Klipsch klubben - Side 281

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 281 av 1034 FørsteFørste ... 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 277 278 279 280 281 282 283 284 285 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 781 ... SisteSiste
Viser resultater 5,601 til 5,620 av 20677
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Da står det en A 23 på RC 7 her. Å herregud nå våkna den til liv ja.
    Pent! A21 neste..? :lol:

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    på tross av studier og ung alder har du veldig mye bedre utstyr enn jeg hadde vett til på din alder
    Jeg er glad godlyd har blitt noe for de fleste. Husker når jeg var liten da var det bare en i hele boliglaget som hadde stereo med cd-spiller :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Pent! A21 neste..? :lol:
    Har det til frontene. Mono A 21 på senter er vel litt spurv med kanon for meg i hvertfall.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har det til frontene. Mono A 21 på senter er vel litt spurv med kanon for meg i hvertfall.
    Hva! Fortjener ikke Klipsch det beste? 8)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen enkle spørsmål her...

Noen spørsmål her....

Hvordan er det med RS-serien? Skal de henge i hjørnet, eller rett bak?

Har tengt meg et oppsett med RB-61 framme, RC-64 i midten og RS-62 bak.

For jeg har vell ikke behov for og sette noen av de større gulv ht'ene da det bare skal brukes til film / spill?
    Kommer ikke til og bli brukt til musikk..Så trenger jo ikke og få noe trykk fra frontene, blir subber til det.

Og vil det være mye forskjell og bruke RB-81 framme istede for RB-61?
    Hva er opptimal høyde for bakht'ene? Og stativ ht'ene framme?
    Og er det noen stativer som er laget til RB-61/81?

Til dette oppsettet, vil det være nok med Onkyo 1007 reciver'n?

flotters med svar.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fronter lager da trykk over delefrekvens til subber, og der vil du også merke forskjell på en stativhøytaler og en større gulvhøytaler!

Det er likevel folk som er meget fornøyd med RB81 som fronthøytaler, så de sparker sikkert godt nok fra seg de også.

kun receiver har visse begrensninger, men den vil nok klare å lage godt me lyd den også. RB81 og RB61 er jo ikke noe voldsom tung høytaler å drive!

surround kan med fordel vinkles slik man utnytter begge sider av hver høytaler, det ble best hos meg, det er vel også sagt ca 150-180cm over bakken, altså litt over ørehøyde på surround, også der kan man godt eksperimentere litt selv, har prøvd med litt over og litt under det som er anbefalt utgangspunkt, og endte selv med å ha de litt lavere på veggen, men fremdeles henger de altså over ørehøyde når jeg sitter (ca 20-30cm)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer mer til høsten av disse

Hvor har du hørt dette fra? sånn jeg har forstått det er det limited edition og første mann til mølle på disse?

har hvertfall sendt mail ang RF-7 nå, og kan de skaffes vurderes RF82 til utskifting, da kan RF-7 og RF83 bytte mellom stereo og filmrommet også :-) heh..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7 er vel kanskje den høyttaleren som er mest i vinden for tiden, men lurer litt på hvorfor ikke folk heller ser opp til Palladium kontra RF-7.. Er det prisen som gjør det? Har jeg oversett noe med Palladium serien? Koster den for mye? Får man bedre valuta for pengene ved å kjøpe RF?

Stusser litt på dette jeg, da jeg anser Palladium som Klipschs flotteste høyttaler.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,487
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal, skal ikke.....

Hva f.. skal en stakkar gjøre. Heresy er high-end på mellomtone, men ikke på bass og diskant.

Er det bare å få det overstått og selge? Akter ikke å gå over til rør.

Men det er jo så vakkert, rockefoten går konstant.

Heresy er konge på det den kan, men for en gammel cervin-nyter er det litt for lite bass.

Så kommer Jim Morrison med This is the end, og står i kinoen og synger. Tøft. Hva gjør en gammel f... da?

Synspunkter på min vakelvorenhet mottas med takk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7 er vel kanskje den høyttaleren som er mest i vinden for tiden, men lurer litt på hvorfor ikke folk heller ser opp til Palladium kontra RF-7.. Er det prisen som gjør det? Har jeg oversett noe med Palladium serien? Koster den for mye? Får man bedre valuta for pengene ved å kjøpe RF?

Stusser litt på dette jeg, da jeg anser Palladium som Klipschs flotteste høyttaler.
    Palladium har en helt annen pris ja.Det jeg lurer på er hvorfor ikke flere går for Heritage serien som etter min og mange andres mening er det beste inne Klipsch og selve Paul Klipsch sine egne konstruksjoner.Har hatt og har fortsatt høytalere i RF serien,suverene høytalere men mangler en del i forhold til La Scala,Forte osv...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Palladium har en helt annen pris ja.Det jeg lurer på er hvorfor ikke flere går for Heritage serien som etter min og mange andres mening er det beste inne Klipsch og selve Paul Klipsch sine egne konstruksjoner.Har hatt og har fortsatt høytalere i RF serien,suverene høytalere men mangler en del i forhold til La Scala,Forte osv...
    Klipsch RF har noe som ikke La Scala har sikkert også og andre serier.
    For meg er RF-7 en perfekt ht som jeg er veldig glad i, å bytte ut dem. Neitakk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Klipsch RF har noe som ikke La Scala har sikkert også og andre serier.
    For meg er RF-7 en perfekt ht som jeg er veldig glad i, å bytte ut dem. Neitakk.
    Ja RF7 går dypere,jeg må kompensere med en diy sub.På alle andre områder så ligger RF7 noen hakk bak men så snakker vi om en helt annen pris også.Rf7 er etter min mening suverene høytalere men Klipsch har ennå et S i ermet og det er Heritage serien men Klipshorn som kongen av Klipsch hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Skalle]Skal, skal ikke.....

Hva f.. skal en stakkar gjøre. Heresy er high-end på mellomtone, men ikke på bass og diskant.

Er det bare å få det overstått og selge? Akter ikke å gå over til rør.

Men det er jo så vakkert, rockefoten går konstant.

Heresy er konge på det den kan, men for en gammel cervin-nyter er det litt for lite bass.

Så kommer Jim Morrison med This is the end, og står i kinoen og synger. Tøft. Hva gjør en gammel f... da?

tror kanskje du vil angre deg, men hvis du bestemmer deg for å selge så vent til jeg får litt skattepenger, husk du kjøpte høytalerne jeg siklet på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvor har du hørt dette fra? sånn jeg har forstått det er det limited edition og første mann til mølle på disse?

har hvertfall sendt mail ang RF-7 nå, og kan de skaffes vurderes RF82 til utskifting, da kan RF-7 og RF83 bytte mellom stereo og filmrommet også :-) heh..

har det fra en som jobber i butikk som selger klipsch

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nå er jo faktisk Palladium en mye, MYE dyrere høytaler enn hva referance serien er, hvor RF7 befinner seg i.

Palladium er en penere og bedre høytaler, men sammenlignet med pris så er jo RF-7 mer for pengene uten tvil. Likevel hadde nok mange flere sikkert valgt palladium dersom de hadde kostet 20 000 kr tenker jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mitt vedkommende blir herritage serien litt for speiell utseende og plaseringsmessig. Dessuten er det jo eldgamle konstruksjoner som passer inn et et retro miljø. Men lyden er helt klart ofte bedre en de nye.

Jeg skulle helt klart hatt lyst på Paladium serien, men det koster og matchende effekt som drar ut potensialet i disse koster enda mer så det får bli litt med drømmen.

Må si jeg har funnet "min" høytaler i RF 7 den er absoulutt den beste allrounderen jeg har hørt uansett pris.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener selv at Palladium er Klipsch sin flotteste høytaler!
    Noen som har testet ut bokhylle høytaleren Palladium P-17B ?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om Resonans har P17 inne til demo enda , om de ikke er solgt . Du kan jo ta enn telefon og høre . Det er jo ikke så frykteligt langt i fra deg .

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,487
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror kanskje du vil angre deg, men hvis du bestemmer deg for å selge så vent til jeg får litt skattepenger, husk du kjøpte høytalerne jeg siklet på
    Vil nok angre ja. Får gjøre litt med akustikken i rommet, og ta en ny vurdering.

Side 281 av 1034 FørsteFørste ... 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 277 278 279 280 281 282 283 284 285 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 781 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •