litt diameter på til en grei penge. Er ikke spessielt kabelfantast, men nå som stereo er temaet mitt er det greit med litt dimensjon for utseende sin skyld.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Da har jeg gått steget med å bytte ut Rf82 med Rf63, har netopp hentet dem og bare satt dem opp. Så håper godsmilet setter sine spor hos meg i morgen!

Hva slags kabler bruker dere? Bruker selv Supra idag, men kunne tenkt meg noen med litt diameter på til en grei penge. Er ikke spessielt kabelfantast, men nå som stereo er temaet mitt er det greit med litt dimensjon for utseende sin skyld.
    Bruker selv Better Cables, men om det er diameter du er ute etter så kan du ta en titt på Van Den Hul - Magnum, litt dyr pr meter. Men ganske så feit kabel.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farlig tema å ta opp dette Assi :lol:
    Har selv gått til innkjøp av Black Magic The Giant kabler, da jeg nesten utelukkende har hørt positive tilbakemeldinger om disse.

Lå vel noen Black Magic Revelation til sals på hifisentralen, kan kanskje være verdt en titt?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Bruker selv Better Cables, men om det er diameter du er ute etter så kan du ta en titt på Van Den Hul - Magnum, litt dyr pr meter. Men ganske så feit kabel.
    Har ikke vært borti disse, men den den største fellesnevneren jeg har funnet hos VDH er at de er så knotete å få montert skikkelig. Flate HDMI kabler som man kun kan bøye én vei, samt høytalerkabler som kveiler seg akkurat som de selv ønsker.

Misforstå meg rett, har gode erfaringer kvalitetsmessig på VDH, men de er alt for dryge å holde på med/montere til at jeg valgte å fortsette med merket.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra ut begge kablene som har blitt nevnt, fargen var jo ikke akuratt kaaanon på den van den hul kabelen. Men kan eventuelt trekkes med noen nylon strømper fra eltek. Better cables virket jo også greit, fant de på brukten Adium. Får se om jeg ikke skriver han en PM! Takk for tips!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Så ideèlt sett skulle en fått tak i de første han lagde i begynnelsen på 40 tallet?

enig. Meg det er likevel helt klart en smakssak dette også. Jeg skjønner godt at noen liker RF-7 bedre enn RF83 for eksempel, selv heller jeg andre veien.

Skjønner også godt at folk mener La Scala er en bedre høytaler enn Referance serien, det mener jeg selv også, men de er jo i en heeelt annen prisklasse - så å direkte sammenligne blir litt feil..

Jeg gleder meg veldig til ny Referance, palladium blir uansett for dyrt - muligens nye Referance for teknikk fra denne generasjon palladium? Det skal man ikke se bort i fra..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    enig. Meg det er likevel helt klart en smakssak dette også. Jeg skjønner godt at noen liker RF-7 bedre enn RF83 for eksempel, selv heller jeg andre veien.

Skjønner også godt at folk mener La Scala er en bedre høytaler enn Referance serien, det mener jeg selv også, men de er jo i en heeelt annen prisklasse - så å direkte sammenligne blir litt feil..

Jeg gleder meg veldig til ny Referance, palladium blir uansett for dyrt - muligens nye Referance for teknikk fra denne generasjon palladium? Det skal man ikke se bort i fra..
    Hadde vært gøy med et par RF 103 eller 123 hehe.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hadde vært gøy med et par RF 103 eller 123 hehe.

selv har har jeg nå blitt så fornøyd at komponenter i kinoen står veldig veldig trygt, det jeg ønsker nå er å oppgradere litt på stereoen på stua, EVT bytte ut RF82 til fordel for RF-7 eller neste gen RF, ikke enkelt det her.. har heldigvis ikke hastverk.. også lyst på å kjøpe en dedikert CD spiller, samt muligens en rørforsterker til musikken!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har link til bilder eventuellt info om den nye serien?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    noen som har link til bilder eventuellt info om den nye serien?

såvidt det er meg bekjent er det ikke kommet stort annet enn spekulasjoner, ettersom dagens serie har vært på markedet x antall år, og på bakgrunn av hvor lenge tidligere modeller har vært i salg, før de ble avløst med nye modeller.. dette i tillegg til at RT subwooferne ble discontinued, kan tyde på at noe nytt kommer iløpet av kort tid..

Siden det nå kom mye PR, og interesse og salg på forrige gen RF (rf7 f.eks) så tviler jeg på at ny serie kommer før de får melket dette litt, jeg tipper 2011..

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger et par RF-82 på brukten.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/62933

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv har har jeg nå blitt så fornøyd at komponenter i kinoen står veldig veldig trygt, det jeg ønsker nå er å oppgradere litt på stereoen på stua, EVT bytte ut RF82 til fordel for RF-7 eller neste gen RF, ikke enkelt det her.. har heldigvis ikke hastverk.. også lyst på å kjøpe en dedikert CD spiller, samt muligens en rørforsterker til musikken!
    Pingle hehe. Gøy å prøve noe nytt vel. :-D :-D Evnt gammelt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    hehe nå er det vel mange som mener at de "ekte" klipsch ble produsert av selve paul klipsch selv,mange mener jo at mye av villskapen til klipsch har forsvunnet med den siste RF7.Palladium serien har jo ikke den dynamikken og råskapen som klipsch er kjent for,det er vel ikke noe og diskutere en gang...men har full forståelse for at andre liker klipsch mere nå etter at de beveger seg mot den "myke" siden...
    Hvis du mener alt er bedre nå enn før så er det ok.Vinyl spillern ble vel oppfunnet flere tiår før cd spillern og det er de der ute som faktisk mener vinyl låter bedre enn cd menmen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såvidt det er meg bekjent er det ikke kommet stort annet enn spekulasjoner, ettersom dagens serie har vært på markedet x antall år, og på bakgrunn av hvor lenge tidligere modeller har vært i salg, før de ble avløst med nye modeller.. dette i tillegg til at RT subwooferne ble discontinued, kan tyde på at noe nytt kommer iløpet av kort tid..

Siden det nå kom mye PR, og interesse og salg på forrige gen RF (rf7 f.eks) så tviler jeg på at ny serie kommer før de får melket dette litt, jeg tipper 2011..

jeg har hørt av jfs at det muligens kommer ny serie til høsten

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har hørt av jfs at det muligens kommer ny serie til høsten
    Høres spennende ut.

Hadde vært artig hvis de klarte å få til enda "bedre" høyttalere til nogenlunde samme pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte nå MCACC på nytt på pioneeren siden MA ble solgt forrige uke, men nå kan jeg ikke stille channel level uten at det kommer en sånn test lyd. Noen tips så jeg kan få stilt på dette igjen uten at den testlyden kommer?

Grunnen til at jeg ønsker dette er fordi ofte når jeg ser film sent kan det være greit å skru opp center uten at det skal komme en veldig høy tone som kan være s(k?)jenerende for de under.

Vet jeg spør i helt feil tråd, men kan være greit om noen vet det her så slipper vi en ny tråd bare for dette.

Må forresten si at jeg synes lyden i Klipschene er veldig god på Pioneer uten MA som effekttrinn også!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe nå er det vel mange som mener at de "ekte" klipsch ble produsert av selve paul klipsch selv,mange mener jo at mye av villskapen til klipsch har forsvunnet med den siste RF7.Palladium serien har jo ikke den dynamikken og råskapen som klipsch er kjent for,det er vel ikke noe og diskutere en gang...men har full forståelse for at andre liker klipsch mere nå etter at de beveger seg mot den "myke" siden...
    Hvis du mener alt er bedre nå enn før så er det ok.Vinyl spillern ble vel oppfunnet flere tiår før cd spillern og det er de der ute som faktisk mener vinyl låter bedre enn cd menmen
    dette blir heldigvis en smakssak. jeg synes faktisk ikke RF83 er særlig mindre rå enn RF-7 jeg har testet, men de har en litt forskjellig fokus i spillestilen.

også er jeg i oppfatningen ærlig nok til å innse at det Klipsch har laget er ekte Klipsch. det står så på alle mine Klipsch produkter hvertfall. Det er IKKE vintage Klipsch, men dog så ekte som Klipsch kan bli.

Palladium er ikke like rå, men likevel veldig forfinet - men helt klart bedre på de fleste områder enn RF, bortsett da fra råskapen.

og det er også folk som mener CD uten tvil spiller bedre enn vinyl også - deriblant meg.

ikke alt som er gammel som er best - ei heller omvendt, dette i tillegg til at smaken styrer folk i forkjellig retning. hadde klipsch KUN produsert Klipch horn, hadde de nok ikke solgt like bra - nettopp fordi folk ønsker forskjellige ting!

(ikke misforstå - jeg digger de klassiske "ekte" klipschene du henviser til...)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Pingle hehe. Gøy å prøve noe nytt vel. :-D :-D Evnt gammelt.

heh.. nei, jeg har da hatt en del uskiftninger her siste året og to for den del, men etter hvert bytte havner jeg inn på Klipsch - så jeg har lært nå.

Ønsker som sagt å prøve nye ting, både på cdspiller,forsterker side etc, ikke minst evt få inn ny ref serie når den kommer, eller RF7 istedenfor RF82 som jeg nå har..

har ikke lyst å bytte ut transistor i kinoen, siden det rett og slett spiller med mer pondus og krefter, som jeg mener passer utmerket til film, men leker likevel med tanken på rør til musikk :-)

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har tilfeldigvis eid RF82 og skiftet til RF63?
    Lurer da litt på hvordan dere oppfatter denne høytaleren og hvordan ting forandret seg med tanke på plassering.

Side 283 av 1033 FørsteFørste ... 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 279 280 281 282 283 284 285 286 287 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 783 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •