Klipsch klubben - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 28 av 1033 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 528 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 20659
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Muligens fordi dette betyr at det blir en "ren" 3-veis konstruksjon og dette betyr ett mere komplisert delefilter og muligens en dårligere følsomhet.
    Er vel en nøye beregnet "greie".

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Rart at ikke klipsch har tatt valget å bytte ut ene elementet i RF-83 mot det som står i RF-63. Men er vel et design valg at alle skal vere like stor, ser litt finere ut da..

Men såvidt som jeg forstår så virker det ut som at 8" i RF-83 blir for stor som et mellomtone element. (I det designet klipsch bruker)

Da burde vel det ha blitt litt meir sammenkjørt? eller er jeg gått meg vild på fjellet no?

Det er vel 2.5 veis konstruksjon klipsch kjører?
    Klipsch kjører 2-veis, dvs at alle tre 8" i RF-83 er bass/mellomtone

Slik er det i mine RF-63 også, alle mine 6,5" spiller fra 30hz til 1700hz hvor hornet tar over...

(Ja, du leste rett: syttenhundre hz!)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Rart at ikke klipsch har tatt valget å bytte ut ene elementet i RF-83 mot det som står i RF-63. Men er vel et design valg at alle skal vere like stor, ser litt finere ut da..

Men såvidt som jeg forstår så virker det ut som at 8" i RF-83 blir for stor som et mellomtone element. (I det designet klipsch bruker)

Da burde vel det ha blitt litt meir sammenkjørt? eller er jeg gått meg vild på fjellet no?

Det er vel 2.5 veis konstruksjon klipsch kjører?
    Alle i RF serien er 2 veis, senter er 2,5 veis. se link.LINK

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Du har nokk rett i det. Eg har ikke målt opp rommet mitt, men vil tro att det er mellom 30-35m2 og da blir det som du sier att RF63 blir det beste valget Med tanke på att eg er så glad i musikk i ren stereo også så tror eg RF63 blir det beste for meg:-D Har RF82 nå og er jo veldig fornøyd, men eg tror RF63 blir en veldig god oppgradering for meg:-D

Edit: Eg kann ikke uttale meg om RF83 vs RF63 når det gjelder hvem som er best på musikk i stereo selvfølgelig siden eg ikke har hørt noen av de:-) Blir jo også en smaksak:-) Bare litt klønete skrevet av meg. Når eg skriver att RF63 blir det beste for meg med tanke på ett eg er så glad i musikk i ren stereo mente eg oppgradering fra RF82 til RF63 i mitt rom på ca. 30-35m2:-)
    Ja RF63 vil nok låte bedre.RF83 blir nok litt for påtrengende for det rommet,de trenger masse luft for og ikke bli slitsomme,hør med Rognlien han kan vel kalle seg norges Klipsch ekspert men han anbefaler også rør

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte hk avr 255 i kveld =) nice lyd med rf 82 anbefales , litt liten men opgradre med efektforsterker later =) banker opp onkyo på alt =) hehe

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et bilde skader ikke håper jeg =)

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder er bra, så kom igjen og vis

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Synergy F3 VS Klipsch RF-82

hei lurte på om noen vet hvor stor forskjellen er fra Klipsch Synergy F3 til Klipsch RF-82 lyd messig?? takk for svar

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah begynner å blir veldig utolmodig nå. RC-64 skulle være i oslo i slutten av forige uke og til bergen over helgen, men eg har enda ikke hørt noe . Vil ha den nå! :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det er bare og kline til . De er riktignok en del større enn RF 82,men de trenger ikke så mye lengre avstand til bakvegg enn 82,jeg flyttet mine 4cm lengere ut enn 82 og det holder. Har ca 60cm til bakvegg.

Ove
    Blandet litt innleggene til deg og Vincent vega, men dere skall ha takk for god informasjon begge to:-D

Takker deg for en god beskrivelse på forskjellene i RF82 og RF63:-D

Er nå 100% sikker på att RF63 blir min neste høgtaler som du sikkert har lest i innlegget mitt til Vincent vega:-D Var egentlig ment å skrive det samme til deg, men som sagt blandet eg innleggene litt Men uansett så takker eg alle som prøver å hjelpe meg og beskrivelsen fra deg og Vinsent vega sette eg VELDIG stor pris på:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Aaah begynner å blir veldig utolmodig nå. RC-64 skulle være i oslo i slutten av forige uke og til bergen over helgen, men eg har enda ikke hørt noe . Vil ha den nå! :cry:
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! :-D

Føler med deg kleivis, surt når posten er treg! Men du har en hinsides bra senterhøyttaler i vente!

Jeg har som nevnt tidligere ikke fått kablene til senter og bakhøyttalerne ennå, så jeg har koblet sentern som høyre front foreløpig for å få litt fortgang i innspillingen.

Igår koblet jeg bort venstre front også for å eksperimentere med den vertikale vinklingen og høre hva senteren alene er god for. Å herremin jeezes! Den er helt sinnsyk!! Spiller vannvittig høyt men samtidig rent, å stemmen til Sara med klakkan satt dønn spikret midt på bildepanelet til tv'en! (Veggene ristet også!)

Ikke meningen å pine deg mens du venter men jeg vil bare presisere at du har
    gjort et godt valg med å bestille RC-64!

Asfalt: Ingen årsak, håper du også liker lyden på RF-63 like godt som jeg og wikstrøm!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eg blir helt sikkert like fornøyd Er sikker på att RF63 er den rette høgtaleren for meg:-D Nå er det bare å spare litt og få solgt RF82:-D Da blir det LØP OG KJØP for meg Kann jo høre de i butikk først selvfølgelig, men det blir jo aldri det samme som i mitt rom uansett og de må jo spilles inn leeeenge før de yter sitt beste Som sagt så er eg så sikker på att RF63 er bedre for meg enn RF82 att eg føler eg ikke tar noen sjanse uansett:-D Selvfølgelig koster de jo mer enn RF82 også og da er det jo ikke så rart att de spiller bedre og mer balansert heller siden RF63 er en mer påkostet høgtaler på alle områder:-D

Edit: Som nevnt tidligere liker eg jo RF82 veldig godt, men oppgraderinssyken har tatt meg og da blir valget RF63 det beste for meg med tanke på størrelse på rom og min smak når det gjelder lyd på musikk i ren stereo:-) Vi har alle forskjellige rom og størrelse på rom og vi har alle forskjellig smak og det er vel grunnen til att RF serien har høgtalermodeller som skall passe til hver enkelt av oss med tanke på størrelse på rom o.s.v.:-) Men etter det eg har fått med meg her på AVforumet og har hørt av andre blir det RF63 som passer best for meg:-) Det viktigeste er jo att vi er fornøyd med de høgtalerne vi har selv og en ting har vi i allefall til felles og det er jo att vi alle liker Klipsch lyden:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt meg Klipsch Reference RF-82, og tenkte å kjøpe meg Cayin 252B forsterker til å drive disse høytalerene, noen som har noen meninger om dette? Bruker nå en harman kardon forsterker.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ja eg blir helt sikkert like fornøyd Er sikker på att RF63 er den rette høgtaleren for meg:-D Nå er det bare å spare litt og få solgt RF82:-D Da blir det LØP OG KJØP for meg Kann jo høre de i butikk først selvfølgelig, men det blir jo aldri det samme som i mitt rom uansett og de må jo spilles inn leeeenge før de yter sitt beste Som sagt så er eg så sikker på att RF63 er bedre for meg enn RF82 att eg føler eg ikke tar noen sjanse uansett:-D Selvfølgelig koster de jo mer enn RF82 også og da er det jo ikke så rart att de spiller bedre og mer balansert heller siden RF63 er en mer påkostet høgtaler på alle områder:-D

Edit: Som nevnt tidligere liker eg jo RF82 veldig godt, men oppgraderinssyken har tatt meg og da blir valget RF63 det beste for meg med tanke på størrelse på rom og min smak når det gjelder lyd på musikk i ren stereo:-) Vi har alle forskjellige rom og størrelse på rom og vi har alle forskjellig smak og det er vel grunnen til att RF serien har høgtalermodeller som skall passe til hver enkelt av oss med tanke på størrelse på rom o.s.v.:-) Men etter det eg har fått med meg her på AVforumet og har hørt av andre blir det RF63 som passer best for meg:-) Det viktigeste er jo att vi er fornøyd med de høgtalerne vi har selv og en ting har vi i allefall til felles og det er jo att vi alle liker Klipsch lyden:-)
    Ja er det en ting du kan være sikker på så er det at det er langt ifra en nedgradering!

Angående innspillingstid, jeg vet ikke hvor lang tid du brukte på dine RF-82 men med mine RF-63 har ikke lyden forandret seg siden begynnelsen av januar, et år etter jeg kjøpte de(!) Så de trenger 1-2 tusen timer før lyden "sitter" :roll:

Men det er definitivt verd det! Jeg er like forelsket i mine nå som da jeg kjøpte de!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagaanders
    har kjøpt meg Klipsch Reference RF-82, og tenkte å kjøpe meg Cayin 252B forsterker til å drive disse høytalerene, noen som har noen meninger om dette? Bruker nå en harman kardon forsterker.

Har ikke prøvd 252B men 153. Det var ingen god Match. 153 låt tynt uansett hva som ble koblet opp. 252B skal i følge jungeltelegrafen være litt fyldigere. Rørtingene til Cayin/Spark er derimot kjempematch over hele linja (integrert og effekt)

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja er det en ting du kan være sikker på så er det at det er langt ifra en nedgradering!

Angående innspillingstid, jeg vet ikke hvor lang tid du brukte på dine RF-82 men med mine RF-63 har ikke lyden forandret seg siden begynnelsen av januar, et år etter jeg kjøpte de(!) Så de trenger 1-2 tusen timer før lyden "sitter" :roll:

Men det er definitivt verd det! Jeg er like forelsket i mine nå som da jeg kjøpte de!

He he... Ja eg er faktisk sikker på att det blir en STOR oppgradering for meg Grovt reknet kann eg tenke meg att eg brukte ca 200-300 timer på RF82. Eg er klar over att dette varierer litt og eg har også hørt att RF63 trenger ca 1000 timer, men eg tror også det er verd det Det er jo bare å sette på musikk om natten også Da går det jo fortere. Det er jo ikke dårlig lyd i de selv om de ikke er innspilt heller da Eg opplevde iallefall det med RF82. Syntes lyden var bra fra starten av. Det var bare det att lyden vart så mye bedre etter "litt" innspilling Skriver "litt" siden det er lite i forhold til det eg har hørt att RF63 trenger:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspillingstiden er avhengig av hvor høyt du spiller.

Gir du de skikkelig bank så tar det ikke mange ukene.

-Tim

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Innspillingstiden er avhengig av hvor høyt du spiller.

Gir du de skikkelig bank så tar det ikke mange ukene.

-Tim
    Er ikke helt enig der, jeg spillte passelig høyt nesten hver dag i et år, dvs mellom -20 og -15 på musikk, å -0 på min yamaha receiver når jeg ser film 8)

Men likevel var de ikke ferdig innspillt før etter ett år hvor jeg har regnet ut at jeg må ha spillt langt over de tusen timene som anbefales... (med høyt volum)

Anlegget står på fra 7 om mårran til tolv tiden om kvelden og jeg regner gjennomsittlig fem til seks timer daglig med høyt volum. Spørs om naboene tåler mer når svs'en kommer? Hehe Nervene deres er nok rimelig tynnslitte fra før :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror muligens vi har litt forskjellig oppfatning av å gi en høyttaler bank. Jeg mener med det at man spiller det det går. -20 --> -15 på en Yamahareciever er ganske mye lavere enn det jeg prater om.

I praksis lar det seg vanskelig gjøre pga naboer.

Mine løsnet da jeg spillte et par timer på maks lydtrykk en helg. Dette etter ca 3 måneders normalbruk. Forsterkeren jeg hadde da gjorde at Klipschene ga opp leeeeenge før forsterkeren, noe som er en forutsetning for å kunne gjøre et slikt stunt risikofritt.

-Tim

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett den ene høyttaleren i motfase, front mot front, teppe over, spill av en plate i mono - høyt - lenge - fungerer veldig bra

Side 28 av 1033 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 528 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •