Klipsch klubben - Side 278

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 278 av 1034 FørsteFørste ... 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 274 275 276 277 278 279 280 281 282 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 778 ... SisteSiste
Viser resultater 5,541 til 5,560 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hvis jeg selv først skulle oppgradert så hadde jeg definitivt tatt steget opp til 63 men. Er opp dit den største forskjellen lig,er.
    jeg har hatt rf62 før og du får masse mer med rf82, sikler selv på rf63 men har stått imot så langt når oppgraderingssyken min slår inn så merker kona det på meg, jeg får rett og slett feber, kødder ikke, går opp til ca 39 grader celsius

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har hatt rf62 før og du får masse mer med rf82, sikler selv på rf63 men har stått imot så langt når oppgraderingssyken min slår inn så merker kona det på meg, jeg får rett og slett feber, kødder ikke, går opp til ca 39 grader celsius
    hehe :P Mente bare at jeg tror det er mer å hente opp til Rf63. F.eks større forskjell mellom Rf82 og Rf63 enn Rf62 og Rf82.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe :P Mente bare at jeg tror det er mer å hente opp til Rf63. F.eks større forskjell mellom Rf82 og Rf63 enn Rf62 og Rf82.
    Det er jeg ikke enig i. RF 82 er en langt større og bedre høytaler enn RF 62. Med rett elektronikk er det utrolig hvordan disse spiller.

Men Rf 63 er jo så klart bedre på alt, ikke minst diskanten er mye mer smooth.
    Tror kanskje jeg også hadde sett på RF 83 når du først er i gang Da snakker vi voldsomt, stort og velspillende. Du har jo et lite rom men det er det jo mange andre her som har med RF 83 også.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke noe denne gangen. Har masse av eksamner og tullball de neste månedene, og samboer ble spinnvill når jeg luftet tankene mine. MEN til sommeren kommer det 30000 på konto.:twisted: Betale for mye skatt er en fin måte å spare høyttalerpenger på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det er jeg ikke enig i. RF 82 er en langt større og bedre høytaler enn RF 62. Med rett elektronikk er det utrolig hvordan disse spiller.
    Ikke enig i at forskjellen mellom Rf82 og Rf63 er større enn forskjellen mellom Rf62 og Rf82?

Bare spør.

Eneste ht'ene jeg har hørt fra klipsch er Rf62 og Rf82 og jeg må si at forskjellen mellom disse var ikke helt det store, (LES:MEN) dette var ikke i samme rom. Var nesten samme elektronikk bortsett fra at Rf82'ene ble spilt på med større variant av min receiver.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se for meg at Rf-82 kan spille litt tøffere når de spilles i stereo kontra 62. De har jo samme horn og materialle, så med en sub tror jeg ikke forskjellen er så stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    De har jo samme horn og materialle, så med en sub tror jeg ikke forskjellen er så stor.
    Nettopp.

Mens på Rf63 så er det annet horn + diverse andre modifikasjoner.

Hvordan er det med 6,5" elementet i Rf63? Er det andre elementer enn de som sitter i Rf62?

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste ht'ene jeg har hørt fra klipsch er Rf62 og Rf82 og jeg må si at forskjellen mellom disse var ikke helt det store, (LES:MEN) dette var ikke i samme rom. Var nesten samme elektronikk bortsett fra at Rf82'ene ble spilt på med større variant av min receiver.
    Snakker du her om reciever uten ekstern effekt? Jeg har hørt klipsch med litt kraft, tilstrekkelig med kraft, og myyye kraft.
    Dette i tillegg til at ht er godt oppmyknet ala innspilt, så kan dette i seg selv være en drøy oppgradering.
    Helt sikkert nevnt hundre ganger og old news, men forblir et rått faktum

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Snakker du her om reciever uten ekstern effekt? Jeg har hørt klipsch med litt kraft, tilstrekkelig med kraft, og myyye kraft.
    Dette i tillegg til at ht er godt oppmyknet ala innspilt, så kan dette i seg selv være en drøy oppgradering.
    Helt sikkert nevnt hundre ganger og old news, men forblir et rått faktum
    Dette er sammenlignet på kun receiver. Riktignok mer krefter i receiveren som ble brukt på RF82. Vet det er dårlig sammenligningsgrunnlag, men dog det eneste jeg har hørt av disse. Var som sagt ikke i samme rom engang. Begge HT'er var/er spilt inn.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en ny verden når jeg fikk emotiva og 200 skikkelig watt på mine klipsch.

Men kan ihvertfall si at rf-62 er en flott ingangsbillet til denne stormannsgalskapen. Dere men rf-x3 serie og har vel en litt stødigere jobb og lønn en meg på 20 år og studentlån.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!!!

Trenger noen gode råd fra dere der ute...

Har hjulpet en kompis med å kjøpe inn et surround system. Det ble Klipsch RF-82, RS52, RC62 og SVS NSD12, yamaha rx-v1065.

Rommet er 10-12 kvm, rektangulært og har en liten "scene" forhøyning bak i rommet for kinostoler som kommer...

Koblet opp frontene og sub i front og testet litt. Lite trøkk. Flyttet sub bak i rommet. Dette hjalp masse og det er bra dypbass men mangler punch. Og det er her problemet kommer.... Synes frontene spiller overraskende lite i bassområdet... Noen tips??? Vet at de må spilles inn mange timer, men det skal vel være litt futt for 200 timer? Er det noe med rommet som ødelegger? Har hørt disse før og da spilte de helt anderledes på mindre amp enn på dette oppsettet....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Trenger noen gode råd fra dere der ute...

Har hjulpet en kompis med å kjøpe inn et surround system. Det ble Klipsch RF-82, RS52, RC62 og SVS NSD12, yamaha rx-v1065.

Rommet er 10-12 kvm, rektangulært og har en liten "scene" forhøyning bak i rommet for kinostoler som kommer...

Koblet opp frontene og sub i front og testet litt. Lite trøkk. Flyttet sub bak i rommet. Dette hjalp masse og det er bra dypbass men mangler punch. Og det er her problemet kommer.... Synes frontene spiller overraskende lite i bassområdet... Noen tips??? Vet at de må spilles inn mange timer, men det skal vel være litt futt for 200 timer? Er det noe med rommet som ødelegger? Har hørt disse før og da spilte de helt anderledes på mindre amp enn på dette oppsettet....
    *Flytt frontene nærmere og lengere fra... forsk litt på det.. gjerne i stereo...
    * Eksprimentere med x-over hvor dere setter det og uten x-over med høytalere i large... hva som gir best fart i bassen.
    * Gi`n et tips om effektforsterker... det gir i alle tilfeller mere liv i klipscher.
    (det er min erfaring)

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd, får prøve meg litt frem :-)

Stolene vi har sittet å testet i står ca. 2/3 bakover i rommet.
    Noe annet som er merkelig er at hvis du reiser deg, så blir alt mye bedre selv om det ikke er bra nok... :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jada var slik jeg forsto det også, men hjemme hos meg har det ihvertfall vært stor forskjell på rf62 og rf82, ikke minst trykkket og str på lyden, har mer å gå på når det smekker til på film eller musikk, rf62 opplevde jeg derimot som er mer hifi ht i forhold til rf 82, spiller veldig bra synes jeg.

Rf82 er vel kanskje den ht i rf serien som gir mest pr krone i lyd, på den annen side så er byggekostnadene like store på rf83 som rf 63(borsett fra elementene) så rf 63 er absolutt den mest gunstige å kjøpe av de 2 store , hvis man tenker kronemessig

vurderer bytte til rf 63 selv jeg ,men synes det er andre områder det er mer å hente pr krone foreløpig, dessuten blir man jo litt skremt av hvilken prisklasse man skal opp i for å rf63 til å synge alt den kan

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf 62 vs 82

Kan si her at jeg har hatt uttallige timer med rf62 vs rf82, det ser dere utifra et bilde jeg poster 2sider tilbake..

Forskjellen mellom disse høyttalerne er ikke veldig stor, Rf82 spiller med litt mer trykk og bass, og kan virke som den har en smule "større" lyd men det tror jeg også er fordi diskanten kommer høyere iforhold til rf62.

Syntes forskjellen var overaskende liten, da rf62 ser ut som noen knøtter ved siden av rf82! jeg ble hvertfall mer imponert en jeg ble skuffet, og stolt av de små rakkerne.

Vi brukte en Rotel rb1080 med rotel preamp, og en vincent 238mk2 under testingen, som fortsatt står å blir testet den dag i dag, Skal hente et par rf63 i dag eller i morgen for å også gi de en runde så vi kan se hvor stor forskjellen er der.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Kan si her at jeg har hatt uttallige timer med rf62 vs rf82, det ser dere utifra et bilde jeg poster 2sider tilbake..

Forskjellen mellom disse høyttalerne er ikke veldig stor, Rf82 spiller med litt mer trykk og bass, og kan virke som den har en smule "større" lyd men det tror jeg også er fordi diskanten kommer høyere iforhold til rf62.

Syntes forskjellen var overaskende liten, da rf62 ser ut som noen knøtter ved siden av rf82! jeg ble hvertfall mer imponert en jeg ble skuffet, og stolt av de små rakkerne.

Vi brukte en Rotel rb1080 med rotel preamp, og en vincent 238mk2 under testingen, som fortsatt står å blir testet den dag i dag, Skal hente et par rf63 i dag eller i morgen for å også gi de en runde så vi kan se hvor stor forskjellen er der.
    Har en ganske så lik konklusjon som deg, høyt volum så viste rf82 en nokså stor merkbar løft i punch-området her også, med ekstra 2" så er vel ikke det så rart. Tror både rf-52/62 blir litt satt i 'mørket', utrolige ht'ere til en meget lav pris, i tillegg til, som du sier, at det kommer ut såppass mye godlyd av en egentlig ganske 'liten' høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at RF-52 spiller rimelig sykt tross størrelsen. (Den er også oppgitt til et par Hz dypere en 62.)

Virker som det er veldig få som har nettop RF-52 her inne.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raises hand...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas

det er noen vesentlige forskjeller i mine øyne på disse høytalerne, rf52 er i mine øyne den mest hifi korrekte av de mindre rf, så kommer 62 på 2 plass,
    men ingen skal fortelle meg at de to er i nærheten av rf 82 når det gjelder
    trykk, og ikke minst evne til å spille stort, hvordan dere har fått til at disse to spiller tilnærmet likt er for meg en gåte, de har samme karakter men med vesentlige forskjeller, alle disse tre er i mine øyne veldig gode ht til prisen

:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Kan skrive under på at RF-52 spiller rimelig sykt tross størrelsen. (Den er også oppgitt til et par Hz dypere en 62.)

Virker som det er veldig få som har nettop RF-52 her inne.
    den spiller veldig bra og er strammere i lyden enn 62/82, den går dypere selv om det kanskje ikke høres slik ut når f.eks 82 trykker til
    jobbet for noen år siden i en sjappe som solgte bla klipsch og har testet det meste av rf serien , men har ikke hatt gleden av å ha 63/83 hjemme

naim på rf52 var for meg en kanonkombo rør på 82 er genialt bra
    62 spiller godet på det meste synes jeg

Side 278 av 1034 FørsteFørste ... 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 274 275 276 277 278 279 280 281 282 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 778 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •